Millainen ihminen on se, joka haluaa "viljellä" pahaa oloaan muihin? Onko sellainen ihminen mielestäsi häiriintynyt? Millainen ihminen käy netissä haukkumassa muita, eikä uskalla käyttää edes nimimerkkiä? Voiko joku todella vajota niin alas?
Miten ihmisestä voi kasvaa niin vätys?Ja onko nämä kyseiset ihmiset kenties livessäkin yhtä naurettavia? Millainen on siis mielestäsi surkea ihminen? Ja eipäs unohdeta sananvapautta(=siihen ei siis liity riitojen lietsominen mitenkään...
Surkea ihminen?
140
6956
Vastaukset
- Manfred
Osui ja upposi, kiitoksia vain, varmaan itsetunto tuosta vuodatuksestasi kohosikin...
- Manfred
En oivaltanut asiayhteyttä, luettuani myöhempiä kommentteja tajusin edellisen tarpeettomaksi...
ulos eilisen ryöpytyksen jälkeen. Puskista vittuilijat sikseen, mutta yleisellä tasolla sitä saa mitä tilaa.
Eiliset mielipiteesi eivät selvästikään herättäneet vastaajissa myötätuntoa. Saas nähdä, miten maailma tänään makaa.- Muikku.
Missään kolossa ole ollutkaan...
- Muikku.
Ai niin. Ja minähän en mene miestä iskemään. IKINÄ.
- Buha-mies
Sinkkuus, lesbous tai seinäruusuus sopii joillekin. Ai niin, sähän oot alfa-naaras, jonka ei tartte... Buha-haa!!!!!
- Muikku.
Buha-mies kirjoitti:
Sinkkuus, lesbous tai seinäruusuus sopii joillekin. Ai niin, sähän oot alfa-naaras, jonka ei tartte... Buha-haa!!!!!
Onko joku MIES oikeasti noin säälittävä..
- frida n.k
En usko ihmisen persoonallisuuden olevan peruspiirteiltään kovin erilainen sen enempää virtuaalissa kuin realityssä. Erilaisia rooleja voi vetää toki molemmissa,mutta pitemmän päälle ne karisevat/tippuvat tai tulevat ilmi.Edellinen tietysti puhdasta olettamaa..
Mikä saa sitten ihmisen "kenkkuamaan" toiselle esim.virtuaalissa ainoana tavoitteena tuoda vain vastakkaiselle osapuolelle paha mieli?Vastaukseni on,että en tiedä.Sen kuitenkin olettaisin tietävän,että jos tuota "pahaa mieltänsä" ei näytä,osoita tms.niin mitä suuremmalla todennäköisyydellä tuo "kenkkuajan" kicksit vähenee ja "kenkkuaminen" hiljakseen loppuu...
Toinen vaihtoehto on,että kysymuksessä on esim.täällä varhaismurkut,jotka sitten yhdessä hihittelevät "saavutuksiaan"..
Kolmas vaihtoehto on häiriintyneet ihmiset,joille kaikki ovat ns.vihollisia..
Mitä suosittelisin..Jos kysymyksesi taustalla on se,että joku arvostelee kirjoituksiasi,aloituksiasi tms.(olin lukevinani jostain ketjusta),niin suosittelisin lämpimästi,että "ÄLÄ VÄLITÄ,ÄLÄ REAGOI",äläkä hae vastauksia,niitä ei ole..Ja jatka kirjoittelemistasi entiseen malliin,silä ainakin minusta niitä on aina mukava lukea.:)- scale
ja analyysi. Ei mitään lisättävää.
ihminen on sellainen joka ei hanskaa sitä faktaa että kaikki ei voi tykätä hänestä ja joitain hän voi jopa ärsyttää ja vituttaa.Etkait sä oikeesti kuvittele että jokainen live-elämän ihminen tykkää tai pitää susta, livessä näitä asioita ei vain yleensä sanota päin naamaa.
- Muikku.
Taitaa olla nyt kiva kun kaikki eivät olekaan sinun kimpussasi...kun kerrankin saat oikein lietsoa eripuraa....onko nyt kivaa lapsella?
Muikku. kirjoitti:
Taitaa olla nyt kiva kun kaikki eivät olekaan sinun kimpussasi...kun kerrankin saat oikein lietsoa eripuraa....onko nyt kivaa lapsella?
kiinnosta vaikka joka ikinen tän palstan kirjoittelija olis yhtä suurta lynkkausporukkaa mun kimpussa,sä taas menetät yöunes jos yks tai kaks tyyppiä erehtyy kritisoimaan sua mistään asiasta. Miks susta tai sun jutuista pitäis tykätä, mitä annettavaa sulla on esim. mulle??? Sun jutut ei kiinnosta mua asiapohjansa perusteella, sä et oo mitenkään hauska tai kiinnostava tyyppi,sun jutuista huokuu tietty narsismi ja yksinkertaisuus, sä et kerro koskaan mitään henk.kohtaisia juttuja, missä se tykkäysporkkkana esim. sussa oikein piilee?? Sä oo ns. todennäköisesti panisin (ko ei voi tietää ooks sä oikeesti niin kissa mitä väität) korvat tulpissa tyyppi jonka kans ei pystyis oleen edes vakipanojutussa kun sua ei todennäköisesti kestais livessä varttia pidempään samassa huoneessa. Siihen on todennäköiseti syynsä miks miehet ei tunnu sun kans kovin pitkään viihtyvän, hyvän kuoren antama ilo ei kanna kovin pitkään jos loppu on täyttä **askaa.
- Muikku.
yrmio kirjoitti:
kiinnosta vaikka joka ikinen tän palstan kirjoittelija olis yhtä suurta lynkkausporukkaa mun kimpussa,sä taas menetät yöunes jos yks tai kaks tyyppiä erehtyy kritisoimaan sua mistään asiasta. Miks susta tai sun jutuista pitäis tykätä, mitä annettavaa sulla on esim. mulle??? Sun jutut ei kiinnosta mua asiapohjansa perusteella, sä et oo mitenkään hauska tai kiinnostava tyyppi,sun jutuista huokuu tietty narsismi ja yksinkertaisuus, sä et kerro koskaan mitään henk.kohtaisia juttuja, missä se tykkäysporkkkana esim. sussa oikein piilee?? Sä oo ns. todennäköisesti panisin (ko ei voi tietää ooks sä oikeesti niin kissa mitä väität) korvat tulpissa tyyppi jonka kans ei pystyis oleen edes vakipanojutussa kun sua ei todennäköisesti kestais livessä varttia pidempään samassa huoneessa. Siihen on todennäköiseti syynsä miks miehet ei tunnu sun kans kovin pitkään viihtyvän, hyvän kuoren antama ilo ei kanna kovin pitkään jos loppu on täyttä **askaa.
Just...ai näin sinä luulet tietäväsi...no se on hyvä, että sinä tiedät millainen minä olen...olisiko sinun kenties aika päästä tuosta vihantunteesta eroon...et vaikuta kovin sympaattiselta ihmiseltä...
Muikku. kirjoitti:
Just...ai näin sinä luulet tietäväsi...no se on hyvä, että sinä tiedät millainen minä olen...olisiko sinun kenties aika päästä tuosta vihantunteesta eroon...et vaikuta kovin sympaattiselta ihmiseltä...
varmaan vaikutakkaan ja tiedostan itekkin sen mut etpä kyllä vaikuta säkään, sä et vaan tunnu sitä ite aina tajuvan.
- Muikku.
yrmio kirjoitti:
varmaan vaikutakkaan ja tiedostan itekkin sen mut etpä kyllä vaikuta säkään, sä et vaan tunnu sitä ite aina tajuvan.
No voi anteeeekss....siis joo mähän olen täydellinen idiootti ja narsisti ja yksinkertainen ylimielinen paskapää yms...oletko sä nyt tyytyväinen?..luulen, että sun ja mun on aivan turha puhua enää mistään mitään, eiköhän tämä kaikki ollut jo tässä...
Muikku. kirjoitti:
No voi anteeeekss....siis joo mähän olen täydellinen idiootti ja narsisti ja yksinkertainen ylimielinen paskapää yms...oletko sä nyt tyytyväinen?..luulen, että sun ja mun on aivan turha puhua enää mistään mitään, eiköhän tämä kaikki ollut jo tässä...
nyt miksikään marttyyriksi rupea, toi on vain mun mielipide eikä yhden ihmisen mielipiteellä oo vitunkaan väliä big picturessa.Sitäpaitsi kyllä mä aion edelleenkin lueskella mielenkiintoisia juttuja riippumatta siitä kenen rustaamia ne on,jos satut sellaisen saamaan aikaseksi niin kyllä mä sen luen ja saatan jopa kommentoidakkin, se on sit sun asia leikkiä jtn. mykkäkoulua.
Muikku. kirjoitti:
tuo mun aamuinen vittuilu :-( V-käyrä on tapissa ja sä satuit vaan soppelisti tulilinjalle kun piti saada äksyillä jollekkin.Mä oon ollu taas 7 pv Ruotsissa duunin puolesta ja ihan vitun väsyny koko duunihommiin,ei oo ollu kuin 2 vapaapäivää koko vitun kuukauden aikana ja sekään ei ainakaan auta / motivoi tota reissaamista et sillä käydään kaivamassa omaa kuoppaa.Seli seli jatkuu mut sekään ei ainakaan auta tohon kyrpään ottassa et asutaan aina kahden hengen hotellihuoneissa,siinä ei paljon mädätellä selkärankaa eikä kasvatella kämmeniin karvoja,puhumattakaan oikeasta actionista ja mies tarvii silloin tällöin laatuaikaa vähintääkin itsensä kanssa tai alkaa pinna kiristyyn :-)
- DDA.
yrmio kirjoitti:
tuo mun aamuinen vittuilu :-( V-käyrä on tapissa ja sä satuit vaan soppelisti tulilinjalle kun piti saada äksyillä jollekkin.Mä oon ollu taas 7 pv Ruotsissa duunin puolesta ja ihan vitun väsyny koko duunihommiin,ei oo ollu kuin 2 vapaapäivää koko vitun kuukauden aikana ja sekään ei ainakaan auta / motivoi tota reissaamista et sillä käydään kaivamassa omaa kuoppaa.Seli seli jatkuu mut sekään ei ainakaan auta tohon kyrpään ottassa et asutaan aina kahden hengen hotellihuoneissa,siinä ei paljon mädätellä selkärankaa eikä kasvatella kämmeniin karvoja,puhumattakaan oikeasta actionista ja mies tarvii silloin tällöin laatuaikaa vähintääkin itsensä kanssa tai alkaa pinna kiristyyn :-)
Me yritetään ymmärtää sua, kunhan et joka keskusteluun kirjoita paskajuttujasi
- tyhmäblondi
DDA. kirjoitti:
Me yritetään ymmärtää sua, kunhan et joka keskusteluun kirjoita paskajuttujasi
Hei!
Minäkin olen (entinen) koulukiusattu ja ainakin omasta mielestäni ruma!
- Juntti Einari Jääräpää
Vaan vajonneet niin tukevasti oman itsesäälinsä alle että eivät osaa enää muuta kuin välittää omaa pahaa oloaan muille.
Toisaalta heitäkin pitäisi osata ymmärtää et joissain tapauksissa on vaan sattunut paljon ja jopa liikaakin mitä heidän oma käsittelykykynsä ei enää ole osannut/jaksanut ruotia lävitse.
He vaan valitsevat tahtomattaan tuon helpomman reitin ja jättävät asiat käsittelemättä. Saattaa jopa olla mielenterveydellisestikin oikea ratkaisu heille.
Harva tuostakin sakista sitä tekee esittääkseen sellaista ihmistä. - vellinaama
Olen trolli. Minulla ei ole netin ulkopuolella ystäviä eikä kavereita. Tulen tänne herättämään pahennusta, ja jokainen vastaus kertoo minulle että olen yhä olemassa. Oli se sitten käsky painua vittuun tai komppi-trolli. Olen kuitenkin olemassa. Trollaus loppuisi jos joku vain pitäisi minusta.
- trollica
Sama täällä. Ei netin ulkopuolella ystäviä.
- vellinaama
trollica kirjoitti:
Sama täällä. Ei netin ulkopuolella ystäviä.
Se on lohduttavaa huomata että edes joku on tiedostanut olemassa olosi.
- vailla nimimerkkiä
"Millainen ihminen on se, joka haluaa "viljellä" pahaa oloaan muihin?"
Ihminen jota hetkiseksi helpottaa, että saa mollata, leimata, kärjistää ja yleistää.
Vastaavasti hänellä on tilanteesta johtuen kritiikinsietokyky alhainen, jopa olematon. Hän kärsii tiettyä marttyri-syndroomaa ja rypee siinä kun kirvoittaa mielipiteillään vastamielipiteitä.
Vastamielipiteet vahvistavat hänen omia käsityksiään kanssaihmisistä.
Katkeruus on hänen polttoaineensa ja liikkeellepaneva voima.
Se on itseään ruokkiva kierre, johon jää koukkuun kuin narkomaani huumeisiin ja alkoholisti viinaan.
Tätäkö kysymykselläsi hait? - NormiMies
Minä taas ihmettelen miksi jotkut ottavat täysin tuntemattomien ihmisten kirjoitukset niin henkilökohtaisesti. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku virtuaalipersoona on minusta mieltä tuntematta oikeasti ja kirjoittaako hän sen näkyviin. Vain mielipide kulloisenkiin asiaan voi kiinnostaa.
Miksi vielä koet oikeaksi niputtaa näitä tyyppejä vätyksiksi/surkeiksi/naurettaviksi? Jätä huomiotta. - #%#
varsinkin naisia. Voisin minä niitä livenäkin haukkua, olen sen joskus tehnytkin. Siitä vaan joutuu riitoihin, kun sanoo rehellisen mielipiteen naisista tosielämässä. Siksi on parempi kertoa se täällä netissä.
- NoJust
Miten sinulla voi olla kaikista meistä naisista rehellinen mielipide? Okei, rehellinen ehkä, mutta totuudenmukainen - tuskinpa.
Jollei sitten ole niin, että olet niitä luusereita, jotka ovat katkeroituneet muutamien pakkien jälkeen. Helpompihan se on luoda oman mielen mukainen todellisuus kuin hyväksyä olemassaoleva... NoJust kirjoitti:
Miten sinulla voi olla kaikista meistä naisista rehellinen mielipide? Okei, rehellinen ehkä, mutta totuudenmukainen - tuskinpa.
Jollei sitten ole niin, että olet niitä luusereita, jotka ovat katkeroituneet muutamien pakkien jälkeen. Helpompihan se on luoda oman mielen mukainen todellisuus kuin hyväksyä olemassaoleva...niin, sehän on aina ja iankaikkisesti pelkkää katkeruutta jos mies ei satu pitämään jostain naisesta.Miten vitussa ihminen voi olla niin itteään täynnä et kuittaa kaiken negatiivisen kritiikin ja palautteen pelkästään 'se haluais mut mut ei saa' olan kohautuksella.Hey come on, et säkään nyt sentään niin hyvän näkönen oo et joka ikinen jätkä maanpäällä ois muna tanassa samantien sut nähdessään, tusina blondi tuhansien muiden joukossa.
- #%#
NoJust kirjoitti:
Jollei sitten ole niin, että olet niitä luusereita, jotka ovat katkeroituneet muutamien pakkien jälkeen. Helpompihan se on luoda oman mielen mukainen todellisuus kuin hyväksyä olemassaoleva...MUTTA MIKSI?
Siksi, että kaikki naiset ovat minua pettäneet, siksi että kaikki naiseni ovat minulle valehdelleet, siksi, että en ole yhtään naista tavannut/seurustellut/ ollut treffeillä, joka olisi kohdellut minua hyvin.
Lukuunottamatta muutamia ei-suomalaisia naisia. Tiedän kyllä, että suomalaisissakin naisissa on kunnollisia. Mutta kyllä ne ovatkin harvassa. - NoJust
yrmio kirjoitti:
niin, sehän on aina ja iankaikkisesti pelkkää katkeruutta jos mies ei satu pitämään jostain naisesta.Miten vitussa ihminen voi olla niin itteään täynnä et kuittaa kaiken negatiivisen kritiikin ja palautteen pelkästään 'se haluais mut mut ei saa' olan kohautuksella.Hey come on, et säkään nyt sentään niin hyvän näkönen oo et joka ikinen jätkä maanpäällä ois muna tanassa samantien sut nähdessään, tusina blondi tuhansien muiden joukossa.
Mutta sinä et tunne minua, kuten ei tunne tämä edellinenkään tyyppi. Jonka jokainen "rehellinen mielipide" naisesta/naisista on negatiivinen.
Sellaisia mielipiteitä, jotka on päätetty jo etukäteen siis, en arvosta.
Pitämisestä tässä ketjussa ei ollut kysymys, vaan siitä, mikä saa ihmiset ihan ajankulukseen kenkkuilemaan toisille ihmisille. - sun on olla
#%# kirjoitti:
MUTTA MIKSI?
Siksi, että kaikki naiset ovat minua pettäneet, siksi että kaikki naiseni ovat minulle valehdelleet, siksi, että en ole yhtään naista tavannut/seurustellut/ ollut treffeillä, joka olisi kohdellut minua hyvin.
Lukuunottamatta muutamia ei-suomalaisia naisia. Tiedän kyllä, että suomalaisissakin naisissa on kunnollisia. Mutta kyllä ne ovatkin harvassa.ulkomaalaisen naisen kanssa, joka ei edes kieltä ummarra:)))Tai sua.
- NoJust
#%# kirjoitti:
MUTTA MIKSI?
Lukuunottamatta muutamia ei-suomalaisia naisia. Tiedän kyllä, että suomalaisissakin naisissa on kunnollisia. Mutta kyllä ne ovatkin harvassa.Minulla on ihan samanlaiset tilastot miehistä, joiden kanssa olen hengannut.
Mutta tämäkään ei inspiroi tai oikeuta minua veetuilemaan kaikille miehille. Minulle ihminen on aina hyvä kunnes toisin todistetaan. - #%#
NoJust kirjoitti:
Minulla on ihan samanlaiset tilastot miehistä, joiden kanssa olen hengannut.
Mutta tämäkään ei inspiroi tai oikeuta minua veetuilemaan kaikille miehille. Minulle ihminen on aina hyvä kunnes toisin todistetaan.Ehkä olet tyypillinen suomalainen nainen, joka harrastaa panojuttuja ja pettämistä, ja kammoaa yli kaiken oikeaa parisuhdetta. Voitko silloin syyttää muuta kuin itseäsi?
Minä en ole tuollainen. Minä arvostan parisuhdetta. Tai siis arvostaisin, jos minulla sellainen olisi. - NoJust
yrmio kirjoitti:
niin, sehän on aina ja iankaikkisesti pelkkää katkeruutta jos mies ei satu pitämään jostain naisesta.Miten vitussa ihminen voi olla niin itteään täynnä et kuittaa kaiken negatiivisen kritiikin ja palautteen pelkästään 'se haluais mut mut ei saa' olan kohautuksella.Hey come on, et säkään nyt sentään niin hyvän näkönen oo et joka ikinen jätkä maanpäällä ois muna tanassa samantien sut nähdessään, tusina blondi tuhansien muiden joukossa.
Ensinnäkin taisit ymmärtää kirjoitukseni väärin - tahallisesti kenties?
Toisekseen olet väittänyt (luvannut) ettet klikkaa minun kirjoituksiani auki, koska tiedät mitä kirjoitan. Olisin kovin iloinen, jos voisit pysyä lupauksessasi. Maan pinnalle minut on pudotettu jo tarpeeksi monta kertaa, kiitos. - NoJust
#%# kirjoitti:
Ehkä olet tyypillinen suomalainen nainen, joka harrastaa panojuttuja ja pettämistä, ja kammoaa yli kaiken oikeaa parisuhdetta. Voitko silloin syyttää muuta kuin itseäsi?
Minä en ole tuollainen. Minä arvostan parisuhdetta. Tai siis arvostaisin, jos minulla sellainen olisi.Johan sinä analyysin väänsit.
Ehkä tuo taas on sinun ongelmasi, oletat pahinta kaikista. Sellaisistakin, joita et tunne lainkaan. - #%#
NoJust kirjoitti:
Johan sinä analyysin väänsit.
Ehkä tuo taas on sinun ongelmasi, oletat pahinta kaikista. Sellaisistakin, joita et tunne lainkaan.Sitä paitsi kerro minulle sitten, miksi minulle on sattunut vain ilkeitä naisia?
- NoJust
#%# kirjoitti:
Sitä paitsi kerro minulle sitten, miksi minulle on sattunut vain ilkeitä naisia?
Pääasia on, että minä itse tiedän, mikä on totuus.
Sinun kohdallasi... veikkaisin huonoa tuuria ja yleistä negatiivisuutta.
Omalla kohdallani kyse on kai sinisilmäisyydestä, turhasta avomielisyydestä ja huonosta tuurista. - #%#
NoJust kirjoitti:
Pääasia on, että minä itse tiedän, mikä on totuus.
Sinun kohdallasi... veikkaisin huonoa tuuria ja yleistä negatiivisuutta.
Omalla kohdallani kyse on kai sinisilmäisyydestä, turhasta avomielisyydestä ja huonosta tuurista.että kyse on siitä, että luvattoman suuri osa suomalaisista naisista on halveksittavia pettäjiä ja sitoututumiskyvyttömiä paneskelijoita, joita sietääkin haukkua. Kuten joku aina välillä kirjoittelee tänne, "naiset on eläimiä".
- NoJust
#%# kirjoitti:
että kyse on siitä, että luvattoman suuri osa suomalaisista naisista on halveksittavia pettäjiä ja sitoututumiskyvyttömiä paneskelijoita, joita sietääkin haukkua. Kuten joku aina välillä kirjoittelee tänne, "naiset on eläimiä".
Sinulla on oikeus tuohon ajattelutapaan.
Sääli, jos et voi tehdä asialle muuta kuin haukkua naisia netissä. Tarkoitan vain, että tuskinpa se tilanne (yleisesti tai omasi) siitä paranee. - #%#
NoJust kirjoitti:
Sääli, jos et voi tehdä asialle muuta kuin haukkua naisia netissä. Tarkoitan vain, että tuskinpa se tilanne (yleisesti tai omasi) siitä paranee.kertoa tämän totuuden jossain. Tiedän, että totuuksia on erilaisia. Mutta olisi hyvä, että naiset pääsisivät lukemaan tai kuulemaan myös siitä vaietusta totuudesta, siitä jossa nainen ei olekaan aina syytön uhri ja mies syyllinen.
NoJust kirjoitti:
Toisekseen olet väittänyt (luvannut) ettet klikkaa minun kirjoituksiani auki, koska tiedät mitä kirjoitan. Olisin kovin iloinen, jos voisit pysyä lupauksessasi. Maan pinnalle minut on pudotettu jo tarpeeksi monta kertaa, kiitos.kielon päälle siis (tai ainakin sitä haetaan).Se sun väittämä maanpinnalle pudottaminen ei nimittäin ainakaan näy eikä kuulu sun jutuista tippakaan.
- NoJust
yrmio kirjoitti:
kielon päälle siis (tai ainakin sitä haetaan).Se sun väittämä maanpinnalle pudottaminen ei nimittäin ainakaan näy eikä kuulu sun jutuista tippakaan.
...ihan kunnolla ja luvalla, että millä perustelet kantasi.
NoJust kirjoitti:
...ihan kunnolla ja luvalla, että millä perustelet kantasi.
tiiä mitkä yksittäiset asiat sen tekee.Ja mä en muistaakseni oo edes ainut joka on tullut moiseen johtopäätökseen jtn. en mä vissin ihan totaalisesti mettään oo menny omine mutuineni.
- Alea_acta
NoJust kirjoitti:
Toisekseen olet väittänyt (luvannut) ettet klikkaa minun kirjoituksiani auki, koska tiedät mitä kirjoitan. Olisin kovin iloinen, jos voisit pysyä lupauksessasi. Maan pinnalle minut on pudotettu jo tarpeeksi monta kertaa, kiitos.en voi ymmärtää miten törkeästi tuo Yrmio käyttäytyy! Uskomaton heppu.
Nostan hattua kun et alennu sen tasolle.
Myönnetään, sinussa on tyyliä :) - Tuomari^
yrmio kirjoitti:
tiiä mitkä yksittäiset asiat sen tekee.Ja mä en muistaakseni oo edes ainut joka on tullut moiseen johtopäätökseen jtn. en mä vissin ihan totaalisesti mettään oo menny omine mutuineni.
toi oli ehkä surkein perustelu ikinä!
Sä ja se toinen haukkuja olette pieni vähemmistö ja jostain käsittämättömästä syystä olette ottanut silmätikuksenne yhden tän palstan fiksuimmista (nais) kirjoittajista. - #%#
NoJust kirjoitti:
Sääli, jos et voi tehdä asialle muuta kuin haukkua naisia netissä. Tarkoitan vain, että tuskinpa se tilanne (yleisesti tai omasi) siitä paranee.STUPID BLONDE!
- meininki :=)
#%# kirjoitti:
STUPID BLONDE!
*DUMP THAT BITCH!*
- pullopersekapitalistisika
Pahus, onpas sulla hyvin riidankylväminen hanskassa. Tästähän pitää oikeen ottaa opikseen. Puolet sakista on tukkanuottasilla, no sehän vaan mukavasti puhdistaa ilmaa. Kunnon fight club-menoa.
Flame on.- Muikku.
Joo...ei tällä palstalla oikein ymmärretä huumoria...tähän tää juttu menee kun ei pysty miellyttämään kaikkia...mutta yksi juttu vielä...ikinä en miehiä iske. IKINÄ.IKINÄ.IKINÄ.IKINÄ.
- aloitteen?
Muikku. kirjoitti:
Joo...ei tällä palstalla oikein ymmärretä huumoria...tähän tää juttu menee kun ei pysty miellyttämään kaikkia...mutta yksi juttu vielä...ikinä en miehiä iske. IKINÄ.IKINÄ.IKINÄ.IKINÄ.
Jos, niin oletko varma, että itsevarmuudelle on katetta?
- siinä mitään
Muikku. kirjoitti:
se on ok, tottakai. Kannatan samaa että se on miehen tehtävä naisen iskeminen.
Sen sijaan hullun lailla mesoaminen, jatkuva negatiivisuus,syyttäminen ja riidankylväntä sitä ei voi kyllä ymmärtää....
- .kirjoittaja.
ja heitähän on liikkeellä paljon, molemmissa sukupuolissa. Itsensä kohdalla se tosin on ymmärrettävää, huumoria, venttiilin tyhjentämistä, koleerisuuden työntämistä toisiin jne. jne. jne.
Yksi voi olla häiriintynyt, toinen ihan tavallinen palstakoleerikko, mielestään hauska ja nokkela. Jokainen tietämäni indiviidi täällä syyllistyy joskus fleimaukseen ja kärkeviin ilmaisuihin. - MMies
Olet rajannut "surkean ihmisen" tyypiksi, joka vittuilee muille netissä: lisämääreinä vätys, naurettava ja alas vajonnut, häiriintynyt. Ajattelepas sellaista surkeutta, että keskustelee asiallisesti netissä.
- Muikku...
Olen unohtanut ottaa lääkitykseni.
Se on miesten vika.- tulihan
se syy sieltä, mikä selittää kirjoituksesi.
- lääkityskään
enää?
- Laajempi näkökulma
tasoa ajatellen nykyinen säästäminen terveydenhoitomenoissa avohoitopotilaiden muodossa on aika turmiollista.
- Alea_acta
Mitä näitä kyselemään? Jos itseäni askarruttaa jokin asia, haen sille selityksen / analyysin vaikka Wikipediasta. Lähinnä sellaisesta tietolähteestä joka on puolueeton. Tiedon jano on helppo sammuttaa.
Huomattavasti helpompi ja nopeampi kuin kysyä sitä tuhansilta ihmisiltä joilta saat tuhat erilaista vastausta.
Uskon vain ja ainoastaan kylmään faktaan. Tunnemyrskyssä kirjoitetut (kuten näyttää aloituksesikin olevan) ovat yleensä fanaattisia ja yksisilmäisiä . Sellaisiin voi odottaa saavansa vastaavanlaisia vastauksia jotka ovat perin kaukana totuudesta.
Ihmisiä ei voi niputtaa yhteen nippuun. Jokaisesta löytyy useampia ulottuvuuttuvuuksia. Sinustakin löytyy varmasti niin vätystä, ilkeää, uteliasta, iloista, pirteää, murjottavaa ja monta muuta piirrettä. Haluaisitko että sinut leimattaisiin vain yhden piirteen tyypiksi; kuten jossain luki, jäkättäjäksi?
No, ihmiset on mitä on. Ja mitä enemmän elää, sen enemmän osaa antaa anteeksi, ymmärtää - laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. - mietintää
sellainen ihminen joka purkaa koko ajan pahaa oloaan muihin, on oikea riidankylväjä. esimerkkinä voisi mainita nimimerkin joka alkaa M:llä ja päättyy pisteen.
Millainen ihminen on se, joka ottaa itseensä joka asiasta? Onko sellainen ihminen mielestäsi häiriintynyt? Millainen ihminen käy netissä heittämässä tyhjiä kysymyksiä, eikä hyväksy eriäviä mielipiteitä? Voiko joku todella vajota niin alas?
Miten ihmisestä voi kasvaa niin "PIIP"? Ja onko nämä kyseiset ihmiset kenties livessäkin yhtä "PIIP"? Millainen on siis mielestäsi "PIIP" ihminen?
"PIIP" sanan tilalle voi jokainen keksiä mieleisensä haukkuma- tai ylistyssanan...- sanani tähän
häiriintyneenä sellaista ihmistä voi pitää.
- pahastikin
sanani tähän kirjoitti:
häiriintyneenä sellaista ihmistä voi pitää.
häiriintyneenä.
- häiriintynyt on
pahastikin kirjoitti:
häiriintyneenä.
ja pahasti..
En voi mitään mutta säälittää. Onhan se aika reppana..
- Kerrotaan nyt
Haluatko todellakin kuulla rehellisen vastauksen? Okei, annetaan tulla.
Kysyijä itse. Sen verran kun olen juttujasi lukenut niin en kovinkaan terveenä voi sinua pitää. Hakeudu ihan oikeasti hoitoon ennen kuin on liian myöhäistä. Alat lähestyä jo psykopaatin rajaa. - Muikku.
No kylläpäs teitä nyt vituttaa.. Valitan, mutta te olette ihan itse syypäitä pahaan oloonne...jos naapurin koira puri ja töistä tuli potkut ja eukko lähti niin tuskin se on minun vikani...ja turha kirjoitella minun nimimerkilläni mitään lääkkeiden otosta jos jäi ne omatkin ottamatta...
- Opiskelija_N
Luin tuossa Wikipediasta opiskeluihini liittyviä asioita ja jotenkin, no, kerro itse löysitkö itsesi näiltä riveiltä... Tässä siis suora lainaus Wikipediasta:
Kaksisuuntainen eli bipolaarinen mielialahäiriö (aikaisemmin myös maanis-depressiivisyys) on nimensä mukaisesti mielialahäiriö, jonka vallitseva ominaisuus on maanisen ja masentuneen eli depressiivisen vaiheen vuorottelu. Kaksisuuntaisen mielialahäiriön ICD-10 mukainen luokituskoodi on F31.
Sisällysluettelo
* 1 Mitä kaksisuuntainen mielialahäiriö on?
* 2 Neljä erilaista mielialamuutosta
o 2.1 Maaninen vaihe
o 2.2 Hypomaaninen jakso (hypomania)
o 2.3 Depressiivinen vaihe
o 2.4 Sekamuotoinen jakso
* 3 Tyypin I ja II kaksisuuntainen mielialahäiriö
o 3.1 Tyyppi I
o 3.2 Tyyppi II
* 4 Lääkehoito
o 4.1 Litium
o 4.2 Antiepileptit
o 4.3 Antipsykootit
o 4.4 Masennuslääkkeet
* 5 Perinnöllisyys
Mitä kaksisuuntainen mielialahäiriö on?
Kaksisuuntaisella mielialahäiriöllä eli bipolaarihäiriöllä tarkoitetaan sairautta, jota aikaisemmin kutsuttiin maanis-depressiivisyydeksi. Aiemmin ajateltiin, että potilaan mieliala vaihtelee aina kahden ääripään, poikkeavan kiihtymyksen eli manian ja äärimmäisen epätoivon eli depression välillä. Kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä on löydetty kuitenkin useampia ilmenemismuotoja: Joillakin potilailla mieliala vaihtelee voimakkaasti manian ja depression välillä. Toisilla maaniset jaksot ovat lievempiä, niin sanottuja hypomaanisia jaksoja. Joillakin sairaus ilmenee puolestaan sekamuotoisena häiriönä, jossa potilas on yhtäaikaisesti sekä maaninen että masentunut.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö on tavallista masennusta harvinaisempi sairaus: klassista maanis-depresiivisyyttä sairastaa noin prosentti väestöstä. Laajemmin ajateltuna kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastaa noin viisi prosenttia väestöstä. Arvioidaan, että vain puolet sairastuneista tunnistetaan ja hoidetaan asianmukaisesti.
Kaksisuuntaiselle mielialahäiriölle on ominaista mielialan säätelyjärjestelmien epäkunto. Sairaus alkaa tavallisimmin varhaisessa aikuisiässä. Se on psykiatrisista sairauksista jopa skitsofreniaa perinnöllisempi. Nykyteorian mukaan potilaalla on jo perimässä alttius sairastua kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Raskauden tai syntymän aikana tapahtuu asioita, jotka muuttavat aivojen toimintaa ja reaktiomuotoa tietyllä tavalla. Nuoruus- tai aikuisiällä varsinaisesti sairauden laukaisevana tekijänä voi olla esimerkiksi aivojen vamma ja yleensä jokin kuormittava stressitilanne.
Suurin osa kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön sairastuvista kärsii ensin tavallisesta masennuksesta. Useat saavat aluksi myös jonkin ahdistusoireen, esimerkiksi paniikkihäiriön. Kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi voidaan asettaa, kun havaitaan ensimmäinen maaninen tai hypomaaninen jakso. Useimmiten ensimmäinen selkeä merkki manian alkamisesta on unen tarpeen väheneminen.
Noin kolmasosalla potilaista on jatkuvaa vaihtelua manian ja depression välillä. Kun ääripäästä toiseen mennään erityisen nopeasti, puhutaan sairauden nopeasti vaihtelevasta muodosta. Toisaalta varsinkin sairauden alkuvaiheessa voi mennä parikin vuotta ilman mielialan vaihteluita. Kun hoito on asianmukaista ja lääkitys kunnossa, niin monet potilaat elävät täysin ilman vaihtelujaksoja.
Neljä erilaista mielialamuutosta
Maaninen vaihe
Tuntomerkkejä mm.:
* Epätavallisen innostunut, euforinen (=epäluonnollisen iloinen, hilpeä, haltioitunut) tai ärtyisä mielentila (tai potilas vaikuttaa sellaiselta läheistensä mielestä).
* Ajattelemattomien tekojen tekeminen yhtäkkiä.
* Vähäinen unentarve suuresta tarmokkuudesta huolimatta.
* Puhuminen on niin nopeaa, että toiset eivät kykene sitä seuraamaan.
* Ajatuksenriento.
* Keskittymisvaikeus, jonka vuoksi puheen aiheet vaihtelevat monta kertaa muutaman minuutin aikana.
* Liioiteltu voiman, suuruuden ja tärkeyden tunne.
* Vastuuntunnon puuttuminen, ei tunne huolta tekojen mahdollisista huonoista seurauksista esimerkiksi liian runsas rahankäyttö, sopimaton seksuaalinen aktiivisuus, järjettömiin liikeinvestointeihin ryhtyminen.
Manian aikana saattaa esiintyä myös psykoottisia oireita kuten hallusinaatioita (kuulo- tai näköharhoja) tai harhakuvitelmia (luja uskominen asioihin, jotka eivät ole totta).
Hypomaaninen jakso (hypomania)
Hypomania on manian lievempi muoto, jossa on samanlaisia, mutta vähemmän vaikeita oireita ja vähemmän toimintakyvyn heikkenemistä kuin maniassa. Hypomaanisessa jaksossa mieliala voi olla korkealla ja potilas tuntea itsensä tavallista paremmaksi ja pystyvämmäksi kuin tavallisesti. Hypomaniaan pääsemiseksi potilas voi jopa lopettaa lääkityksensä. Riskit ovat suuret: sairaus voi kehittyä maniaksi tai romahtaa masennukseen.
Depressiivinen vaihe
Masentuneen vaiheen tuntomerkit ovat vastaavia kuin depressio:
* voimakas surullisuuden, alakuloisuuden ja masentuneisuuden tunne tai mielenkiinnon menettäminen asioihin, joista normaalisti nauttii
* unettomuus tai lisääntynyt unen tarve
* ruokahaluttomuus tai lisääntynyt ruokahalu
* keskittymisvaikeudet ja päätösten teon vaikeus
* hidastuneisuuden tunne tai niin voimakas levottomuus, ettei pysty istumaan paikallaan
* arvottomuuden tai syyllisyyden tunne ja heikko itsetunto
* energian puute tai jatkuva väsymyksen tunne
* kuoleman tai itsemurhan ajatukset
Vaikeisiin depressioihin saattaa liittyä myös aistiharhoja tai harha-ajatuksia.
Sekamuotoinen jakso
Kenties kaikkein lamauttavimpia sairauden vaiheita ovat ne, joihin kuuluu sekä manian että depression oireita, samanaikaisesti tai useaan kertaan saman päivän aikana vaihdellen. Potilas on kiihkeä tai levoton niin kuin maanisessa vaiheessa, mutta samalla myös ärtyisä ja masentunut, sen sijaan, että tuntisi olevansa "maailman huipulla".
Tyypin I ja II kaksisuuntainen mielialahäiriö
Tyyppi I
Tyypin I bipolaarihäiriössä esiintyy vakavien masennusjaksojen ohella joko maanisia tai sekamuotoisia jaksoja ja tyypin II häiriössä toistuvia hypomaanisia ja masennusjaksoja. Häiriötä on aiemmin nimitetty maanis-depressiiviseksi psykoosiksi. Tämä nimitys on osin harhaanjohtava, koska sairauteen ei välttämättä liity psykoottisia oireita ja se voi myös muodostua toistuvista sekamuotoisista jaksoista.
Tyyppi II
Tyypin II kaksisuuntainen mielialahäiriö on huonommin tunnettu kuin varsinainen maanis-depressiivisyys (tyypin I bipolaarihäiriö). Sitä luonnehtii vakavien masennusjaksojen ja hypomaanisten jaksojen vaihtelu, ja kliinistä kuvaa hallitsevat yleensä toistuvat masennusjaksot ja mielialan labiilius. Tyypin II bipolaarihäiriö jää helposti tunnistamatta, koska potilaat yleensä hakeutuvat hoitoon vain masennusvaiheissa eivätkä itsekään aina miellä hypomanioita sairauteen liittyviksi. - Muikku.
Opiskelija_N kirjoitti:
Luin tuossa Wikipediasta opiskeluihini liittyviä asioita ja jotenkin, no, kerro itse löysitkö itsesi näiltä riveiltä... Tässä siis suora lainaus Wikipediasta:
Kaksisuuntainen eli bipolaarinen mielialahäiriö (aikaisemmin myös maanis-depressiivisyys) on nimensä mukaisesti mielialahäiriö, jonka vallitseva ominaisuus on maanisen ja masentuneen eli depressiivisen vaiheen vuorottelu. Kaksisuuntaisen mielialahäiriön ICD-10 mukainen luokituskoodi on F31.
Sisällysluettelo
o 2.1 Maaninen vaihe
o 3.1 Tyyppi I
o 3.2 Tyyppi II
* 4 Lääkehoito
o 4.1 Litium
o 4.2 Antiepileptit
o 4.3 Antipsykootit
o 4.4 Masennuslääkkeet
* 5 Perinnöllisyys
Kaksisuuntaisella mielialahäiriöllä eli bipolaarihäiriöllä tarkoitetaan sairautta, jota aikaisemmin kutsuttiin maanis-depressiivisyydeksi. Aiemmin ajateltiin, että potilaan mieliala vaihtelee aina kahden ääripään, poikkeavan kiihtymyksen eli manian ja äärimmäisen epätoivon eli depression välillä. Kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä on löydetty kuitenkin useampia ilmenemismuotoja: Joillakin potilailla mieliala vaihtelee voimakkaasti manian ja depression välillä. Toisilla maaniset jaksot ovat lievempiä, niin sanottuja hypomaanisia jaksoja. Joillakin sairaus ilmenee puolestaan sekamuotoisena häiriönä, jossa potilas on yhtäaikaisesti sekä maaninen että masentunut.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö on tavallista masennusta harvinaisempi sairaus: klassista maanis-depresiivisyyttä sairastaa noin prosentti väestöstä. Laajemmin ajateltuna kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastaa noin viisi prosenttia väestöstä. Arvioidaan, että vain puolet sairastuneista tunnistetaan ja hoidetaan asianmukaisesti.
Kaksisuuntaiselle mielialahäiriölle on ominaista mielialan säätelyjärjestelmien epäkunto. Sairaus alkaa tavallisimmin varhaisessa aikuisiässä. Se on psykiatrisista sairauksista jopa skitsofreniaa perinnöllisempi. Nykyteorian mukaan potilaalla on jo perimässä alttius sairastua kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Raskauden tai syntymän aikana tapahtuu asioita, jotka muuttavat aivojen toimintaa ja reaktiomuotoa tietyllä tavalla. Nuoruus- tai aikuisiällä varsinaisesti sairauden laukaisevana tekijänä voi olla esimerkiksi aivojen vamma ja yleensä jokin kuormittava stressitilanne.
Suurin osa kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön sairastuvista kärsii ensin tavallisesta masennuksesta. Useat saavat aluksi myös jonkin ahdistusoireen, esimerkiksi paniikkihäiriön. Kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi voidaan asettaa, kun havaitaan ensimmäinen maaninen tai hypomaaninen jakso. Useimmiten ensimmäinen selkeä merkki manian alkamisesta on unen tarpeen väheneminen.
Noin kolmasosalla potilaista on jatkuvaa vaihtelua manian ja depression välillä. Kun ääripäästä toiseen mennään erityisen nopeasti, puhutaan sairauden nopeasti vaihtelevasta muodosta. Toisaalta varsinkin sairauden alkuvaiheessa voi mennä parikin vuotta ilman mielialan vaihteluita. Kun hoito on asianmukaista ja lääkitys kunnossa, niin monet potilaat elävät täysin ilman vaihtelujaksoja.
Maaninen vaihe
Tuntomerkkejä mm.:
* Epätavallisen innostunut, euforinen (=epäluonnollisen iloinen, hilpeä, haltioitunut) tai ärtyisä mielentila (tai potilas vaikuttaa sellaiselta läheistensä mielestä).
* Ajatuksenriento.
* Keskittymisvaikeus, jonka vuoksi puheen aiheet vaihtelevat monta kertaa muutaman minuutin aikana.
* Vastuuntunnon puuttuminen, ei tunne huolta tekojen mahdollisista huonoista seurauksista esimerkiksi liian runsas rahankäyttö, sopimaton seksuaalinen aktiivisuus, järjettömiin liikeinvestointeihin ryhtyminen.
Manian aikana saattaa esiintyä myös psykoottisia oireita kuten hallusinaatioita (kuulo- tai näköharhoja) tai harhakuvitelmia (luja uskominen asioihin, jotka eivät ole totta).
Hypomania on manian lievempi muoto, jossa on samanlaisia, mutta vähemmän vaikeita oireita ja vähemmän toimintakyvyn heikkenemistä kuin maniassa. Hypomaanisessa jaksossa mieliala voi olla korkealla ja potilas tuntea itsensä tavallista paremmaksi ja pystyvämmäksi kuin tavallisesti. Hypomaniaan pääsemiseksi potilas voi jopa lopettaa lääkityksensä. Riskit ovat suuret: sairaus voi kehittyä maniaksi tai romahtaa masennukseen.
Depressiivinen vaihe
* voimakas surullisuuden, alakuloisuuden ja masentuneisuuden tunne tai mielenkiinnon menettäminen asioihin, joista normaalisti nauttii
* hidastuneisuuden tunne tai niin voimakas levottomuus, ettei pysty istumaan paikallaan
Sekamuotoinen jakso
Kenties kaikkein lamauttavimpia sairauden vaiheita ovat ne, joihin kuuluu sekä manian että depression oireita, samanaikaisesti tai useaan kertaan saman päivän aikana vaihdellen. Potilas on kiihkeä tai levoton niin kuin maanisessa vaiheessa, mutta samalla myös ärtyisä ja masentunut, sen sijaan, että tuntisi olevansa "maailman huipulla".
Tyyppi I
Tyypin I bipolaarihäiriössä esiintyy vakavien masennusjaksojen ohella joko maanisia tai sekamuotoisia jaksoja ja tyypin II häiriössä toistuvia hypomaanisia ja masennusjaksoja. Häiriötä on aiemmin nimitetty maanis-depressiiviseksi psykoosiksi. Tämä nimitys on osin harhaanjohtava, koska sairauteen ei välttämättä liity psykoottisia oireita ja se voi myös muodostua toistuvista sekamuotoisista jaksoista.
Tyyppi II
Tyypin II kaksisuuntainen mielialahäiriö on huonommin tunnettu kuin varsinainen maanis-depressiivisyys (tyypin I bipolaarihäiriö). Sitä luonnehtii vakavien masennusjaksojen ja hypomaanisten jaksojen vaihtelu, ja kliinistä kuvaa hallitsevat yleensä toistuvat masennusjaksot ja mielialan labiilius. Tyypin II bipolaarihäiriö jää helposti tunnistamatta, koska potilaat yleensä hakeutuvat hoitoon vain masennusvaiheissa eivätkä itsekään aina miellä hypomanioita sairauteen liittyviksi.Heh..ammattilaiset ja tulevat sellaiset tuskin kysyvät potilaalta, että "no tunnistatko itsesi tästä wikipedian kuvauksesta"...sinusta taitaa kouliutuakin todella pätevä...;)
- sanomasta
Muikku. kirjoitti:
Heh..ammattilaiset ja tulevat sellaiset tuskin kysyvät potilaalta, että "no tunnistatko itsesi tästä wikipedian kuvauksesta"...sinusta taitaa kouliutuakin todella pätevä...;)
suoraan että ikävä kyllä, diagnoosi osuu sinuun kuin nenä pyllyyn. Koska olen korrekti niin jätän sen sanomatta.
Eri terapian muodoissa potilaan annetaan itse löytää vastaus ongelmiin. Oletko koskaan harkinnut terapiaa, jotta välttyisit tällaiselta kyselytulvalta vai oletko todella vielä ns. kyselyiässä?
Hyvää henkistä kasvua sinulle. - Muikku.
sanomasta kirjoitti:
suoraan että ikävä kyllä, diagnoosi osuu sinuun kuin nenä pyllyyn. Koska olen korrekti niin jätän sen sanomatta.
Eri terapian muodoissa potilaan annetaan itse löytää vastaus ongelmiin. Oletko koskaan harkinnut terapiaa, jotta välttyisit tällaiselta kyselytulvalta vai oletko todella vielä ns. kyselyiässä?
Hyvää henkistä kasvua sinulle.Oletko koskaan harkinnut ns. alan vaihtoa, koska harvemmin oikea ammattilainen voi tehdä toisesta diagnoosia nettikirjoitusten perusteella...voin kertoa sinulle nyt, että kukaan ei voi tehdä sellaista diagnoosia, olit sitten vaikka valmis psykologi tai et...ai niin ja kaiken lisäksi sinä olet vielä opiskelija...että älähän leiki mitään psykologia varsinkaan netissä..
- frida n.k
Opiskelija_N kirjoitti:
Sisällysluettelo
o 2.1 Maaninen vaihe
o 3.1 Tyyppi I
o 3.2 Tyyppi II
* 4 Lääkehoito
o 4.1 Litium
o 4.2 Antiepileptit
o 4.3 Antipsykootit
o 4.4 Masennuslääkkeet
* 5 Perinnöllisyys
Maaninen vaihe
Tuntomerkkejä mm.:
* Ajatuksenriento.
Depressiivinen vaihe
Sekamuotoinen jakso
Tyyppi I
Tyyppi II
Tyypin II kaksisuuntainen mielialahäiriö on huonommin tunnettu kuin varsinainen maanis-depressiivisyys (tyypin I bipolaarihäiriö). Sitä luonnehtii vakavien masennusjaksojen ja hypomaanisten jaksojen vaihtelu, ja kliinistä kuvaa hallitsevat yleensä toistuvat masennusjaksot ja mielialan labiilius. Tyypin II bipolaarihäiriö jää helposti tunnistamatta, koska potilaat yleensä hakeutuvat hoitoon vain masennusvaiheissa eivätkä itsekään aina miellä hypomanioita sairauteen liittyviksi.Kyllä diagnoosit ja niillä mestarointi pitäisi jättää ammatilaisille ja oikeille foorumeille!
- ja lisäks
frida n.k kirjoitti:
Kyllä diagnoosit ja niillä mestarointi pitäisi jättää ammatilaisille ja oikeille foorumeille!
Luottaa hieman tasokkaampaan tiedonlähteeseen kuin Wikipedia. Ihan vaan vinkiksi "akateemisille" opiskelijoille.
- Muikku.
Muikku. kirjoitti:
Oletko koskaan harkinnut ns. alan vaihtoa, koska harvemmin oikea ammattilainen voi tehdä toisesta diagnoosia nettikirjoitusten perusteella...voin kertoa sinulle nyt, että kukaan ei voi tehdä sellaista diagnoosia, olit sitten vaikka valmis psykologi tai et...ai niin ja kaiken lisäksi sinä olet vielä opiskelija...että älähän leiki mitään psykologia varsinkaan netissä..
Nimeni on Muikku. Olen saarnaaja ja profeetta ja kuningattarien kuningatar! Ettästiedätte!
Tiedän kaikesta kaiken ja kaikki muut ei mitään mistään!
Olen viisas ja kaikki muut tyhmiä, haahaa.
Minullapa on niin oiva huumorintaju ettei sitä tajuakaan kukaan! Mitäs siihen sanotte!
Minullapa on niin monta näsäviisasta mielipidettä että voisin olla upporikas jos saisin centin jokaisesta kommentista jota syötän suomi24-sivuille.
En lopeta koskaan jankuttamista koska olen maailman suurin ja vahvin ja viitseliäin jankkaaja! Niih, ettästiedätte!
Ja minulla on enkelin kasvot ainakin äitin mielestä ja itsenikin ja olen uskomattoman kaunis siro hoikka ja ihanakin mummon mielestä mutta miksi olen yhä edelleen ja hamaan tulevaan sinkku, sinkku, sinkku? Kääk. Tosiaan, miehet ei vaan ymmärrä ihanuuttani.Tyhmät miehet ja niiden vielä tyhmemmät vaimot (pääsenköhän koskaan vaimoksi,kääk, nyt jo jännittää).
Mutta miksei kukaan leiki mun kaa? Nyyh. Kaikki on niin tyhmiä. Muikun kaa pitää leikkiä! Niih! Ja Muikulle ei sanota vastaan! Muuten alan polkea jalkaa ja huutaa että pirskatti soikoon,niih!
Miksei kukaan leiki mun kaa? - syötetään diagnooseja
ja lisäks kirjoitti:
Luottaa hieman tasokkaampaan tiedonlähteeseen kuin Wikipedia. Ihan vaan vinkiksi "akateemisille" opiskelijoille.
- en varmaan ottaisi niitä ihan noin tosissaan kuin täällä eräät... Kehotan ottamaan kevyellä huumorilla nettidiagnoosit siinä missä horoskoopit tahi astrologiset hölynpölyt.
Ja puhun nyt asiantuntijana, akateemisena.
Mielialahäiriö on kyllä helposti todettavissa mutta sen toteamisen jättäisin vastaanotolle. - scale
Opiskelija_N kirjoitti:
Sisällysluettelo
o 2.1 Maaninen vaihe
o 3.1 Tyyppi I
o 3.2 Tyyppi II
* 4 Lääkehoito
o 4.1 Litium
o 4.2 Antiepileptit
o 4.3 Antipsykootit
o 4.4 Masennuslääkkeet
* 5 Perinnöllisyys
Maaninen vaihe
Tuntomerkkejä mm.:
* Ajatuksenriento.
Depressiivinen vaihe
Sekamuotoinen jakso
Tyyppi I
Tyyppi II
Tyypin II kaksisuuntainen mielialahäiriö on huonommin tunnettu kuin varsinainen maanis-depressiivisyys (tyypin I bipolaarihäiriö). Sitä luonnehtii vakavien masennusjaksojen ja hypomaanisten jaksojen vaihtelu, ja kliinistä kuvaa hallitsevat yleensä toistuvat masennusjaksot ja mielialan labiilius. Tyypin II bipolaarihäiriö jää helposti tunnistamatta, koska potilaat yleensä hakeutuvat hoitoon vain masennusvaiheissa eivätkä itsekään aina miellä hypomanioita sairauteen liittyviksi.Alotikko opiskelus tänä vuonna, kun löysit noin vitun hyvän tietolähteen.
Vai alotikko lukiossa?
Lakkaa esittämästä mitään tohtori Philliä. - sää
scale kirjoitti:
Alotikko opiskelus tänä vuonna, kun löysit noin vitun hyvän tietolähteen.
Vai alotikko lukiossa?
Lakkaa esittämästä mitään tohtori Philliä.aapisen ollenkaan vai mistä helevetistä sikiää noin huonoja kirjoittajia? Annat itsestäsi vielä tyhmemmän kuvan mitä oikeasti oletkaan, pässi.
- Muikku.
Muikku. kirjoitti:
Nimeni on Muikku. Olen saarnaaja ja profeetta ja kuningattarien kuningatar! Ettästiedätte!
Tiedän kaikesta kaiken ja kaikki muut ei mitään mistään!
Olen viisas ja kaikki muut tyhmiä, haahaa.
Minullapa on niin oiva huumorintaju ettei sitä tajuakaan kukaan! Mitäs siihen sanotte!
Minullapa on niin monta näsäviisasta mielipidettä että voisin olla upporikas jos saisin centin jokaisesta kommentista jota syötän suomi24-sivuille.
En lopeta koskaan jankuttamista koska olen maailman suurin ja vahvin ja viitseliäin jankkaaja! Niih, ettästiedätte!
Ja minulla on enkelin kasvot ainakin äitin mielestä ja itsenikin ja olen uskomattoman kaunis siro hoikka ja ihanakin mummon mielestä mutta miksi olen yhä edelleen ja hamaan tulevaan sinkku, sinkku, sinkku? Kääk. Tosiaan, miehet ei vaan ymmärrä ihanuuttani.Tyhmät miehet ja niiden vielä tyhmemmät vaimot (pääsenköhän koskaan vaimoksi,kääk, nyt jo jännittää).
Mutta miksei kukaan leiki mun kaa? Nyyh. Kaikki on niin tyhmiä. Muikun kaa pitää leikkiä! Niih! Ja Muikulle ei sanota vastaan! Muuten alan polkea jalkaa ja huutaa että pirskatti soikoon,niih!
Miksei kukaan leiki mun kaa?Kokeile uudestaan..
- Apricoosi
Opiskelija_N kirjoitti:
Sisällysluettelo
o 2.1 Maaninen vaihe
o 3.1 Tyyppi I
o 3.2 Tyyppi II
* 4 Lääkehoito
o 4.1 Litium
o 4.2 Antiepileptit
o 4.3 Antipsykootit
o 4.4 Masennuslääkkeet
* 5 Perinnöllisyys
Maaninen vaihe
Tuntomerkkejä mm.:
* Ajatuksenriento.
Depressiivinen vaihe
Sekamuotoinen jakso
Tyyppi I
Tyyppi II
Tyypin II kaksisuuntainen mielialahäiriö on huonommin tunnettu kuin varsinainen maanis-depressiivisyys (tyypin I bipolaarihäiriö). Sitä luonnehtii vakavien masennusjaksojen ja hypomaanisten jaksojen vaihtelu, ja kliinistä kuvaa hallitsevat yleensä toistuvat masennusjaksot ja mielialan labiilius. Tyypin II bipolaarihäiriö jää helposti tunnistamatta, koska potilaat yleensä hakeutuvat hoitoon vain masennusvaiheissa eivätkä itsekään aina miellä hypomanioita sairauteen liittyviksi.Samoja oppiaineita luen ja Wikipediaa joskus minäkin apuna käytän, harvakseltaan tosin. Mielenterveysseuran sivuilla http://www.mielenterveysseura.fi on oikeastaan sama asia tiiviimmässä muodossa.
Enkä todellakaan ota kantaa yhtään siihen onko ap päästään vialla vai ei. Uskoisin että ainakin pikku hengähdystauko nettipalstoilta olisi varmasti tarpeen. - Muikku.
Apricoosi kirjoitti:
Samoja oppiaineita luen ja Wikipediaa joskus minäkin apuna käytän, harvakseltaan tosin. Mielenterveysseuran sivuilla http://www.mielenterveysseura.fi on oikeastaan sama asia tiiviimmässä muodossa.
Enkä todellakaan ota kantaa yhtään siihen onko ap päästään vialla vai ei. Uskoisin että ainakin pikku hengähdystauko nettipalstoilta olisi varmasti tarpeen.Ai täällä on yhtäkkiä enemmänkin psykologeja..ja kaikki valmiita ammattilaisia...joo ja mä olen johtava ylilääkäri...
- timanttia`´
Muikku. kirjoitti:
Ai täällä on yhtäkkiä enemmänkin psykologeja..ja kaikki valmiita ammattilaisia...joo ja mä olen johtava ylilääkäri...
kokoontuneena kaikki Suomen johtavat keittiöpsykologit :)
- frida n.k
Muikku. kirjoitti:
Ai täällä on yhtäkkiä enemmänkin psykologeja..ja kaikki valmiita ammattilaisia...joo ja mä olen johtava ylilääkäri...
Ja minä lääkefirman ylikemisti,joka nyt lupaa kehittää kaikille onnellisuuspillerin,jota voi tilata nettiosoitteesta..
www.olen.aina.onnellinen.ja.hyväntuulinen.net - epäpsykologi mies
Muikku. kirjoitti:
Mun mielestä olet yksi kiinnostavimmista naisista tänne kirjoittavista. Oikeastaan kiinnostavin. Ja se on aika hyvin, kun ottaa huomioon, että minä olen yksi niistä anonyymeistä ruikuttajista, joista valitit aloituksessa. :)
- Apricoosi
Muikku. kirjoitti:
että olen sairaanhoitaja, erikoistumassa psykiatriaan. En tietääkseni ole väittänyt olevani psykologi saatikka psykiatri.
En ehdi tämän enempää jakamaan suuria ajatuksiasi mutta toivon että löydät itsellesi mielekkäämpää tekemistä jatkossa kuin julkinen loanheitto internetissä. Kokeilepa vaikka lukemista. Suosittelen. - scale
sää kirjoitti:
aapisen ollenkaan vai mistä helevetistä sikiää noin huonoja kirjoittajia? Annat itsestäsi vielä tyhmemmän kuvan mitä oikeasti oletkaan, pässi.
Tampereen kupeesta klonkku.
- Mun mielestä
epäpsykologi mies kirjoitti:
Mun mielestä olet yksi kiinnostavimmista naisista tänne kirjoittavista. Oikeastaan kiinnostavin. Ja se on aika hyvin, kun ottaa huomioon, että minä olen yksi niistä anonyymeistä ruikuttajista, joista valitit aloituksessa. :)
ihanin nainen tänne kirjottelevista on kyllä EHDOTTOMASTI NoJust. Fiksumpi kuin miljoona muikkua yhteensä. Ja tästä ei keskustella.
- scale
sää kirjoitti:
aapisen ollenkaan vai mistä helevetistä sikiää noin huonoja kirjoittajia? Annat itsestäsi vielä tyhmemmän kuvan mitä oikeasti oletkaan, pässi.
Mulla on munaa käyttää koko ajan samaa nikkiä joten sun on ihan vitun helppo jättää nää tyhmät kirjoitukset lukematta. Mun on taas vaikeempi välttää sua rakkaani, kun sä ressukka vaidat nimimerkkiä koko ajan.
- varma!
Apricoosi kirjoitti:
että olen sairaanhoitaja, erikoistumassa psykiatriaan. En tietääkseni ole väittänyt olevani psykologi saatikka psykiatri.
En ehdi tämän enempää jakamaan suuria ajatuksiasi mutta toivon että löydät itsellesi mielekkäämpää tekemistä jatkossa kuin julkinen loanheitto internetissä. Kokeilepa vaikka lukemista. Suosittelen.että nyt keskustellaan Freudin uuden inkarnaation kanssa....mitä me nyt menetettiinkään kun ootkin vaan hoitsu!!! Nyt hajoo pää, tää tuli niin äkkiä!
- tyhmäblondi
Ihminen, joka "haluaa viljellä pahaa oloaan muihin" on varmaankin onneton ihminen, jolla on elämässään ongelmia. En tiedä, miten "häiriintynyt" määriteltäisiin lääketieteessä, mutta en usko, että kuvatun lainen ihminen välttämättä on häiriintynyt.
Mutta sitten onkin jo toinen juttu, minkälainen ihminen käy netissä haukkumassa muita. Oman kokemukseni mukaan ei välttämättä ole ulkoisesti näkyvää tällaista ihmisryhmää. Tuollainen toiminta viittaa haluun näkyä ja hallita, tavallisessa elämässä tällainen ihminen voi käsittääkseni olla joko ulkoisesti eteenpäin pyrkivä menestyjä tai tasainen tuhertaja, sitä on vaikea päältä sanoa.
"Vätys" on taasen mielestäni eri asia. En usko, että kukaan oikeasti "vätys" viitsii vaivautua nettiin haukkumaan ihmisiä, sellaiseen hän on aivan liian laiska.
"Surkea ihminen" on oikeastaan sanonta, jolla ei ole mitään pohjaa. Kukaan ihminen ei ole mielestäni objektiivisesti katsoen "surkea", mutta varmaan kaikki meistä kokevat itsensä surkeiksi ainakin silloin tällöin. Ketään en ole kuitenkaan koskaan tavannut, jota itse pitäisin "surkeana". Mikäli joku nimittää jotain toista "surkeaksi ihmiseksi" voin vain ihmetellä hänen motiiveitaan, sillä jotain siinä on taustalla. Varmaankin vallankäyttöä ja alistamisen halua.
Kukaan ei ole oikeasti "surkea ihminen" on sanonta vailla sisältöä, paitsi niissä tilanteissa, joissa se osoitetaan henkilölle, joka kokee itsensä "surkeaksi" välitön tavoite tällaisessa nimittelyssä vaikuttaisi olevan halu masentaa toinen. Mitä sen takana sitten on, on yksilökohtaista, mutta oma veikkaukseni on, että ainakin aimo ripaus vallanhalua ja halua alistaa edes joku oman egon pönkittämisen - yleensä hyödyttömässä - toivossa. - NoJust
Sen verran paljon tuoksuu nyt savumuikku. :)
Eiköhän hyvät ihmiset ole tässäkin ketjussa tarpeeksi lyöty?
Minusta tämä kysymys on aiheellinen, olen kysynyt sitä itsekin. Siksi, että irl:ssa en tunne ketään, jonka voisin kuvitella harrastavan sellaista loanheittoa, josta tässäkin on kyse.
Enkä puhu kritiikistä, sitäkin on täällä tarjolla runsain mitoin ja hyvä niin. Puhun siitä, että jaksetaan ottaa joku "silmätikuksi" ja panetella kyseistä kirjoittajaa joka käänteessä. Ei ole hauskaa, ei jaksa naurattaa.
Ystävällisenä neuvona - tai ehkä tässä pitäisi pikemminkin rukoilla - sanoisin, että hyvät ihmiset, jos ei ole mitään sanottavaa, niin kannattaa olla sanomatta mitään. Jos aihe ei kiinnosta, ei siihen tarvitse kirjoittaa mitään. Jos on tyhmiä aloituksia, tehkää itse parempia.
Jotkut persoonat ärsyttävät, minäkin ilmeisesti paria. Se on ookoo, sellaista elämä on. Silti maailma, tai tämä palsta, ei parane morkkaamisella ja perusteettomilla haukuilla.
Jos sitä pitää tehdä, niin nöyrä pyyntöni on se, että keksikää edes jotain nasevaa, hauskaa ja perusteltua, ok?
Minä provosoidun helposti. Siksipä olen ottanut käyttöön metodin, jossa syön palan hyvää jälkiuunileipää ennen kuin vastaan. Toimii, suosittelen. "Hyvä ruoka - parempi mieli".
:)
Muikulle pisteet. Minä olisin (ja olenkin) pillittänyt tunteja tällaisen ryöpyn jälkeen.- timanttia`´
helppo heittää paskaa toisten ihmisten niskaan jostain puskan takaa kun ei muuten uskalla elämässä pitää puoliaan niin että itseään tyydyttäisi. Ei kannata noteerata sellaisia ihmisiä.
- TuomariNurmio
Jos pisteitä lähdetään jakamaan, menee Muikku pakkasen puolelle. Mitä muihin kirjoittajiin tulee, yksi ja tasan yksi normaali, tervejärkinen teksti tuolla näkyy olevan eikä sekään ole edes vastaus ap kysymykseen.
Jos jankuttaa, marisee, itkee, räyhää, motkottaa ja tuuppaa p*skaa jokaisen kirjoittajan niskaan - mitä voi enää odottaa? Kuinka silkkihansikkain nyt sitten vaikka Muikkua pitäisi käsitellä että se olisi arvon neidille mieliksi?
Olen muuten nainen minäkin. Ei siis kannata lähteä sille miehet on sikoja -linjalle ollenkaan.
Niin kovasti tekee mieleni sanoa se maailman ällöttävin sananlasku; sitä saa mitä tilaa. Mutten taida sanoa. Pyörii kai se jo riittävän monen päässä muutenkin.
Tämä riitti taas vuodeksi. Kiitos ja näkemiin. - NoJust
TuomariNurmio kirjoitti:
Jos pisteitä lähdetään jakamaan, menee Muikku pakkasen puolelle. Mitä muihin kirjoittajiin tulee, yksi ja tasan yksi normaali, tervejärkinen teksti tuolla näkyy olevan eikä sekään ole edes vastaus ap kysymykseen.
Jos jankuttaa, marisee, itkee, räyhää, motkottaa ja tuuppaa p*skaa jokaisen kirjoittajan niskaan - mitä voi enää odottaa? Kuinka silkkihansikkain nyt sitten vaikka Muikkua pitäisi käsitellä että se olisi arvon neidille mieliksi?
Olen muuten nainen minäkin. Ei siis kannata lähteä sille miehet on sikoja -linjalle ollenkaan.
Niin kovasti tekee mieleni sanoa se maailman ällöttävin sananlasku; sitä saa mitä tilaa. Mutten taida sanoa. Pyörii kai se jo riittävän monen päässä muutenkin.
Tämä riitti taas vuodeksi. Kiitos ja näkemiin.En ole minäkään samaa mieltä Muikun kanssa läheskään aina. Mutta pisteet menee niille, jotka pysyvät linjassa ja uskaltavat kirjoittaa samalla nimellä myös ne pikastuksissa kirjoitetut jutut.
Jos minulta odotit "miehet on sikoja" kommenttia, niin et taida tuntea ollenkaan? Kirjoittaisin nimittäin "ovat" :) Ei vaan, mulla ei muutenkaan ole ollut tapana viljellä mitään "totuuksia" kummastakaan sukupuolesta. - TuomariNurmio
NoJust kirjoitti:
En ole minäkään samaa mieltä Muikun kanssa läheskään aina. Mutta pisteet menee niille, jotka pysyvät linjassa ja uskaltavat kirjoittaa samalla nimellä myös ne pikastuksissa kirjoitetut jutut.
Jos minulta odotit "miehet on sikoja" kommenttia, niin et taida tuntea ollenkaan? Kirjoittaisin nimittäin "ovat" :) Ei vaan, mulla ei muutenkaan ole ollut tapana viljellä mitään "totuuksia" kummastakaan sukupuolesta.Olet väärässä. Miehet ON sikoja. Miehet ovat sikoja on väärin sillä subjekti on muodoltaan yksiköllinen. Näin ollen seuraavakin lause on virheellinen: 'Suurin osa aidoista blondeista ovat tyhmiä brunetteja' (po. on tyhmiä brunetteja). Myös sana kumpikin vaatii yksiköllistä predikaattia, vaikka se merkitseekin samaa kuin monikollinen molemmat. Virhe-esimerkki: 'Kumpikin tulevat (po. tulee) epäilemättä olemaan talouselämämme lähivuosien vaikeimpia pulmia.'" Verbin monikkomuoto ei nykykielessä edes kuulosta oikealta, joten se ei tuota ongelmia.
Näkemiin, toistamiseen. - NoJust
TuomariNurmio kirjoitti:
Olet väärässä. Miehet ON sikoja. Miehet ovat sikoja on väärin sillä subjekti on muodoltaan yksiköllinen. Näin ollen seuraavakin lause on virheellinen: 'Suurin osa aidoista blondeista ovat tyhmiä brunetteja' (po. on tyhmiä brunetteja). Myös sana kumpikin vaatii yksiköllistä predikaattia, vaikka se merkitseekin samaa kuin monikollinen molemmat. Virhe-esimerkki: 'Kumpikin tulevat (po. tulee) epäilemättä olemaan talouselämämme lähivuosien vaikeimpia pulmia.'" Verbin monikkomuoto ei nykykielessä edes kuulosta oikealta, joten se ei tuota ongelmia.
Näkemiin, toistamiseen.En ajattele miehiä yksiköllisenä. "Miehet" on monikko. Jos tuntisit minut, niin tietäisit, että minä kirjoittaisin "ovat", sillä en harrasta kumpaakaan sukupuolta kollektiivina käsitteleviä yleistyksiä.
Suomen kieltä olen opiskellut, joten en tarvitse alan luentoja, kiitos kuitenkin. :) - rupeli
NoJust kirjoitti:
En ajattele miehiä yksiköllisenä. "Miehet" on monikko. Jos tuntisit minut, niin tietäisit, että minä kirjoittaisin "ovat", sillä en harrasta kumpaakaan sukupuolta kollektiivina käsitteleviä yleistyksiä.
Suomen kieltä olen opiskellut, joten en tarvitse alan luentoja, kiitos kuitenkin. :)Miehet ovat miehiä.
:-)
Juupas-eipäs- keskusteluun maalaisjärjettömyydelläni mielipiteen lohkaisen: mies -> monta miestä on miehet. Joten "olla"- verbin taivutus monikkoon "ovat" (Miehet - "ne" tai "he").
Tosin katukielessä menee kummin vaan, merkitys ei muutu vaikka sanoisi "miehet on"...
- Wastaaja
En ole minäkään suinkaan aina nimim. "muikun" kanssa ollut samaa mieltä, mutten silti mitenkään voi yhtyä 'mua ei mitkään säännöt koske'- vttuilijoidenkaan kaartiin. Henkilökohtaisesti oon aina arvostanut suoruutta mielipiteissä sen verran, että vastaan muikun alkup. kyssäriin seuraavasti: toisten niskaan lokaa heittävien diagnooseista (joista ketjuissa niistäkin on puhuttu..) en tiedä, mutta kieltämättä diagnooseja oon joskus spekuloinut joidenkin kirjoittajien kohdalla.
Oma heikkouteni palstoilla on joskus ollut provosoituminen päänaukojille, mikä on tietysti täysin turhaa. (Tästä oon kuitenkin melko menestyksellisesti onnistunut myös pyristelemään irti, btw!;D). Syy provosoitumiseeni on joskus ollut tasan se, että mun mielestäni harva ihmisen 'toiminto' voidaan katsoa MUNATTOMAMMAKSI, kuin v:tuilu anonyymisti vieraille INTERNETISSÄ.
Jokainen vellipersekin pystyy siihen, joten siksi voin rehellisesti sanoa, että arvostaisin enemmän jopa tyyppiä, joka sanois mulle livessä "haista vittu!", kuin tyyppiä, joka projisoi aggressiiviset tunteensa netissä tuntemattomille ( ja usein off course vielä erityisesti niille tasapainoisille ja asiallisesti kirjoittaville, huoh.). Olen tosissani tätä mieltä.
Kaikenlaisia mielipiteitä täällä on esitetty sananvapaudestakin, jne.:/ Joku tais sanoa tässä ketjussa esim. jotain siihen tyyliin, että "täällä sanotaan, mitä ei livessä kehdata". Joo, joo: etenkin nynnyt sanoo täällä _ihan_ mitä tahansa, ja etenkin sen, mitä eivät livesssä kehtaa.;D Tasapainoisilla ihmisillä ei kuitenkaan koskaan, eikä missään tilanteessa musta ole tarvetta käyttäytyä ihan täysin, 'miten kuten tahtoo'. Mielestäni pelkästään vtuilukirjoituksia suoltavat tekee itsestään harvinaisen epäkiinnostavia. Jos motiivia kirjoittaa palstoille siis syynätään tässä valossa, niin öhh.. pääsääntöisesti & ainoastaan loukkaavia kirjoittavien päänsisällöstä voinee olla montaa mieltä.
Ihan jokaikinen kirjoittaja vois edes sen viistoista sekuntia miettiä ennen viestinsä lähettämistä, että onko viestissään oikeasti mitään mieltä.- ...
se p taas äksyilee. Tarviikko munaa? (Jos tavataan, niin voin kysyä sulta myös livessä saman :)
- Wastaaja
... kirjoitti:
se p taas äksyilee. Tarviikko munaa? (Jos tavataan, niin voin kysyä sulta myös livessä saman :)
Sä et tainnut lukea mun nicknamea oikein? Voin täsmentää, että se tsekataan kätevästi tosta "Otsikon" alta "Nimimerkki"- kohdasta. Kaksoisweellä alkaa, vink vink.;)
Sä tuskin mun enemmän ts. vähemmän vaillinaisudesta tiedät yhtään mitään. In your dreams, only.;D
PS. Mene kadunkulmaan venailemaan. Kenties joku on tarpeeksi vailla.:) Onnea. - ...
Wastaaja kirjoitti:
Sä et tainnut lukea mun nicknamea oikein? Voin täsmentää, että se tsekataan kätevästi tosta "Otsikon" alta "Nimimerkki"- kohdasta. Kaksoisweellä alkaa, vink vink.;)
Sä tuskin mun enemmän ts. vähemmän vaillinaisudesta tiedät yhtään mitään. In your dreams, only.;D
PS. Mene kadunkulmaan venailemaan. Kenties joku on tarpeeksi vailla.:) Onnea.älä kultsi jaksa riidellä, voidaan tavata ja harrastaa kiihkeää sovintoseksiä. Mihin kadunkulmaan tuun venaileen sua? :)
- Wastaaja
... kirjoitti:
älä kultsi jaksa riidellä, voidaan tavata ja harrastaa kiihkeää sovintoseksiä. Mihin kadunkulmaan tuun venaileen sua? :)
Boring. Luulen, että olet eksynyt omalta arealtasi, eli "Seksi"- palstalta.;DD Inhimilliseltä kannalta em. erheesi on toki ymmärrettävä.:)
Kyllä sä jonkun löydät. Sun täytyy vain uskoa itseesi, siitä kaikki on kiinni. Tsemppiä! - ...
Wastaaja kirjoitti:
Boring. Luulen, että olet eksynyt omalta arealtasi, eli "Seksi"- palstalta.;DD Inhimilliseltä kannalta em. erheesi on toki ymmärrettävä.:)
Kyllä sä jonkun löydät. Sun täytyy vain uskoa itseesi, siitä kaikki on kiinni. Tsemppiä!Onko sulla huilu pimpissä? Aiika erikoista. Ei se mitään, olen mukautuvainen näissä jutuissa.
- Wastaaja
... kirjoitti:
Onko sulla huilu pimpissä? Aiika erikoista. Ei se mitään, olen mukautuvainen näissä jutuissa.
..sinun intresseissäsi omimmasta palstasta esim. tällä foorumilla hyvä kolme pistettä osui siis oikeaan.:/
Huilu on musiikin tuottamiseen tarkoitettu instrumentti.
;D - ...
Wastaaja kirjoitti:
..sinun intresseissäsi omimmasta palstasta esim. tällä foorumilla hyvä kolme pistettä osui siis oikeaan.:/
Huilu on musiikin tuottamiseen tarkoitettu instrumentti.
;Dtuottaa yhdessä rakkauden säveliä, pistetäänkö kokonainen sinfonia kerralla?
- Wastaaja
... kirjoitti:
tuottaa yhdessä rakkauden säveliä, pistetäänkö kokonainen sinfonia kerralla?
Kuuntelen klassista musiikkia pääosin silloin, jos oon poikkeuksellisen stressaantunut. Nyt juuri en koe olevani sitä (vaikka mun tottapuhuen kenties pitäisi olla, heh;D), joten sinfoniat eivät ole parast'aikaa mielessä. Vivaldi juu mm. aina uppoaa.:)
Olen hieman skeptinen yhteisen musiikillisen antimme suhteen kolme pistettä, eikä vähiten "huilun" käyttötarkoitukseen liittyvästä persoonallisesta näkemyksestäsi.;D
Rakkaus toki aina kaunis asia. - se vaan..
äärettömän hienoa ettet sinä koskaan vittuile, kirjoita alatyylisesti ja/tai mukamas hauskasti sikinsokin suomea ja "apukouluenglantia", kiinnitä huomiota kirjoittajan persoonaan tms.
Täydet 100 pistettä sinulle totaalisesta mauttomuudesta ja kyvyttömyydestä havaita itsessäsi kaikki orastavat(pitkälle kehittyneet?)psyykkisen sairastumisen/sairastamisen merkit. - Wastaaja
se vaan.. kirjoitti:
äärettömän hienoa ettet sinä koskaan vittuile, kirjoita alatyylisesti ja/tai mukamas hauskasti sikinsokin suomea ja "apukouluenglantia", kiinnitä huomiota kirjoittajan persoonaan tms.
Täydet 100 pistettä sinulle totaalisesta mauttomuudesta ja kyvyttömyydestä havaita itsessäsi kaikki orastavat(pitkälle kehittyneet?)psyykkisen sairastumisen/sairastamisen merkit.Sussa kommentoija on paljon vihaa. Yritä päästä eroon sellaisesta. Luulen, ettei ole hyväksi itsellesikään.
Missä mä muka muuten olen sanonut, etten koskaan kiinnitä huomiota kirjoittajan persoonaan jne.? Kannattaa muistaa, että tulkinnat syntyy aina tulkitsijan päässä.
Mitä tulee psyykkiseen tilaani, niin ainoa, mistä sen osalta voisin kenties olla pikkusen huolissani on seikka, että olen näinkin paljon viihtynyt tän kaltaisilla palstoilla. Tähän tullee kuitenkin muutosta aivan piakkoin, että saat sitten sinäkin etsiä itsellesi ihan uuden vittuilun kohteen.:) Eiks olekin kivaa?
Sori, mut mun käy vähän sääliksi sua. Sä oot varmaan kauhean yksinäinen ihminen. - Wastaaja
Wastaaja kirjoitti:
Sussa kommentoija on paljon vihaa. Yritä päästä eroon sellaisesta. Luulen, ettei ole hyväksi itsellesikään.
Missä mä muka muuten olen sanonut, etten koskaan kiinnitä huomiota kirjoittajan persoonaan jne.? Kannattaa muistaa, että tulkinnat syntyy aina tulkitsijan päässä.
Mitä tulee psyykkiseen tilaani, niin ainoa, mistä sen osalta voisin kenties olla pikkusen huolissani on seikka, että olen näinkin paljon viihtynyt tän kaltaisilla palstoilla. Tähän tullee kuitenkin muutosta aivan piakkoin, että saat sitten sinäkin etsiä itsellesi ihan uuden vittuilun kohteen.:) Eiks olekin kivaa?
Sori, mut mun käy vähän sääliksi sua. Sä oot varmaan kauhean yksinäinen ihminen.joskus pisteytellä ihan itseäsikin. Mauttomuudessaan äskeinen kirjoituksesi oli sikäli vailla vertaansa, että uskon sinun antavan siitä itsellesi ihan täydet pisteet.;D
- Wastaaja
Wastaaja kirjoitti:
joskus pisteytellä ihan itseäsikin. Mauttomuudessaan äskeinen kirjoituksesi oli sikäli vailla vertaansa, että uskon sinun antavan siitä itsellesi ihan täydet pisteet.;D
Kritisoit käyttämiäni englanninkielisiä sanoja ( "apukoulutason" englanti taisi olla termivalintasi?).
Tossa kohdin mulla varmaan olis kehittämisen paikka, eli solvauksesi upposi tossa aika hyvin.:) En tällasilla palstoilla kauheasti kiinnitä kielioppiin huomiota, totta. Itsestänikin on joskus ärsyttävää, kun englantia ja suomea sotketaan keskenään, joten ymmärrän ärtymyksesi ( samoin kuin myös sen, että Sinulla vanne kiristää päätä).
Mulla on aiemmin ( ainakin muodollisesti) ollut hyvä englannin taito. Tästä syystä tekeekin hyvää jättää tän kaltaisilla palstoilla notkuminen vähemmälle. Potentiaaliani aion hyödyntää ihan muissa asioissa.:)
Sinä varmaan jatkat samaan malliin antaen näyttöjä potentiaalistasi ja hyvästä maustasi täällä.;D - Wastaaja
Wastaaja kirjoitti:
Kritisoit käyttämiäni englanninkielisiä sanoja ( "apukoulutason" englanti taisi olla termivalintasi?).
Tossa kohdin mulla varmaan olis kehittämisen paikka, eli solvauksesi upposi tossa aika hyvin.:) En tällasilla palstoilla kauheasti kiinnitä kielioppiin huomiota, totta. Itsestänikin on joskus ärsyttävää, kun englantia ja suomea sotketaan keskenään, joten ymmärrän ärtymyksesi ( samoin kuin myös sen, että Sinulla vanne kiristää päätä).
Mulla on aiemmin ( ainakin muodollisesti) ollut hyvä englannin taito. Tästä syystä tekeekin hyvää jättää tän kaltaisilla palstoilla notkuminen vähemmälle. Potentiaaliani aion hyödyntää ihan muissa asioissa.:)
Sinä varmaan jatkat samaan malliin antaen näyttöjä potentiaalistasi ja hyvästä maustasi täällä.;DMulla onkin pimppi!
- Wastaaja
Wastaaja kirjoitti:
Mulla onkin pimppi!
Tiedoksi vain, että p..llun omistavana mun ei koskaan tarvitse erikseen mainita ko. seikkaa.;D
Yritä keksiä oma nikki pimpin mainostaja. Kai sun tikapuujärjestelmäsi siihen riittää? Yritä edes, yritä...
- rupeli
No, ihmisen pitää saada purkaa pahaa pois. Se on tällainen perus mielenterveystemppu ihan oikeasta elämästä ilman psykologien käyttöä.
Toiset purkaa sitä ystäviensä avustuksella. Jotkut toiset onnelliset voi purkaa sitä riitelemällä turvallisesti kotona omalle paremmalle puolikkaalle. Jotkut toiset purkaa sitä tuntemattomiin vaikka liikenteessä. Ja jotkut toiset purkaa sitä netissä.
Jotkut noista mainituista on hyväksyttyjä tapoja toimia. Pahan purkaminen tuntemattomaan ei mielestäni ole hyväksyttävää, ellei tuntematon ole psykologi. Se kehen puretaan olisi oltava siis tuttu ainakin siinä mielessä, että tämä tietää, että on kysymyksessä pahan olon purkaminen. Ei siis hlökoht hyökkäys henkilöä kohtaan. Tai sitten pitää erikseen kertoa, että nyt on sitten paha olo ja kiukku ei ole kenenkään syy. Kiukku on kiukun syy.
Sitten on tätäkin, että "jos minua v***ttaa, silloin v***ttaa muitakin"- mentaliteettia, eli ei tosiaankaan ole pahan olon purkamisesta vaan suoranaisesta tahallisesta toisen satuttamisesta kyse.
Mikä on kenenkin motiivi ja tapa toimia,..
Olen samaa mieltä osittain koskien nimetöntä kirjoittamista palstalle, tarkennuksena koskien huutelua harrastavat. Suurin osa nimettömistäkin on kuitenkin asia porukkaa. Sananvapaus on myös sananvastuu, pitää olla valmis olemaan sanojensa takana. Eli siis olettamuksella, "jokainen miettii mitä sanoo, ellei ole mieletön". Jos ei ole vastuuta, huutelu on helppoa: ei ole taakkaa.
Sanoisin tämän perusteella nimetöntä huutelua järkevyyttä ajatellen mielettömäksi (kirjoittava henkilö ei välttämättä ole mieletön, ainoastaan käyttäytyy siten) ja siksi "mieletöntä pidettä" arvottomaksi edes vastaamiseen. Tai edes otettavaksi vakavasti. Jos kyseessä on pahan olon purku, tällöinkään huutelu ei ole varsinaisesti kehenkään. Jos aletaan nimimerkiltä mainitsemaan, niin sitten ollaan taas siinä mielettömyydessä tai jonkinlaisessa huomion hakemisessa.
Ja vielä: Pellelläkin on oma tehtävänsä, mutta pellekin puhuu asiaa, vaikkakin karrikoiden asiaa kriittisesti.
Kun tämä vielä tapahtuu kaikki virtuaalisesti ja suurimmalta osaltaan ehkä jopa niin, että kaikki vetää täällä jotain roolia olematta palstalla se, ketä oikeasti ovat, myös kaikki loukkaukset ovat virtuaalisia ja irrallaan todellisuudesta. Tarkoitan vaan sitä, että henkilökohtaisuudetkin nimimerkkiä vastaan ovat turhia, kun kukaan ei tunne toista. Henkilökohtaisuuksia yrittävät henkilöt provoilevat turhaan ja tekevät itsensä naurettaviksi. Se on vaikeaa, olla siis provosoitumatta, itsekin olen tehnyt itseni naurettavaksi lähtemällä mukaan hölmöilyyn.
Ja sitten tämä nimimerkkiä kohtaan hyökkäily. Voi olla vielä tarkoitus saada joku tietty nimimerkki näyttämään huonolta muiden silmissä tekemällä jotain asiattomuuksien levittämistä tai sitten hyökkäillä monessa ketjussa suoraan nimimerkkiä kohti, ei asiaa kohti. Jokainen, joka lukee vähääkään kirjoituksia, huomaa milloin tällaisesta on kyse.
Elikäs nyt jos vaikka tätäkin ketjua katsoo, niin kuinka monta viestiä taas onkaan pelkkää henkilöön kohdistuvaa tai asiattomuuksia yleensä? Mielestäni aloitus on hyvä ja tästäkin pitäisi pystyä keskustelemaan ilman vihan tai kiihkon tunteita. Vaikka nyt nimimerkittömät mainittiin, mutta ei kuitenkaan kai siksi, että tarkoitettaisiin kaikkia nimimerkittömiä samaan aikaan. Voin itsekin provoilla nimettömänä vain jättämällä kirjautumatta sisään. Helppoa. Kaikki ovat siis nimimerkittömiä, eikä kohdistunut suoraan kehenkään.- Merkitön
ei miestä pahenna. Koko keskustelu nimimerkin (vieläpä rekatun) välttämättömyydestä tällä palstalla on vähintäänkin naivia.
Otatteko tosissanne jonkun nimimerkin "palvonnan" tai sitten valitsette keskusteluja sen mukaan, ketkä sinne kirjoittaa (niin ketkä?).
Höpönassut, voihan täällä keskittyä asiaankin. Ilman nimimerkkigalleriaa.
P.S. kaikille Pikku-Muikuille terveisiä!
- JudgeLii
Onkohan tästäkään keskustelusta kukaan tullut taas hullua hurskaammaksi? "Analysoidaan me kaikki fiksut kirjoittelijat yhdessä niitä nimimerkittömiä, häiriintyneitä, naurettavia ja surkeita vätyksiä, jotka täällä kunnollisia ihmisiä haukkuvat."
- Muikku.
Hyvää huomenta! Tahdonkin nyt selvittää muutamalle miespuoliselle yhden käsitteen: se, että haluan miehen tekevän aloitteen ei tarkoita sitä, että miehet ovat sikoja. Jos joku ei nyt vielä käsittänyt tätä niin otan osaa.
Ja toisekseen missä on se kehittävä keskustelu siitä millainen on surkea ihminen? Kerroin itse oman mielipiteeni joten en voi ymmärtää tätä paskan määrää, koska mitä yhden ihmisen mielipide voi merkitä niin paljon?
Mutta miksi tästä nousi niin hirveä haloo?Olisiko suuttuneet ihmiset kenties ottaneet itseensä tästä kysymyksestä? Ja miksi? Ilmeisesti nimimerkittömänä huutelevia (siis muita haukkuvia ihmisiä) on aika sankka joukko. Ja tahdonkin muistuttaa jos joku ei sitäkään vielä käsittänyt, että nimimerkkiä ei tarvitse välttämättä olla jos osaa kehittävän keskustelun taidon.
Ja ymmärrän täysin asian, että osalla on tarkoitus saada minut näyttämään huonossa valossa. En tiedä mistä tämä johtuu?, kenties siitä, että ei sittenkään siedetä niitä eriäviä mielipiteitä mitä itse kyseiset henkilöt niin painottavat. Ja kuinka he itse ovat niiiiiin suvaitsevaisia.
Ja mitä tulee omaan suvaitsevaisuuteeni, niin minua on turha syyttää sen puutteesta, koska minä en ole yrittänyt vedota henkilökohtaisiin persoonallisuusdiagnooseihin ketään vastaan. Odotin siis kehittävää keskustelua, mutta mitä? Minusta tehdäänkin syntipukki, koska kerroin oman mielipiteeni.
Ja en ole täydellinen ihminen, mutta keskustelun tarkoitus ei ole puhua minusta vaan ihmisistä, ketkä nimimerkittömänä haukkuvat muita netissä. Siis puskahaukkujia. Ja tässä keskustelussa tulikin jo loistava esimerkki siihen. Kiitos.- Alea_acta
Muikku,
kun sanoit odottavasi kehittävää keskustelua, miksi aloitit sen perinjuurin negatiivisella aloituksella? Jo se provosoi riittävästi. Ota hiukan välimatkaa kysymyksiin, jätä persoonasi niiden ulkopuolelle niin ehkä voit saadakin parempaa keskustelua aiheesta. Negaatioon vastataan negaatiolla. Tässä ei kuitenkaan ollut ainoastaan kyse sinun mielipiteestäsi - näethän itsekin että se oli impulssi johonkin muuhun. Toimit ukkosenjohtimena, mikä tuskin oli tarkoituksesi.
Olen oikeastaan pahoillani että sait noin paljon lokaa päällesi. Ei kai kukaan tuollaista ansaitse vaikka sanoisi mitä.
Opitko tästä jotain? Toivottavasti. - Muikku.
Alea_acta kirjoitti:
Muikku,
kun sanoit odottavasi kehittävää keskustelua, miksi aloitit sen perinjuurin negatiivisella aloituksella? Jo se provosoi riittävästi. Ota hiukan välimatkaa kysymyksiin, jätä persoonasi niiden ulkopuolelle niin ehkä voit saadakin parempaa keskustelua aiheesta. Negaatioon vastataan negaatiolla. Tässä ei kuitenkaan ollut ainoastaan kyse sinun mielipiteestäsi - näethän itsekin että se oli impulssi johonkin muuhun. Toimit ukkosenjohtimena, mikä tuskin oli tarkoituksesi.
Olen oikeastaan pahoillani että sait noin paljon lokaa päällesi. Ei kai kukaan tuollaista ansaitse vaikka sanoisi mitä.
Opitko tästä jotain? Toivottavasti.No sanotaan nyt näin, että muihin ihmisiin pahaa oloaan purkavissa ihmisissä on tarpeeksi negaatiota...miksi yrittäisin kieltää sitä tosiasiaa, että he ovat ja pysyvät pahanilmanlintuina??
- Muikku.
Muikku. kirjoitti:
No sanotaan nyt näin, että muihin ihmisiin pahaa oloaan purkavissa ihmisissä on tarpeeksi negaatiota...miksi yrittäisin kieltää sitä tosiasiaa, että he ovat ja pysyvät pahanilmanlintuina??
Ja se mitä minun pitäisi tässä oppia on se, että totuudesta ei saa puhua ja muita ihmisiä pitää mielistellä, niinkö? In your dreams honey;)
- Puskasta...
Pieni huomautus:
1. Sinullakaan ei ole nimimerkkiä, siis rekattua.
2. Kehittävä keskustelu..Pidätkö mahdollisesti itseäsi sen prototyyppisenä malliesimerkkinä..?
3. Ei millään pahalla, mutta oletko kenties kauankin ollut puutteessa..?
4. Nimimerkittömättömästä muiden haukkumisesta netissä juuri sinä olet pahin/paras esimerkki.
5. Öh...Miksi ihmeessä kukaan edes suurinpiirtein täysjärkinen mies tekisi yhtään mitään, aloitteesta puhumattakaan, sinun vuoksesi. Kirjoituksistasi kuultaa niin ilmiselvä katkeruus, vainoharhaisuus, epäluulo ja olematon itsetunto ettenpä usko sinulla olevan mitään erityistä vaaran joutua minkään miehisen aloitteen kohteeksi ihan lähitulevaisuudessa... - scale
Muikku. kirjoitti:
Ja se mitä minun pitäisi tässä oppia on se, että totuudesta ei saa puhua ja muita ihmisiä pitää mielistellä, niinkö? In your dreams honey;)
Kuule mä en koskaan ole tykännyt siitä, kun porukalla käydään jonkun kimppuun, se on perseestä.
Toisaalta ei niitä sun morkkajia välttämättä niin montaa ole, se vaan näyttää siltä kun koko ajan vaihdetaan nimimerkkiä ja välillä jopa sukupuolta.
Ei niillä ole munaa.
On sun kirjoitukset yleensä ihan mukavaa luettavaa.
Kyllä mä sen ymmärrän, että joskus vituttaa kun paskaa sataa niskaan ja nyt kai vaan keitti yli.
Lapsellista porata jonkun samaa nimimerkkiä käyttävän kirjoituksia. Silloin on hiton helppo jättää viestit lukematta kun kirjoittaja on tiedossa.
Pidä pää pystyssä ja jatka vaan kirjoittelua. - Alea_acta
Muikku. kirjoitti:
Voi hyvä ihminen. Nostan käteni ylös.
Taidat olla todella nuori.
Muistutat kovasti murrosikäistä,kapinoivaa tytärtäni. Nuoruuden angstia, se menee ohi kun kasvat ja viisastut.
Uskon vakaasti että vielä jonain päivänä naurat näille jutuillesi, häpeät ehkä - syytä olisi.
Tässä ei ole kukaan odottanut mielistelyä.
Vai oletko?
Ei millään pahalla, mutta alan ymmärtää miksi ärsytät niin monia.
Ikävää huomata että sinussa on noin paljon vihaa, katkeruutta, kateutta ja suoraansanottuna silkkaa ilkeyttä. Ja silti koet että nämä piirteet löytyvät kaikista muista kuin itsestäsi.
Uskot ilmeisen vakaasti siihen että sinä olet olet aina oikeassa ja muut väärässä.
Mutta kuten sanottu, autuaita ovat tietämättömät.
Luoja paratkoon, jatkan töitäni ja toivon että sinullakin on työ/opiskelu joka veisi ajatuksiasi vähän muualle. Tee itsellesi palvelus ja pidä tauko. Olet nyt vähän liian syvällä tässä ja se näkyy kirjoituksissasi.
En palaa tähän ketjuun tämän enempäää. Se ei ole sen arvoista. - Elina
Puskasta... kirjoitti:
Pieni huomautus:
1. Sinullakaan ei ole nimimerkkiä, siis rekattua.
2. Kehittävä keskustelu..Pidätkö mahdollisesti itseäsi sen prototyyppisenä malliesimerkkinä..?
3. Ei millään pahalla, mutta oletko kenties kauankin ollut puutteessa..?
4. Nimimerkittömättömästä muiden haukkumisesta netissä juuri sinä olet pahin/paras esimerkki.
5. Öh...Miksi ihmeessä kukaan edes suurinpiirtein täysjärkinen mies tekisi yhtään mitään, aloitteesta puhumattakaan, sinun vuoksesi. Kirjoituksistasi kuultaa niin ilmiselvä katkeruus, vainoharhaisuus, epäluulo ja olematon itsetunto ettenpä usko sinulla olevan mitään erityistä vaaran joutua minkään miehisen aloitteen kohteeksi ihan lähitulevaisuudessa...10 pistettä hyvästä vastineesta.
- Manfred
Eikö ole parempi purkaa pahaa oloaan virtuaalihenkilöihin kuin läheisiin ihmisiin?
Kyllä meitä niinkin surkeita ihmisiä on, joilla ei ole muuta kanavaa siihen.
Jos ei ole halua rasittaa perheenjäseniä purkauksillaan, on tuntemattomat "epähenkilöt" parempi kohde kuin esimerkiksi kaupan kassa tai kanssa-autoilijat.- Wastaaja
Ei todellakaan ole parempi purkaa oloaan "virtuaalihenkilöihin".
Nämä "virtuaalihenkilötkin" kun katsos kuitenkin ovat tuntevia ihmisiä (siinä missä kunkin omat läheisetkin).
Välistä musta on tuntunut, että puhumalla virtuaalihenkilöistä ihmisten sijaan jotkut koettavat poistaa huonoa omaatuntoaan ja ns. etäännyttää itsensä siitä, miten tosiasiallisesti netissä käyttäytyvät (en nyt tarkoittanut tolla erityisesti sua Manfred, huom!). Aina vois edes yrittää ajatellla oikeasti, että mitä jollekin herkälle neuvoa kysyvälle ihmiselle sekin saattaa tehdä, että tämä uskaltautuu keskustelemaan jostakin mieltä painavasta asiasta, saaden sitten pelkkää huorittelua palautteena ( huorittelu musta yksi pahimmista 'mielipiteen' ilmaisutavoista esim. täällä).
Totta on, että netissä asioita ehkä sanotaan vähän mutkattomammin, kuin livessä (kaikki varmaan tekee niin, ainakin jos on mahdollisuus esiintyä anonyymina). Oon silti vakaasti sitä mieltä, että ihminen, joka ns. puhuu kovin eri tavalla livessä kuin netissä, on se pahimmin häiriintynyt... Yhtään kenelläkään ei musta ole velvollisuutta toimia jonkun toisen pahan mielen purkamisen säännöllisenä paskakaivona.
Toisen ihmisen paskakaivona käyttäminen netissä on musta= sitä, ettei kommentoida itse keskustelun asiasisältöä juuri ollenkaan, vaan sen sijaan (ilman tosiasiallista perustetta ja solvaavin termein) hyökätään jonkun kimppuun esim. vain siksi, "ettei satu pitämään tämän kirjoitustyylistä" tms.
Jos ottaa kupoliinkin, niin ajatuksensa voi aina purkaa kirjoittamallakin jotenkin muuten, kuin toiseen elävään ja tuntevaan olentoon. Toki tietty kuitenkin jokainen lukee juttuja omalla vastuullaan. Tietty roisius musta sopii oikein hyvin tän kaltaisille palstoille, mut toisten kirjoittajien solvaaminen on täysin eri asia (jälkimmäinen = ei hyväksyttävää). - joskus syyllistynyt
Wastaaja kirjoitti:
Nämä "virtuaalihenkilötkin" kun katsos kuitenkin ovat tuntevia ihmisiä (siinä missä kunkin omat läheisetkin).
Välistä musta on tuntunut, että puhumalla virtuaalihenkilöistä ihmisten sijaan jotkut koettavat poistaa huonoa omaatuntoaan ja ns. etäännyttää itsensä siitä, miten tosiasiallisesti netissä käyttäytyvät (en nyt tarkoittanut tolla erityisesti sua Manfred, huom!). Aina vois edes yrittää ajatellla oikeasti, että mitä jollekin herkälle neuvoa kysyvälle ihmiselle sekin saattaa tehdä, että tämä uskaltautuu keskustelemaan jostakin mieltä painavasta asiasta, saaden sitten pelkkää huorittelua palautteena ( huorittelu musta yksi pahimmista 'mielipiteen' ilmaisutavoista esim. täällä).
Totta on, että netissä asioita ehkä sanotaan vähän mutkattomammin, kuin livessä (kaikki varmaan tekee niin, ainakin jos on mahdollisuus esiintyä anonyymina). Oon silti vakaasti sitä mieltä, että ihminen, joka ns. puhuu kovin eri tavalla livessä kuin netissä, on se pahimmin häiriintynyt... Yhtään kenelläkään ei musta ole velvollisuutta toimia jonkun toisen pahan mielen purkamisen säännöllisenä paskakaivona.
Toisen ihmisen paskakaivona käyttäminen netissä on musta= sitä, ettei kommentoida itse keskustelun asiasisältöä juuri ollenkaan, vaan sen sijaan (ilman tosiasiallista perustetta ja solvaavin termein) hyökätään jonkun kimppuun esim. vain siksi, "ettei satu pitämään tämän kirjoitustyylistä" tms.
Jos ottaa kupoliinkin, niin ajatuksensa voi aina purkaa kirjoittamallakin jotenkin muuten, kuin toiseen elävään ja tuntevaan olentoon. Toki tietty kuitenkin jokainen lukee juttuja omalla vastuullaan. Tietty roisius musta sopii oikein hyvin tän kaltaisille palstoille, mut toisten kirjoittajien solvaaminen on täysin eri asia (jälkimmäinen = ei hyväksyttävää).Jos tänne tulee joku nainen ihan viattomasti kysymään, että kun hänellä on kolme vakipanoa ja kaksi poikaystävää, niin miten olisi paras optimoida suhteita, niin enkö muka saa solvata tuollaista naista huoraksi??
- MMies
Ajatteles; sen sijaan, että purkaisi pahaa oloaan lähipiiriinsä, viattomiin kanssaekläjiinsä tai joihinkin virtuaalipersooniin netissä, miksi ei purkaisi pahaa oloaan POLITIKKOIHIN? Sille taatusti löytyy perusteluja ja oikeutus. On se vitun hienoa, että Suomessa on "demokratia" ja sanavapaus kun kansan "älyllinen" mielenkiinto on keskittynyt jonnekin aaaivan muualle kuin sylttytehtaalle.
Todella surkeaa. - Wastaaja
joskus syyllistynyt kirjoitti:
Jos tänne tulee joku nainen ihan viattomasti kysymään, että kun hänellä on kolme vakipanoa ja kaksi poikaystävää, niin miten olisi paras optimoida suhteita, niin enkö muka saa solvata tuollaista naista huoraksi??
Ei sittenkään saa huoritella, koska huora = seksistä maksun ottava henkilö, eli prostituoitu.
Huoritella ei saa tossa(kaan) tapauksessa myöskään siksi, että asioiden taustatekijöitä täällä ei voi kukaan tietää. Kaikki ei koskaan käy ilmi kirjoitetuista teksteistä, joten siksi on lukijan vastuulla sekin, että miten pitkälle antaa sen mielikuvituksensa laukata.
Ajatellaas vaikka teoreettisena esimerkkinä tota "kolme vakipanoa ja kaksi poikaystävää"- tyyppiä. Kuvitellaan vaikkapa, että hänen käytöksensä taustalla olis seksuaalinen hyväksikäyttö oman isän taholta, aiemmin koettua fyysistä parisuhdeväkivaltaa ja diagnoosi kliininen depressio. Huorittelemalla esim. em. tilanteessa olevalle tuskin kukaan saa mitään hyvää aikaiseksi.
Vastaavaa ajatusleikkiä vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle. On sitäpaitsi niin, että vaikka ihmisellä olis kymmenen vakiapanoa ja kuusi poikaystävää, niin tuo kirjoittaja jokatapaksessa on silti ihminen siinä, missä muutkin. - joskus syyllistynyt
Wastaaja kirjoitti:
Ei sittenkään saa huoritella, koska huora = seksistä maksun ottava henkilö, eli prostituoitu.
Huoritella ei saa tossa(kaan) tapauksessa myöskään siksi, että asioiden taustatekijöitä täällä ei voi kukaan tietää. Kaikki ei koskaan käy ilmi kirjoitetuista teksteistä, joten siksi on lukijan vastuulla sekin, että miten pitkälle antaa sen mielikuvituksensa laukata.
Ajatellaas vaikka teoreettisena esimerkkinä tota "kolme vakipanoa ja kaksi poikaystävää"- tyyppiä. Kuvitellaan vaikkapa, että hänen käytöksensä taustalla olis seksuaalinen hyväksikäyttö oman isän taholta, aiemmin koettua fyysistä parisuhdeväkivaltaa ja diagnoosi kliininen depressio. Huorittelemalla esim. em. tilanteessa olevalle tuskin kukaan saa mitään hyvää aikaiseksi.
Vastaavaa ajatusleikkiä vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle. On sitäpaitsi niin, että vaikka ihmisellä olis kymmenen vakiapanoa ja kuusi poikaystävää, niin tuo kirjoittaja jokatapaksessa on silti ihminen siinä, missä muutkin.raamatullisessa mielessä nainen, joka syyllistyy aviorikokseen tai irstailuun (prostituutio, irtoseksi jne.)
- Wastaaja
MMies kirjoitti:
Ajatteles; sen sijaan, että purkaisi pahaa oloaan lähipiiriinsä, viattomiin kanssaekläjiinsä tai joihinkin virtuaalipersooniin netissä, miksi ei purkaisi pahaa oloaan POLITIKKOIHIN? Sille taatusti löytyy perusteluja ja oikeutus. On se vitun hienoa, että Suomessa on "demokratia" ja sanavapaus kun kansan "älyllinen" mielenkiinto on keskittynyt jonnekin aaaivan muualle kuin sylttytehtaalle.
Todella surkeaa.Tosin siitäkin voinee aina kiistellä, että onko älyllistä mielenkiintoa kuinka paljon suuntautuneena esim. tänne(kään).;)
Veetutuksen kohdentaminen & sublimointi jonnekin on kuitenkin aina se tervein toimintatapa, totta. - Wastaaja
raamatullisessa mielessä nainen, joka syyllistyy aviorikokseen tai irstailuun (prostituutio, irtoseksi jne.)
Raamatullisista esimerkeistä en oikein tiedä tän kaltaisella populäärillä palstalla, että miten viisasta niihin on vedota.
Jokainen saa toki uskoa, jos/kun uskoo, mutta jos tekee valinnan tulla keskustelemaan tän kaltaiselle palstalle (missä käy kaikenlaista väkeä), niin on kohteliasta huomioida, että myös ajattelu asioista on monimuotoista. - joskus syyllistynyt
Wastaaja kirjoitti:
Raamatullisista esimerkeistä en oikein tiedä tän kaltaisella populäärillä palstalla, että miten viisasta niihin on vedota.
Jokainen saa toki uskoa, jos/kun uskoo, mutta jos tekee valinnan tulla keskustelemaan tän kaltaiselle palstalle (missä käy kaikenlaista väkeä), niin on kohteliasta huomioida, että myös ajattelu asioista on monimuotoista.että allekirjoittaisin täysin tuon määritelmän. Halusin vain tuoda esille sen tosiasian, että ei ole mitään yksimielisyyttä kyseisestä termistä. Ja että minusta voin kutsua tätä kolmen vakipanon ja kahden poikaystävän naista huoraksi, riippumatta taustatekijöistä.
- Wastaaja
että allekirjoittaisin täysin tuon määritelmän. Halusin vain tuoda esille sen tosiasian, että ei ole mitään yksimielisyyttä kyseisestä termistä. Ja että minusta voin kutsua tätä kolmen vakipanon ja kahden poikaystävän naista huoraksi, riippumatta taustatekijöistä.
..sitten on 'ihan ok.' huoritella naisia. Mä en sille voi mitään.
Logiikka huorittelusta (ja muustakin suoranaisesta solvaamisesta) on kuitenkin aika kaukana. Ainoa funktio, mitä sille näen, on toisten mielen pahoittaminen. Ei kovin perusteltu syy avata sanainen arkkunsa musta. - Tyhmä = ymmärtämätön
raamatullisessa mielessä nainen, joka syyllistyy aviorikokseen tai irstailuun (prostituutio, irtoseksi jne.)
muistutuksekseni kertoa sen Raamatun jakeen, missä _JEESUS_
a) huorittelee naista
tai
b) kehottaa muitakin tekemään niin.
Jos jakeita on useita, mainitse vain tärkeimmät. - Tyhmä=ei ymmärtämätön
Tyhmä = ymmärtämätön kirjoitti:
muistutuksekseni kertoa sen Raamatun jakeen, missä _JEESUS_
a) huorittelee naista
tai
b) kehottaa muitakin tekemään niin.
Jos jakeita on useita, mainitse vain tärkeimmät.muistutukseksesi: Raamatussa on kaksi (2) osaa: Vanha- ja Uusi Testamentti. Molemmista huoruutta käsittelevät jakeet löydät kätevästi allaolevasta linkistä:
http://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/hae/Adultery.html
Ja muistutukseksi Sinulle:
http://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/hae/Spiritual_blindness.html
Ei muuta kuin opiskelemaan. - Tyhmä = ymmärtämätön
Tyhmä=ei ymmärtämätön kirjoitti:
muistutukseksesi: Raamatussa on kaksi (2) osaa: Vanha- ja Uusi Testamentti. Molemmista huoruutta käsittelevät jakeet löydät kätevästi allaolevasta linkistä:
http://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/hae/Adultery.html
Ja muistutukseksi Sinulle:
http://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/hae/Spiritual_blindness.html
Ei muuta kuin opiskelemaan.alleviivasin sanan JEESUS. Olet varmaankin tietoinen hänen vähäisestä esiintymisestään Vanhassa Testamentissa.
En estä sinua elämästä Vanhan Testamentin sääntöjä mukaan, mutta itse kunnioitan Jeesusta enemmän kuin Sinua.
Jospa sen vuoksi vielä kertoisit ne jakeet, missä Jeesus kehottaa nimittelemään naisia huoriksi? Noin oppineelta ihmiseltä hoitunee käden käänteessä. - Tyhmä=ei ymmärtämätön
alleviivasin sanan JEESUS. Olet varmaankin tietoinen hänen vähäisestä esiintymisestään Vanhassa Testamentissa.
En estä sinua elämästä Vanhan Testamentin sääntöjä mukaan, mutta itse kunnioitan Jeesusta enemmän kuin Sinua.
Jospa sen vuoksi vielä kertoisit ne jakeet, missä Jeesus kehottaa nimittelemään naisia huoriksi? Noin oppineelta ihmiseltä hoitunee käden käänteessä.vaikkapa aikasi kuluksi lukaista allaolevasta linkistä Raamatun kohdat, alkaen Matt. jne ja siitä alaspäin?
http://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/hae/Adultery.html - tyhmälle:
alleviivasin sanan JEESUS. Olet varmaankin tietoinen hänen vähäisestä esiintymisestään Vanhassa Testamentissa.
Jospa sen vuoksi vielä kertoisit ne jakeet, missä Jeesus kehottaa nimittelemään naisia huoriksi? Noin oppineelta ihmiseltä hoitunee käden käänteessä."27. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."
Matt. 5-27 - Tyhmä = ymmärtämätön
tyhmälle: kirjoitti:
"27. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."
Matt. 5-27Tuo on varmaankin Jeesuksen sanomaa, hyvä.
"Jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa"
Eli jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on TEHNYT sydämessään HUORIN hänen kanssaan. Saako jokaista, joka katsoo naista himoiten häntä, kutsua huoraksi? Jokaista miestä, joka katsoo naista himoiten? - MMies
Wastaaja kirjoitti:
Tosin siitäkin voinee aina kiistellä, että onko älyllistä mielenkiintoa kuinka paljon suuntautuneena esim. tänne(kään).;)
Veetutuksen kohdentaminen & sublimointi jonnekin on kuitenkin aina se tervein toimintatapa, totta.Eipä mua juurikaan sun mielipiteet ja kirjoitukset kiinnosta. Wastaa jollekin toiselle.
- MMies
MMies kirjoitti:
Eipä mua juurikaan sun mielipiteet ja kirjoitukset kiinnosta. Wastaa jollekin toiselle.
Voitko enää surkeampi ihminen olla? Jos yrität, ihan vähän vielä? Köyttä kaupasta ja sitä rataa?
- Wastaaja
MMies kirjoitti:
Voitko enää surkeampi ihminen olla? Jos yrität, ihan vähän vielä? Köyttä kaupasta ja sitä rataa?
..molemmilla MMies (sekä sulla, että mulla lukuisilla muillakin) olla täällä ihan ihkaomat sijaiset, jotka vastaavat puolestamme, kun emme itse ehdi.;D
Tässä kohdin ihmisluonteeseen kätkeytyvän heikkouden pohtiminen ei liene epärelevanttia(?).;) - Manfred
Wastaaja kirjoitti:
Jos ottaa kupoliinkin, niin ajatuksensa voi aina purkaa kirjoittamallakin jotenkin muuten, kuin toiseen elävään ja tuntevaan olentoon. Toki tietty kuitenkin jokainen lukee juttuja omalla vastuullaan. Tietty roisius musta sopii oikein hyvin tän kaltaisille palstoille, mut toisten kirjoittajien solvaaminen on täysin eri asia (jälkimmäinen = ei hyväksyttävää).Ehkäpä tuli hiukan kärjistettyä, mutta tarkoitin kyllä koko palstan toimimista likasankona, en yksittäiten kirjoittajien. Olen kyllä valmis seisomaan jokaisen kirjoittamani sanan takana, ja voisin ne kyllä sanoa yhtähyvin kasvotustenkin.
( Mikäli sellaiseen olisi mahdollisuus )
Kyllä jokainen joka kirjoittaa nimimerkillä, rekisteröidyllä tai ei, on virtuaalinen "epähenkilö", jolloin arvostelu kohdistuu nimimerkkiin, ei välttämättä henkilöön sen takana. ( Esimerkiksi Wastaajasta en tiedä mitään; muistuttaako hän oikeassa elämässä mitään siitä mielikuvasta, jonka haluaa täällä itsestään esilletuoda. Eikä mielestäni ole tarvetta tietääkään. )
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.3510474- 425572
- 435133
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033891- 483568
- 133523
- 313036
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise782874- 442683
- 562583