Purjehtijoissa?

Mc Sea

Onko purjehtijoissa paljon äidinkielenopettajia tai muuten pikkutarkkoja kielipoliiseja.

Olen useasti havainnut tälläpalstalla joidenkin huomauttelevan oikeinkirjoituksesta. Niinkuin tuolla eräässä kommentissa sanottiin en minäkään usko kenenkään tahallaan tekevän kirjoitusvirheitä, enkä näinollen katsoisi tarpeelliseksi puuttua niihin.

Veneilystä kiinnostuneena ja monin eritavoin vesilläliikkuvana seurailen näitä palstoja sillointällöin, enkä ole moottorivenepuolella havainnut vastaavaa.

Mahtaako turhanpäiväinenkireys johtua lähestyvästä kauden loppumisesta?

Kaikille kepeitä tuulia toivottaen:
Mc Sea

13

1373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asian puheeksi

      niin voin sanomaasi viitaten katsoa tarpeelliseksi huomauttaa, että
      turhanpäiväinenkireys
      tulisi kirjoittaa kahtena sanana muotoon
      turhanpäiväinen kireys.

      • Harmistunut

        On pakko todeta, että suurin osa kirjoittajista tekee virheitä tahallaan. On helpompaa kirjoittaa, kun ei tarvitse kiinnittää huomiota virheettömyyteen. Suurin osa meistä ei todellakaan osaa kirjoittaa oikein.


    • ..Töpseli

      Senkin poro.

      Niin tätä veljeskuntaa kusetit, etten yhtään vimmaani hillinnyt, Seijan opit mieleeni juolahti, nyt Siskot, opetetaan Porsas vinkumaan. Kanssani korjatkaa!

      >Onko purjehtijoissa paljon äidinkielenopettajia tai muuten pikkutarkkoja kielipoliiseja.

      Onko purjehtijoissa paljon äidinkielenopettajia tai muuten pikkutarkkoja kielipoliiseja?

      >Olen useasti havainnut tälläpalstalla joidenkin huomauttelevan oikeinkirjoituksesta.

      Olen usein havainnut tällä palstalla joidenkin huomauttelevan oikeinkirjoituksesta.

      >Niinkuin tuolla eräässä kommentissa sanottiin en minäkään usko kenenkään tahallaan tekevän kirjoitusvirheitä, enkä näinollen katsoisi tarpeelliseksi puuttua niihin.

      Niin kuin tuolla eräässä kommentissa sanottiin, en minäkään usko kenenkään tahallaan tekevän kirjoitusvirheitä, enkä näin ollen katsoisi tarpeelliseksi puuttua niihin.

      >Veneilystä kiinnostuneena ja monin eritavoin vesilläliikkuvana seurailen näitä palstoja sillointällöin, enkä ole moottorivenepuolella havainnut vastaavaa.

      Veneilystä kiinnostuneena ja monin eri tavoin vesillä liikkuvana seurailen näitä palstoja silloin tällöin, enkä ole moottorivenepuolella havainnut vastaavaa.

      > Mahtaako turhanpäiväinenkireys johtua lähestyvästä kauden loppumisesta?

      Mahtaako turhanpäiväinen kireys johtua lähestyvästä kauden loppumisesta?

      Kaikille kepeitä tuulia toivottaen:
      Mc Sea

      • Mc Sea

        Kiitän vaivannäöstäsi.

        Kun näyt olevan osaava henkilö, niin kerroppa meille osaamattomille, kuinka oppii oikeinkirjoituksen vanhemmallaiällä, kun ei sitä ole aiemmin tullut opeteltua eikä koulunpenkille tässä iässä enää kehtaa istua.

        Toiseksi, ottaako se niin kovasti ohimoon, kun näkee virheitä, että täytyy omaa erinomaisuuttaan korostaa ja puuttua?

        Otetaanpa esimerkiksi tuo sana "tässä iässä" mistä sen tietää onko se "tässäiässä" vai "tässä iässä"


      • Wiki
        Mc Sea kirjoitti:

        Kiitän vaivannäöstäsi.

        Kun näyt olevan osaava henkilö, niin kerroppa meille osaamattomille, kuinka oppii oikeinkirjoituksen vanhemmallaiällä, kun ei sitä ole aiemmin tullut opeteltua eikä koulunpenkille tässä iässä enää kehtaa istua.

        Toiseksi, ottaako se niin kovasti ohimoon, kun näkee virheitä, että täytyy omaa erinomaisuuttaan korostaa ja puuttua?

        Otetaanpa esimerkiksi tuo sana "tässä iässä" mistä sen tietää onko se "tässäiässä" vai "tässä iässä"

        Tässäiässä on täkäläistä korttipelimurretta, yleiskielellä ilmaus kuuluu "tässäkin on ässä"


      • sakke topseli
        Mc Sea kirjoitti:

        Kiitän vaivannäöstäsi.

        Kun näyt olevan osaava henkilö, niin kerroppa meille osaamattomille, kuinka oppii oikeinkirjoituksen vanhemmallaiällä, kun ei sitä ole aiemmin tullut opeteltua eikä koulunpenkille tässä iässä enää kehtaa istua.

        Toiseksi, ottaako se niin kovasti ohimoon, kun näkee virheitä, että täytyy omaa erinomaisuuttaan korostaa ja puuttua?

        Otetaanpa esimerkiksi tuo sana "tässä iässä" mistä sen tietää onko se "tässäiässä" vai "tässä iässä"

        Älä nyt ahdistu vaikka et kirjoittaa osaakaan. Täällä pohjantähden alla on monta oikeinkirjoitusta tärkeämpää asiaa. Kuten kukkaset.
        Luulin että leikilläsi olit jättänyt korjaamani virheet ja myös ne joiden korjauksen ajattelin jättää muille.
        Vanhalla iällä lienee helpointa asettaa Wordiin vaikkapa oikeinkirjoituksen tarkistaja, eipä tarvi kahlata niitä opuksia läpi.


      • Word?
        sakke topseli kirjoitti:

        Älä nyt ahdistu vaikka et kirjoittaa osaakaan. Täällä pohjantähden alla on monta oikeinkirjoitusta tärkeämpää asiaa. Kuten kukkaset.
        Luulin että leikilläsi olit jättänyt korjaamani virheet ja myös ne joiden korjauksen ajattelin jättää muille.
        Vanhalla iällä lienee helpointa asettaa Wordiin vaikkapa oikeinkirjoituksen tarkistaja, eipä tarvi kahlata niitä opuksia läpi.

        ?????


      • palstatavoille
        Mc Sea kirjoitti:

        Kiitän vaivannäöstäsi.

        Kun näyt olevan osaava henkilö, niin kerroppa meille osaamattomille, kuinka oppii oikeinkirjoituksen vanhemmallaiällä, kun ei sitä ole aiemmin tullut opeteltua eikä koulunpenkille tässä iässä enää kehtaa istua.

        Toiseksi, ottaako se niin kovasti ohimoon, kun näkee virheitä, että täytyy omaa erinomaisuuttaan korostaa ja puuttua?

        Otetaanpa esimerkiksi tuo sana "tässä iässä" mistä sen tietää onko se "tässäiässä" vai "tässä iässä"

        ei netissä kirjoitellessa pidä provosoitua. On turha kuvitella tietävänsä mitä toisen päässä liikkuu.


      • Kilukalu
        palstatavoille kirjoitti:

        ei netissä kirjoitellessa pidä provosoitua. On turha kuvitella tietävänsä mitä toisen päässä liikkuu.

        Tällä palstalla ei näiden päässä liiku muu kuin oma napa! :o


    • Eärän enlgatniliasen tuktiemlan preusetella on saamnteekvää msisä jäjresytkssesä kijraiemt snasasa oavt, anioa täkreä on se että esnimäminen ja vimienien krijian oavt okiella paiklala. Lpopu voi olla tyättä hlöypnölyä mtuta viot kiuteknin imlan viakekusia lkuea tesktiä. Tmää oninstuu sen tädhen että me emme lue yskitätisiä kijraiima vaan kookniasia snaoja.

    • hoh

      http://www.mcsea.fi/

      • nykyaikaa

        Olipa mielenkiintoista luettavaa. Oikeinkirjoitus on ehkä hieman hukassa mutta teksti suunnilleen ymmärrettävää.

        Valitettavasti tuohon äidinkielen perusasioiden osaamattomuuteen törmää yhä useammin - myös korkeammin koulutettujen ihmisten parissa.

        Luku- ja kirjoitustaito kehittyy vain lukemalla ja kirjoitamalla, ja kumpikin harrastus taitaa olla vähenemään päin.

        On tietysti pikkumaista, ja joskus jopa välimerkkiin kohdistuvaa seksuaalista toimintaa, tarttua jokaiseen kirjoitusvirheeseen. Kommentoinnin sävy voi olla ystävällistä ja opastavaa mutta toisinaan myös silkkaa ilkeilyä.

        Tuskin kenenkään on kuitenkaan syytä asiasta kovin paljon mieltänsä pahoitaa. Elämä on jatkuvaa opiskelua ja oppimista.


      • osa ei
        nykyaikaa kirjoitti:

        Olipa mielenkiintoista luettavaa. Oikeinkirjoitus on ehkä hieman hukassa mutta teksti suunnilleen ymmärrettävää.

        Valitettavasti tuohon äidinkielen perusasioiden osaamattomuuteen törmää yhä useammin - myös korkeammin koulutettujen ihmisten parissa.

        Luku- ja kirjoitustaito kehittyy vain lukemalla ja kirjoitamalla, ja kumpikin harrastus taitaa olla vähenemään päin.

        On tietysti pikkumaista, ja joskus jopa välimerkkiin kohdistuvaa seksuaalista toimintaa, tarttua jokaiseen kirjoitusvirheeseen. Kommentoinnin sävy voi olla ystävällistä ja opastavaa mutta toisinaan myös silkkaa ilkeilyä.

        Tuskin kenenkään on kuitenkaan syytä asiasta kovin paljon mieltänsä pahoitaa. Elämä on jatkuvaa opiskelua ja oppimista.

        omakohtainen kokemus on sellainen, että kirjoitusvirheitä ei juurikaan tule käsillä kirjoitettaessa mutta sitten pc:llä omatoimikymmensormijärjestelmällä toimii taas sillä tavalla että määrä korvaa laadun. Ja se vauhti :-))

        Eli mielestäni oikein/väärinkirjoitus käsin ei korreloi palstakirjoittelun kanssa. Näin munst.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe