SE TURBOKONE VAI DIESEL-MOOTTORI ILMAN TURBOA.
ESIM 108 TAI 110 CDI VITO-PAKETTIAUTO.
CDI-KONE
4
1534
Vastaukset
- jokke57
Elektroninen yhteispaineruiskutus,palamisilma turboahdettua,kylä lähtee
- että on
tietenkin turbo.
- tuc
Mun mielestä "Common-rail Diesel Injection" eli cdi ei kerro suoraan, että koneessa on turbo. Kaikissa cdi-koneissahan turbo kyllä on, mutta se täytyy erikseen tietää.
Eihän vaparidiiseleitä juuri enää valmisteta. Vitoistahan 108 D on ainoa vapari, 108 cdi on samantehoinen turbolla mutta ilman välijäähdytintä toisin kuin isonumeroisemmat. tuc kirjoitti:
Mun mielestä "Common-rail Diesel Injection" eli cdi ei kerro suoraan, että koneessa on turbo. Kaikissa cdi-koneissahan turbo kyllä on, mutta se täytyy erikseen tietää.
Eihän vaparidiiseleitä juuri enää valmisteta. Vitoistahan 108 D on ainoa vapari, 108 cdi on samantehoinen turbolla mutta ilman välijäähdytintä toisin kuin isonumeroisemmat.Ei "diesel injection" vaan "direct injection" eli suoraan palotilaan suihkutus erotuksena vanhemmasta esikammiosuihkutustekniikasta.
Todellakaan noista kirjaimista ei ahtaminen eikä turbo käy ilmi, mutta CDI meset on kaikki turboja ainakin tällä hetkellä. Kukaan ei kiellä sakua tekemästä turbotontakin CDI:tä.
Master Eq
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1074691
- 1464529
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464512- 1462954
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa292508- 1582184
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202118- 401819
- 731380
Onko oikein että
Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No1761221