Alhainen verensokeri voi aiheuttaa äkkikuoleman. Sydän vaihtaa rytmiä jota ei huomaa ja aiheuttaa kuoleman. Joten varokaa alhaisia sokereita.
Alhainen sokeri=kuolema
7
3980
Vastaukset
- vähän lisää...
eli millaisia arvoja nuo sun mainitsemasi ovat, siis ihan verensokeriarvoina? Kuinka alas pitää verensokerin mennä?
Ja kun nimimerkkisä on "Tutkittua tietoa", niin tottakai kiinnostaisi nuo tutkimukset eli olisiko antaa vaikka nettiosoitetta tai muuta vastaavaa? Mielelläni lukisin tarkemmin tutkimukset eli niissä varmasti on kerrottu vähän enemmänkin tilanteista joissa näin on tapahtunut - siis kyseisenlainen äkkikuolema aiheutunut.- skäribo
kun sokerit menevät alle kolmen. Toki sekin on yksilöllistä. Taju menee jossain ykkösen kohdalla.
- 2 diab.
skäribo kirjoitti:
kun sokerit menevät alle kolmen. Toki sekin on yksilöllistä. Taju menee jossain ykkösen kohdalla.
Mulla alkaa heikko olo jo kun on alle 4,5 tosin yleensä on yli 10 lääkkeilläkin. Samat oireet (heikko-olo ja vapina) myös kun verensokeri nousee yli 14. Nykyisin korkea verensokeri tuntuu myös silmissä, ihan kuin olisi painetta ja tulehtuneet. Silmänpohjan kuvauksissa ei löytynyt mitään muutoksia. Joskus tuntuu siltä että diabeteksestä ei tiedetä juurikaan mitään. Minulla oli hyvä olo ilmanlääkkeitä 6-7 verensokeri, mutta heti lääkkeiden aloittamisen jälkeen alkoivat heikot olot ja sokeriarvot heittelevät 4,5 ja 14 väliä. Stressi ja kiire nostaa verensokeriarvot parintunnin viiveellä pilviin. Ruokavalio ei ole tuonut mitään muutosta.
- diakuva
2 diab. kirjoitti:
Mulla alkaa heikko olo jo kun on alle 4,5 tosin yleensä on yli 10 lääkkeilläkin. Samat oireet (heikko-olo ja vapina) myös kun verensokeri nousee yli 14. Nykyisin korkea verensokeri tuntuu myös silmissä, ihan kuin olisi painetta ja tulehtuneet. Silmänpohjan kuvauksissa ei löytynyt mitään muutoksia. Joskus tuntuu siltä että diabeteksestä ei tiedetä juurikaan mitään. Minulla oli hyvä olo ilmanlääkkeitä 6-7 verensokeri, mutta heti lääkkeiden aloittamisen jälkeen alkoivat heikot olot ja sokeriarvot heittelevät 4,5 ja 14 väliä. Stressi ja kiire nostaa verensokeriarvot parintunnin viiveellä pilviin. Ruokavalio ei ole tuonut mitään muutosta.
Tokihan nuo arvot ovat yksilöllisiä, mutta nuo kokemasi oireet johtuvat lähinnä ns. stressihormoneista (hypoglykemian adrenergiset oireet) eli lähinnä adrenaliinista. Tässä keskustelussa oli pikemminkin kyse hypoglykemian aiheuttamista keskushermoston oireista (sekavuus, tajunnantilan häiriöt yms) ja lopulta glukoosin puutteesta johtuvasta kuolemasta. Nämä oireet tulevat huonossa tasapainossa olevilla diabeetikoillakin varsin yhtenäisellä verensokerialueella (tyypillisesti alle 3 mmol) johtuen siitä, etteivät ne ole elimistön puolustautumista hypoglykemiaa vastaan.
- vähän lisää...
skäribo kirjoitti:
No enpähän tuota edes kysynyt. Hyvin on tiedossa nuo sekavuustilan alkamiset, kun d1-vuosia on takana useampi kymmenen.
Siis tuo kuolemaan johtava nimenomaan sydänjuttu kiinnostaa. Kun ihan uusimmassa D-kirjassakin sanotaan, että kuolemaan johtavat insuliinisokit ovat erittäin harvinaisia ja niihin yleensä aina liittyy alkoholi.
Sitä tutkimusta kaipaan lukeakseni vähän tarkemmin asiasta eli siis "tutkittua tietoa"... - Muistaakseni lukenut
vähän lisää... kirjoitti:
No enpähän tuota edes kysynyt. Hyvin on tiedossa nuo sekavuustilan alkamiset, kun d1-vuosia on takana useampi kymmenen.
Siis tuo kuolemaan johtava nimenomaan sydänjuttu kiinnostaa. Kun ihan uusimmassa D-kirjassakin sanotaan, että kuolemaan johtavat insuliinisokit ovat erittäin harvinaisia ja niihin yleensä aina liittyy alkoholi.
Sitä tutkimusta kaipaan lukeakseni vähän tarkemmin asiasta eli siis "tutkittua tietoa"...Jos en väärin muista niin olikohan ihan uusimassa tai kuitenkin tämän vuoden diabeteslehdessä jotain mainintaa alhaisesta verensokerista ja äkkikuolemasta.
- vähän enemmän tietoa...
Muistaakseni lukenut kirjoitti:
Jos en väärin muista niin olikohan ihan uusimassa tai kuitenkin tämän vuoden diabeteslehdessä jotain mainintaa alhaisesta verensokerista ja äkkikuolemasta.
Eli on varmaan tämä:
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=1676
Hyvä, että asiaa tutkitaan. Tosin aloittajan otsikon yhtäläisyysmerkki on kohtuullisen vahva ilmaisu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740