Rintasyöpä - Pagetin tauti

Mamma ja tytär

Onko kellään tietoa Pagetin taudista? Onko sinulla tai lähimmäiselläsi ollut se tai on se?

Onko leikattu? Muuta hoitoa? Entäs elävä ravinto? Entäs vitamiinit? Muu hoito?

Nettihaussa tuli vuodelta 2005 viesti taudista, mutta ei näyttänyt kuitenkaan olevan tässä muistissa?!

Arvostan tietoa.

11

19793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qpati

Pagetin tauti voi tarkoittaa kahta asiaa:

1) Erästä luusairautta
      2) Rintasyöpään, erityisesti diffuusisti kasvavaan lobulaariseen tyyppiin liittyvää ihomuutosta. Tämä ilmenee usein erityisesti nännin seudussa appelsiinimaisena ihomuutoksena.

Joka tapauksessa kyse on rintasyövästä, joka vaatii asianmukaisen hoidon. Kukkaispillereillä se ei parane.

• elsa b

Minulta on leikattu Pagetin tauti toisesta rinnasta joitakin viikkoja sitten. leikkauksen jälkeen patologi tutkii poistetun osan ja sen tuloksen perusteella sitten jatketaan - joko sädehoidolla tai leikkaamalla . Se on yksi rintasyövän muodoista joka alkaa yleensä kutiavana ihottumana, läiskänä nännipihassa, ei näy mammografiassa, eikä ultraäänikuvassa, minulla ei myöskään Magneettikuvauksessa. On hankala lääkärinkään tietää kuinka paljon otetaan pois kun ei ole kuvia. leikkaus on ainoa hoitokeino, luonnollisesti voi ottaa vitamiineja ja muita luontaistuotteita vahvistaakseeen itseään , niistä ei kuitenkaan ole itse Pagetin taudin hoidossa hyötyä.

• Anonyymi
        elsa b kirjoitti:

Minulta on leikattu Pagetin tauti toisesta rinnasta joitakin viikkoja sitten. leikkauksen jälkeen patologi tutkii poistetun osan ja sen tuloksen perusteella sitten jatketaan - joko sädehoidolla tai leikkaamalla . Se on yksi rintasyövän muodoista joka alkaa yleensä kutiavana ihottumana, läiskänä nännipihassa, ei näy mammografiassa, eikä ultraäänikuvassa, minulla ei myöskään Magneettikuvauksessa. On hankala lääkärinkään tietää kuinka paljon otetaan pois kun ei ole kuvia. leikkaus on ainoa hoitokeino, luonnollisesti voi ottaa vitamiineja ja muita luontaistuotteita vahvistaakseeen itseään , niistä ei kuitenkaan ole itse Pagetin taudin hoidossa hyötyä.

Minulta on kans leikattu pariviikkoa sitten vielä ei tietoa jatkosta ei näkynyt missään tehdyissä tutkimuksissa toiv että patologi selvittää asian

• Huoliiii

Miten sulla oireili toi?

• cmw

Miten teillä oireillut tämä?

• 20v

Itselläni on parhaillaan kyseisen taudin epäily käynnissä. Olen vasta 20v, ja puoli vuotta ongelmasta kärsinyt. Onneksi lääkäri otti asian tosissaan ja kävin ultrassa, jossa ei näkynyt mitään. Nyt odottelen koepalan tuloksia patologilta.

Olo minula on lähes normaali, laihtunut olen puolessa vuodessa noin 5kiloa ja nyt on ilmennyt väsymystä. Muuten elämä on täysin normaalia...

Netistä on aika vähän löytynyt tietoa kyseisestä syövästä mutta ilmeisesti ei ole kovin ärhäkkää laatua?
      Itse stressaan vakuutuksien ja mahdollisten tulevien kustannuksien kanssa... Rintasyöpä vakuutusta en voi enää ottaa kun tutkimusprosessi on käynnissä ja sama päätee muohinkin vakavan sairauden vakuutuksiin...

• Jklopo

Mitä oireita sulla 20v on?

• 20v

Aluksi alkoi kutiavana ihottumana nännin alueella, mihin lääkärin määräämä kortisonivoide ei auttanut. Kutina vaan pahentui ja ihottuma laajeni ja alkoi erittää keltaista nestettä mikä kuivuessaan muuttu hilseileväksi ihoksi. Lisäksi jatkuva pistely tuntuu, oli sitten missä tahansa asennossa....

• Dingdingd

Ootko saanut vastauksen jo?

• Anonyymi

Hei,

on ollut. Sairastin v. 2000. Hoitona leikkaus eli rinta tyhjennettiin ja samalla tehtiin rintarekonstruktio eli muotoiltiin uusi rinta rasvasta ja vatsalihaksesta. Lisäksi leikkauksessa poistettiin kainalosta imusolmukkeita, jotka olivat onneksi puhtaat, joten esim. sädehoitoa ei tarvittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      69
      3804
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3189
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      100
      2441
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1659
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1428
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1300
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      50
      1246
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      51
      1043
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1040
    10. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1031
    Aihe