Haluaisin jälleen omistaa hämähäkin, olen miettinyt Chileläistä siis Grammostolaa (sellanen mulla on joskus ollutkin) tai sitten Punapolvea... onko näiden käyttäytymisessä paljon eroja? Haluaisin sellaisen joka ei kovasti tykkää kaivautua.
Neuvoja tarvitaan
5
514
Vastaukset
- Repe
Käyttäytymisissä ei paljoa eroa. Smithi pöllyttelee enemmän karvoja. Smithi voi kaivaa ja Grammostola myös.
Mikä ei kaiva paljoa on tietenkin joku puuhämis. Udeimmat niistä kuitenkin tekevät tiheän seittipesän eikä ne sieltä useasti poistu.
Lasiodora parahybana on näyttävä ja usein esillä, mutta siltä löytyy argressiivisuuttakin. - Loossi
Kummatkin ovat kaivajia. Grammostolat silti kaivavat huomattavasti vähemmän kuin Brachypelma suvun hämähäkit
- Karvakakara
Mikähän ois semmonen laji sitten joka viihtyis maanpäällä?
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia? - Nimetön
Karvakakara kirjoitti:
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia?Grammostola- ja Brachypelma-sukujen hämähäkit ovat terrestriaalisia, eli maassa eläviä. Kaivelevat kyllä jonkun verran mutta eivät kaiva mitään tunnelia maan alle missä sitten viettäisivät suurimman osan ajastaan. Grammostola rosea ja Brachypelma smithi ovat nimen omaan paljon näkösällä olevia lajeja :)
- Loossi
Karvakakara kirjoitti:
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia?Mitä noita Grammostoleja olen seuraillut niin kaivavat todella vähän lajista riippumatta. Pulchra, iheringi, acteon, grossa jne. Ovat jättäneet kaivuutyöt väliin.
Brachypelmoista sitten taas jokainen on kaivanut aivan tajuttomat luolaverkostot. Brachyistä yksikään ei ole jättänyt kaivamatta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1162276- 1291822
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631216Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K931160En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k721060Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.431013Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75965HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23945Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56922