Sattui silmään aika osuva aforismi:
"Jokaisen on itse ylipainonsa kannettava"
Siinä se on, jokainen valitsee itse taakkansa ja sen seuraukset. Ei ole pakko olla ylipainoinen jos ei sairaus tms pakota. Muu on oma valinta, jos kukaan ei sido käsiäsi ja tunge ruokaa suuhun yli kulutuksen.
jeps, jään odottamaan teidän selityksiänne tyyliin: miten isot luut painaa ja raskas työ rassaa, vaimo tekee liian hyvää ruokaa ja kyläreissuja on likkaa. Seli-selii-läskinä on niin kivaa olla?
hyvä aforismi
11
1522
Vastaukset
Jostain tuli luettua seuraavanlainen mietelmä:
"Kuinkahan isoksi pitää tulla, jotta saa oman postiosoitteen?"
Minua ainakin huvitti.- -nörtti
Ehkä sinäkään et vielä ole tarpeeksi iso ihan ikiomalle postiosoitteelle mutta mikä estää tekemästä nettisivuja vaikka kuvien kera! Vai pakoiletko valokuvaa? No, joku yksityisyys sinullekin suotakoon. Aika avoin olet jo tuolla aikaisemmin ollut.
-nörtti kirjoitti:
Ehkä sinäkään et vielä ole tarpeeksi iso ihan ikiomalle postiosoitteelle mutta mikä estää tekemästä nettisivuja vaikka kuvien kera! Vai pakoiletko valokuvaa? No, joku yksityisyys sinullekin suotakoon. Aika avoin olet jo tuolla aikaisemmin ollut.
Miksi sitä nyt valokuvaa erityisesti pakoilemaan. Itse tykkään valokuvaamisesta ja en tosiaankaan lähde karkuteille kun joku ottaa valokuvaa. Kumma kun kukaan ei ilmoittanut meikäläistä siihen Nelosen Kesäsika-äänestykseen :)
- skäribo
Siksi vähän ihmettelenkin, miksi joitakin niin kauheasti rassaa toisten ylipaino. Kun tosiaan sinun ei tarvitse kuin omat lihasi kantaa.
- noin mene,
koska joutuessasi sairaalan vuoteeseen liikuntakyvyttömämä ,se on kyllä joku muu,joka joutuu sinunkin ylipainoasi nostelemaan ja siirtelemään. Yleensä huonosti palkattu perushoitaja tai sairaala-apulainen. Ylipainosta johtuvan sairastamisen kulut sitten kannamme me veronmaksajat. Aivan tavallinen umpparileikkauskin tulee ylipainoisen kohdalla maksamaan normaalia enemmän, koska haavan paraneminen kestää kauemmin. Tunnen eräänkin naisen,jonka lapsi on pian 10-vuotias,mutta keisarinleikkaushaava ei ole parantunut vieläkään. Laardikerros ei enää umpeudu.
Kuulisittepa mitä kirurgit sanovat joutuessaan leikkaamaan läskimahojanne. - skäribo
noin mene, kirjoitti:
koska joutuessasi sairaalan vuoteeseen liikuntakyvyttömämä ,se on kyllä joku muu,joka joutuu sinunkin ylipainoasi nostelemaan ja siirtelemään. Yleensä huonosti palkattu perushoitaja tai sairaala-apulainen. Ylipainosta johtuvan sairastamisen kulut sitten kannamme me veronmaksajat. Aivan tavallinen umpparileikkauskin tulee ylipainoisen kohdalla maksamaan normaalia enemmän, koska haavan paraneminen kestää kauemmin. Tunnen eräänkin naisen,jonka lapsi on pian 10-vuotias,mutta keisarinleikkaushaava ei ole parantunut vieläkään. Laardikerros ei enää umpeudu.
Kuulisittepa mitä kirurgit sanovat joutuessaan leikkaamaan läskimahojanne.Minun ylipainoni?
- jaadajaadajaada
Ainoat, jotka tällä palstalla ovat selitelleet lihavuutensa syyksi muuta kuin omaa syömiskäyttäytymistään, olette te itsestäänselvyyksien jankuttajat, jotka jo laitatte sanatkin valmiiksi suuhun lihaville. Te vaalitte tuota kuvaa lihavista selittelijöistä, eivät lihavat itse. Tälläkin palstalla lihavat tunnustavat syövänsä liikaa, lähinnä he pohtivat mistä löytää motivaatio tottumustensa muuttamiseen.
- ainoastann konkreettisesti?
Onko tullut mieleen, että ko. aforismi voisi tarkoittaa paljon muutakin kuin mitä siinä lukee? Aforismihan voi olla myös vertauskuvallinen, eli siinä ei välttämättä tarkoiteta ylipainolla lihavuutta, vaan kaikkea, mitä ihminen on elämänsä aikana "taakakseen" saanut.
- .............
Nobody can tell ya;
There's only one song worth singin'.
They may try and sell ya,
'cause it hangs them up
to see somone like you.
But you've gotta make your own kind of music
sing your own special song,
make your own kind of music even if nobody
else sing along.
- ollaite
läski
- tyynekaarina
"Mitäpä muuta pahuus on kuin hyvyyttä, jota piinaa sen oma nälkä ja jano?"
"Pelot ennustavat kohtaloamme"
Täällä törmään näiden ajatusten kuvaamiin kirjoittajiin.
"Oma pelko on vaikea paettava" ;D tyynekaarina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271306
- 99987
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25907Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat297789- 95758
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50591Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140589