mistä toimitustyötä?

lähes työtön

Hei!
mistä voisi haalia lisää työtä, ettei nälkäkuolema uhkaa?
Isoin asiakas muutti systeemiä eikä teetä ulkopuolella enää. Täytyy äkkiä saada lisää duunia, kun ei ole mistään juuri tuloja.
mistä lähden kysymään?

10

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maakuntalehti

      maksaa 20 euroa jutusta!

      • PALKKA!!!!

        Eli jos teet ihan himmeesti, etkä maksa eläkkeitä ja muita sotuja niiin sun tarttee kirjoittaa vain SATA JUTTUA KUUKAUDESSA!!!!
        Ja sit jos hoidat asian ihan oikein niin KAKSISATAA kirjoitusta kuussa.
        KANDEE!!!!!


      • kuolema
        PALKKA!!!! kirjoitti:

        Eli jos teet ihan himmeesti, etkä maksa eläkkeitä ja muita sotuja niiin sun tarttee kirjoittaa vain SATA JUTTUA KUUKAUDESSA!!!!
        Ja sit jos hoidat asian ihan oikein niin KAKSISATAA kirjoitusta kuussa.
        KANDEE!!!!!

        mutta naurattaa vaan ihan itkuun asti. voiko tuo olla TOTTA?


      • peljästy
        kuolema kirjoitti:

        mutta naurattaa vaan ihan itkuun asti. voiko tuo olla TOTTA?

        Kyllä ne maakuntalehdet vähän enemmän maksaa. Yhden todella pienen paikallislehden olen kuullut maksavan 20e/juttu, siis jollekin aika lailla aloittelevalle, nuorelle kirjoittajalle. Normaalikokoiset sanomalehdet maksavat yleensä jotain n. 100 euron pintaan. Nyt puhutaan normimittaisista, n. 2000-3000 merkin jutuista, joita tekee päivässä yhden tai kaksikin.


      • aloittelijan ABC
        peljästy kirjoitti:

        Kyllä ne maakuntalehdet vähän enemmän maksaa. Yhden todella pienen paikallislehden olen kuullut maksavan 20e/juttu, siis jollekin aika lailla aloittelevalle, nuorelle kirjoittajalle. Normaalikokoiset sanomalehdet maksavat yleensä jotain n. 100 euron pintaan. Nyt puhutaan normimittaisista, n. 2000-3000 merkin jutuista, joita tekee päivässä yhden tai kaksikin.

        Miten määrittelet päivän = 8 tuntia, vai 12 tuntia vai 24 tuntia?
        Saako materiaalin toimituksista, vai pitääkö itse ideoidakin?
        Mistä saa haastateltavat?
        Eli kyseessä on kai yliopiston tiedotteiden referointityö?
        Kuka maksaa sotut ja verot?
        Kuka ostaa auton, että voi mennä juttukeikoille ja siihen bensat?
        Kuka ostaa tietokoneen jolla kirjoitetaan?
        Kuka maksaa laajakaistayhteyden?
        Kuka korjaa työvälineet jos ne kuluvat ja rikkoutuvat?
        Mistä saa työtilan?
        Saako työtilavähennyksen ja miten?
        Missä haastattelet - kadulla vai kuppilassa?
        Saako kilometrikorvaukset ja matkarahat?
        Miten saa kuvat?
        Kuka ostaa kameran?
        Mitäs jos haastattelumatkalla tapahtuu onnettomuus, korvaako työnantaja?
        Kuka maksaa lomarahat? Vai onko lomaa ollenkaan?
        Mitäs jos juttu onkin huono ja ei kelpaakaan, oliko vain soronoo turha vaiva?
        Kertyykö näin eläke?
        Onko tämä ihmisten kusettamista?
        Onko työsuojelua ( jos pomo ehdottakin tissien imemistä tai haastateltava yrittää raiskata)?
        Onko työterveyshuoltoa?
        Onko työpaikkaruokailu järjestetty?
        Nouseeko palkka edes normaalien korotusten mukaan vai onko sata euroa = sata vuotta samaa?
        Saako työnantajalta lehden ilmaiseksi?
        Saako työnantajalta joulukortin 7 vuoden välein?
        Saako kivoja työkavereita vai hiljaista halveksuntaa?
        Saako työtodistuksen?


      • vastaus kaikkeen on
        aloittelijan ABC kirjoitti:

        Miten määrittelet päivän = 8 tuntia, vai 12 tuntia vai 24 tuntia?
        Saako materiaalin toimituksista, vai pitääkö itse ideoidakin?
        Mistä saa haastateltavat?
        Eli kyseessä on kai yliopiston tiedotteiden referointityö?
        Kuka maksaa sotut ja verot?
        Kuka ostaa auton, että voi mennä juttukeikoille ja siihen bensat?
        Kuka ostaa tietokoneen jolla kirjoitetaan?
        Kuka maksaa laajakaistayhteyden?
        Kuka korjaa työvälineet jos ne kuluvat ja rikkoutuvat?
        Mistä saa työtilan?
        Saako työtilavähennyksen ja miten?
        Missä haastattelet - kadulla vai kuppilassa?
        Saako kilometrikorvaukset ja matkarahat?
        Miten saa kuvat?
        Kuka ostaa kameran?
        Mitäs jos haastattelumatkalla tapahtuu onnettomuus, korvaako työnantaja?
        Kuka maksaa lomarahat? Vai onko lomaa ollenkaan?
        Mitäs jos juttu onkin huono ja ei kelpaakaan, oliko vain soronoo turha vaiva?
        Kertyykö näin eläke?
        Onko tämä ihmisten kusettamista?
        Onko työsuojelua ( jos pomo ehdottakin tissien imemistä tai haastateltava yrittää raiskata)?
        Onko työterveyshuoltoa?
        Onko työpaikkaruokailu järjestetty?
        Nouseeko palkka edes normaalien korotusten mukaan vai onko sata euroa = sata vuotta samaa?
        Saako työnantajalta lehden ilmaiseksi?
        Saako työnantajalta joulukortin 7 vuoden välein?
        Saako kivoja työkavereita vai hiljaista halveksuntaa?
        Saako työtodistuksen?

        EI!


      • peljästy
        aloittelijan ABC kirjoitti:

        Miten määrittelet päivän = 8 tuntia, vai 12 tuntia vai 24 tuntia?
        Saako materiaalin toimituksista, vai pitääkö itse ideoidakin?
        Mistä saa haastateltavat?
        Eli kyseessä on kai yliopiston tiedotteiden referointityö?
        Kuka maksaa sotut ja verot?
        Kuka ostaa auton, että voi mennä juttukeikoille ja siihen bensat?
        Kuka ostaa tietokoneen jolla kirjoitetaan?
        Kuka maksaa laajakaistayhteyden?
        Kuka korjaa työvälineet jos ne kuluvat ja rikkoutuvat?
        Mistä saa työtilan?
        Saako työtilavähennyksen ja miten?
        Missä haastattelet - kadulla vai kuppilassa?
        Saako kilometrikorvaukset ja matkarahat?
        Miten saa kuvat?
        Kuka ostaa kameran?
        Mitäs jos haastattelumatkalla tapahtuu onnettomuus, korvaako työnantaja?
        Kuka maksaa lomarahat? Vai onko lomaa ollenkaan?
        Mitäs jos juttu onkin huono ja ei kelpaakaan, oliko vain soronoo turha vaiva?
        Kertyykö näin eläke?
        Onko tämä ihmisten kusettamista?
        Onko työsuojelua ( jos pomo ehdottakin tissien imemistä tai haastateltava yrittää raiskata)?
        Onko työterveyshuoltoa?
        Onko työpaikkaruokailu järjestetty?
        Nouseeko palkka edes normaalien korotusten mukaan vai onko sata euroa = sata vuotta samaa?
        Saako työnantajalta lehden ilmaiseksi?
        Saako työnantajalta joulukortin 7 vuoden välein?
        Saako kivoja työkavereita vai hiljaista halveksuntaa?
        Saako työtodistuksen?

        Miten määrittelet päivän = 8 tuntia, vai 12 tuntia vai 24 tuntia?
        - 8-tuntista työpäivää taisin ajatella.

        Saako materiaalin toimituksista, vai pitääkö itse ideoidakin?
        - Aloittelevana freenä olet aika heikoilla, jos et itse osaa ideoida. Valmiit aiheet annetaan yleensä vakiväelle tai niille friikuille, jotka ovat jo todistaneet pätevyytensä.

        Mistä saa haastateltavat?
        - Yleensä joku hyväntahtoinen pyhimysolento laskeutuu taivaasta, etsii sinulle haastateltavat ja toimittaa heidät kotiovellesi. No ei vais. Useimmiten sieltä mistä aiheetkin yleensä: ne pitää itse löytää.

        Eli kyseessä on kai yliopiston tiedotteiden referointityö?
        - Riippuu työstä. Jos se on yliopiston tiedotteiden referointityötä, se on yliopiston tiedotteiden referointityötä. En minä tiedä. Kysy Hesarin Kirstiltä.

        Kuka maksaa sotut ja verot?
        - Sinä.

        Kuka ostaa auton, että voi mennä juttukeikoille ja siihen bensat?
        - Yleensä työnantaja ostaa sinulle auton viimeistään kolmannen freekeikkasi jälkeen. Luontaisetuna nääs. No ei vais. Minä olen työskentellyt toimittajana viidellä eri paikkakunnalla enkä koskaan omistanut autoa. Joskus tarpeen vaatiessa voidaan käyttää firman autoa tai matkustaa taksilla firman piikkiin. Sitten on sellaisia keksintöjä kuin julkinen liikenne, jalat ja polkupyörä.

        Kuka ostaa tietokoneen jolla kirjoitetaan?
        - Ihan itse joudut työvälineesi hankkimaan. Tosin ne voi vähentää verotuksessa.

        Kuka maksaa laajakaistayhteyden?
        - Eiköhän tämä kuka maksaa -periaate tullut jo selväksi...

        Kuka korjaa työvälineet jos ne kuluvat ja rikkoutuvat?
        - Arvaa.

        Mistä saa työtilan?
        - Yleensä jostain keittiön ja eteisen läheisyydestä.

        Saako työtilavähennyksen ja miten?
        - Kannattaa selvittää yksityiskohdat siltä taholta, jolta vähennyksiä haluat.

        Missä haastattelet - kadulla vai kuppilassa?
        - Milloin missäkin.

        Saako kilometrikorvaukset ja matkarahat?
        - Pelin sujuminen riippuu osittain siitä, millaiset pelisäännöt on sovittu.

        Miten saa kuvat?
        - Kameralla.

        Kuka ostaa kameran?
        - Joku jolla on tarve sellaiselle.

        Mitäs jos haastattelumatkalla tapahtuu onnettomuus, korvaako työnantaja?
        - Riippuu kai vähän työsopimuksen laadusta. Free on aika heikossa asemassa monessa mielessä.

        Kuka maksaa lomarahat? Vai onko lomaa ollenkaan?
        - Ei kukaan. Lomaa voi pitää sitten, kun on tienannut säästöön tarpeeksi.

        Mitäs jos juttu onkin huono ja ei kelpaakaan, oliko vain soronoo turha vaiva?
        - Jos juttu on niin paska ettei siitä saa hyvää ahkeralla muokkauksellakaan, ei ole kenenkään etu, että sellaista julkaistaan. Tee mieluummin hyvä.

        Kertyykö näin eläke?
        - Ai paskoja juttuja rustaamalla? Ei. Freen kannattaa perehtyä eläkeasioihin ja moniin muihinkin etuuksiin ja opetella hoitamaan niitä itse. Nämä asiat eivät kuulu suojelusenkelin velvollisuuksiin.

        Onko tämä ihmisten kusettamista?
        - HS:n Nyt-liitteessä on Tuomas Nevanlinnan ja sen toisen filosofin palsta, jossa ne vastailevat lukijoiden kysymyksiin. Kysäisepä sieltä. Minä en ole filosofi vaan toimittaja. Tosin omaan elämäänsä tyytyväinen sellainen.

        Onko työsuojelua ( jos pomo ehdottakin tissien imemistä tai haastateltava yrittää raiskata)?
        - Onhan meillä poliiseja ja asiamiehiä moneen lähtöön. Sellaiseen työsuojelun muotoon en ole törmännyt, että juttukeikoilla olisi mukanasi henkivartija, joka valvoo, ettei sinua raiskata. Voi johtua siitä, että olen mies.

        Onko työterveyshuoltoa?
        - Friikuille harvemmin.

        Onko työpaikkaruokailu järjestetty?
        - Todennäköisesti kukaan ei pane pahakseen, jos käyt lounastamassa samassa paikassa kuin firman vakituiset toimittajat. Kunhan maksat lounaasi, kuten hekin monesti tekevät. Toimittajan työssä on sekin hyvä puoli, että monissa infoissa ja tapahtumissa, joista raportoit, tarjotaan ilmaista ruokaa ja juomaa.

        Nouseeko palkka edes normaalien korotusten mukaan vai onko sata euroa = sata vuotta samaa?
        - Ei se itsestään nouse. Palkan- ja palkkionkorotukset ovat neuvottelukysymyksiä. Jos olet hyvä eikä palkka sittenkään nouse, kannattaa kirjoittaa muualle. Hyville on kysyntää hyväpalkkaisissakin medioissa.

        Saako työnantajalta lehden ilmaiseksi?
        - Useimmiten. Ainakin, jos juttujasi julkaistaan suht tiuhaan tahtiin. Ainakin sen numeron saa, jossa juttusi on julkaistu.

        Saako työnantajalta joulukortin 7 vuoden välein?
        - -

        Saako kivoja työkavereita vai hiljaista halveksuntaa?
        - -

        Saako työtodistuksen?
        - Jos pyytää.


      • kuolema
        peljästy kirjoitti:

        Miten määrittelet päivän = 8 tuntia, vai 12 tuntia vai 24 tuntia?
        - 8-tuntista työpäivää taisin ajatella.

        Saako materiaalin toimituksista, vai pitääkö itse ideoidakin?
        - Aloittelevana freenä olet aika heikoilla, jos et itse osaa ideoida. Valmiit aiheet annetaan yleensä vakiväelle tai niille friikuille, jotka ovat jo todistaneet pätevyytensä.

        Mistä saa haastateltavat?
        - Yleensä joku hyväntahtoinen pyhimysolento laskeutuu taivaasta, etsii sinulle haastateltavat ja toimittaa heidät kotiovellesi. No ei vais. Useimmiten sieltä mistä aiheetkin yleensä: ne pitää itse löytää.

        Eli kyseessä on kai yliopiston tiedotteiden referointityö?
        - Riippuu työstä. Jos se on yliopiston tiedotteiden referointityötä, se on yliopiston tiedotteiden referointityötä. En minä tiedä. Kysy Hesarin Kirstiltä.

        Kuka maksaa sotut ja verot?
        - Sinä.

        Kuka ostaa auton, että voi mennä juttukeikoille ja siihen bensat?
        - Yleensä työnantaja ostaa sinulle auton viimeistään kolmannen freekeikkasi jälkeen. Luontaisetuna nääs. No ei vais. Minä olen työskentellyt toimittajana viidellä eri paikkakunnalla enkä koskaan omistanut autoa. Joskus tarpeen vaatiessa voidaan käyttää firman autoa tai matkustaa taksilla firman piikkiin. Sitten on sellaisia keksintöjä kuin julkinen liikenne, jalat ja polkupyörä.

        Kuka ostaa tietokoneen jolla kirjoitetaan?
        - Ihan itse joudut työvälineesi hankkimaan. Tosin ne voi vähentää verotuksessa.

        Kuka maksaa laajakaistayhteyden?
        - Eiköhän tämä kuka maksaa -periaate tullut jo selväksi...

        Kuka korjaa työvälineet jos ne kuluvat ja rikkoutuvat?
        - Arvaa.

        Mistä saa työtilan?
        - Yleensä jostain keittiön ja eteisen läheisyydestä.

        Saako työtilavähennyksen ja miten?
        - Kannattaa selvittää yksityiskohdat siltä taholta, jolta vähennyksiä haluat.

        Missä haastattelet - kadulla vai kuppilassa?
        - Milloin missäkin.

        Saako kilometrikorvaukset ja matkarahat?
        - Pelin sujuminen riippuu osittain siitä, millaiset pelisäännöt on sovittu.

        Miten saa kuvat?
        - Kameralla.

        Kuka ostaa kameran?
        - Joku jolla on tarve sellaiselle.

        Mitäs jos haastattelumatkalla tapahtuu onnettomuus, korvaako työnantaja?
        - Riippuu kai vähän työsopimuksen laadusta. Free on aika heikossa asemassa monessa mielessä.

        Kuka maksaa lomarahat? Vai onko lomaa ollenkaan?
        - Ei kukaan. Lomaa voi pitää sitten, kun on tienannut säästöön tarpeeksi.

        Mitäs jos juttu onkin huono ja ei kelpaakaan, oliko vain soronoo turha vaiva?
        - Jos juttu on niin paska ettei siitä saa hyvää ahkeralla muokkauksellakaan, ei ole kenenkään etu, että sellaista julkaistaan. Tee mieluummin hyvä.

        Kertyykö näin eläke?
        - Ai paskoja juttuja rustaamalla? Ei. Freen kannattaa perehtyä eläkeasioihin ja moniin muihinkin etuuksiin ja opetella hoitamaan niitä itse. Nämä asiat eivät kuulu suojelusenkelin velvollisuuksiin.

        Onko tämä ihmisten kusettamista?
        - HS:n Nyt-liitteessä on Tuomas Nevanlinnan ja sen toisen filosofin palsta, jossa ne vastailevat lukijoiden kysymyksiin. Kysäisepä sieltä. Minä en ole filosofi vaan toimittaja. Tosin omaan elämäänsä tyytyväinen sellainen.

        Onko työsuojelua ( jos pomo ehdottakin tissien imemistä tai haastateltava yrittää raiskata)?
        - Onhan meillä poliiseja ja asiamiehiä moneen lähtöön. Sellaiseen työsuojelun muotoon en ole törmännyt, että juttukeikoilla olisi mukanasi henkivartija, joka valvoo, ettei sinua raiskata. Voi johtua siitä, että olen mies.

        Onko työterveyshuoltoa?
        - Friikuille harvemmin.

        Onko työpaikkaruokailu järjestetty?
        - Todennäköisesti kukaan ei pane pahakseen, jos käyt lounastamassa samassa paikassa kuin firman vakituiset toimittajat. Kunhan maksat lounaasi, kuten hekin monesti tekevät. Toimittajan työssä on sekin hyvä puoli, että monissa infoissa ja tapahtumissa, joista raportoit, tarjotaan ilmaista ruokaa ja juomaa.

        Nouseeko palkka edes normaalien korotusten mukaan vai onko sata euroa = sata vuotta samaa?
        - Ei se itsestään nouse. Palkan- ja palkkionkorotukset ovat neuvottelukysymyksiä. Jos olet hyvä eikä palkka sittenkään nouse, kannattaa kirjoittaa muualle. Hyville on kysyntää hyväpalkkaisissakin medioissa.

        Saako työnantajalta lehden ilmaiseksi?
        - Useimmiten. Ainakin, jos juttujasi julkaistaan suht tiuhaan tahtiin. Ainakin sen numeron saa, jossa juttusi on julkaistu.

        Saako työnantajalta joulukortin 7 vuoden välein?
        - -

        Saako kivoja työkavereita vai hiljaista halveksuntaa?
        - -

        Saako työtodistuksen?
        - Jos pyytää.

        tuollaiseen kyytiin eli avustajaksi johonkin paskaan lehteen ei kenenkään kannata lähteä.


      • PekkaLi
        kuolema kirjoitti:

        tuollaiseen kyytiin eli avustajaksi johonkin paskaan lehteen ei kenenkään kannata lähteä.

        www.sanoma24.fi -ihan uus lehti


      • lähes työtön
        PekkaLi kirjoitti:

        www.sanoma24.fi -ihan uus lehti

        toi on myyntityötä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe