Mikä on päivärippikoulu?

NoNameAMinulla

Mikä on päivärippikoulu?
Monenako päivänä siellä ollaan, pitääkö siellä olla yötäm kauanko per päivä se kestää?

15

7836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omasta

      seurakunnastasi.

    • Nimetön

      päivärippikoulu on tietääkseni sellanen, missä käydään tunti, pari päivässä. eli ei olla niinku leirillä 24/7, vaan käydään silloin tällöin oppitunneilla, muuten käydään koulussa, asutaan kotona jne. kai sille sopis paremmin nimeks iltaripari. se kai kestää vähän pidempään, koska oppitunteja ei tuu niin paljoo niin nopeesti.

    • tutu.

      Omasta seurakunnasta saa informaatiota, mutta tässä nyt muutama juttu.

      Leirillä ollaan viikko tai 8, 9 päivää.

      Päivärippikoulussa noin 2 vk.

      Leirillä on paljon muuta kivaa ohjelmaa ja siellä ollaan 24/7 eli koko se 7-9 päivää siellä. Moni on pitänyt siitä paljon vaikkei himo uskis olisikaan.

      Päivärippi koulu kestää noin klo 9-16 joka päivä. Siellä on enemmän oppitunteja, mutta kyllä hieman leikitäänkin ;)

      Leiri on maksullinen ja siellä saa ruuan. Maksullisuudesta ei todellakaan kannata stressata sillä vanhempani varmasti maksavat vaikka matkan kuuhun kunhan käyt rippikoulun jotenkin.

      Päiväripari on ilmainen muistaakseni mutta ruokaa joutuu ostamaan itse.

      Leirillä tulee paljon ihania (ja kamaliakin) muistoja ja siellä pidetään hauskaa, tulee uusia ystävyyssuhteita ja vanhat lujittuvat. Tulee monille eka kerta olla pois noin kauan ja se tekee vain hyvääkin ;)

      Päiväriparilla ei olla niin intensiivisesti ja vaikka siellä on ihan hauskaa, niin enemmän siellä keskitytään oppitunteihin.

      Jos kysyttävää niin varmasti joku nuorisoohjaaja mielellään avustaa :)

      (itse olen ollut riparini leirillä, ja parin vuoden päästä isosena päivärippikoulussa)

      • viisaas

        päiväriparilla ollaan 5 päivää eli arkiviikko! siellä ollaan 6 tuntia päivässä .


      • hannasd
        viisaas kirjoitti:

        päiväriparilla ollaan 5 päivää eli arkiviikko! siellä ollaan 6 tuntia päivässä .

        leiri kestää 8 pvä ja siellä ollaan 24/7 ja päivärippi koulu kestää 10 pvä ja siellä ollaa klo 9-16 ja me ainakin "leikittiin" enemmän kun opiskeltiin ja ruoka ja välipala kuului myös siihen , ja muuten leiri maksoi 70e ja pvärippikoulu ilmainen

        sori aika myöhää tuli tää vastauss ==DD


    • Mitä mieltä muuten ootte, kannattaisko mennä päiväriparille, vai olla leirillä? Ja oon miettiny, että ehkä tuo talviriparikin ois ihan kiva... :) Mut mielipiteitä saa laittaa.

    • Tyttö-97

      Itse oon ajatellut mennä tolle päiväriparille :)

    • SImof

      Päiväripari on parempi! ja saa nukkua omassa sängyssä :D

    • iloinen riparilainen

      mulla oli ainaki ihana leiri ja sieltä saa upeita muistoja (:

    • flkjdfb

      moi

      • Anonyymi

        moi


    • BrainlessBrain

      tässä kun luin näitä vastauksia 'mikä on päivärippikoulu?' niin rupes vähän hermostuttaa ett mikä on se oikee vastaus ;D...niin kuka teistä tai onko kukaan ennen käynyt kirkonkylän ylä-astetta?:)) koska mä niittäin käyn sitä ja ei kauaan että meen riparille D: niin ois kiva saaha nyt sitä selkoo tietoo? :D ku kaikilla on melkee eri vastaus :p

    • Fkflfl

      Ite oon päiväriparilla ja meillä on näin:
      Klo 9-15 ja 2 vko, mutta ei viikonloppua

    • olololo

    • Anonyymi

      Alkuperäinen kysymys pikkuisen jo kaukaiselta ajalta. Mutta joku voi nytkin tänne eksyä, niin kuin minäkin, joten kirjaanpa tähän yhden vastauksen lisää. Kannattaa tarkistaa omasta seurakunnasta, mitä siellä päivärippikoululla tarkoitetaan. Yleensä se on semmoinen rippikoulu, missä ollaan noin klo 10 ja 15 välisenä aikana esim. 10 päivän ajan (monesti ma-pe). Iltarippikoulu on taas nimensä mukaan ilta-aikaan. Se voi olla silloin siis muulloinkin kuin loma-aikaan. Leiririppikoulu on sitten tosiaan se 24/7 ja yleensä vähintään 7 vrk. Joskus reilusti enemmänkin. Kaikissa seurakunnissa ei näitä kaikkia mahdollisia rippikoulumuotoja ole tai sitten on useampiakin. Riippuu vähän henkiöstä, mikä on paras. Yleensä kuitenkin leirimuotoinen rippikoulu on ollut suosituin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe