Edullinen hyvä digikamera?

Juhis

Osaisiko kukaan suositella edullista hyvää digikameraa? Itselläni ei ole digikameroista suuremmin kokemusta, eikä se tule ensisijaiseksi kuvausvälineekseni. Erottelukyky saisi olla hyvä ja mahdollisesti sopivasti zoomiakin. Muuten kamera saa olla aika riisuttu, en esimerkiksi tarvitse mitään tajuttoman laajaa tallennuskapasiteettia.

5

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle

Kamerakauppiaan mukaan edullinen ja hyvä pitää ostaa erikseen.

• Lissu

on suhteellista: tyydyttävän kuvan aikaansaavat kamerat maksavat 3000e pelkkä runko. Hyvää digikameraa ei todellakaan ole pienkuvaformaattiin vielä tehty. Jos kymppikoon paperikuvat riittävät pääset alle 1000e:n sijoituksella melko huonon kameran onnelliseksi omistajaksi(Canon g3). Toiminnoiltaan saman tasoinen filmikamera maksaa 200e; sen kuvat ovat kyllä vielä sellaisia että et rahallakaan pääse tässä koossa digillä samaan. Odota kolme vuotta digikameran kehittymistä, niin ei pääse jurppimaan vuonna 2006. Tai tyydy huonoon kameraan huonoinen, suurennusta kestämättömine kuvineen.

• dk
        Lissu kirjoitti:

on suhteellista: tyydyttävän kuvan aikaansaavat kamerat maksavat 3000e pelkkä runko. Hyvää digikameraa ei todellakaan ole pienkuvaformaattiin vielä tehty. Jos kymppikoon paperikuvat riittävät pääset alle 1000e:n sijoituksella melko huonon kameran onnelliseksi omistajaksi(Canon g3). Toiminnoiltaan saman tasoinen filmikamera maksaa 200e; sen kuvat ovat kyllä vielä sellaisia että et rahallakaan pääse tässä koossa digillä samaan. Odota kolme vuotta digikameran kehittymistä, niin ei pääse jurppimaan vuonna 2006. Tai tyydy huonoon kameraan huonoinen, suurennusta kestämättömine kuvineen.

Viestiketjun aloittaja olikin hakemassa kakkoskameraa (kinon kaveriksi?) eikä tässä varmaan ole muutenkaan syytä aloittaa loputonta filmi vs. digi-väittelyä. Keskivertokuluttajalle ja harrastelijalle kymppikoko riittää hyvin (ja yli 2Mpix kameroilla saa kuulemma hyviä A4-printtejäkin). Ainakaan omista hyvistä kuvistani yksikään ei olisi juuri kummempi vaikka niitä pikseleitä olisi se 12 miljoonaa, johon filmi skanneri yhdistelmällä nykyään kai päästään.
        Tai no maisemakuvia ois kyllä tuon kokoisena aika hauska heijastella kankaalle, jos joku dataprojektori siihen pystyisi.

Mielestäni suurin ero digin ja filmin välillä on digin suurempi syväterävyys, joka on joskus siunaus ja usein kirous ;) Niin ja filmi kestää paremmin ylivalotusta, mutta toisaalta digillä on helppo tarkistaa valotuksen onnistuminen lcd:ltä.

• dk

Mikähän sun mielestä on edullinen? No joka tapauksessa esim. Canon A40 tai Olympus C-220Zoom alkaa olla sellaisia kameroita, joilla tulee toimeen. HP:ltä tai Fujilta löytynee myös joku... Yleensä kameroissa ei itsessään ole muistia (tai no kyllähän tietokoneessa aina muistia on, mutta ei sellaista johon voisi kuvia tallentaa) eli muistia on sen verran kuin ostat (usein tosin tulee pieni kortti mukana, jolla voi vähän testailla).

• Pete

Itselläni on samsung digimax 210 2.1 meg.p.
      Olen ollu tyytyväinen kameraan. Maisema sekä makrokuvaksessa hyvä.
      a4 kokosen kuvan tulostaa niin hyvää jälkeä tulee :) riippuu tietenkin tulostimesta, itselläni hp 990cxi.

Muutamia ottamiani kuvia osoittees http://members.surfeu.fi/valokuvaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe