kuorsauksesta eroon

mitenkään???

Mites kun ukko kuorsaa etten asa nukuttua....
Onko siihen mitään apua juttuja keksittyä miten sen sais loppumaan!

5

1893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avun saanut

      Jos onnistut jotenkin patistamaan miehesi lääkäriin, selviää kuorsauksen syy (uniapnea vai jotain vähemmän vaarallista) ja sitä myötä parannuskeinot.

      Uniapnea on oikeasti vaarallinen tila, hengityskatkokset voivat pidetessään viedä jopa hengen. Sitä ennen voi tulla sydänkohtauksia, aivoverenkierron häiriöitä yms.

      Uniapneaa hoidetaan ns. CPAP- eli ylipainehengityslaitteella. Jos kyse ei ole apneasta tai se on lievä, voi apu löytyä vaikkapa kuorsauskiskosta. Se on yöksi suuhun laitettava laite, joka tehdään mittojen mukaan ja joka työntää leukaa sen verran eteenpäin, että ilma kulkeekin nenän kautta ja näin kuorsausta ei tule. Sen saa erikoishammaslääkäriltä sen jälkeen, kun ensin on ns. unipolygrafialla tutkittu, ettei hengityskatkoksia ole vaarallisen paljon.

      Ylipaino usein lisää kuorsaustaipumusta, mutta jos suun, nielun ja leuan rakenne ovat "oikeanlaiset", voi kuorsata, vaikka olisi kuinka hoikka.

      • .........

        haluaako kysyjä kuunnella kuorsausta vai CPAP-laitteen meteliä? Vaikka kuorsaaja saisikin avun, niin vieressä nukkuja voi joutua ojasta allikkoon. CPAP-laite pitää meteliä koko yön kuorsasi toinen tai ei.


      • akka
        ......... kirjoitti:

        haluaako kysyjä kuunnella kuorsausta vai CPAP-laitteen meteliä? Vaikka kuorsaaja saisikin avun, niin vieressä nukkuja voi joutua ojasta allikkoon. CPAP-laite pitää meteliä koko yön kuorsasi toinen tai ei.

        ei pidä meteliä nykyään. Yli 10 vuotta sitten teh dyt koneet metelöivät, mutta tämä jonka sain paimion sairaalasta mukaani on noin munankeittimen kokoinen ja siitä kuuluu vain suhinaa kun se on päällä. Ja mieheni sanoi ettei haittaa häntä yhtään. Joten hyvä laite ja suositeltava.


      • .........
        akka kirjoitti:

        ei pidä meteliä nykyään. Yli 10 vuotta sitten teh dyt koneet metelöivät, mutta tämä jonka sain paimion sairaalasta mukaani on noin munankeittimen kokoinen ja siitä kuuluu vain suhinaa kun se on päällä. Ja mieheni sanoi ettei haittaa häntä yhtään. Joten hyvä laite ja suositeltava.

        Olen kyllä käyttänyt ihan nykyaikaista CPAP-laitetta ja ääni on sietämätön. Korvat soi heti ekasta yöstä lähtien.

        Jos teillä toimii, niin ihan kiva. Turha kuitenkaan yleistää ja kehua estottomasti. Se on ihan subjektiivista, miten kukin äänet kokee. Toiset nukkuu vaikka paineporan vieressä.


    • Fuscus

      Eliikä itsellä kokemusta,kuorsasin ja vaimo nalkutti ja tunsin itseni väsyneeksi päivällä. Tehtiin unitutkimus ja apneaa ei todettu vaan levottomat jalat. Nenä ja kurkku tautien erikoislääkäri antoi sitten minulle rft hoitoa eli sähköllä "polttamalla" tiivistettiin nielua ja toisella kertaa poistettiin pikkukieli ja johan lakkasi kuorsaus. Yritä saada ukko lääkäriin ja lääkäri tekemään unitutkimus niin asiat selviää.Keinoja kyllä on asian parantamiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe