Kohdun ulkopuolinen raskaus?

mä vaan

Hei!Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?Viikoja pitäisi olla 5 6.Kipuja oikealla puolella vatsaa ja hieman veristä vuotoa.Pääsin lääkäriin ja sieltä päivystykseen,jossa ultrattiin.Kohdun limakalvo paksu,mutta mitään sieltä sisältä ei löytynyt.Ei edes tuulimuna raskautta.Nyt epäillään,että on kohdun ulkopuolinen raskaus tai sitten viikot ovat niin vähäiset ,että mitään ei edes pitäisi vielä näkyä.Tähän en jaksa uskoa,koska clomit käytössä,eli kierto tosi säännöllinen.Heinäkuussa viimeksi oli keskenmeno ja raskaushormooni oli tosi alhainen.Nyt on sitten kontrolli ultraa ja verikoetta pitkin viikkoa ja jos kipuja tai vuotoja tulee,niin sit suoraan päivystykseen.Pelottaa ihan hirveästi...

12

16408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odottava?

      moi mulla alkoi tulemaan pe la yönä verta viikot on nyt 9 4 tänään kävin ultrassa mitään ei näkynyt verta tullut sen paljon että uskoivat että sikiö on tullut sieltä pois veren mukana. viikon päästä uus aika ultraan ja verikokeisiin niistä näkee onko raskaushormoonia veressä. ei mahakipuja siksi mietti onko se kumminkaan tullut ulos mutta kun ei näkynyt mitään ei sikiöä eikä lapsivesipussia. sanoivat vaan että odottaa kotona rauhallisesti. jos kovat mahakivut sit ensiapuun

    • elovena -77

      Mun kohdunulkoisen tarina alkoi juuri noin. Alavatsakipuja ja tihkutteluvuotoa. Kävin gynellä rv.6 ja mitään ei näkynyt. Ei kohdun sisällä,mutta ei ulkopuolellakaan. Lääkäri epäili että, jos olis vielä niin pieni, ettei vaan näy. Tiesin itse, ettei se oo mahdollista, kun hedelmöitysajankohta oli tiedossa. Sanoi mahdollisuuksien olevan fifty-fifty. Sit vaan odoteltiin sumussa pari viikkoa, kunnes kramppimaiset kivut ja vuoto alkoivat. Toivon sydämestäni, että kuulut siihen onnekkaampaan prosenttijoukkoon!

    • aivan samanlainen tapaus mu...

      Mulla oli kans aivan sama viikko melk päivälleen.
      Rupesin aaamulla vuotamaan, vähän en paljon ja lääkäri katsoi ja laittoi lähetteen sairaalaan jossa ultras ei näkyny mitään ja ei näkynyt muuallakaan raskaushormonit olivat vähän reilu 100.
      En ole vuotanut mielestäni niin paljon että jos kohdussa olisi raskaus ollut että olisin tyhjentynyt niin siistiks, kun lääkäri sit lopuks sanoi että jos olen vain vuotanut sen niin siistiks että kohtu näyttää siltä kuin ei mitään olisi ollutkaan.
      mutta menen ensi to uudestaaan verikokeisiin ja tarkkaillaan raskaushormonien määrää.
      pelottaa kanssa kn luin netist että se kohdunulkopuolinen ei olekaan mikään pikkujuttu:(

      • mä vaan

        Hei!Minulla hormoonit oli keskiviikkona otetussa kokeessa374.Eilen ultrassa näkyi ihan pienen pieni pussi,mutta ei siitä voinut mitään sanoa ja koska viikkoja pitäisi jo olla monta niin...Mutta koska lääkärikään ei voi olla 100% varma asiasta,niin maanantaina sit uusi ultra ja jos kohdussa ei ole tapahtunut mitään muutosta,niin saan sen solumyrkky piikin ,jonka pitäisi sulauttaa kohdun ulkopuolinen raskaus elimistöön.Samalla kohtu tyhjenee limakalvoista, jotka ovat paksuuntuneet raskaushormoonin noustessa.Tietenkin jos tulee kipuja tai alkaa vuotaan kunnolla verta,niin täytyy sit heti mennä päivystykseen.
        Raskasta olla raskaana ja kärsiä näistä oireista ,kun tietää et vauvaa ei tule.Pinna on koko ajan kireellä,kun ei osaa muuta kuin miettiä tätä asiaa.Muutenkin ,kun raskaaksi tulo on niin vaikeaa ,ja nyt tuon hoidon jälkeen saa 3kk:n raskautumis kiellon.
        Minullakin on tuota tuhruvuotoa ollut jo 2 viikkoa.Huimannut jonkin verran ,jota ei kyllä aiemmissa raskauksissa ole ollut.Lääkärin mielestä tämäkin on kohdun ulkopuolisen oireita.Nyt ei auta muu kuin odottaa siihen maanantaihin,josko siellä olisikin elämää,mutta epäilen todella.


      • ..........
        mä vaan kirjoitti:

        Hei!Minulla hormoonit oli keskiviikkona otetussa kokeessa374.Eilen ultrassa näkyi ihan pienen pieni pussi,mutta ei siitä voinut mitään sanoa ja koska viikkoja pitäisi jo olla monta niin...Mutta koska lääkärikään ei voi olla 100% varma asiasta,niin maanantaina sit uusi ultra ja jos kohdussa ei ole tapahtunut mitään muutosta,niin saan sen solumyrkky piikin ,jonka pitäisi sulauttaa kohdun ulkopuolinen raskaus elimistöön.Samalla kohtu tyhjenee limakalvoista, jotka ovat paksuuntuneet raskaushormoonin noustessa.Tietenkin jos tulee kipuja tai alkaa vuotaan kunnolla verta,niin täytyy sit heti mennä päivystykseen.
        Raskasta olla raskaana ja kärsiä näistä oireista ,kun tietää et vauvaa ei tule.Pinna on koko ajan kireellä,kun ei osaa muuta kuin miettiä tätä asiaa.Muutenkin ,kun raskaaksi tulo on niin vaikeaa ,ja nyt tuon hoidon jälkeen saa 3kk:n raskautumis kiellon.
        Minullakin on tuota tuhruvuotoa ollut jo 2 viikkoa.Huimannut jonkin verran ,jota ei kyllä aiemmissa raskauksissa ole ollut.Lääkärin mielestä tämäkin on kohdun ulkopuolisen oireita.Nyt ei auta muu kuin odottaa siihen maanantaihin,josko siellä olisikin elämää,mutta epäilen todella.

        Tämä on todella kauheaa,ajattelen kokoajan asiaa että miten tämä voi olla mahdollista, kohdussa ei mitään merkkiä raskaudesta ja vuodan ihan normaaleja määriä ei mielestäni mikään keskenmeno vuoto, missä se sikiö on? paljon kysumyksiä joihin olis kiva saada vastaus:(
        Kaksi viikkoa kerkesin iloitsemaan raskaudesta jota ei oikeasti ole ollutkaan ollenkaan:(


    • ......................

      Hei eilen tosiaan kävin lääkärissä ja veikkasivat kohdunulkoista mutta kuitenkaan ei ollut varma!!! Nyt vuodon mukana tuli semmoinen noin 3cm pitkä iljettävä klöntti, tuleeko ku:sesta tommoisia vai oliko mun kohdussa silti sikiö, mutta ei ultrassa vain näynyt mitään...

    • hansuli79

      minulla oli viikkoja 6 ja viikonloppuna alkoi rusehtava vuoto, maanantaina se oli jo veristä joten soitin neuvolaan ja pääsin heti lääkärille ja sain lähetteen naistentautien polille jossa ultrattiin eilen ja kohtu oli tyhjä ja keskenmenon merkit selkeät. kävin verikokeessa ja sain tulokset tänään ja raskaushormoonin määrä tilanteeseen nähden suuri (oli jotain 1600) huomenna uudestaan verikokeeseen epäillään kohdunulkoista raskautta kun sehän ei ultrassa näy. pettymys valtavan suuri koska minulla on endometrioosi ja lasta yritetty jo kaksi vuotta. onneksi en ole yksin tilanteeni kanssa ja kohtalotovereita on muitakin

    • tipsu

      Tilanne on sama viikkoja on 6 6 ja vuoto alkoi kipuineen. Ultrassa ei näkynyt mitään ja hormoni pitoisuus alhainen. Seuraava verikoe 10.7 ja ultra 12.7,joten sinne asti pitäisi kärvistellä sekavin ajatuksin.Voimia samassa tilanteessa oleville.

    • nuori nainen

      moi...mulla oli viime vuonna raskaus tuli keskenmeno.epäiltiin toista kohdun ulkopuolista.ei ollut .tänä vuonna taas raskaana 8rv alkoi tulla verta menin sairaalalle...ei näkynyt koko raskautta raskaushormoni on yli 600 mutta kohdussa ei näkynyt jälkeäkään lapsesta tai hedelmöityksestä...joudun kans verikokeita viemään...

    • raskaana, mutta...!

      Mitä, ihmisiä joilla justiin sama tilanne! kauheeta olla tietämättömyytenä..

      Mulla oli kauheita kipuja alavatsassa, en saanu nukuttua yhtenä yönä lainkaan niiden takia, niin näiden oireiden takia epäillään kohdun ulkopuolista raskautta.

      Kävin ultrassa ja verikokeissa, raskaushormoonit oli erittäin alhaiset, mutta lääkärit sanokin että koska raskaus on näin alkuvaiheessa, 6vkolla niin siinä ei ole mitään hätää. kohdun limakalvo on niin paksu että ymmärsin jotenkin että mulla on se hedelmöittynyt munasolu vastaava siinä. ja nyt pitää käydä viikottain kokeissa katsomassa miten tämä tästä etenee..

      elikkä siis niin ku hä? mä en ymmärrä oon raskaana, mut kuitenkin ei oo kaikki hyvin.. mitään vuotoja ei ole tietääkseni ollu ja raskauden oireita on ollut jo..

      osaako joku selvittää mikä tämä tilanne on? sillä lääkärit ei osannu sanoa yhtään mitään ja eivät halunneet edetä niinkän pitkälle että kertoisivat mitä mulle ja sikiölle voi käydä, huooh.. oon ihan sekaisin :(.

      onnellinen raskaudesta, mutta hukassa kun ei tiedä tuosta tilanteesta mitään.

    • suffeli88

      Hei mun pitäs olla viikolla 7-8 ja kävin eilen hirveitten alavatsakipujen takia naistetntautien polilla ja todettiin ultrassa että kohdussa ei ole mitään samaa epäilivät mulla kuin pientä tiputtelu vuotoa oli mutta kipu katosi särkylääkkeillä ja nyt ei ole kipuja ollut vähään aikaan saan tänään kuulla mitä ne aikoo. Mun ensimmäinen raskaus mutta elämälle ei voi mitään.. Toivotaan sulla parempaa onnea raskauden suhteen :)

    • Aina ei voi tietää

      pakko kertoa omat kokemukset: Minä menin aikoinani lääkäriin alavatsakipujen ja pahoinvoinnin takia. Lääkäri tunnusteli ja epäili että olisi umpisuolentulehdus oireita. Siitä sitten keskus-sairaalaan nälkäisenä ja kivuliaana odottamaan joutuuko leikkaukseen.

      Ottivat keskus-sairaalaassa ensimmäisenä verikokeet ja jatkoin odottelua. Hoitaja tuli sitten kysymään hetkeä myöhemmin, että tiesinkö olevani raskaana. No en tiennyt.

      Pääsin sitten lääkärin pakeille joka ultrasi vatsani.... kohdun ulkopuolella näkyi jotain, mutta kohtu oli tyhjä.

      Kohdunulkopuolinen raskaus, itku tuli. Olisihan se lapsi ollut tervetullut.

      Sain ajan tulla seuraavana päivänä keskeytykseen.

      Seuraavana päivänä palasin sitten keskus-sairaalaan ja toinen lääkäri sitten varmisteli vielä ultralla vatsan tilannetta: Normaali raskaus 5-6 viikolla menossa!! :O

      Hirvittää ajatella jos olisivatkin jo edellisenä päivänä heti tyhjentäneet..... :/

      Nyt terve tyttö 2.v :)

      Koko raskauden ajan oli vatsa ja selkä kipuja, sekä pahoinvointia ja oksentelua. Mutta kyllä oli hyvä syy kärsiä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe