mitkä ovat tyypilliset tyyppiviat?
mikä on kehumisen arvoista?
suurin kilometrimäärä bensa vennolla??
kulutuksesta??
yms?
nyt saa avautua.
Vennon omistajat
23
3338
Vastaukset
- sähköBora
Helvetisti vikoja. Ei mitään kehumista.
Maksimissaan 150tkm. Syö helvetisti. ym. - Hese
Kuluvia osia:alapallot, raidetangon päät ja taka-akselin kumipuslat (kolahtavat terävässä kuopassa). Suht halpoja vaihtaa. Etupään nivelet kuluvat leveillä renkailla selvästi enemmän, kuin perus 185 leveillä. Samaan kulutusosien listaan kallistuksenvakaajan koiranluut. Moottorit kestävät todella hyvin, mutta kannessa olevat jähdytysletkujen muoviset muovilaipat halkeavat ja alkavat vuotaa. Ne ovat halpoja ja helppoja vaihtaa.
Hyviä puolia: Hyvä ajaa, lämmin, iso takaluukku. Valot paranevat huomattavasti, kun laittaa releet ja kunnon johdot. Joku on haukkunut lukkoja, mutta puhdistuksella ja aseöljyllä saa ihmeitä aikaan. Perustekniikkaa, joka pelaa varmasti.- Kiinnostunut
Mitä olet tehnyt releille ja johdotukselle, entä paraniko valoteho olennaisesti?
Olisi mielenkiintoista tietää, kun tulee tässä keväällä muutto syrjemmälle, ja joutuu ajelee pimeitä teitä ja olen harkinnut lisäpitkien hankintaa... - Hese
Kiinnostunut kirjoitti:
Mitä olet tehnyt releille ja johdotukselle, entä paraniko valoteho olennaisesti?
Olisi mielenkiintoista tietää, kun tulee tässä keväällä muutto syrjemmälle, ja joutuu ajelee pimeitä teitä ja olen harkinnut lisäpitkien hankintaa...Normaalisti kaikki virta kiertää katkaisijan ym kautta ja jännitehäviöt olivat minulla lähes 2 volttia polttimon kannalla. Ostin biltemasta!! valovahvistimen, jota tosin pitää modifioida, mutta ei tarvitse tehdä esim. releen kannoille epävarmoja abikoliitoksia. Porasin umpion taakse reiät, ja vedin johdot siitä sisälle. umpion ulkopuolelle vielä liitin, niin asennus ja tarvittaessa umpion irroitus onnistuu helposti. Toiselta puolelta otetaan herätteet releille ja toisen puolen alkuperäistä johdotusta voi käyttää tarvittaessa, jos releet hajoavat. Minulla toiminut moitteetta 2,5 vuotta. jossakin vanhassa TM:ssä oli laitettu golffiin releet.
Valoteho varsinkin pitkillä parani selvästi. Lyhyetkin kirkastuivat, mutta kantama ei juuri muuttunut. Valojen vaihtaja syö jännitettä. Kun ennen oli pitkät päällä ja veti viiksestä vähän niin kontakti parani ja valoteho nousi selvästi. - Hese
Kiinnostunut kirjoitti:
Mitä olet tehnyt releille ja johdotukselle, entä paraniko valoteho olennaisesti?
Olisi mielenkiintoista tietää, kun tulee tässä keväällä muutto syrjemmälle, ja joutuu ajelee pimeitä teitä ja olen harkinnut lisäpitkien hankintaa...Normaalisti kaikki virta kiertää katkaisijan ym kautta ja jännitehäviöt olivat minulla lähes 2 volttia polttimon kannalla. Ostin biltemasta!! valovahvistimen, jota tosin pitää modifioida, mutta ei tarvitse tehdä esim. releen kannoille epävarmoja abikoliitoksia. Porasin umpion taakse reiät, ja vedin johdot siitä sisälle. umpion ulkopuolelle vielä liitin, niin asennus ja tarvittaessa umpion irroitus onnistuu helposti. Toiselta puolelta otetaan herätteet releille ja toisen puolen alkuperäistä johdotusta voi käyttää tarvittaessa, jos releet hajoavat. Minulla toiminut moitteetta 2,5 vuotta. Jossakin vanhassa TM:ssä oli laitettu III golffiin releet.
Valoteho varsinkin pitkillä parani selvästi. Lyhyetkin kirkastuivat, mutta kantama ei juuri muuttunut. Jos ajaa paljon syrjäkyylillä kannattaa ehkä kuitenkin laittaa lisäksi lisäpitkät. Valojen vaihtaja syö jännitettä. Kun ennen oli pitkät päällä ja veti viiksestä vähän niin kontakti parani ja valoteho nousi selvästi.
- vento
olen ajellunna vennolla vuodesta 93 ja kiloometrejä on karttununna 490 tkm, ei oo tarvinnu konepeltiä aukasta.
- vento2
-94 vm ajettu 210.000 perushuollot tehty, vesipumppu vaihdettu 170.000 kohdalla, koneeseen ei tarvitse lisätä öljyä 15.000 aikana, alustan kumipuslia joutuu uusimaan, on aina lähtenyt kuin palmun alta käyntiin ja vetää heti nykimättä. Omassa on lievää maalivikaa eli takaluukun reunan ja lokasuojien kulmien maali kupruilee. Lukot reistaavat joskus kylmällä ja ovet voivat jäätyä tiivisteistään kiinni, suosittelen sisätilalämppäriä. Vaihdoin juuri uuteen Golfiin kun ei noita tuoreita ventoja ole enää saatavilla...
- Hese
vento2 kirjoitti:
-94 vm ajettu 210.000 perushuollot tehty, vesipumppu vaihdettu 170.000 kohdalla, koneeseen ei tarvitse lisätä öljyä 15.000 aikana, alustan kumipuslia joutuu uusimaan, on aina lähtenyt kuin palmun alta käyntiin ja vetää heti nykimättä. Omassa on lievää maalivikaa eli takaluukun reunan ja lokasuojien kulmien maali kupruilee. Lukot reistaavat joskus kylmällä ja ovet voivat jäätyä tiivisteistään kiinni, suosittelen sisätilalämppäriä. Vaihdoin juuri uuteen Golfiin kun ei noita tuoreita ventoja ole enää saatavilla...
???
- vento2
Hese kirjoitti:
???
rupesi pitmään dieselin käyntiääntä muistuttavaa nakutusta, vaihdatin pikahuollossa ennenkuin kosahti lopullisesti.
- Pilkunnu**ija
Vento - Venton (ei Vennon)! Tuollainen vierasperäinen nimi ei missään nimessä taivu minkään suomen kielen sääntöjen mukaan (vrt. rento - rennon, kunto, kunnon).
Kannattaisi puhua edes omasta autostaan oikein taivuttaen. - ventomies
kai nyt ventosta on enemmänkin stooria kuin vaan säälittävät 6 vastausta.
- ventovieras
Kerran otin Ventolla jäpöstä...jäällä!heh heh!
Ei vaan oikeestihan sillä palaa nakki niin raivona. Kerrankin kesällä vedin molemmilla renkailla rantua ainakin 100-370 metriä! Sitten löysäsin ku tajusin että ei taida olla vaihde päällä....saat***! - Hese
Mainostin lämpimäksi, mutta minun 2,0 -94 ei ole oikein lämmennyt viimeaikoina. Termari vaihdettu syksyllä ja tänään tutkitaan uudestaan. Vanhempien 1,8 -95 on todella lämmin. Omassani 206t mittarissa ja olen ajanut niistä 75t. Ennen 160t ei vaihdettu juuri mitään. Sen jälkeen on vaihdettu lähes kaikki kulutusosat. Eibachit ja kunnon kaasut paransivat alustaa reilusti. Turha nyökkiminen ja kallistelu väheni. Miinuksena varsinkin maaseudun pikkutiet talvella :( 1,8 tuntuu normiajossa vääntävältä, mutta tarvittaessa siitä ei löydy tehoa. Lisäksi molemmat kuluttavat saman verran.
- venno mies
Hese kirjoitti:
Mainostin lämpimäksi, mutta minun 2,0 -94 ei ole oikein lämmennyt viimeaikoina. Termari vaihdettu syksyllä ja tänään tutkitaan uudestaan. Vanhempien 1,8 -95 on todella lämmin. Omassani 206t mittarissa ja olen ajanut niistä 75t. Ennen 160t ei vaihdettu juuri mitään. Sen jälkeen on vaihdettu lähes kaikki kulutusosat. Eibachit ja kunnon kaasut paransivat alustaa reilusti. Turha nyökkiminen ja kallistelu väheni. Miinuksena varsinkin maaseudun pikkutiet talvella :( 1,8 tuntuu normiajossa vääntävältä, mutta tarvittaessa siitä ei löydy tehoa. Lisäksi molemmat kuluttavat saman verran.
joo lämpöjen kans on ollu mullakin onkelmia, ei nimittäin lämpene kone ku korkeentaan 70 asteeseen ja näin, sisätilat jää aika kylmäksi..
- ventovieras
venno mies kirjoitti:
joo lämpöjen kans on ollu mullakin onkelmia, ei nimittäin lämpene kone ku korkeentaan 70 asteeseen ja näin, sisätilat jää aika kylmäksi..
Ota hiustenkuivaaja hyttiin sisään ja laita töhisemään, niin johan lämpenee sisätilat ja samalla kuskikin!
- ventovieras
venno mies kirjoitti:
joo lämpöjen kans on ollu mullakin onkelmia, ei nimittäin lämpene kone ku korkeentaan 70 asteeseen ja näin, sisätilat jää aika kylmäksi..
Vala betonia peräkontti täyteen.
- ventovieras
ventovieras kirjoitti:
Vala betonia peräkontti täyteen.
se ei jaksa enää kulkea juu sanamapitsi, koska ventokaarin peräkuupeli on niin tilava.
- ventovieras
ventovieras kirjoitti:
Vala betonia peräkontti täyteen.
se ei jaksa enää kulkea juu sanamapitsi, koska ventokaarin peräkuupeli on niin tilava.
- Hese
venno mies kirjoitti:
joo lämpöjen kans on ollu mullakin onkelmia, ei nimittäin lämpene kone ku korkeentaan 70 asteeseen ja näin, sisätilat jää aika kylmäksi..
Termostaattía on kiva vaihdattaa, kun pitää purkaa tehostajaa ym. ja vika taitaa olla suunnittelussa. Jos ei vikaa löydy pitää pistää jäähdyttäjän eteen vaan täysikokoinen pahvi. Onnistuu näköjään kätevästi alapuolelta helman takaa.
- MjT
Olen ajellut reilut kolme vuotta Ventolla (vm96, 1.8 se pienempi). Suhteellisen tyytyväinen olen, mutta aina pientä valittamisen aihetta löytyy.
Lukkomekanismit herkkiä jäätymiselle (kuten jo tässäkin ketjussa mainittu)
Takapään puslat kertaalleen vaihdettu (n. 140tkm)
Sisätilanlämmittimen puhallin äänekäs (etenkin näin pakkaskeleillä, tämä ei liene tyyppivika :)
Toinen ajovalonkorkeudensäätömoottori vaihdettu, kun oli jossain vaiheessa kärähtänyt.
Muita ongelmia ei ole ollut. Mittarissa nyt n. 150tkm.
Hyvin olen ehtinyt 55kW:n versiollakin, tosin olen varsin rauhallinen kuski ;-)
Kulutus karkeasti n. 7l/100km (sekalaista ajoa, pääasiassa kuitenkin maantieajoa).
Niin ja meinasi vallan unohtua. Kostealla kelillä esiintyy silloin tällöin ongelmia tyhjäkäynnin kanssa. Moottori meinaa sammua. Liikkeelle lähdössä saa silloin olla tarkkana, koska kone on alakierroksilla todella ponneton. Meikäläisellä ei ole mitään käsitystä mistä johtuu, mutta kiusallinen se on. (Tämäkään ei liene tyyppivika) - Vento3
Vento -93 (90hv) aj. 183tkm
tilava
hyvät istuimet
edulliset käyttökulut
ajettavuus varauksin
- ajettavuus kuluneilla iskareilla surkea (iskarit uusimalla korjaantui)
moottorin vääntö
- moottorin kulutus korkea suhteessa kulkuun
- esiintyneet viat: vetoakseli, lämppärin puhallin, vesipumppu, keskuslukko, startti ja laturi korjattu. Kumipuslia uusittu.
- ruostetta koteloissa ja takaluukun kannessa
- ovien lukot jäätyy helposti - ventovieras
vento-93. ei muuta vikaa kuin ohjauspyörä kahisee, ääni kyllä häviää kun ilmat alkanee lämmetä
- Vento 2.0 -95
Mulla ei oo ku positiivista kokemusta ventostani!
Todella laadukkaan oloinen auto (ei mikään riisikuppi).
Huollot oon tehny ja kuluvat osat vaihtanu, siinäpä se sitte. Jos parempaa autoa haluaa niin saa laittaa ainakin puolet lisää euroja tiskiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1484153
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1133744- 212598
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa281871"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla221737Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O151619Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak191595Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu301533Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.181501Hermo mennyt sotealueeseen?
Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????911501