kuorsaan kuulemma TODELLA kovalla äänellä/äänekkäästi. Isäni ja äitini isä ovat myös pahoja kuorsaajia. Tiedän että kuorsaan, enkä jaksa kuunella kavereiden (yökylässä) valitusta, että kuorsasin kovaan ääneen eikä saanut unta.
Kaikkienhan mielestä yökoulu on kiva asia...? Mua vaivaa se... En kehtaa mennä sinne, etten saa kivaa palautetta luokkakavereiltani ja etenkin pojilta siittä, että kuorsasin äänekkäästi..
Olisko siihen joitakin kotikonsteja... Jossakin mulla pistisilmään että jos nukkuu hyvällä tyynyllä niin hengitys tiet "aukee" ja se edesauttaa kuorsaamisen lopettamiseen...
Neuvoja kiitos!
kiitos jo etukäteen. :)
kuorsaan
3
831
Vastaukset
- UNIAPNEA
kuorsasan minäkin ja olin älyttömän väsynyt, olin uniklinikalla unitutkimuksessa ts. nukuin laitteen kanssa kotona yhden yön. Sain diagnoosin uniapnea(hengityskatkoksia unessa) Nyt minulla on CPAP laite joka poistaa hengityskatkot... kunpa vain sais unenpäästä kiinni, laite ei auta unettomuuteen, vain unen laatuun. Uni/nukahtamislääkkeitä eikä alkoholia suositella CPAP laitteen kanssa. Mitä teen, nuijanukutusko???
- ...............
Nukuit kotona CPAP-laitetta käyttäen? Mikä unitutkimus se sellainen on? Yksi olennainen asia uniapneassa on hengityskatkosten vaikutus veren happipitoisuuteen. Sitä ei voi CPAP-laiteella selvittää. Uniapneapotilaat joutuu tässä maassa kyllä kaikenmaailman puoskaroinnin kohteeksi, ei voi muuta sanoa. Itse kyllä nukuin unipolilla, jossa selvitettiin katkosten ja happisaturaation lisäksi EKG, jalkojen liikkeet, nukkuma-asento ym.
Oma kokemus on, että ei siihen CPAP-laiteen meteliin ainakaan pysty nukahtamaan ilman känniä. Sen takia sen käyttäminen onkin jäänyt. Mielummin väsynyt kuin alkoholisti. - unine n
............... kirjoitti:
Nukuit kotona CPAP-laitetta käyttäen? Mikä unitutkimus se sellainen on? Yksi olennainen asia uniapneassa on hengityskatkosten vaikutus veren happipitoisuuteen. Sitä ei voi CPAP-laiteella selvittää. Uniapneapotilaat joutuu tässä maassa kyllä kaikenmaailman puoskaroinnin kohteeksi, ei voi muuta sanoa. Itse kyllä nukuin unipolilla, jossa selvitettiin katkosten ja happisaturaation lisäksi EKG, jalkojen liikkeet, nukkuma-asento ym.
Oma kokemus on, että ei siihen CPAP-laiteen meteliin ainakaan pysty nukahtamaan ilman känniä. Sen takia sen käyttäminen onkin jäänyt. Mielummin väsynyt kuin alkoholisti.totta puhut, cpap ei auta unensaanti ongelmaan, minullakaan. Olen TAYSin unipoliklinikan potilaana, ja sieltä myös tämä "puoskarointi". Unitutkimuksessa on eri vaihtoehtoja, miksi aletaan tutkimaan, mimiun alkuperänien ongelmani oli pitkään jatkunut yskä, ja kaikka muut mahdolliset tutkimukset oli jo tehty! CPAP laitteen kanssa ei pysty nukkumaan, varsinkin jos on unensaanti vaikeuksia. Nyt nukun parhaiten juotuani pullon punaviiniä ja jaksan mennä jopa mennä aamulla työhön. Olen myös virkeämpi kuin normaalisti. HAH mutta kerropa tämä lääkäreille!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1384096Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.382490Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442138Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet231174Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711082- 52992
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on34923Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63916- 44835
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies104825