Suunnittelen kellokanervien tai callunoiden laittamista parvekelaatikkoon. Kokemusta on perinteisistä kellokanervista. Mitä eroa on kellokanervalla ja callunalla?
Haluaisin kokeilla värjättyjä kellokanervia tai callunoita esim. sinisiä, mutta olen kuullut, että väri ei pysy talven läpi. Onko kokemusta? Otan ilolla vinkkejä vastaan!
Värjätyt kellokanervat ja callunat
5
5007
Vastaukset
- ellit
Calluna on sukua luonnonvaraiselle tavalliselle kanervalle ja on kasvutavaltaan kellokanervaa matalampi.
Itse tykkään tuosta callunasta, ostin niitä ja ne olivat isoja ja komeita,niitä on erikokoisia ja hintakin on riippuvainen koosta.
Callunat ovat jotenkin sirompia ja kestävät paremmin kuin kellokanervat. Molempia saa eriväreissä, itse ostin vaaleaa,melkein valkoista.
Sinisiä en ole kokeillut,joten en osaa sanoa,mutta luultavasti ne säilyvät niin kauan kuin ne yleensä muutenkin säilyvät.
Kastele pakkasöiden tuloon asti, näin ne säilyvät kauniina kevääseen asti.
Callunoiden kuvia :
http://www.helmers.de/pflanzen/laubgehoelze/calluna_vulgaris_gardengirls_gruppe2.jpg- Marsh
Niin hullulta kuin kuulostaakin, niin suihkuta kanervat hiuslakalla. En kuollakseni muista mistä moisen ohjeen sain, mutta niin olen useamman vuoden tehnyt ja hyvin on värit säilyneet kevääseen saakka.
- pois
Meillä on ollut useampanakin vuonna sinisiä kellokanervia, mutta etenkin hyvin sateisina
syksyinä värit kyllä lähtevät pois.
Tuo lakalla suihkuttaminen oli mullekin uutta,
joten sitä täytyy kyllä kokeilla.
Olisihan se kiva, että värit pysyisivät,
muutenhan kai ostaisimme ihan perinteisiä,
jotka ovat usein hinnaltaankin edullisempia. - viritelmiä
... olette laittaneet kanerva/calluna -istutuksiin. Itse laitoin juurelle jäkälää, väleihin parvekelaatikkoon katajan/havunoksia, vielä jäkälän lomaan puolukkavarpuja puolukoineen. Puolukka houkutteli lintuja niin, että siinä lähti koko kyhäelmä jäkälineen pitkin pihoja :-( .
- juttu..
Mulle on käynyt ihan samoin,
kun olen syys istutuksiini
laittanut puolukanvarpuja marjoineen.
Siitä suivaantuneena muovailin seuraavana
vuonna varpuihin edam-juuston punaisesta kuoresta
"marjat".
Saivatpa linnut "pitkän nenän", jos
luulivat niitä puolukoiksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003164458- 162206
- 1882036
- 1071446
- 741316
- 74972
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57937IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2879Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119814Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59736