Kysymys?!?!

Ron Weasley<3

Tämä voi tulla aika äkkiä teille suurille Harry Potter-faneille.. Mutta kun itse en ole lukenut kaikkia Harry Potter kirjoja, vain muutaman.. (tarkoitus kuitenkin olisi lukea kaikki, heti kun ehtii:D)
Niin sitä vaan piti kysyä että kun Luihuiseen joutuu kaikki "pahat" velhot jne. Ja Rohkelikkoon noh.. sellaset Harryn ja Ronin ja niiden kaltaiset, entäs sitten muihin tupiin? Minkälaiset velhot niihin joutuu??
Kun tämä on vaivannut aika pitkään, niin olisin iloinen jos joku voisi vähän selventää asiaa:)

Kiitos etukäteen:)

4

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ron Weasley<3

      Niin piti viel sanoo et kaikki filmit oon kyl nähny miljoona kertaa, mutta kun niissäkään ei niin kauheesti kerrota niistä eri tuvista.. :(

      • Hennukka-Liinukka

        KAikki tuvat suosivat erilaisia oppilaita. Korpinkynsi suosii älykkäitä "lukutoukkia" kun taan rohkelikko suosii rohkeita ja mieleltään vahvoja oppilaita. Luihuisen kriteerehin kuuluu viekas ja ilkeä mieli... Luihuinen kerää enemmän pahoja velhoja tupaansa pelkästään ihannoimalla puhdasverisiä ja vanhoja kuolonsyöjä sukuja...


    • tanzu84

      Tylypahkaan tuli neljä tupaa, jotka nimettiin kou-
      lunperustajien mukaan. Tuvat ovat siis Rohkelikko, Puuskupuh,Korpinkynsi ja Luihuinen (englanniksi Gryffindor, Hufflepuff, Racenclaw ja Slytherin). Jokaiseen tupaan valitaan oppilaita, joissa on sellaisia ominaisuuksia, joita tuvan perustaja arvosti. Rohkelikko arvosti rohkeutta ja urhoollista sydäntä, Korpinkynsi taas viisautta ja terävyyttä. Puuskupuh piti arvossa rehellisyyttä ja luotettavuutta ja Luihuinen taas puhdasverisyyttä. Salazar Luihuinen oli kärmessuu, eli hän osasi puhua käärmeille. Luihuisesta on valmistunut enemmän pimeän velhoja kuin yhdestäkään muusta tuvasta. Se ei silti todellakaan tarkoita, että kaikista Luihuisista tulisi kieroja ja ilkeitä, samoin kuin sekään ei ole totta, että Puuskupuh olisi ääliöden tupa.

      Tässä vielä lajitteluhatun sanoin:

      Ehkä kuulut Rohkelikkoon,jos sydämmes urhoollinen on, on sinulla ritarin uskallus ja olet kumman peloton.

      Ehkä on luontosi rehti Puuskupuh, sinuun aina voi luottaa, ei malttisi petä ja aherrus sulle vain silkkaa iloa tuottaa.

      Kenties viisas Korpinkynsi on koti sun alttiin mielen. Siellä älykkäät ja terävät oppii yhdessä taikuuden kielen.

      Tai voihan olla että Luihuisesta sä löydät ystävät aidot. Ovelat velhot ei keinoja kaihda,
      ovat tarpeen kaikki taidot.

      • Ron Weasley<3

        Kiitos kauheesti.. :) Molemmille tietenkin.. :D
        Nyt selventyi vähän enemmän että minkälaisia velhoja sitä tupiin joutuu...:)

        Heh.. Täytyy sanoa että itse joutuisin Puuskupuhiin, vaikka kyllä rohkelikkoon haluisin, mutta kun en niin pelotan ja urhoollinen ole:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe