Kuinka paha rikos on jos jättää tekemättä muuttoilmoitus maistraatille? Minulla on nimittäin kaksi asuntoa ja toisesta en aio luopua, mutta tämä tuleva asunto on vuora-asunto, joten tuleekohan minulle ongelmia, jos jätän tekemättä tuon ilmoituksen? On pakko vain töiden vuoksi vuokrata asunto ja työt kestää yli kolme kuukautta.
En haluaisi mitenkään olla kovanluokan rikollinen ja lähteä istumaan teostani sörkkään 7 vuoden linnatuomiota...
Muuttoilmoitus ja sen tekemättä jättäminen
5
7159
Vastaukset
- jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
tu niin paha ole , kotikuntalaki sanoo :
14 §
Ilmoitusrikemaksu
Jos muuttava henkilö ei ole noudattanut maistraatin 12 §:n 1 momentin nojalla asettamaa velvoitetta, maistraatin on määrättävä hänen maksettavakseen 50 euron suuruinen ilmoitusrikemaksu. Maksu voidaan jättää määräämättä, jos laiminlyönti on ilmeisesti johtunut muuttajasta riippumattomista syistä taikka jos maksun määrääminen olisi ilmeisen kohtuutonta sairauden tai muun vastaavan syyn vuoksi. (9.7.2004/624)
Ilmoitusrikemaksua ei saa määrätä alle 15-vuotiaalle. (9.7.2004/624)
Ilmoitusrikemaksu on ulosottokelpoinen ilman tuomiota tai päätöstä siten kuin verojen ja maksujen perimisestä ulosottotoimin annetussa laissa (367/61) säädetään.- no minä taas....
Miten hyvin noita juttuja ylipäätään tutkitaan, että onko joku tuollaisen ilmoituksen tehnyt vai ei. Minä kun en millään haluaisi vaihtaa kirjojani kotipaikkakunnaltani?
Tomiiko, jos vaihdan vain vähäksi aikaa tänne ja sitten takaisin kotipaikkakunnalleni...
- ollenkaan
Jos kerren pidät vanhan asuntosi kunnassa jossa olet kirjoilla, ja vuokraat vain väliaikaisesti toisen asunnon työkeikkaa varten, niin muuttoilmoitusta ei tarvita lainkaan. Sinähän et vaihda kotikuntaa.
- Anonyymi
Jes jos olet kahden asunnon ”loukussa” niin voivoi. Minun ongelmani on edellisen asukkaan tekemätön asuntomuutosilmoitus!!! 7 vuoden ajan on saapunut lähinnä virkapostia osoitteeseeni, jota ei voi laittaa roskiin!!!! Posti on näköjään voimaton, koska yhteydenotoistani huolimatta postia saapuu jatkuvasti! Postin eteenpäin saattaminen tulee maksamaan minulle aikaa ja rahaa, kun sen toimittaminen postilaatikoihin on hankalaa? Miten pitäisi toimia?...
- Anonyymi
Ilmoitus lomakkeella 'ylimääräinen asukas'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2212947Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell81647Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.51337- 1031216
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231171- 751107
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531032Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135922