Haluaisin jälleen omistaa hämähäkin, olen miettinyt Chileläistä siis Grammostolaa (sellanen mulla on joskus ollutkin) tai sitten Punapolvea... onko näiden käyttäytymisessä paljon eroja? Haluaisin sellaisen joka ei kovasti tykkää kaivautua.
Neuvoja tarvitaan
5
505
Vastaukset
- Repe
Käyttäytymisissä ei paljoa eroa. Smithi pöllyttelee enemmän karvoja. Smithi voi kaivaa ja Grammostola myös.
Mikä ei kaiva paljoa on tietenkin joku puuhämis. Udeimmat niistä kuitenkin tekevät tiheän seittipesän eikä ne sieltä useasti poistu.
Lasiodora parahybana on näyttävä ja usein esillä, mutta siltä löytyy argressiivisuuttakin. - Loossi
Kummatkin ovat kaivajia. Grammostolat silti kaivavat huomattavasti vähemmän kuin Brachypelma suvun hämähäkit
- Karvakakara
Mikähän ois semmonen laji sitten joka viihtyis maanpäällä?
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia? - Nimetön
Karvakakara kirjoitti:
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia?Grammostola- ja Brachypelma-sukujen hämähäkit ovat terrestriaalisia, eli maassa eläviä. Kaivelevat kyllä jonkun verran mutta eivät kaiva mitään tunnelia maan alle missä sitten viettäisivät suurimman osan ajastaan. Grammostola rosea ja Brachypelma smithi ovat nimen omaan paljon näkösällä olevia lajeja :)
- Loossi
Karvakakara kirjoitti:
Mulla kyllä kun oli Grammostola niin se viihtyi kyllä varsin hyvin maanpinnalla, oisko niilläkin sitten jotain yksilöeroavaisuuksia?Mitä noita Grammostoleja olen seuraillut niin kaivavat todella vähän lajista riippumatta. Pulchra, iheringi, acteon, grossa jne. Ovat jättäneet kaivuutyöt väliin.
Brachypelmoista sitten taas jokainen on kaivanut aivan tajuttomat luolaverkostot. Brachyistä yksikään ei ole jättänyt kaivamatta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015