Muilla näitä oireita?

En tiedä onko tää paniikkihäiriöö vai pelkkää lääkeriippuvuutta.. Paniikkihäiriö diagnosoitu ja xanoria popsinut viitisen vuotta. Nyt yritetty vierottaa 6mg:sta 1mg:aan ja nykynen annos ei rauhota todellakaan! Siis onko teillä paniikissa niin että vapisee ja vapina kohdistuu pään alueelle? Mulla on, toisaalta voi olla että tää on riippuvuutta ja siks alan vapista. Entäs onko teille yhteisruokailu/ ravintolassa ruokailu mahdotonta? Mulle on jo pelkkä ajatus. Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen!
5967
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

No on, enkä lääketä xaa.

Äänestä

On ollut minullakin vapinaa, erityisesti leuka vapisee ihan kontrolloimattomattomasti... Yhteisruokalassa syöminen tuntuu joka päivä koululla yhtä vaikealta,mutta ei enää niin mahdottomalta sen jälkeen kun olen sinne vaan sisulla mennyt...

Äänestä

tuollainen määrä Xanoria, 6 mg/vrk?!!
Eipä siinä ole psykiatrilla paljoa päätä pakottanut.
Vieroitusoireita sinulla ainakin on, onko sinulla vieroituksen ajaksi jokin lääke?Rivstril esim.

Paniikkihäiriölääkityksessä tulee ensisijaisesti hoitaa potilasta antidepressiiveillä, ei millään bentzoilla, joita toki voi käyttää tukena, silloin tällöin mutta mikään ensisijainen lääke Xanor pamina ei todellakaan ole.

Äänestä
  • Rivatrilia.
    Itselläni on paniikkihäiriö, diagnosoitu n. 10 v sitten, käytän tällä hetkellä Cipralexia (aiemmin mm. Seroxatia, Seronilia,Cipramilia jne), sekä 0,5-1mg/vrk Xanoria, korkeimmillaan annokseni on ollut 2,5 mg.
    Holtitonta tuo 6 mg:n määrääminen.
    Kait käyt jossain terapiassakin?

    Äänestä

  • tietysti kirjoitti:

    Rivatrilia.
    Itselläni on paniikkihäiriö, diagnosoitu n. 10 v sitten, käytän tällä hetkellä Cipralexia (aiemmin mm. Seroxatia, Seronilia,Cipramilia jne), sekä 0,5-1mg/vrk Xanoria, korkeimmillaan annokseni on ollut 2,5 mg.
    Holtitonta tuo 6 mg:n määrääminen.
    Kait käyt jossain terapiassakin?

    Päihdeklinikalla säännöllisesti juttelemassa. Lisänä mulla on siis zoloft 100mg. Lääkkeet määrätty paniikkihäiriöön.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Annika23v kirjoitti:

En tiedä onko tää paniikkihäiriöö vai pelkkää lääkeriippuvuutta.. Paniikkihäiriö diagnosoitu ja xanoria popsinut viitisen vuotta. Nyt yritetty vierottaa 6mg:sta 1mg:aan ja nykynen annos ei rauhota todellakaan! Siis onko teillä paniikissa niin että vapisee ja vapina kohdistuu pään alueelle? Mulla on, toisaalta voi olla että tää on riippuvuutta ja siks alan vapista. Entäs onko teille yhteisruokailu/ ravintolassa ruokailu mahdotonta? Mulle on jo pelkkä ajatus. Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu