Haluaisin jälleen omistaa hämähäkin, olen miettinyt Chileläistä siis Grammostolaa (sellanen mulla on joskus ollutkin) tai sitten Punapolvea... onko näiden käyttäytymisessä paljon eroja? Haluaisin sellaisen joka ei kovasti tykkää kaivautua.
Neuvoja tarvitaan
5
520
Vastaukset
- Repe
Käyttäytymisissä ei paljoa eroa. Smithi pöllyttelee enemmän karvoja. Smithi voi kaivaa ja Grammostola myös.
Mikä ei kaiva paljoa on tietenkin joku puuhämis. Udeimmat niistä kuitenkin tekevät tiheän seittipesän eikä ne sieltä useasti poistu.
Lasiodora parahybana on näyttävä ja usein esillä, mutta siltä löytyy argressiivisuuttakin. - Loossi
Kummatkin ovat kaivajia. Grammostolat silti kaivavat huomattavasti vähemmän kuin Brachypelma suvun hämähäkit
- Karvakakara
Mikähän ois semmonen laji sitten joka viihtyis maanpäällä?
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia? - Nimetön
Karvakakara kirjoitti:
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia?Grammostola- ja Brachypelma-sukujen hämähäkit ovat terrestriaalisia, eli maassa eläviä. Kaivelevat kyllä jonkun verran mutta eivät kaiva mitään tunnelia maan alle missä sitten viettäisivät suurimman osan ajastaan. Grammostola rosea ja Brachypelma smithi ovat nimen omaan paljon näkösällä olevia lajeja :)
- Loossi
Karvakakara kirjoitti:
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia?Mitä noita Grammostoleja olen seuraillut niin kaivavat todella vähän lajista riippumatta. Pulchra, iheringi, acteon, grossa jne. Ovat jättäneet kaivuutyöt väliin.
Brachypelmoista sitten taas jokainen on kaivanut aivan tajuttomat luolaverkostot. Brachyistä yksikään ei ole jättänyt kaivamatta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553653- 312004
- 371931
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171701Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251452Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401452- 781392
- 1331110
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901105Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221083