Virtuaalipalvelin

epätietoinen!

25

8534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sven

      Joko olet löytänyt itsellesi virtuaalipalvelimen? Etsiskelen itse kanssa semmoista ja mahdollista toista henkilö jakamaan palvelimen kuluja. Kiinnostaisiko yhteistyö?

      Sven (sven miuku iki . fi)

      • Robin113

      • Sven
        Robin113 kirjoitti:

        http://www.kotisivut.com/developervps.shtml .. tuossa puolet enemmän muistia, puolet enemmän liikennöinti suositusta sekä sama hinta

        Ohan noita. Kaistaa on aika rajatusti kovasti liikennöityyn sivustoon, mutta on ymmärrettävää kun palvelin on 100mbps nicillä. Hinnat on myös kovin korkeella, Saksasta saapi dedikoidun palvelimen giganicillä ja 10x kaistalla noihin hintoihin.


      • alanmies...
        Sven kirjoitti:

        Ohan noita. Kaistaa on aika rajatusti kovasti liikennöityyn sivustoon, mutta on ymmärrettävää kun palvelin on 100mbps nicillä. Hinnat on myös kovin korkeella, Saksasta saapi dedikoidun palvelimen giganicillä ja 10x kaistalla noihin hintoihin.

        Kannattaa vertaillessa huomioida, että usein Euroopassa webhotellia kutsutaan virtuaalipalvelimeksi ja virtuaalipalvelinta dedikoiduksi.

        Tukiasioissa voi olla mukavampi soittaa Suomeen kuin kielitaidottomalle saksalaiselle.


    • listausta

      listausta näyttäisi olevan uudessa keskusteluketjussa
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000138&posting=22000000036164159

      • Lauri-OVH

        RPS (Real Private Server) on dedikoitu palvelin, eli jokaisella asiakkaalla on oma suoritin, oma muisti ja oma verkkoyhteys. Palvelimen resurssit ovat siis varmistettuja, ja yksikään toinen palvelin ei voi käyttää niitä. Tiedot tallennetaan SAN:iin (Storage Area Network) ja ne ovat saatavilla iSCSI-väylän kautta. RPS tunnistaa iSCSI-levyn todellisena kovalevynä, joten voit mukauttaa RPS:n käynnistysasetuksesi (LILO, kerneli). Jokainen asiakas käyttää SAN-tallennustilaa yhdessä muiden asiakkaiden kanssa. Jokaisessa RPS:ssä ja SAN:issa olevan QoS-hallinnan ansiosta jokaisella RPS:llä on tehokas tallennusinfrastruktuuri, joka on turvallinen ja skaalattavissa teraan asti per RPS.

        Ainekset? Inteliltä pyydetty emolevy, jossa on integroitu suoritin ja jonka virrankulutus on erittäin pieni. Sitten lisäsimme 512 MB RAM-muistia ja yhdistimme palvelimen verkkoon 100 Mbps:n nopeudella.

        Onko RPS ympäristöystävällinen? Tottakai, kuten kaikki OVH:n palvelimet vuodesta 2004 lähtien...

        Prosessori: Intel Atom Mono 1,6 GHz
        Muisti: 512 MB DDR2
        Kovalevy: 20 GB iSCSI
        Verkkoyhteys: 100 Mbps
        Liikenne: Rajoittamaton
        IP-osoitteet: 2

        Hinta: 12,20 Eur / kk


    • admintauhkaa

      Itsellä kokemusta mm. :

      http://www.sigmatic.fi/

      Edukkainkin virtuaalipalvelin toimii paremmin kuin voisi tekniikkatietojen perusteella arvuutella, jotta en suosittele tuijottamaan tekniikkadetailehin ellet satu oikeesti asiasta tietämään enempi kuin harraste IT admin. Voin myös toimia asiamiehenä koko kuviossa jos haluat/tarvitset palvelimellesi osaavan ylläpitäjän tai vain siksi aikaa, kun perusasiat on konffattuna.

      Lisää infoa ihan postitse:
      http://www.streethost.com/

      • EG vai MG

    • hiemanpettynyt

      Oleellisinta ainakin minulle on se "uptime", jota ei nää virtuaalikoneet ole saanu mua ainakaan vakuuttuneeksi. Jos se virtualisointi kaatuu pääkoneella niin aika monta serveriä häviää netistä.

      Sopii mielestäni "ei niin tärkeille" palveluille luotettavuuden ollessa aika samaa luokkaa kuin jaetulla palvelimella (shared hosting) - tietoturva ehkä parempi kuitenkin.

      • Aapo K.

      • Aapo K.

      • Olli H.

      • Olli H.
        Olli H. kirjoitti:

        Näyttää olevan myös http://www.webhotelli.pro/virtuaalipalvelin.php jotain.

        Hmm eipäs tuolla http://www.webhotelli.pro/virtuaalipalvelin.php osoitteessa päässytkään tilaamaan.. Näyttäisi olevan sivu kesken.


    • VPS247
    • Lekis
    • eEmeri
    • Mike Tyson 81

      Itse suosittelen kotimaista palveluntarjoajaa jonka palvelimet sijaitsevat suomessa, eikä saksassa/hollannissa/vielä pahempaa, jenkeissä...tai kauempana.

      Miksi virtuaalipalvelin kotimaasta?

      Lyhyet latenssit, nopeat yhteysnopeudet, 100mbit vähintään (*)
      Suomenkielinen asiakaspalvelu joka oikeasti auttaa
      Luotettavuus
      Palvelimia ei ole ylimyyty (*)

      * Vertailussa käytetty esimerkkinä kotimaista palveluntarjoajaa www.vhosti.com ,
      http://www.riekale.fi/?palvelut&virtuaalipalvelimet

    • Dostojevski

      Juurikin nopeat yhteydet ovat minullekin etusijalla ja sivuston pitää vastata nopeasti, eli pienet latenssit.

      Nappasin viikko sitten yhden ilmaisen virtuaalin kokeiluun tuolta

      http://www.tentacle.fi/virtuaalipalvelin/kokeile

      Gigabitin linkki oli ihan bonus, joten saivat minusta asiakkaan.

      Suosittelen ainakin kokeilemaan kun kerran ilmaiseksi saa :D

      • holaavaan

        Mitähän sillä gigabitin linkillä virkaa, kun nopeudet maksimissaan megabittiä ihan mistäpäin minnepäin vaan mitattuna?


    • PetriH2

      Annan ääneni www.vhosti.com :lle.

      Staffin tavoittaa IRC:ssä yölläkin..

    • tuomas667

      Suosittelen: https://www.jyketek.fi/virtuaalipalvelimet/

      Hinnat ovat kilpailukykyiset ja asiakaspalvelu suomeksi. Palvelimet tosin sijaitsevat hollannissa mutta yhteysnopeus on ihan kiitettävä.

      Palvelimet on 1 Gb runkoverkossa eikä ainakaan omassa käytössä tuo 500 GB kuukausiraja tule ihan heti vastaan. Se tekee päivää kohden noin 16-17 Gt joten aika iso palvelu saa olla.

      • 4+14

        Ihan vaikuttais lupaavalta, harmi kun ei ole itsellä juuri nyt käyttöä mutta ehkä tulevaisuudessa. Täytyy pitää mielessä tämä linkki.


    • anttir--

      Olen neljän eri tarjoajan virtuaalikonetta käyttänyt ja joka kerta olen ollut tyytymätön lopputulokseen. Koneet ovat poikkeuksetta tahmaisia ja hitaita kun joku muu käyttää sitä kovalevyä.

      Virtuaalikoneet sopivat parhaiten eräajoihin ja muuhun vähemmän reaaliaikaisen toimintaan missä satunnainen tahmailu ei häiritse. Webbi- ja sähköpostiliikenteeseen kannattaa hankkia mielummin dedikoitu kone, joita saa osassa yllämainituista tahoista jo pitkälti alle satasella kuukaudessa.

      Dedikoidusta, vuokrakoneesta joku muu pitää huolta että se toimii ja laittaa toisen tilalle jos ensimmäinen kilahtaa. Tämä voittaa NBD tuen (jopa 5-6 päivän korjausaika) milloin tahansa.

    • Kyllä hyvin rakennettu virtualisointi on todella hyvä. Minulla on kahdesta yrityksestä kokemusta. Ensimmäisenä oli Nebula, jonka XEN-virtualisoinnit ei vaan toimineet. Kaiken lisäksi ongelmathan johtuivat heidän mielestään asiakkaasta (minusta), eli palvelimen alimittaisuudesta ym. Minun käsitykseni mukaan Nebulan IO-liikenne oli vaan isäntäkoneella liiallista virtuaalien kesken ja purkkini (samalla varmasti muidenkin) hyytyi täysin. Lisäksi heidän para-virtualisointi XEN:llä vaati XEN:in omat kernelit ja vanhentuneen kernelin takia osasin jopa itse murtaantua palvelimeeni tiedossa olevilla aukoilla.

      Virtuaalitehdas sitten on räjäyttänyt pankin ja se toimii yhtä hyvin mitä joku dedikoitukkin. Minulla on siis kokemusta kahdesta dedikoidusta palvelimesta ennen näitä kahta virtuaalia. Virtuaalitehtaalta minulla on KVM-virtualisointi käytössä. KVM:llä voi käyttää vapaasti mitä kerneliä hyväänsä ja jopa Windowssia ajaa vapaasti.

    • -Markku-

      www.suomipalvelimet.fi kunnollisia KVM virtuja ei mitään rimpuloita, voin suositella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2786
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2086
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe