Virtsatietulehdus?

Bumble-B

Kuinka monella on ollut raskauden aikana tulehdus tai jokin bakteeri virtsateissä? Onko parantunut helposti vai uusinut raskauden aikana, onko ollut erityisiä kipuja/oireita tulehduksen takia? Mitä lääkettä saitte? Mulla todettiin virtsassa joku yleinen bakteeri (olisiko e coli?) ja sain antibiootit siihen. Jotenkin vain pelkään että tuo vaiva ei menisikään ohi, että se olis jotain sitkeää laatua joka vaivaisi mua koko raskauden ajan ja loppuelämän... Tosin luulen että tuo tulehdus on ollut mulla jo kauan ennen raskautta koska pissa on haissut todella kummalliselle jo pitkään ja joskus, hyvin harvoin tosin, on ollut sellaisia että pakko käydä vessassa minuutin välein kun polttelee ja tuntuu että on hätä. Mutta ne on aina menneet itsekseen ohi ja maksimissaan pari-kolme kertaa sellaista ollut... Mutta nyt on alavatsaa nipistellyt ja kun on pissahätä niin sitten on PAKKO mennä vessaan. Luulin että se johtuis raskaudesta mutta ehkä johtuukin sitten tulehduksesta.. Huh, kyllä nyt tuntuu että yhtä sun toista vaivaa tältä mammalta löytyy! :(

8

10461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan tosi yleistä

Mulla kans ekaks oli tuo sama bakteerikanta nousut ku sullakin (ainakin muistaakseni), meni ihan kivasti antibiooteilla ohi. Seuraavaksi löydettiin sitten hetken päästä joku toinen vastaava (kuitenkin eri) bakteeri ja taas antibioottikuuri. Kummankaan nimeä en kylläkään muista. Kun sitten papasta vielä tulla tupsahti hiiva niin aloin jo kysellä terveydenhoitajalta että oonko jotenki monivammainen odottaja, mutta hän selitti, että raskaus on sen verran kova koettelemus elimistölle, että elimistön omat bakteerikannat helposti menevät sekaisin. Mikään noista ei ole uusinut (hiiva edes ku lopetin irtokarkkimässäilyn, hyvä minä!!), mutta siis kaikenlaista on löytynyt ja edelleen kuulemma ihan normaalia sellainen. Siksipä kai ne niitä pissanäytteitä niin hanakasti ottaa aina neuvolakäynneillä kun on niin yleistä... ja tietenki ne tutkii muitakin asioita...

Mutta että sellaista. kivaa odotusta pissatulehduksesta huolimatta! =)

• Tuik

raskaus mennyt?

• Bumble-B

Hih, kiva kun joku muukin tuttu täällä hengailee illan iloksi.

Tässähän se raskaus on pikkuhiljaa edennyt, nyt on pari päivää ollut pirteämpi olo ja huono olo on aika hyvin hallittavissa :) Ja oon jaksanut salillakin käydä jo kaks kertaa joten ehkä elämä voittaa kuiteskin. Ainoa mikä v***ttaa on tuo jatkuva vuoto, kun sitä oli ollut siinä uskossa että nyt sais olla 40 viikkoa ilman siteitä ja nyt kuitenkin koko ajan pitää stressata että onko siteitä mukana jos vuoto lisääntyy yhtäkkiä.. Seksin harrastaminen on vähä vaikeeta, tai siis kyllähän se seksi vielä on kuvioissa mukana mutta sit joka kerta saa miettiä että taasko vuoto lisääntyy ja tuleeko kipuja ja uskaltaako nyt tehdä sitä ja tätä... Ja selkäkipuja on tullu yhtäkkiä ja päänsärkyä ja nyt sitte vielä tää pissatulehdus. Grr.. välillä vähän ärsyttää kun tuntee olevansa jotenkin monivammainen, sitä vaan haluais olla niin hehkeä ja onnellisesti raskaana! :)

• meppe
        Bumble-B kirjoitti:

Hih, kiva kun joku muukin tuttu täällä hengailee illan iloksi.

Tässähän se raskaus on pikkuhiljaa edennyt, nyt on pari päivää ollut pirteämpi olo ja huono olo on aika hyvin hallittavissa :) Ja oon jaksanut salillakin käydä jo kaks kertaa joten ehkä elämä voittaa kuiteskin. Ainoa mikä v***ttaa on tuo jatkuva vuoto, kun sitä oli ollut siinä uskossa että nyt sais olla 40 viikkoa ilman siteitä ja nyt kuitenkin koko ajan pitää stressata että onko siteitä mukana jos vuoto lisääntyy yhtäkkiä.. Seksin harrastaminen on vähä vaikeeta, tai siis kyllähän se seksi vielä on kuvioissa mukana mutta sit joka kerta saa miettiä että taasko vuoto lisääntyy ja tuleeko kipuja ja uskaltaako nyt tehdä sitä ja tätä... Ja selkäkipuja on tullu yhtäkkiä ja päänsärkyä ja nyt sitte vielä tää pissatulehdus. Grr.. välillä vähän ärsyttää kun tuntee olevansa jotenkin monivammainen, sitä vaan haluais olla niin hehkeä ja onnellisesti raskaana! :)

oli ilmeisesti oireeton virtsatietulehdus ja se sitten alko vasta oireilemaan kun se oli jo noussu munuaisiin. Se oli just se E coli. Sain sitten estolääkityksen loppu raskauden ajaksi ettei uudestaan tuu ja aluksi tuntu ettei se oo mihinkään lähteny mutta uskoin sitten kun itse munuaisista otettiin tulehdusarvot ja olivat jopa normaalia paremmat.

Kannattaa kysyä niistä estolääkityksistä ja käydä antamassa labraan viljelynäyte aina kun on vähänkään sellanen olo.

meinaan sit kun se e coli nousee munuaisiin se on HYVIN kivulias.

• Bumble-B
        meppe kirjoitti:

oli ilmeisesti oireeton virtsatietulehdus ja se sitten alko vasta oireilemaan kun se oli jo noussu munuaisiin. Se oli just se E coli. Sain sitten estolääkityksen loppu raskauden ajaksi ettei uudestaan tuu ja aluksi tuntu ettei se oo mihinkään lähteny mutta uskoin sitten kun itse munuaisista otettiin tulehdusarvot ja olivat jopa normaalia paremmat.

Kannattaa kysyä niistä estolääkityksistä ja käydä antamassa labraan viljelynäyte aina kun on vähänkään sellanen olo.

meinaan sit kun se e coli nousee munuaisiin se on HYVIN kivulias.

Oliskohan sitten jotenkin munuaisista/tulehduksesta johtuvaa kun mun selkää on särkenyt jo n. kuukauden toispuoleisesti, ei yläselästä eikä alaselästä vaan tuosta keskivaiheilta kylkiluiden alapuolelta vasemmalta.. Luulin että se on joku lihaskramppi jos vaikka istun väärin, kun se kerta helpottaa kun liikun. Tuskin sitten munuaisista kipu tulee jos kipu lakkaa kun liikkuu? No, täytyypä huomenna kysyä kun menen neuvolan lääkärille.. Antibiooteista ainakin on tullut tosi huono olo heti, yölläkin sain olla hereillä pari tuntia kun oksetti ja mahaa poltteli. :(

• meppe
        Bumble-B kirjoitti:

Oliskohan sitten jotenkin munuaisista/tulehduksesta johtuvaa kun mun selkää on särkenyt jo n. kuukauden toispuoleisesti, ei yläselästä eikä alaselästä vaan tuosta keskivaiheilta kylkiluiden alapuolelta vasemmalta.. Luulin että se on joku lihaskramppi jos vaikka istun väärin, kun se kerta helpottaa kun liikun. Tuskin sitten munuaisista kipu tulee jos kipu lakkaa kun liikkuu? No, täytyypä huomenna kysyä kun menen neuvolan lääkärille.. Antibiooteista ainakin on tullut tosi huono olo heti, yölläkin sain olla hereillä pari tuntia kun oksetti ja mahaa poltteli. :(

luulin aluksi että olin vaan reväyttäny jonkun lihasksen ja aluksi juuri asennon vaihtaminen auttoi särkyyn joka tuli ja meni ja paheni aina iltaa vasten... Siitäkin päättelin että se on vaan jotain rasitus juttua, mutta loppua kohden mikään ei enää auttanut.

munuaiset sijaitsee osittain alempien kylkiluiden alla ja oliko se vielä niin että vasen munuainen on hivenen oikeanpuolesta ylempänä. (olen vanha lähihoitaja opiskelija dropout)

Sairaallassa kun söin antibioottia tablettina ne antoi mulle maitohappobakteeri kapselin kanssa ettei maha kipeydy siitä antibiootista. Eikä muuten kipeytyny. Suosittelen vaikka ovatkin aika hintavia niin se on pieni hinta kivuttomuudesta.

• Bumble-B
        meppe kirjoitti:

luulin aluksi että olin vaan reväyttäny jonkun lihasksen ja aluksi juuri asennon vaihtaminen auttoi särkyyn joka tuli ja meni ja paheni aina iltaa vasten... Siitäkin päättelin että se on vaan jotain rasitus juttua, mutta loppua kohden mikään ei enää auttanut.

munuaiset sijaitsee osittain alempien kylkiluiden alla ja oliko se vielä niin että vasen munuainen on hivenen oikeanpuolesta ylempänä. (olen vanha lähihoitaja opiskelija dropout)

Sairaallassa kun söin antibioottia tablettina ne antoi mulle maitohappobakteeri kapselin kanssa ettei maha kipeydy siitä antibiootista. Eikä muuten kipeytyny. Suosittelen vaikka ovatkin aika hintavia niin se on pieni hinta kivuttomuudesta.

Ja juuri sieltä mistä kuvailit, vasemmalta alimpien kylkiluiden "sisäpuolelta", ja säteilee jo välillä vatsan puolellekin.. :( Toivottavasti ei nyt ole vauvalle vaarallista tämä ja toivottavasti antibiootit auttaa eikä tarvitse muita hoitoja. Onneksi huomenna on lääkäriaika muutenkin!

• meppe
        Bumble-B kirjoitti:

Ja juuri sieltä mistä kuvailit, vasemmalta alimpien kylkiluiden "sisäpuolelta", ja säteilee jo välillä vatsan puolellekin.. :( Toivottavasti ei nyt ole vauvalle vaarallista tämä ja toivottavasti antibiootit auttaa eikä tarvitse muita hoitoja. Onneksi huomenna on lääkäriaika muutenkin!

kaikki kääntyvät parhain päin ja kivuillesi tulee selvyys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1731
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1290
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1254
    Aihe