Perä roikkuu

Nonnis

Onkos muilla samankaltaista ongelmaa?

Ladani perä tuntuu olevan omituisen matalalla. Isolla kuormalla ajettaessa renkaat ottaa töyssyissä lokasuojiin. Iskarit on uudet, eivätkä jousetkaan ainakaan poikki ole. Ovatkohan jouset sitten väsähtäneet?

Auto on 1500S -94.

7

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vasili

      Tuskinpa ne renkaat kuormalla lokasuojiin hankaavat.....se edellyttäisi, ettei autossa olisi jousia ja iskareita lainkaan!!! Mutta kovalla kuormalla kuraläpät kyllä raahaavat maahan ja pitävät pyöräkoteloista selvästi kaikuvan hankausäänen. Ei noinkin "tuoreessa" Ladassa pitäisi vielä jouset olla menneet, ellei sillä sitten ole vedetty perävaunua tai muuta raskasta kuormaa. Jos ääni on todellinen ongelma, ehdotan että vaihdat taakse kaasuiskarit. Perä saa niillä mukavasti lisää ryhtiä! Halvempi vaihtoehto on lyhentää kuraläppiä......

      • Nonnis

        Eihän ne kokoaikaa hankaa vaan ainoastaan töyssyissä/kuopissa. Lokasuojissa on havaittavissa nastan raapimia jälkiä! Ja jouset ja iskarit todistettavasti löytyy ;). Välillä kuuluu kamalia kolauksia. Ammattikoulun autopuolella asiaa tutkittiin ja opettaja väitti, että mulla on liian isot renkaat (rekisteriotteessa lukee 175/70R13 ja mulla on 155/80R13). En enää usko, että kyse voi olla siitä.


    • Huh

      Vaihda sinäkin se henkimaailman vehje turvallisempaan oikeen autoon, ajattelen näin sinuakin .Ensinnäkin se on vaarallisen huono ajettava liukkailla,ja raskas kun mikä ihan vaan sinun turvallisuuttasi ajatellen.

      • Nonnis

        Otan kyllä rahalahjoituksia vastaan niin voin sitten mennä ostamaan vaikka uuden samaran ;).


      • huh
        Nonnis kirjoitti:

        Otan kyllä rahalahjoituksia vastaan niin voin sitten mennä ostamaan vaikka uuden samaran ;).

        Puhun kokemuksesta, minulla oli 2107 vuonna -94, siinä ei toiminut kaasari-kattiyhdistelmä, ja aika lailla oli pientä, ja isompaakin vikaa, ja samaroita on ollut 2 kpl.Onhan se totta, että suomen autohinnoittelulla se autonhankinta tavalliselle duunarille ei ole helppoa, kun pitäs muutenkin elää.


    • Mobi

      En tiedä, minkä pituiset joustovarat Ladoissa on, mutta eikös jousitus ole ollut tukeva. Nuo renkaat on jotain 2-3 cm korkeemmat kun alkuperäiset. Voit vaihtaa jouset tai mieluummin renkaat. Kaasuiskareita suosittelen, jos on jatkuvasti kuorma päällä, niissä on jännitys ulospäin. Kesääkin voi odottaa ja toivoa, ettei lokarit mene puhki!

    • ida55

      Mun perässä jotain vikaa kun se niin kiihkeä kun ajan sillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe