Linatil Comp

kokemuksia muilta

mitä sivuoireita teille on tullut. Mites miskunnon kanssa?

10

18393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheuttivat...

Minulle tuli kahdestakin kokeilemastani ACE-estäjästä (Linatil ja Lopril) itsepintainen kuiva yskä, joka haittasi nimenomaan öitäni niin, että ACE-estäjät unohdettiin kokonaan ja siirryin käyttämään AT2-salpaajaa.

Mis- (vai mies-)kunnosta en tiedä, kun mies en ole. Naiskunnossa ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia :)

• entinen mestarisuunnistaja vm- 50

Kävin tänään lääkärillä itsepintaisen yskän vuoksi, johonka terveyskeskuslääkäri määräsi antibiootit "varmuuden vuoksi". Onneksi menin entiselle perhelääkärillemme, jonka luona kävimme aina kun tytöt olivat pieniä. Täällä vaivauduttiin tarkistamaan veriarvot - ei tulehdusta! Lääkäri keksi oitis, että Linatil on syynä pitkittyneeseen flunssaan ja kuumeiluun. Että menkää kunnon lääkärille tytöt! Nyt sain kahden viikon astmalääkityksen, joka puree tähän yskään. Sain myös ystävällisen kohtelun, mitä ei terveyskeskuslääkäriltä saanut. Kävi ilmi, että meillä on sama harrastuskin - suunnistus! Minua nauratti. Nythän minulla on samat lääkkeet kuin huippusuunnistajilla!

• toi minulle

Alotin Linatil 10mg ja voiduin vaihtamaan yskän vuoksi Cozaar 50 (nainen)

• pätkiipätkii

lääke,mutta mulla tuli muistamattomuutta, sanat hävisi mielestä..."no, se ruskea juoma mistä lapset tykkää...eiei cokis, se on se toinen" en vaikka muistanut kaakaota tai ovea,avainta. Se vaihdettiin muuhun. Syy oli se nesteenpoisto-osuus, ei sopinut mulle. En ole varma kuin tuo comp. osuus...oliko samasta kyse.

• Entinen Linatilin käyttäjä

Mulla sivuoireena veren kaliumarvot laski liian alas, joten jouduin Linatilin lisäksi syömään kaliumtabletteja.

Ei siinä muuten mitään, mutta kun ne kaliumitkaan ei olleet ihan halpoja, eikä muutenkaan oo kiva syödä miljoonaa erilaista pilleriä päivittäin.

Lisäksi riesana oli ihon ja nielun kuivuminen. Mieskuntoon ei ollut vaikutusta. Halukkuuteen ehkä hieman.

Nyt lääke on vaihdettu Cozaar Comp Forteen, joka on mielestäni ollut parempi.

• Ukko56

Johtuneeko tuosta lääkkeestä. Oon käyttäny lähes vuoden. Nyt on rajuja iho-oireita, ihottumaa ja kutinaa. Onko samoja kokemuksia?

• turseti

eikä toivottavaa vaikutusta verenpaineen laskussa eli vaihtoon menee kuukauden kokeilun jälkeen. Mieskuntoon en ole huomannut vaikutusta.

• mamma 62v

olen käyttänyt lääkettä runsaan puolivuotta.ei tunnu vaikuttavan verenpaineen laskuun kovinkaan paljon. kuivaa yskää on ilmennyt ja 2-3t pillerin ottamisen jälkeen tulee omituisen huono olo.

• Lähteekö köhä
        mamma 62v kirjoitti:

olen käyttänyt lääkettä runsaan puolivuotta.ei tunnu vaikuttavan verenpaineen laskuun kovinkaan paljon. kuivaa yskää on ilmennyt ja 2-3t pillerin ottamisen jälkeen tulee omituisen huono olo.

Mulla linatil10 jo 4 vuotta käytössä ja kuiva köhämukana. Nyt ryhtyivät tutkimaan ei muuta löydy kuin epäilys et Linatil. Lääke vaihtoon meni heti. Saapinähdä tuleeko apu.

• Anonyymi
        mamma 62v kirjoitti:

Otan 20mg aamuin ja illoin. Mulla on korkea verenpainetauti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      281
      10391
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      245
      6036
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5454
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      112
      5119
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3335
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2744
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2652
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      20
      2499
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2354
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2257
    Aihe