Minulla on nyt 2 kertaa stilon ajotietokone herjannut kyseistä asiaa käynnistettäessä. Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudestaan kaikki toimii eikä varoituksia ole. Molemmilla kerroilla auto on ollut samassa paikassa (lämpimänä parkkihallissa, vinosti keula koholla ja vasemmalle kallellaan, lattia siis viettää). Öljyä autossa on ylärajalle asti ja öljyn väri ja viskositeettikin on ihan normaali. Onko tuo jokin virheellinen anturisignaali joka on aiheutunut öljyn valumisesta (vrt. auton asento) vai pitäisikö huolestua?
low oil pressure, stop engine
5
6142
Vastaukset
Kun käynnistät, anna keskusyksikölle pari sekuntia aikaa tarkistaa autosi. Virta päälle, varoitusvalot syttyvät, odota pari sekuntia ja käynnistä auto. Anturi voi olla herkempi kun auto on vasemmalle kallellaan. Tämän huomasin ainakin rata-ajossa oikealle kaartuvassa nopeassa mutkassa: öljyn vähyydestä tuli varoitus. Lisäsin maksimiin ja ongelma poistui.
- 100mw
Neljä tai viisi kertaa on mullakin ajotietokone saman viestin antanu ja jokaisella kerralla moottori on ollu vielä puolilämmin ja kylläkin ihan tasasella alustalla. Tolla virran pitämisellä päällä ei kyllä oo mun mielestä mitään vaikutusta koska testi tapahtuu vasta kun auto on jo käynnistynyt. Öljynpaineen varoitusvalo jää palaan kahdeksi-kolmeksi sekunniksi käynnistyksen jälkeen jollon ajotietokone antaa varoitutuksen. Autolla ajettu 40000 ja huolto lähestyy joten olen tullu siihen tulokseen että öljynsuodattimen venttiili päästää öljyt valuun öljypohjaan joten paineen nousu kestää pitempään. On muuten alkuperäinen suodatin.
- Arvaajat
Merkkisuodatin ei päästä itseään valumaan tyhjäksi...
- Breakki
Mulla MW100 tekee ihan samaa, joskin tuo herja pysyy näytöllä vain muutaman sekunnin ja sitten häviää itsekseen. En ole ikinä käyttänyt huollossa tuon takia, taitaa anturi vaan olla sen verran herkkä että huomaa heti että öljynpaine ei ole riittävä.
Jos ilmoitus ei häviä itsestään (eli tarvitsee sammutuksen ja uudelleenkäynnistyksen) ja jos öljynpaineen valo palaa myös, kävisin näyttämässä autoa huollossa. Todennäköisesti kyseessä on vaan yli-innokas tietokone, mutta eipä moista varoitustoimintoa turhaan ole autoon laitettu. - make
ex belingossani oli sama "vika". Kun käynnistin mäkiseisonnan jälkeen niin vilkuttu öljymäärän valoa kunnes öljy lähti kiertämään.
ajele rauhassa vaan.
ex priemra naputti oikein kunnolla hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen kun pumppi ei kerennyt nostaa öljyjä vänttiilikoneistoon. (näin nissan miehet väitti)
hommaa muuten parhaimmat mobil 1 mitä saat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752