nii siis eilen tuli katottuu se 4D dokumentti ja must se ei ees ollu läheskää niin paha ku aattelin, mä oon varmaa jotenki sairas, mut must se vaikutti nii normaalilta, on parempia ja huonompia kausia ja ne asiat jota siin käsiteltii on mulle useesti aika arkipäivää, tarkkailen itteäni, en haluu olla läski, paino muuttuu viikossa äärilaidasta toiseen, tää maailma on vaa nii sairas, onx kohtalotovereita joil on niin sanotusti pro ana???? mul tää on ihan elämäntapa eikä mikää syömishäiriö, apua oon varmaa ihan sekasin.
nii sellai viel et te jotka sit tuutte vaan näille sivuille nalkuttaa ja puhuu p'''aa nii voitte lähtee pois, ei oo kiva kuulla sellast paskaa...!!!
4D dokumentti..!!!!
45
7894
Vastaukset
- propropro
Mä kans katoin sen ohjelman, ja luulen että oon pro-ana :)
- Nimetön
oliks se ohjelma jotenki sust normaalin olonen, tai siis miten toi juttu ilmenee sul?? :) minkä ikänen oot??
- dandy
Onko teisä hienoa olla joku anorektikko??? ihan onnessaan sanotaan että luulen olevani pro-ana ja laitetaan vielä smiley perään?? mun kaveri anorektikko ja se ei tosiaan ole leikin asia! siihen kuolee hakeutukaa hoitoon! se EI ole hienoa jos on super laiha se on rumaa! Hakekaa apua vaikka luulette että ette tarvi sitä te tarvitsette.
- Nimetön
dandy kirjoitti:
Onko teisä hienoa olla joku anorektikko??? ihan onnessaan sanotaan että luulen olevani pro-ana ja laitetaan vielä smiley perään?? mun kaveri anorektikko ja se ei tosiaan ole leikin asia! siihen kuolee hakeutukaa hoitoon! se EI ole hienoa jos on super laiha se on rumaa! Hakekaa apua vaikka luulette että ette tarvi sitä te tarvitsette.
joo mul on ollu anoreksia kans pari vuotta sitten ja haluun täältä kautta tutustua ihmisiin ja kuulla muiden mielipiteitä asiasta, sori vaan ehkä ollaan sairaita, mut mihinkäs tää maailma on mennyt ja toiseks luuletko sä et syömishäiriöiset ihmiset ajattelevat mitä jotku miehet ajattelee, ainakaan ei useat, vaikee asia, pitäiskö kaikkien mennä vai hoitoon..?? tääl suomi 24ssakin niin useil on joku syömishäiriö, ala sit kaikkii auttaa, tää vaan ei oo helppoo, aivoissa minä kuva on pahasti pielessä, joo tiedetty on jo monta vuotta...!
- sisru :>
dandy kirjoitti:
ei voi sanoa että laihuus ei ole kaunista! esimerkiksi omasta mielestäni se on kauniin näköistä jos kylkiluut näkyvät. se on makuasia. siitä ei voi riidellä. tai voi mutta turhaa se on.
- ahah
Nimetön kirjoitti:
joo mul on ollu anoreksia kans pari vuotta sitten ja haluun täältä kautta tutustua ihmisiin ja kuulla muiden mielipiteitä asiasta, sori vaan ehkä ollaan sairaita, mut mihinkäs tää maailma on mennyt ja toiseks luuletko sä et syömishäiriöiset ihmiset ajattelevat mitä jotku miehet ajattelee, ainakaan ei useat, vaikee asia, pitäiskö kaikkien mennä vai hoitoon..?? tääl suomi 24ssakin niin useil on joku syömishäiriö, ala sit kaikkii auttaa, tää vaan ei oo helppoo, aivoissa minä kuva on pahasti pielessä, joo tiedetty on jo monta vuotta...!
mä olin joskus anorektikko, mut sit mul riitti!Mut nyt oon taas ajatellu et kun katon peiliin nii läskit vaan löllyy jne.Miten sä oot laihduttanu??jos siitä olis mulle vaik kans hyötyy?:)
- -skeleton-
sisru :> kirjoitti:
ei voi sanoa että laihuus ei ole kaunista! esimerkiksi omasta mielestäni se on kauniin näköistä jos kylkiluut näkyvät. se on makuasia. siitä ei voi riidellä. tai voi mutta turhaa se on.
joo musta ainakin on tosi kaunista kun luut näkyy. luurangot on kauniita. aina kun katsooo peiliin niin näkee sellasen. ihan ku joku psykoottinen haudasta noussut ruumis.
kiva et säki tykkäät. - -----------
sisru :> kirjoitti:
sitä keskusteluu,mitä viimisten viidentoista minuutin aikana sanottiin?
- -.-
ahah kirjoitti:
mä olin joskus anorektikko, mut sit mul riitti!Mut nyt oon taas ajatellu et kun katon peiliin nii läskit vaan löllyy jne.Miten sä oot laihduttanu??jos siitä olis mulle vaik kans hyötyy?:)
etpä ole kulta pieni tainnut sairastaa muuta kuin jotain wannabe anoreksiaa, koska anoreksia sairautena ei toimi ihan noin "lopetan nyt, ku en enää jaksa olla anorektikko". LMAO
- anorexia
Itseasiassa itse katseltuani eilen tuota dokumenttia huomasin samaistuvani siihen täydellisesti. Kaikki oli kuin omasta elämästäni. Ainut ongelmani on vain se, että minua vahdataan syömisen suhteen. Miten salailu onnistuisi?
- Nimetön
siis ootko miten hoikka...?? ihan tosi anorektikko vai vain vähän? miks sua tarkkaillaan::?? muaki kyl on joskus aikasemmin tarkkailtu mut nyt ne ei niin sitä tajuu, vanhemmat siis :) tää on nii hirveetä... mitkä on sun mitat tai mikskä haluisit päästä?? mä oon 168cm ja haluisin olla joku 50 kiloo se ois ainaki nyt kiva.. :)
- jjjjjjj
Nimetön kirjoitti:
siis ootko miten hoikka...?? ihan tosi anorektikko vai vain vähän? miks sua tarkkaillaan::?? muaki kyl on joskus aikasemmin tarkkailtu mut nyt ne ei niin sitä tajuu, vanhemmat siis :) tää on nii hirveetä... mitkä on sun mitat tai mikskä haluisit päästä?? mä oon 168cm ja haluisin olla joku 50 kiloo se ois ainaki nyt kiva.. :)
no itseäni on kotona porukat aina välillä suorastaan tuijottanyt syömisiä.. ja pituuttakin on 175, kiloja vain 43, en silti tunnusta ainakaan laihduttavani.. Tosin olen päättänyt alkaa lenkkeilemään..laihuus on kaunistaf
- kaikin mittarein
jjjjjjj kirjoitti:
no itseäni on kotona porukat aina välillä suorastaan tuijottanyt syömisiä.. ja pituuttakin on 175, kiloja vain 43, en silti tunnusta ainakaan laihduttavani.. Tosin olen päättänyt alkaa lenkkeilemään..laihuus on kaunistaf
Mikään ei saa minua uskomaan, että pituiseni ihmisen painoksi riittää 43 kiloa! Kymmenen lisää, etkä vieläkään taida olla kuin luu. Suosittelen minimipainoksesi 57 kiloa. Siis VÄHINTÄÄN 57 kiloa.
- ajatellu
niitä ollenkaan anorektikoina, paitsi sen yhden, siellä hoitolaitoksessa, sen vaaleen tytön. Mä oon kai sit ihan helvetin sairas, koska ne muut näytti musta vaan normaaleilta laihduttajilta.
- Nimetön
siis ku mä katoin niit tyttöjä jotka oli tos nii ne ei must ees näyttäny laihoilta, oikeesti, ei vaan näyttäny, eihän niil ees näkyny luita yhtään, en nyt puhu sellasest ihan hullun sairaasta anoreksiasta mut siis must ne oli ihan normaalin näkösii, just se yks joka oli siel laitokses oli laiha, mut muuten ne ei ees ollu, ei must oikeesti...!
- noin
Nimetön kirjoitti:
siis ku mä katoin niit tyttöjä jotka oli tos nii ne ei must ees näyttäny laihoilta, oikeesti, ei vaan näyttäny, eihän niil ees näkyny luita yhtään, en nyt puhu sellasest ihan hullun sairaasta anoreksiasta mut siis must ne oli ihan normaalin näkösii, just se yks joka oli siel laitokses oli laiha, mut muuten ne ei ees ollu, ei must oikeesti...!
mäkin aattelin! Pro ana kai tarkottaa tollasta, et haluis olla mutta ei ookaan.
- Nella83
noin kirjoitti:
mäkin aattelin! Pro ana kai tarkottaa tollasta, et haluis olla mutta ei ookaan.
Ensinnäkään anoreksia ei ole kiinni siitä kuinka paljon painaa tai kuinka paljon luita on näkyvissä, anoreksia on pään sisällä ja kaikki nuo ohjelman tytöt todellakin olivat anorektisia. Varsinkin Katieta teki pahaa katsoa, kun laski niitä kaloreita niin armottomasti ja iloitsi kun oli löytänyt kymmenen kalorin keittoa. Ja äiti vieressä vaan nauroi.
Olin järkyttynyt myös sitä kuinka se yksi nainen, en muista minkä alan ihminen se oli, neuvoi Katielle kuinka laihtua enemmän ja nopeammin. Ymmärsin ettei se nainen ollut mikään pro-ana, joten aika vastuutonta toimintaa.
Ja edelliselle kirjoittajalle: pro-ana ei tarkoita että haluaisi olla ana, vaan se pro siinä tarkoittaa puolesta. Eli ikään kuin "kannattaa" anoreksiaa. - sitten normaalia
laihduttaa syöden 100kcal päivässä..? Kyllä se ehkä lievästi anoreksiaan viittais, jos sillä oikeasti toimeen tulee.. Ja se tyttö oli vielä ammatiltaan ravitsemusterapeutti.. Ei mitään ristiriitaa vissiin.. Nuoret tytötkin varmaan sitä uskoo, kun se selvittää miten pitää syödä ja ite söi vaan aamulla kourallisen muroja, päivän aikana dietti kokiksen ja keksin illalla..
Ei ihan normaalilta kuullosta.. - ...
Nimetön kirjoitti:
Ne kaikki oli musta ihan älyttömän läskejä, paitsi se tanssija jolla näky se selkäranka...
- sisru :>
tietääkö kukaan onko suomenkielisiä sivuja viellä? siis kun ne näytti siinä 4dssä niitä missä pro anat keskusteli niist asioist ja muuta? :) oon yrittäny jo pari kuukautta ettii sellasii sivui mut ei.. ei oo löytyny? onko kellään mitään tietoo? (:
- Angela23
Tiedän useitakin, mutta ne on vain asiaan todella perehtyneille, eli en kerro niitä tässä.
- ammattiauttajalle
menemisen neuvominen paskan puhumista?!
- Tietäjä ja taitaja
Joku anorektikko täällä väitti että anorektikot eivät ole tyhmiä. Mielenkiintoista kun katsoo kuinka selvästi tiedostatte sairautenne. Lääkärit sanovat että pitää laihduttaa. Mitä sitten vaikka kuva olisi vääristynyt kun tiedätte että se on väristynyt. Lääkäri sanoo kuinka paljon pitää syödä ja syötte sen. Yksinkertaista. Typeryydestä se johtuu jos näitä ohjeita ei noudata. Ei mistään sairaudesta. Lisäksi minkä takia te sitten laihdutatte jos ette miesten takia? Sen takia että olisi kiva katsoa itseä peilistä? Aika itserakasta porukkaa jos näkee kauhean vaivan ja kuluttaa koko elämänsä siihen että voi ihailla itseään peilistä. Mitä jos heittäisitte pinttyneet ajatuksenne romukoppaan ja iskisitte ravinteikasta ruokaa nassuun ja eläisitte elämännä onnellisempana loppuun asti?!
- ..:.
Tietäjä ja taitaja kirjoitti:
Joku anorektikko täällä väitti että anorektikot eivät ole tyhmiä. Mielenkiintoista kun katsoo kuinka selvästi tiedostatte sairautenne. Lääkärit sanovat että pitää laihduttaa. Mitä sitten vaikka kuva olisi vääristynyt kun tiedätte että se on väristynyt. Lääkäri sanoo kuinka paljon pitää syödä ja syötte sen. Yksinkertaista. Typeryydestä se johtuu jos näitä ohjeita ei noudata. Ei mistään sairaudesta. Lisäksi minkä takia te sitten laihdutatte jos ette miesten takia? Sen takia että olisi kiva katsoa itseä peilistä? Aika itserakasta porukkaa jos näkee kauhean vaivan ja kuluttaa koko elämänsä siihen että voi ihailla itseään peilistä. Mitä jos heittäisitte pinttyneet ajatuksenne romukoppaan ja iskisitte ravinteikasta ruokaa nassuun ja eläisitte elämännä onnellisempana loppuun asti?!
mutta jos jollain on oikeasti vaikeaa ja huomaa että jos syö vähän laihtuu. ei se ole mielestäni itserakasta jos tahtoo olla hoikka. ymmärrän että se menee joillain yli, mutta jos laihduttamalla saa hyvän mielen.. niin... sekava asia. mutta en tiedä yhtäkään anorektikkoa joka olisi itserakas. se on vain paha tapa jos tahtoo aluksi laihtua ja sitten se tuntuu hyvältä kun voi hallita jotain, siihen hyvään oloon tottuu ja kun on laihtunu vähän tahtoo lisää hyvää oloa. ymmmärrän että kaikki eivät ole samaa mieltä mutta asia on mielestäni noin :) ihmiset ovat erillaisia ja ajattelevat erillailla.
- Nimetön
..:. kirjoitti:
mutta jos jollain on oikeasti vaikeaa ja huomaa että jos syö vähän laihtuu. ei se ole mielestäni itserakasta jos tahtoo olla hoikka. ymmärrän että se menee joillain yli, mutta jos laihduttamalla saa hyvän mielen.. niin... sekava asia. mutta en tiedä yhtäkään anorektikkoa joka olisi itserakas. se on vain paha tapa jos tahtoo aluksi laihtua ja sitten se tuntuu hyvältä kun voi hallita jotain, siihen hyvään oloon tottuu ja kun on laihtunu vähän tahtoo lisää hyvää oloa. ymmmärrän että kaikki eivät ole samaa mieltä mutta asia on mielestäni noin :) ihmiset ovat erillaisia ja ajattelevat erillailla.
et siis itse en ole mikään aorektikon laiha, tällai hoikka vaan, oikeesti 50/168... ja täälki on paljon ihmisii jotka ei mene kohtuuden rajoilla, ja mä en tiedä miten sit sellasii voi auttaa, siis meinaan et laihuus on ihan helv. kaunista, vaatteet näyttää ihanilt yms. mut se et jos ei itse tajua asiaa siltä kantilta et joutuu hoitoon ynm, ja ku ANOREKSIAAN voi todellakin kuolla, mut täältäkään on niin vaikee ku ei nää ihmisii niin tietää et minkä kokonen on, ja sit se et jos on hirmu nuori....mä ite ihannoin laihuutta ja se et jos jotku täällä, varmaan aika useatki on ihan hullun laihoja, niin se on okei mut muistakaa et te siit kärsitte jos jotain tapahtuu...!
- Hohjaa
Kirjoituksesi viestii halveksuntaa ja vihaa ja sitten lopussa heität "Mitä jos ... iskisitte ravinteikasta ruokaa nassuun ja eläisitte elämännä onnellisempana loppuun asti?! " Luuletko tosiaan, että kukaan uskoo sinun mitään onnea kenellekään toivovan? Sulle tekisi hyvää ratkoa oman pääsi ongelmia ammattiauttajan kanssa.
- Tietäjä ja taitaja
Hohjaa kirjoitti:
Kirjoituksesi viestii halveksuntaa ja vihaa ja sitten lopussa heität "Mitä jos ... iskisitte ravinteikasta ruokaa nassuun ja eläisitte elämännä onnellisempana loppuun asti?! " Luuletko tosiaan, että kukaan uskoo sinun mitään onnea kenellekään toivovan? Sulle tekisi hyvää ratkoa oman pääsi ongelmia ammattiauttajan kanssa.
"Kirjoituksesi viestii halveksuntaa ja vihaa ja sitten lopussa heität "Mitä jos ... iskisitte ravinteikasta ruokaa nassuun ja eläisitte elämännä onnellisempana loppuun asti?! " Luuletko tosiaan, että kukaan uskoo sinun mitään onnea kenellekään toivovan? Sulle tekisi hyvää ratkoa oman pääsi ongelmia ammattiauttajan kanssa. "
Halveksuntaa? kyllä, halveksun anorektikkojen tyhmyyttä. Vihaa? ei. Sanoinpas vaan tuollasen faktan. Jos joku oikeesti haluaa parantua sairaudesta niin se onnistuu. Typerää taas on jatkaa sairastamista.
Vastapuolen mielenterveyteen vetoaminen on aika vanha temppu ja todellä typerä jos ei tiedä toisesta osapuolesta mitään. Tässä tapauksessa kommentistasi tekee vielä huvittavamman kun ajattelee että minä olen puhumassa juuri terveyden puolesta ja sinä sairauden. - tyhjän kanssa
"Kirjoituksesi viestii halveksuntaa ja vihaa ja sitten lopussa heität "Mitä jos ... iskisitte ravinteikasta ruokaa nassuun ja eläisitte elämännä onnellisempana loppuun asti?! " Luuletko tosiaan, että kukaan uskoo sinun mitään onnea kenellekään toivovan? Sulle tekisi hyvää ratkoa oman pääsi ongelmia ammattiauttajan kanssa. "
Halveksuntaa? kyllä, halveksun anorektikkojen tyhmyyttä. Vihaa? ei. Sanoinpas vaan tuollasen faktan. Jos joku oikeesti haluaa parantua sairaudesta niin se onnistuu. Typerää taas on jatkaa sairastamista.
Vastapuolen mielenterveyteen vetoaminen on aika vanha temppu ja todellä typerä jos ei tiedä toisesta osapuolesta mitään. Tässä tapauksessa kommentistasi tekee vielä huvittavamman kun ajattelee että minä olen puhumassa juuri terveyden puolesta ja sinä sairauden."...minä olen puhumassa juuri terveyden puolesta ja sinä sairauden." Really?
Sinä uhkut ylemmyydentuntoa, vääristelet. Hait täältä taistelukumppania ja minä hölmä tartuin koukkuun.
Puhuisit ihmisen puolesta, terveydellä sairaudella ei ole itseisarvoa. Niillä on merkitystä vain suhteessa ihmiseen.
- ihminenvain.
kumpikaan niistä ei ollut kovin laiha edes, eihän? :o ja se lavinia (?) niin sen BMI oli muka vaan 18,3 mutta sen jalat oli mielettömän läskit, ja mahakin aika paksu, alussa siinä. käsivarret oli kyllä ohuehkot ja kasvot tosi kapeet..
outoa..- Hatti
Tekemällä tehty juttu saattoi oll.. Kritiikkiä kehiin!
- sehän niitten
Hatti kirjoitti:
Tekemällä tehty juttu saattoi oll.. Kritiikkiä kehiin!
ongelma olikin, kun laihdutti vaan olemalla syömättä=anoreksia. Eikä normaalilla laitumisella Eli pikkuhiljaa urheilemalla ym. Joten vaaralliseksi niiden anoreksian teki se liian nopea laihtuminen eli siis ravinnottomuus. Aivotkin tarvitsee ravintoa ym, joolon siis tulee helposti aivoverenvuoto tai joku sisäelin pettää, tms.
Tästä juuri siis on anoreksiassa kyse, ei suinkaa luurangoista. (mihin tosin pyritään) Mutta ei koskaan tavoiteta. Sama ongelmahan on monilla oikeasti lihavillakin, jos laihtuu yhtäkkiä liian nopeasti, elimistö prakaa.
Tosin koko 4D oli perseestä, kun tuntuu että se yllytti nuoria alkamaan laihdutuksen. Myös tällä palstalla tuntuu, että jotkut ei ymmärtänyt sen olevan dokumentti anoreksian vaaroista, vaan yllytysohjema laihduttamiseen. - Toipunut
sehän niitten kirjoitti:
ongelma olikin, kun laihdutti vaan olemalla syömättä=anoreksia. Eikä normaalilla laitumisella Eli pikkuhiljaa urheilemalla ym. Joten vaaralliseksi niiden anoreksian teki se liian nopea laihtuminen eli siis ravinnottomuus. Aivotkin tarvitsee ravintoa ym, joolon siis tulee helposti aivoverenvuoto tai joku sisäelin pettää, tms.
Tästä juuri siis on anoreksiassa kyse, ei suinkaa luurangoista. (mihin tosin pyritään) Mutta ei koskaan tavoiteta. Sama ongelmahan on monilla oikeasti lihavillakin, jos laihtuu yhtäkkiä liian nopeasti, elimistö prakaa.
Tosin koko 4D oli perseestä, kun tuntuu että se yllytti nuoria alkamaan laihdutuksen. Myös tällä palstalla tuntuu, että jotkut ei ymmärtänyt sen olevan dokumentti anoreksian vaaroista, vaan yllytysohjema laihduttamiseen.Anoreksia ei tosiaan ole kiinni siitä, mitä tällä hetkellä
painaa. Jopa 100-kiloinen voi sairastua anoreksiaan,
jos laihduttaa väärin metodein. Kyllähän se 24-vuotias
oli laihtunt 10kg luonnottoman lyhyessä ajassa, haukkui
itseään jatkuvasti läskiksi ym, joten ei ihan normaalista
laihduttamisesta ollut kysymys.
Molemmat tytöistä olivat viillelleet tai leikelleet
itseään, toinen yrittänyt itsemurhaakin. Onko tuollainen
ihan normaalin laihduttajan käytöstä? Monella anoreksiasta
kärsivällä on myös muita henkisiä ongelmia, anoreksia
on vain yksi "oire" joilla ne ilmenevät.
Loppuun: Anoreksia ei ole koskaan elämäntapa, vaikka
anorektikko niin haluaisikin itselleen vakuuttaa.
Eihän kukaan haluaisi myöntää olevansa henkisesti sairas.
Anorektikko voi vakuuttaa itselleen olevansa anorektinen
omasta tahdostaan, mutta mikä hänelle niin vakuuttaa?
No hänen sairas mielensä, johon taas ei voi luottaa.
Loppuun mietittävää: Kuinka sairas täytyy ihmisen olla,
että hankkii itselleen tietoisesti hengenvaarallisen
mielisairauden? Mikä on se syy, joka saa siihen ajautumaan?
Ei henkisesti täysin terve ihminen halua sairastua
mihinkään tautiin. - Nimetön
mä ihmettelin kans et se muka oli niin laiha, koska ei todellakaan näyttäny et sen bmi on 18,3 se oli läski, hirvee reidet ja maha...!
- Nimetön
Toipunut kirjoitti:
Anoreksia ei tosiaan ole kiinni siitä, mitä tällä hetkellä
painaa. Jopa 100-kiloinen voi sairastua anoreksiaan,
jos laihduttaa väärin metodein. Kyllähän se 24-vuotias
oli laihtunt 10kg luonnottoman lyhyessä ajassa, haukkui
itseään jatkuvasti läskiksi ym, joten ei ihan normaalista
laihduttamisesta ollut kysymys.
Molemmat tytöistä olivat viillelleet tai leikelleet
itseään, toinen yrittänyt itsemurhaakin. Onko tuollainen
ihan normaalin laihduttajan käytöstä? Monella anoreksiasta
kärsivällä on myös muita henkisiä ongelmia, anoreksia
on vain yksi "oire" joilla ne ilmenevät.
Loppuun: Anoreksia ei ole koskaan elämäntapa, vaikka
anorektikko niin haluaisikin itselleen vakuuttaa.
Eihän kukaan haluaisi myöntää olevansa henkisesti sairas.
Anorektikko voi vakuuttaa itselleen olevansa anorektinen
omasta tahdostaan, mutta mikä hänelle niin vakuuttaa?
No hänen sairas mielensä, johon taas ei voi luottaa.
Loppuun mietittävää: Kuinka sairas täytyy ihmisen olla,
että hankkii itselleen tietoisesti hengenvaarallisen
mielisairauden? Mikä on se syy, joka saa siihen ajautumaan?
Ei henkisesti täysin terve ihminen halua sairastua
mihinkään tautiin.siinä et ei ihmiset sitä koe sairautena, vaan ne vaan juttelee siitä täällä et mul on ehkä anoreksia ja haluu kysellä asiasta, en mä ole ite koskaa ajatellu et mul ois pro ana, siis ei anoreksia oo mulle syömishäiriö vaan elämäntapa...!!!!!!
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
siinä et ei ihmiset sitä koe sairautena, vaan ne vaan juttelee siitä täällä et mul on ehkä anoreksia ja haluu kysellä asiasta, en mä ole ite koskaa ajatellu et mul ois pro ana, siis ei anoreksia oo mulle syömishäiriö vaan elämäntapa...!!!!!!
siis meinaan et elän pro anana, eikä siin oo mitään ylpeiltävää... mut ei pysty lopettaa ittensä takkailuu....se on vaa osa elämää
- laihuus
se lavinia(?)oli ihan kauhee läski. sen reidet oli hirveen paksut. ja maha... ainut hoikka kohta siinä oli käsivarret. mun pitäis itekkii laihuttaa. pituutta on jotai... 164 cm(?) lähtöpainoo ei kehtaa ilmottaa mut 43 ois aika kiva... voi tosin olla aika vaikeeta kun mun syömisiä katellaan...
- Nimetön
laihuus kirjoitti:
se lavinia(?)oli ihan kauhee läski. sen reidet oli hirveen paksut. ja maha... ainut hoikka kohta siinä oli käsivarret. mun pitäis itekkii laihuttaa. pituutta on jotai... 164 cm(?) lähtöpainoo ei kehtaa ilmottaa mut 43 ois aika kiva... voi tosin olla aika vaikeeta kun mun syömisiä katellaan...
siis voin uskoo et on vaikee laihduttaa jos sua takkaillaa, mut jos kaipaat vinkkejä nii voin kyl antaa.. en itekkää oo täl hetkel mikään laiha en tod =DD mut sinne päin menos.... ja sit muut jotka lukee jotku jotka kauhistelee koko anoreksia asiaa voi olla kommentoimatta.. oikeesti!!
- amriessag
Varsin kelvoton tekele. Ihme, että nelonen sen viitsi näyttää. Jos olisin kanavapäälikkö, olisi mieluummin näyttänyt vaikka testikuvaa.
- ihminenvain.
miten paljon muutakin kelvotonta p*skaa Nelonen näyttää? :DD
- normaalia?
onko sust normaalii jos yrittää leikkaa omat rintansa pois tai tehä ite rasvaimun???
- Tietäjä ja taitaja
Vastapuolen mielenterveyteen vetoaminen on aika vanha temppu ja todellä typerä jos ei tiedä toisesta osapuolesta mitään. Tässä tapauksessa kommentistasi tekee vielä huvittavamman kun ajattelee että minä olen puhumassa juuri terveyden puolesta ja sinä sairauden.
- miimu
Moikka.
Katsoin dokumentin, oletin paljon pahemmaksi kuin mitä se sitten oli. Se nuorempi niistä tytöistä poti mielestäni jotain muutakin kuin silkkaa anoreksiaa (ne viiltelyt ja lääkejutut). Lavinia taas laihdutti aika hurjasti dokumentin aikana; ehkä pro-ano ei merkitse alhaista painoa vaan sitä, että asia on pakkomielteenä ja projektina vuodesta toiseen.
Ei kumpikaan minusta erityisen laiha ollut, mutta kumpikin vaaransi terveytensä ja henkensä muutoin. (Lavinian kuuri oli rankka ja se sai ahdistuksissaan idean do-it-self-rasvaimusta!)
Olen 26 vuotta, anoreksiasta (laihimmasta vaiheesta) aikaa yli kymmenen vuotta. Totta puhuen ne tytöt vaikuttivat painon suhteen niin "tavallisilta" että ryhdyin pohtimaan olenko itse sitten sairas. Olen vieläkin vähäruokainen -tai en tiedä! Syön paljon enemmän kuin se nuorempi tyttö (se sai jotain 300 kaloria päivässä) mutta olen jotakuinkin saman kokoinen. Sillehän selitettiin siinä ohjelmassa että sen kalorimäärä on niin vähäinen että aineenvaihdunta ei toimi, ja että se voisi syömällä ja liikkumalla enemmän painaa vähemmän.
En ole ikinä ajatellut että olisin pro ana. Ehkä on jäänyt jäljelle tavallista krantumpi asenne ruokaan, haittaa joskus arkeani. Pitää olla tietyn merkkistä jotain, jokin ruoka tai valmistustapa inhottaa, likainen jääkaappi inhottaa...
Sellaisia ajatuksia.- ;(
Tästä keskustelusta on jo 4vuotta mutta ajattelin yrittää herätellä sitä uudestaan omilla mielipiteillä ja kysymyksilläni.
Ensinnäkin tietääkö kukaan mistä kyseisen dokumentin voisi katsoa ilmaiseksi? Olisin katsonut sen silloin neljä vuotta sitten mutta jokin este oli.. en muista enää mikä
Toiseksi, miten te voitte haukkua jotakuta ihmistä "sairaan läskiksi" kun hän ei selvästikään ole? Se tekee minut surulliseksi, itse näen lähes kaikki tytöt minua itseani laihempana.
Ja vielä oletteko miettineet muita syitä haluta tulla laihaksi kuin "miesten suosio" tai "itsensä ihailu"?
Minä aloitin laihduttamaan että saisin edes vähän ystäviä. Olen AINA niin kauan kuin muistan pitänyt itseäni lihavana ja muita superlaihoina. Varsin viimeaikoina olen alkanut katsomaan maailmaa "uusin silmin", enkä ehkä hyvässä mielessä. Minusta kaikki luokkalaisenikin sopisivat mihin vain 0-koon muotinäytökseen, vaikka suurin osa tutuistani on eri mieltä.
Lisäksi kismittää se että kutsutte ihmisiä jotka laihduttavat tyhmiksi. Keskiarvoni on 9.65 ja mielestäni en ole tyhmä myöskään arvosanojen ulkopuolella.
Ulkonäkö paineet OVAT keskeinen asia nyky-yhteiskunnassa. Ei ihme, että syömishäiriöihin sairastuu jatkuvasti enemmän tyttöjä, mutta myös poikia! - ----------------
;( kirjoitti:
Tästä keskustelusta on jo 4vuotta mutta ajattelin yrittää herätellä sitä uudestaan omilla mielipiteillä ja kysymyksilläni.
Ensinnäkin tietääkö kukaan mistä kyseisen dokumentin voisi katsoa ilmaiseksi? Olisin katsonut sen silloin neljä vuotta sitten mutta jokin este oli.. en muista enää mikä
Toiseksi, miten te voitte haukkua jotakuta ihmistä "sairaan läskiksi" kun hän ei selvästikään ole? Se tekee minut surulliseksi, itse näen lähes kaikki tytöt minua itseani laihempana.
Ja vielä oletteko miettineet muita syitä haluta tulla laihaksi kuin "miesten suosio" tai "itsensä ihailu"?
Minä aloitin laihduttamaan että saisin edes vähän ystäviä. Olen AINA niin kauan kuin muistan pitänyt itseäni lihavana ja muita superlaihoina. Varsin viimeaikoina olen alkanut katsomaan maailmaa "uusin silmin", enkä ehkä hyvässä mielessä. Minusta kaikki luokkalaisenikin sopisivat mihin vain 0-koon muotinäytökseen, vaikka suurin osa tutuistani on eri mieltä.
Lisäksi kismittää se että kutsutte ihmisiä jotka laihduttavat tyhmiksi. Keskiarvoni on 9.65 ja mielestäni en ole tyhmä myöskään arvosanojen ulkopuolella.
Ulkonäkö paineet OVAT keskeinen asia nyky-yhteiskunnassa. Ei ihme, että syömishäiriöihin sairastuu jatkuvasti enemmän tyttöjä, mutta myös poikia!Oletko yrittänyt etsiä dokumenttia YouTubesta? Muistaakseni dokkarin alkupertäinen nimi oli Dying To Be Anorexic, mutta ei näytä tosin enää ainakaan YouTubesta löytyvän...
Tässä muutamia sh-aiheisia dokumentteja:
the truth about online anorexia
http://www.youtube.com/watch?v=W280h45TPeQ
living with the size zero
http://www.youtube.com/watch?v=hYfJCDiQkTE
dr phil: deadly thin (ehkä kamalin ikinä näkemistäni!)
http://www.youtube.com/watch?v=7PLDBITfHYA&feature=related
En usko, että laihduttaminen tai muut ulkonäköpakkomielteet kertoisivat mitään ihmisen tyhmyydestä. Päinvastoin. Monet anorektikot - eivät kaikki - saattavat olla hyvin herkkiä ja älykkäitä ihmisiä.
Itse olen aina ollut luokan priimus. Nykyisin opiskelen yhdessä yliopiston arvostetuimmista tiedekunnista ja pärjään nykyisin elämässäni oikein hyvin. Tuskin siis olen normaaliälyisiä ihmisiä yhtään tyhmempi.
Olen nykyään terve sekä henkisesti että fyysisesti, vaikka BMI:ni on vain jotain hiukka alle 17. Tuskin siis haittaisi vaikka kilo tai pari tulisi lisää... En kuitenkaan jaksa murehtia painoani, sillä tärkeintä on, että voin henkisesti hyvin, syön riittävästi, liikun sopivasti, nukun hyvin ja kuukautiset pyörivät normaalisti.
Anoreksia on sairaus siinä missä muutkin, eikä yksin sen perusteella voi vetää johtopäätöksiä ihmisen älykkyydestä. Sen sijaan sitä potevat henkilöt kaipaavat kipeästi apua. - :)
---------------- kirjoitti:
Oletko yrittänyt etsiä dokumenttia YouTubesta? Muistaakseni dokkarin alkupertäinen nimi oli Dying To Be Anorexic, mutta ei näytä tosin enää ainakaan YouTubesta löytyvän...
Tässä muutamia sh-aiheisia dokumentteja:
the truth about online anorexia
http://www.youtube.com/watch?v=W280h45TPeQ
living with the size zero
http://www.youtube.com/watch?v=hYfJCDiQkTE
dr phil: deadly thin (ehkä kamalin ikinä näkemistäni!)
http://www.youtube.com/watch?v=7PLDBITfHYA&feature=related
En usko, että laihduttaminen tai muut ulkonäköpakkomielteet kertoisivat mitään ihmisen tyhmyydestä. Päinvastoin. Monet anorektikot - eivät kaikki - saattavat olla hyvin herkkiä ja älykkäitä ihmisiä.
Itse olen aina ollut luokan priimus. Nykyisin opiskelen yhdessä yliopiston arvostetuimmista tiedekunnista ja pärjään nykyisin elämässäni oikein hyvin. Tuskin siis olen normaaliälyisiä ihmisiä yhtään tyhmempi.
Olen nykyään terve sekä henkisesti että fyysisesti, vaikka BMI:ni on vain jotain hiukka alle 17. Tuskin siis haittaisi vaikka kilo tai pari tulisi lisää... En kuitenkaan jaksa murehtia painoani, sillä tärkeintä on, että voin henkisesti hyvin, syön riittävästi, liikun sopivasti, nukun hyvin ja kuukautiset pyörivät normaalisti.
Anoreksia on sairaus siinä missä muutkin, eikä yksin sen perusteella voi vetää johtopäätöksiä ihmisen älykkyydestä. Sen sijaan sitä potevat henkilöt kaipaavat kipeästi apua.Kiitos linkeistäsi! :)
Itsekin olen aina ollut "priimus" vaikka peruskoulussa vielä junttaankin. Kiva että joku tuli jatkamaan keskustelua ja en ole minäkään nähnyt you tubessa sitä dokkaria vaikka etsinyt olen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136