V70 D5 Vikalista

80tkm

Seuraavassa 80tkm ajetun v70 D5:n historia:

-n.20tkm, pa. lämmitin viallinen ja keskikonsolin kiinnike murtui (takuu)
-n.35tkm. laturi rikki (takuu)
-n.50tkm. jakohihna poikki ja 5vko odotuksen jälkeen uusi moottori (takuu)
-edellisestä 10km ajon jälkeen geartronic vaihdelaatikosta veto pois ja uusi tilalle (takuu)
-60tkm alatukivarsien kiinnitys helat (neuvottelun jälkeen takuu)
-n70tkm uusi ratti, kun vanhasta nahkapinta rikki (takuu)
-80tkm raidetangonpää ja iskunvaimentimien yläpuoliset laakerin sekä renkaiden suuntaus. (osa kustannuksista takuuseen)

En ole varma muistuiko kaikki mieleen, mutta onhan sitä tuossakin? Ym. listasta jokainen voi vetää johtopäätökset 2,5v ikäisen Volvon kestävyydestä ja laadusta.

15

7088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta?

      Siis kone ja laatikko lähes uuteen autoon? En voi uskoa. Onko siinä joku Fordin kone vai Volvon oma? Minun käsittääkseni Volvon jolloin ei edes voisi edes Fordia syyttää.

      • jour

        Kaikki on totta.

        Nahkarattikin kulunut 70 tuhannessa, tosin oman autoni nahkaratti on ihan kulumattoman näköinen vaikka kilsoja yli 160.000 km.

        Ihan käyp katteeks kun kaikki viat saatu korjattua ilmatteeks.


      • takuuseen
        jour kirjoitti:

        Kaikki on totta.

        Nahkarattikin kulunut 70 tuhannessa, tosin oman autoni nahkaratti on ihan kulumattoman näköinen vaikka kilsoja yli 160.000 km.

        Ihan käyp katteeks kun kaikki viat saatu korjattua ilmatteeks.

        Oli vielä niin uusi kun nyt on ikää 2.5v.


      • Hyvä kone

        kone. Vahemmat TDI koneethan tulivat Volkkarilta. D5 on erittäin suorituskykyinen ja taloudellinen.


      • täysin
        Hyvä kone kirjoitti:

        kone. Vahemmat TDI koneethan tulivat Volkkarilta. D5 on erittäin suorituskykyinen ja taloudellinen.

        Vai täysin? Se on se vanha volkkarin kone, jonka volkkari jo hylkäsi. Se jatkaa vielä elämäänsä Volvon nokalla vain vähän fiksattuna. Jokaista mainosta muuten ei kannata ottaa kirjaimellisesti.


      • Nuuka mutta pihi ja itara
        Hyvä kone kirjoitti:

        kone. Vahemmat TDI koneethan tulivat Volkkarilta. D5 on erittäin suorituskykyinen ja taloudellinen.

        Vai taloudellinen? Enempi se kuluttaa, kuin vanha volkkarin tdi-mylly! Katsoppa vaikka uusimmasta TM:stä. Yli litra enempi sadalla eli noin 15% kulutuslisä.


    • v70

      Lisätään vielä, että runko on kiero ja maalipinta hilseilee irti - moottori syytää öljyä - ei mene katsastuksesta läpi jne....

    • jour

      Tutkin tänään lähes koko päivän oman Volvoni nahkarattia. Volvollani on ajettu 160.000 km ja siinä on siis nahalla päällystetty ratti.

      Tarkistin kaikki ompeleet ja saumat, mikään ei repsottanut. Ratin nahassa ei ollut minkäänlaisia kulumia.

      Yllä olevan perusteella voidaan kysyä voiko nahkaratti vaurioitua niin pahasti normaalissa käytössä, että se on korvattava takuuna 80.000 km:n kohdalla.

      Tai sitten aloittajalla on huomattava puristusvoima käsissään. Suosittelenkin, että kun hommaat seuraavan autosi, teetätät erikoisnahkaratin vaikkapa valaan esinahasta.

      • idea

        Lienee väärä materiaali. Ei tulisi kaverilla ajamisesta mitään kun pitäisi koko ajan nuoleskella rattia.

        eh eh


      • 80tkm
        idea kirjoitti:

        Lienee väärä materiaali. Ei tulisi kaverilla ajamisesta mitään kun pitäisi koko ajan nuoleskella rattia.

        eh eh

        Niin, kyllä kaikki luettelemani viat olivat täyttä totta! Ja lohdullista tietenkin, että ovat mennee lähes täysin takuuseen, mutta onhan se rasittavaa huolehtia ja käyttää autoa pajalla jatkuvasti!?
        Ratti ei ollut pahasti kulunut. Ainoastaan Beige pinta oli mustilla pisteillä ratin ylä-osasta, jota aluksi luulin liaksi. Ei kuitenkaan puhdistunut Autoglymin tuotteilla, joten vaihtoon meni. En halunnut jäädä odottelemaan miltä se näyttäisi 160tkm kohdalla.
        D5 Konehan on sinänsä hieno ja auto hintaansa nähden hyvä ja varusteltu sekä riittävän tehokas ja mukava etenkin maantiellä. Kunhan kestäisi...


      • mc pönttö
        80tkm kirjoitti:

        Niin, kyllä kaikki luettelemani viat olivat täyttä totta! Ja lohdullista tietenkin, että ovat mennee lähes täysin takuuseen, mutta onhan se rasittavaa huolehtia ja käyttää autoa pajalla jatkuvasti!?
        Ratti ei ollut pahasti kulunut. Ainoastaan Beige pinta oli mustilla pisteillä ratin ylä-osasta, jota aluksi luulin liaksi. Ei kuitenkaan puhdistunut Autoglymin tuotteilla, joten vaihtoon meni. En halunnut jäädä odottelemaan miltä se näyttäisi 160tkm kohdalla.
        D5 Konehan on sinänsä hieno ja auto hintaansa nähden hyvä ja varusteltu sekä riittävän tehokas ja mukava etenkin maantiellä. Kunhan kestäisi...

        Jos ratti kuluu 80 tkm niin kuski on tiikeri.... ja kai tiikerikin on ollut tankissa jos kone leviää


        t. vuodessa noin 100 000 km ajeleva volvokuski


      • v70
        mc pönttö kirjoitti:

        Jos ratti kuluu 80 tkm niin kuski on tiikeri.... ja kai tiikerikin on ollut tankissa jos kone leviää


        t. vuodessa noin 100 000 km ajeleva volvokuski

        Siis 2004-2005 mallin Volvoon vaihdettu moottori, vaihteisto, niveliä ym. sälää rattia myöten alkaen 0-20 000 km?????

        Keksikää parempia juttuja - ei mene edes huonona provona läpi.


      • jour
        idea kirjoitti:

        Lienee väärä materiaali. Ei tulisi kaverilla ajamisesta mitään kun pitäisi koko ajan nuoleskella rattia.

        eh eh

        Auto-Kivitilan tyyliin asiakastietoihin on kirjattu "Asiakas on mulkku" tai "Mulkku ratissa".


      • 80tkm
        v70 kirjoitti:

        Siis 2004-2005 mallin Volvoon vaihdettu moottori, vaihteisto, niveliä ym. sälää rattia myöten alkaen 0-20 000 km?????

        Keksikää parempia juttuja - ei mene edes huonona provona läpi.

        alkukilsat oli pyöreä nolla. Auto on siis uutena ostettu. Moottorin hajoaminen johtui siis jakohihnan katkemisesta, jonka aiheutti todennäköisesti viallinen hihnapyörä. Tämän seurauksena laatikkokin ilmeisesti otti siipeensä kun kesti moottorin vaihdon jälkeen n.10km!


    • 80tkm

      Viimeisen 10tkm aikana laitettiin alustaan uusi muovinen polttoaineletkun suojus, kun oli tippunut tielle. Varmaankin osunut johonkin, joten ei sinällään vika.
      Mutta mutta, vajaa 90tkm kohdalla Ardic lisälämmitin ei toiminut ja vikana oli hajonnut termostaatti.
      Vertailuna voin kertoa, että Eberspächer diesel lämmitin toimi toisen merkkisessä autossa kolme talvea moitteetta ilman huoltoa tai korjauksia. Ja laite oli jo kolmen vuoden ikäinen ostaessani sen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe