Linatil Comp

kokemuksia muilta

mitä sivuoireita teille on tullut. Mites miskunnon kanssa?

9

16922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheuttivat...

Minulle tuli kahdestakin kokeilemastani ACE-estäjästä (Linatil ja Lopril) itsepintainen kuiva yskä, joka haittasi nimenomaan öitäni niin, että ACE-estäjät unohdettiin kokonaan ja siirryin käyttämään AT2-salpaajaa.

Mis- (vai mies-)kunnosta en tiedä, kun mies en ole. Naiskunnossa ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia :)

• entinen mestarisuunnistaja vm- 50

Kävin tänään lääkärillä itsepintaisen yskän vuoksi, johonka terveyskeskuslääkäri määräsi antibiootit "varmuuden vuoksi". Onneksi menin entiselle perhelääkärillemme, jonka luona kävimme aina kun tytöt olivat pieniä. Täällä vaivauduttiin tarkistamaan veriarvot - ei tulehdusta! Lääkäri keksi oitis, että Linatil on syynä pitkittyneeseen flunssaan ja kuumeiluun. Että menkää kunnon lääkärille tytöt! Nyt sain kahden viikon astmalääkityksen, joka puree tähän yskään. Sain myös ystävällisen kohtelun, mitä ei terveyskeskuslääkäriltä saanut. Kävi ilmi, että meillä on sama harrastuskin - suunnistus! Minua nauratti. Nythän minulla on samat lääkkeet kuin huippusuunnistajilla!

• toi minulle

Alotin Linatil 10mg ja voiduin vaihtamaan yskän vuoksi Cozaar 50 (nainen)

• pätkiipätkii

lääke,mutta mulla tuli muistamattomuutta, sanat hävisi mielestä..."no, se ruskea juoma mistä lapset tykkää...eiei cokis, se on se toinen" en vaikka muistanut kaakaota tai ovea,avainta. Se vaihdettiin muuhun. Syy oli se nesteenpoisto-osuus, ei sopinut mulle. En ole varma kuin tuo comp. osuus...oliko samasta kyse.

• Entinen Linatilin käyttäjä

Mulla sivuoireena veren kaliumarvot laski liian alas, joten jouduin Linatilin lisäksi syömään kaliumtabletteja.

Ei siinä muuten mitään, mutta kun ne kaliumitkaan ei olleet ihan halpoja, eikä muutenkaan oo kiva syödä miljoonaa erilaista pilleriä päivittäin.

Lisäksi riesana oli ihon ja nielun kuivuminen. Mieskuntoon ei ollut vaikutusta. Halukkuuteen ehkä hieman.

Nyt lääke on vaihdettu Cozaar Comp Forteen, joka on mielestäni ollut parempi.

• Ukko56

Johtuneeko tuosta lääkkeestä. Oon käyttäny lähes vuoden. Nyt on rajuja iho-oireita, ihottumaa ja kutinaa. Onko samoja kokemuksia?

• turseti

eikä toivottavaa vaikutusta verenpaineen laskussa eli vaihtoon menee kuukauden kokeilun jälkeen. Mieskuntoon en ole huomannut vaikutusta.

• mamma 62v

olen käyttänyt lääkettä runsaan puolivuotta.ei tunnu vaikuttavan verenpaineen laskuun kovinkaan paljon. kuivaa yskää on ilmennyt ja 2-3t pillerin ottamisen jälkeen tulee omituisen huono olo.

• Lähteekö köhä
        mamma 62v kirjoitti:

olen käyttänyt lääkettä runsaan puolivuotta.ei tunnu vaikuttavan verenpaineen laskuun kovinkaan paljon. kuivaa yskää on ilmennyt ja 2-3t pillerin ottamisen jälkeen tulee omituisen huono olo.

Mulla linatil10 jo 4 vuotta käytössä ja kuiva köhämukana. Nyt ryhtyivät tutkimaan ei muuta löydy kuin epäilys et Linatil. Lääke vaihtoon meni heti. Saapinähdä tuleeko apu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe