miten alkaa anoksi?

sairaan kaunis maailma

Tiedän että saan kaikkien vihat ja säälit päälleni.Mutta antaa tulla!!Olen jo pidemmän aikaa miettinyt asiaa, mutta aina sitä lykkäsin.Laihdutin reilu kolme vuotta sitten painoni 80 kilosta 60 kiloon neljässä kuukaudessa (pituus 1.62cm).Ihan vain syömällä ja liikkumalla, enää en pääse kunnolla juoksemaan koska polvet rassaa.Jos liikun vähänkin liikaa polvet turpoavat heti.Sairastin pienenä reumaa ja olen saanut kärsiä pienen ikäni kiusaamisesta, koska söin lääkkeitä jotka turvottivat, posket oli joskus kuin ilmapallot, korvia ei takaa näkynyt.Vaivuin yläasteella lievään masennukseen ja muutama vuosi sen jälkeen aloin vertailemaan itseäni muihin.Olin kaveriporukasta kaikkein lihavin ja päätin tehdä siitä lopun, treenasin vain samalla polveni surkeaan kuntoon, mutta tämä ei mulle riitä.Haluan painoa vielä pois ja paljon!!!Elän poikaystäväni kanssa, elänyt kohta kolme vuotta.Olen miettinytkin sitä kuinka paljon siitä olisi huolta poikaystävälleni, mutta ei hän luultavasti sitä heti edes huomaisi koska pystyisin piilottamaan asiaa omana tietonani melko hyvin koska hän on toisella paikkakunnalla viikot koulussa ja tulee kotiin vain Viikonloppuisin.
Kaipaisinkin "neuvoa" anoreksiaa sairastavilta.Kuinka päädyitte itse tähän "elämäntapaan"?Lakkasitteko saman tien kokonaan syömästä?Vai pikku hiljaa pienensitte ruuan määrää?
En tiedä miksi ajattelen niin kuin ajattelen, mutta mulle ei tunnu riittävän mikään.
Poikaystävälleni olen kuulemma unelmien nainen, ihan miten vaan jos tykkää ryhävalaista.
Hän aina kehuu kroppaani ja kaikkea mitä päälleni laitan, välillä tuntuu niin pahalta kun itse vain ajattelee että toinen vain puhuu mieliksi, mutta jos itse kehun poikaystävääni sanon juuri mitä tarkoitan, mutta en voi ajatella että joku sanoo minusta nykyään jotain niin ihanaa ja kaunista ja minkä pitäisi tuntua hyvältä.Haluaisin vain olla hänelle vielä enemmän!!Vielä parempi!!
Ja jos seksistä puhutaan, olen menettänyt siinä melkeimpä täysin haluni, mietin joka asennossa miltä näytän, näkyykö vatsamakkarat ym.
kaipaan apua samoin tuntevilta..

22

13326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on monen onkelma

      kaikkihan sitä ajattelee joskus tai jossain elämäntilanteessa noin elämänsä aikana. Toinen asia, osaako tehdä asialle oikeita ratkaisuja. Tyhmää on tänäpäivänä se, että "halutaan olla anorekstikoita" mutta sitten kumminkin syödään ihan normaalisti ja eletään. Siitä asiasta valittaminen taas luo niille "oikeille anorektikoille" vielä lisää paineita.

      Kumminkin anoreksia on mielisairaus enkä toivo että kukaan sitä saa taikka vielä vähemmän haluaa. Unohda siis laihdutus, liiku vaikka uimalla jos polvet on paskana ja kehitä henkistä hyvinvointiasi enemmän kuin sitä ulkonäköä, kaikki on kumminkin päästä kiinni.

    • ---

      Edellisessä jo sanottiinkin, uiminen on hyvä harrastus. Tehokas. Paljon järkevämpää laihduttaa terveellisesti, kuin "ryhtyä anorektikoksi". En tajua miksi tarkoituksella haluaisit itsellesi mielenvian. Voisit ehkä laihtua 20 kiloa, enemmänkin, mutta edelleen tuntisit olevasi liian lihava. Anoreksia on sairaus, ei laihdutuskeino! Ja "alkamalla anorektikoksi" et todellakaan saa elämästäsi mitenkään kummoisen ihanaa. Voin 101% varmasti sanoa, että saat masennuksen. Ja jos sulla sitä jo on, niin se pahenee.. Ja tuollainen anailu tai ihan oikea anoreksiakin johtaa useasti jossain vaiheessa ahmimiseen tai ainakin ns. ahmimisjaksoon, koska keho ei jaksa ilman ruokaa. Se vasta on helvettiä taistella ahmimista vastaan. Tietysti haluat myös palelun, heikotuksen, päänsäryn, vatsakivut jne. Menkatkin lähtee varmaan häiritsemästä ja lapsen saanti vaikeutuu. Kaveriksi voi tulla osteoporoosi, rytmihäiriöt, munuaisten vajaatoiminta...

      Suosittelen lämpimästä laihdutuspalstaa :)

      Paitsi tiedätkö, syömishäiriö on usein hätähuuto jostain muusta ongelmasta. Syömishäiriön itselleen haluaminenkin voi (huom! voi) tarkoittaa jo sitä, että on jo sairastunut. Näinollen ottaisit mieluummin tavoitteeksesi hoitaa pois nuo piilevät(?) ongelmat, etkä sairastuttaa itseäsi lisää. Mistä johtuu tuo huima itsetunnon lasku, joka saa sut haluamaan tällästä, jotta voisit tuntea itsesi ehkä onnistuneeksi? Tai saada tunteen, että hallitset jotain.

      Toivottavasti ymmärrät oman parhaasi. Anoreksia ei ole elämäntapa. Se ei ole elämää. Se on itsesyytöksiä, vihaa, katkeruutta... ja ennenkaikkea, anoreksia on sairaus.

      • kiitokset

        Puhut asiaa. Kiitos.

        Mutta tämä: "...anoreksiakin johtaa useasti jossain vaiheessa ahmimiseen tai ainakin ns. ahmimisjaksoon..." ja tämä: "...palelun, heikotuksen, päänsäryn, vatsakivut ...".

        Itse voin anoaikoina fyysisesti todella hyvin. Ei heikottanut eikä palellut, ei tullut ahmimisjaksoa. Kuukautiset jäivät pois, mikä silloin tuntui vain hyvältä, ei suinkaan miltään menetykseltä. (Kuten varmaan tiedät.)

        Mutta migreenin uskon saaneeni puhkeamaan syömättömyydellä. Ainakin ensimmäiset kohtaukset iskivät, kun olin oirehtinut anoreksiaa noin reilun vuoden tai kaksi. Siis vaikka voin muutoin todella hyvin, sain lopulta pysyvän kaverin migreenistä. (Vain muutama kohtaus anoaikana, nykyään useammin.)


      • ---
        kiitokset kirjoitti:

        Puhut asiaa. Kiitos.

        Mutta tämä: "...anoreksiakin johtaa useasti jossain vaiheessa ahmimiseen tai ainakin ns. ahmimisjaksoon..." ja tämä: "...palelun, heikotuksen, päänsäryn, vatsakivut ...".

        Itse voin anoaikoina fyysisesti todella hyvin. Ei heikottanut eikä palellut, ei tullut ahmimisjaksoa. Kuukautiset jäivät pois, mikä silloin tuntui vain hyvältä, ei suinkaan miltään menetykseltä. (Kuten varmaan tiedät.)

        Mutta migreenin uskon saaneeni puhkeamaan syömättömyydellä. Ainakin ensimmäiset kohtaukset iskivät, kun olin oirehtinut anoreksiaa noin reilun vuoden tai kaksi. Siis vaikka voin muutoin todella hyvin, sain lopulta pysyvän kaverin migreenistä. (Vain muutama kohtaus anoaikana, nykyään useammin.)

        Oireet/oireettomuus on tietysti ihan henkilökohtainen juttu. En voi luetella anorektikkojen piirteitä, voin vain kertoa, mitä siitä voi seurata. Ehkä olin hieman liian raju :D

        Ja tuo on myös ihan henkilökohtaista saako kaveriksi masennuksen vai ei. Jos paino laskee ja kaikki sujuu hyvin, ei ahmimista yms., ymmärrän tuon, että tuntee olevansa elämänsä voimissaan. Kaikilla se ei kuitenkaan ole aina noin "onnistunutta".

        Ihmetyttää, ärsyttääkin se, kun jotkut ihmiset tuntuvat ajattelevat anoreksian olevan vain tapa laihduttaa :P


      • Kiitokset
        --- kirjoitti:

        Oireet/oireettomuus on tietysti ihan henkilökohtainen juttu. En voi luetella anorektikkojen piirteitä, voin vain kertoa, mitä siitä voi seurata. Ehkä olin hieman liian raju :D

        Ja tuo on myös ihan henkilökohtaista saako kaveriksi masennuksen vai ei. Jos paino laskee ja kaikki sujuu hyvin, ei ahmimista yms., ymmärrän tuon, että tuntee olevansa elämänsä voimissaan. Kaikilla se ei kuitenkaan ole aina noin "onnistunutta".

        Ihmetyttää, ärsyttääkin se, kun jotkut ihmiset tuntuvat ajattelevat anoreksian olevan vain tapa laihduttaa :P

        Et, - - -, ollut liian raju. Toivon, että etenkin tämä kirjoittamasi todella aukeaa ihmisille: "Se on itsesyytöksiä, vihaa, katkeruutta... ja ennenkaikkea, anoreksia on sairaus."

        On hyvä, että anoreksiasta kirjoittavat tyypit, joilla on omakohtaista kokemusta. Itäville anoille tulee tarjota oikeaa tietoa. Ja se, että mulle ei tullut noita palelu- tai muita oireita, on tietysti ikävää, koska sekin tuki ajatusta, että "kaikki on hyvin". Toivottavasti tästä on apua jollekulle, joka on anonsa huippufiiliksissä - ehkä voin heittää vääristyneeseen kehonkuvaan edes heikon epäilyn siemenen.


      • Egoism
        Kiitokset kirjoitti:

        Et, - - -, ollut liian raju. Toivon, että etenkin tämä kirjoittamasi todella aukeaa ihmisille: "Se on itsesyytöksiä, vihaa, katkeruutta... ja ennenkaikkea, anoreksia on sairaus."

        On hyvä, että anoreksiasta kirjoittavat tyypit, joilla on omakohtaista kokemusta. Itäville anoille tulee tarjota oikeaa tietoa. Ja se, että mulle ei tullut noita palelu- tai muita oireita, on tietysti ikävää, koska sekin tuki ajatusta, että "kaikki on hyvin". Toivottavasti tästä on apua jollekulle, joka on anonsa huippufiiliksissä - ehkä voin heittää vääristyneeseen kehonkuvaan edes heikon epäilyn siemenen.

        Nyt on vain ihan pakko kiittää teitä jotka ootte jaksanu perustella miksei anoreksia ole hyvä asia ym. .... itse saan aina väliin hullun ajatuksen ryhtyä anorektikoksi, mutta onneksi en joko halua sitä todellisuudessa niin paljon tai omaan lujan tahdon joissain asioissa. sillä aina kun saan noita hulluja asioita päähäni, ryntään lukemaan ihmisten kommentointia siitä miksi anoreksiaa ei kannata "aloittaa" ja saan käännettyä itseni taas siihen viisaaeen ajatukseen että anoreksia ei todellakaan ole "keino laihduttaa" .........
        toisaalta en kyllä edes välitä niin paljon laihduttaa, itselleni anoreksia on vain epätoivoinen keino jäädä lyhyemmäksi....

        tiedän, se on ihan järjetön ajatus, mutta ei voi mitään...........


    • ffroy

      Tiedän ettei kenenkään tulisi haluta anorektikoksi, itellä vaan on koko ajan sellanen ajatus päässä että voi ku olisin anorektikko.. Olen niin laiska etten jaksa tehdä laihtumisen eteen mitään, yritän toki syödä normaalisti ja terveellisesti, mutta mulla taitaa olla joku ahmisishäiriö koska syön joskus iltaisin niin paljon herkkuja (tai mitä kaapissa sattuu olemaan) että meinaan oksentaa. En vaan jaksa alkaa käymään lenkillä ym. Ajattelen että siinäpä helppo tapa laihtua kun olisin anorektikko. Ajattelen että sitten kun olen tarpeeksi laiha niin voin taas alkaa elää normaalisti. Mutta tiedän ettei homma toimi niin.
      En ole edes ylipainoinen, on vaan kamalat vatsamakkarat ja paksut reidet ym.
      166/64

      • ffroy

        En tiiä miks kerroin tuon mut halusin vaan hiukan avautua jossain :D


      • cl1
        ffroy kirjoitti:

        En tiiä miks kerroin tuon mut halusin vaan hiukan avautua jossain :D

        ffroy olen niin samaa mieltä kanssasi kuinpa voisi olla anoreksia... olin ennen hoikka en sillonkaan tarpeeksi olen 167/58 juuri täällä hetkellä pari vuotta sitten olin 167/52 silloinkin jo liian lihava omasta mielestäni niin voit vaan kuvitelLA miltä musta tuntuu nyt... en iedä miten saan itselleni anoreksian tai miten päästä taas siihen kokoon kun musta tuntuu oon syömättä niin mä vaan lihon lisää... yritän liikkua ja käydä kuntosalilla mutta ei se paino tipu. mua ei tosiaan kiinnosta miitkään p'ska laihdutus kuurit mitä ihmiset suosittelee syö terveellisesti jne... ihan naurettavaa. en varmaan jaksa enään pitkään ja luultavamminkin tapan itseni tällä viikolla niin olen suunnitellut ja niin teille ylipainosille toivon et tekin viä joku kaunis päivä tajuutte alkaa laihduttaa koska lihavana ei voi olla onnellinen. Minä hyvä esimerkki... ja Onnea teille anorektikoille koittakaa te jaksaa eteenpäin ja pysyä laihhoina meidän muiden puolesta. . . ehkä joskus toisessa elämässä sitten voin olla laiha ja onnellinen


      • --
        cl1 kirjoitti:

        ffroy olen niin samaa mieltä kanssasi kuinpa voisi olla anoreksia... olin ennen hoikka en sillonkaan tarpeeksi olen 167/58 juuri täällä hetkellä pari vuotta sitten olin 167/52 silloinkin jo liian lihava omasta mielestäni niin voit vaan kuvitelLA miltä musta tuntuu nyt... en iedä miten saan itselleni anoreksian tai miten päästä taas siihen kokoon kun musta tuntuu oon syömättä niin mä vaan lihon lisää... yritän liikkua ja käydä kuntosalilla mutta ei se paino tipu. mua ei tosiaan kiinnosta miitkään p'ska laihdutus kuurit mitä ihmiset suosittelee syö terveellisesti jne... ihan naurettavaa. en varmaan jaksa enään pitkään ja luultavamminkin tapan itseni tällä viikolla niin olen suunnitellut ja niin teille ylipainosille toivon et tekin viä joku kaunis päivä tajuutte alkaa laihduttaa koska lihavana ei voi olla onnellinen. Minä hyvä esimerkki... ja Onnea teille anorektikoille koittakaa te jaksaa eteenpäin ja pysyä laihhoina meidän muiden puolesta. . . ehkä joskus toisessa elämässä sitten voin olla laiha ja onnellinen

        jeejee. yks idiootti vähemmän koht.


      • slksegnrjng
        cl1 kirjoitti:

        ffroy olen niin samaa mieltä kanssasi kuinpa voisi olla anoreksia... olin ennen hoikka en sillonkaan tarpeeksi olen 167/58 juuri täällä hetkellä pari vuotta sitten olin 167/52 silloinkin jo liian lihava omasta mielestäni niin voit vaan kuvitelLA miltä musta tuntuu nyt... en iedä miten saan itselleni anoreksian tai miten päästä taas siihen kokoon kun musta tuntuu oon syömättä niin mä vaan lihon lisää... yritän liikkua ja käydä kuntosalilla mutta ei se paino tipu. mua ei tosiaan kiinnosta miitkään p'ska laihdutus kuurit mitä ihmiset suosittelee syö terveellisesti jne... ihan naurettavaa. en varmaan jaksa enään pitkään ja luultavamminkin tapan itseni tällä viikolla niin olen suunnitellut ja niin teille ylipainosille toivon et tekin viä joku kaunis päivä tajuutte alkaa laihduttaa koska lihavana ei voi olla onnellinen. Minä hyvä esimerkki... ja Onnea teille anorektikoille koittakaa te jaksaa eteenpäin ja pysyä laihhoina meidän muiden puolesta. . . ehkä joskus toisessa elämässä sitten voin olla laiha ja onnellinen

        Onnittelut, cl1, sait minut todella raivostuneeksi! Miten joku voi olla noin ajattelematon?!
        "Onnea teille anorektikoille koittakaa te jaksaa eteenpäin ja pysyä laihhoina meidän muiden puolesta. . ." joo, kivat, kyllähän me haluamme kuolla tähän sairauteen. Suosittelen sinulle hoitoa.
        Onhan se mukavaa, kun voi karkkipussin ääressä itkeskellä, että "yhhyy ku lihon!!11", kun samalla toisella puolella maailmaa ihmisiä kuolee nälkään.


    • JulsGuu

      Mä oon 16 v. Oon sairastanut anoreksiaa kolme vuotta , mun mielestä se ei oo sairaus vaan elämän tapa. Oon 1.68 cm pitkä ja painan 42 kiloa. Siskoni sairastaa Pro miaa eli (bulimiaa) . Meillä laihdutus poikkeaa paljon mä syön päivässä ehkä kolme viinirypälettä siis esimerkkinä , ja siskoni ahmii koko ajan melkein mutta on melkein saman kokoinen kun mä koska se oksentaa melkein koko ajan. En saanut selvää viestissäsi siitä että haluatko sä syömishäiriön? Mä tein syömisen suhteen niin että ekaksi aloin vähitellen vähentää syömisiäni ja liikkumaan koko ajan taukoamatta, sitten lopetin lihan syönnin kokonaan ja lopulta söin pelkkiä hedelmiä sitten olin päiviä syömättä mitään sitten join pelkkää vettä ja nyt syön hedelmiä vähän juon vettä ja joitain päiviä syömättä mitään. Tämä kuuri tehosi ainakin mulla , mutta olen tosin ollut koko elämäni suht pieni kokoinen ennen anoreksiaani painoin 38 kg ja olin 1.56 pitkä olin silloin 13 v. Olen lihonut neljä kiloa mutta kasvanut pituutta 12 cm. Et kertonut myöskään minkä ikäinen olet. Toivottavasti tästä olisi jotain hyötyä toivottavasti saat itsesi niihin mittoihin mihkä haluatkin (:

      • Sairas tikku

        Tyhmät ihmiset jotka haluavat anoreksian leikkii elämällään oon ton julsguun sisko ja mulla on bulimia oon 18 syömishäiriöni alkoi 10 vuotiaana eli 8 vuotta helvetissä! tästä ei paranekkaan niin helposti eli ei oo mitään sellasta että alampas nyt anoksi tai bulimikoksi ja sitten kun oon hyvän kokonen lopetan se ei mee noin! mä oon ylilaiha mielestäni mutta en voi lopettaa tiedän että tähän kuolen koska takas ei oo paluuta ja toivon että kukaan ei tahdo päällensä tällästä helvettiä ! ei muuten oo kiva kun oma sisko otti musta mallia ja rupes anoks se on mua luikumpi ja pitää vielä itseään rumana ja vieläkin läskinä ! no rumaa se ano on mutta ei todellakaan läski ! mä en hauku ketään oisin tyytyväinen jos joku haluais mun puolesta kantaa tätä helvettiä ! mutta luulin että kukaan ei tieten tahtoen halua anoksi tai bulimikoksi niin eikös täällä oo joku joka tahtoo tappaa itsensä! Yks juttu viel anoksi et pääse tahdonvoimalla vaan sairastumalla se on kun syöpä tuskin kukaa syöpää haluu mut siihen sairastuu ! Miettikää läheisiinne mä itken läheisieni puolesta miettikää mun takia on siskokin kuoleman sairas ! ja vanhemmat masentuu kaverit kaikkoavat poikakamu jättää koska näytät grilli tikulta ! Isovanhempani eivät puhu mulle eikä mun siskolle mulla on tasan kaksi kaveria mun sisko ja sitten mun bestis joka sairastaa anoo yksi kaverini kuoli anoon ja kuollessaa hänellä oli vaan yksi pyyntö ja se oli että kaikki mailman anot ja bulimikot taistelee ! Maailma menee ihan paskaksi lopulta me kaikki kuollaa syömishäiriöön ! Ja siskolle idiootti tää ei oo elämän tapa vaan helvetti joka kylvää kuolemaa!


      • tympääntynytoon
        Sairas tikku kirjoitti:

        Tyhmät ihmiset jotka haluavat anoreksian leikkii elämällään oon ton julsguun sisko ja mulla on bulimia oon 18 syömishäiriöni alkoi 10 vuotiaana eli 8 vuotta helvetissä! tästä ei paranekkaan niin helposti eli ei oo mitään sellasta että alampas nyt anoksi tai bulimikoksi ja sitten kun oon hyvän kokonen lopetan se ei mee noin! mä oon ylilaiha mielestäni mutta en voi lopettaa tiedän että tähän kuolen koska takas ei oo paluuta ja toivon että kukaan ei tahdo päällensä tällästä helvettiä ! ei muuten oo kiva kun oma sisko otti musta mallia ja rupes anoks se on mua luikumpi ja pitää vielä itseään rumana ja vieläkin läskinä ! no rumaa se ano on mutta ei todellakaan läski ! mä en hauku ketään oisin tyytyväinen jos joku haluais mun puolesta kantaa tätä helvettiä ! mutta luulin että kukaan ei tieten tahtoen halua anoksi tai bulimikoksi niin eikös täällä oo joku joka tahtoo tappaa itsensä! Yks juttu viel anoksi et pääse tahdonvoimalla vaan sairastumalla se on kun syöpä tuskin kukaa syöpää haluu mut siihen sairastuu ! Miettikää läheisiinne mä itken läheisieni puolesta miettikää mun takia on siskokin kuoleman sairas ! ja vanhemmat masentuu kaverit kaikkoavat poikakamu jättää koska näytät grilli tikulta ! Isovanhempani eivät puhu mulle eikä mun siskolle mulla on tasan kaksi kaveria mun sisko ja sitten mun bestis joka sairastaa anoo yksi kaverini kuoli anoon ja kuollessaa hänellä oli vaan yksi pyyntö ja se oli että kaikki mailman anot ja bulimikot taistelee ! Maailma menee ihan paskaksi lopulta me kaikki kuollaa syömishäiriöön ! Ja siskolle idiootti tää ei oo elämän tapa vaan helvetti joka kylvää kuolemaa!

        Kirjoitatte molemmat yhtä huonosti. Hyviä vointeja teille, jos nyt olette todellisia.


      • op95

        Anoreksia on sairaus vaikka mitä väittäisit! Kuka terve haluaisi saattaa itsensä kuoleman partaalle! Kai ymmärrät, että kehosi tekee kuolemaa kun se ei saa ravinteita!


    • Nuori äiti

      Hei! Olen 19 vuotias äippä ja omaan nyt suloisen pikku vauvelin.. painoindeksini oli ennen raskautta 18 eli mitat oli 168/51 ja en ollut silloin mikään tikku vaan löytyi ihan rinnat ja perse.. johtuen kaljan juonnista ja menevästä eämäntyylistä :D nyt tässä vuoden aikana lihoin raskausaikana 28 kiloa ja suurinpiirtein synnärille jäi se 7 kg pois.. nyt olen kuntoillut ja elänyt n. 4 leivällä per vrk 2vk ajan ja painoa on lähtnyt yhteensä 12.8 kiloa... kyllä vielä olisi se 15 kiloa jäljellä ja olen kohdistanut sen juuri niin että 5kg pois 2viikossa.. pientä anan poikasta on tiedossa ja siksi neuvolassa ollaan seurailtu tuota huimaa painon laskuani silmätarkkana koska painoindeksini oli liian alhainen raskauden alettua heidän mielestään.. noh kukin tavallaan ja nyt tuntuu ihanalle kun sain purkaa omia tuntemuksiani lahduttamisesta ja sun muusta..

      -Minä ainakin haluan laihduttaa takaisin omiin mittoihini vaikka se veisi minulta järjen

      Nykyiset mitani ovat 168/67 terv. mössömaha paksukainen

    • täältäinspistä

      Kaikki anorektisen "elämäntavan" perään haikailevat voivat käydä katsomassa täältä inspiraatiota ja miettiä, onko näkyvä selkäranka oikeasti sen kaiken arvoista.
      http://chronicanorexic.livejournal.com/

    • Laiha maha:(

      Tiiän painan 30 kiloo

    • Anonyymi

      Miten nykyään voit?

    • Tukea on saatavilla - älä jää syömishäiriöajatusten ja -oireiden kanssa yksin

      Syömishäiriöliiton tukipuhelin päivystää ma klo 9-15 ja to klo 12-18 numerossa 02 251 9207

      SYLI-chat keskiviikkoisin klo 13-14.30 ja 18-19.30 sekä perjantaisin klo 14-15.30 osoitteessa hyvakysymys.fi

      https://syomishairioliitto.fi/tukea-ja-toimintaa#tukipuhelin-ja-chat

    • Anonyymi

      Mulla on just nyt ulkonäköpaineita...
      Mä äsken mietin että pitääkö alkaa laihduttaa ja päätin että aion, mutta sitten näin videon jossa käsiteltiin syömishäiriötä. Ja hetken jo toivoin että minulla olisi se. Mitä teen😭😭

    • Anonyymi

      Keskustelu on kylläkin aloitettu vuonna 2006 mutta vastataampa silti!
      Mä sairastin anoreksiaa vuonna 2015 ja nyt olen jo melkein toipunut.
      Aloitoin syömättömyyden niin että otin yhden aterian pois, korvasin ruuat jollain vhä kalorisilla välipalapatukoilla ja sitten siirryin syömään purkkaa ja juomaan vain vettä ja kahvia. Aamulla join kahvin ja päivän mittaa vettä ja purkkaa. Laihduin näin n.10 kg/kk. Alkuvaiheessa painoin 70 kg ja osasto jaksolla olin jo 46 kg!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe