Sattui silmään aika osuva aforismi:
"Jokaisen on itse ylipainonsa kannettava"
Siinä se on, jokainen valitsee itse taakkansa ja sen seuraukset. Ei ole pakko olla ylipainoinen jos ei sairaus tms pakota. Muu on oma valinta, jos kukaan ei sido käsiäsi ja tunge ruokaa suuhun yli kulutuksen.
jeps, jään odottamaan teidän selityksiänne tyyliin: miten isot luut painaa ja raskas työ rassaa, vaimo tekee liian hyvää ruokaa ja kyläreissuja on likkaa. Seli-selii-läskinä on niin kivaa olla?
hyvä aforismi
11
1465
Vastaukset
Jostain tuli luettua seuraavanlainen mietelmä:
"Kuinkahan isoksi pitää tulla, jotta saa oman postiosoitteen?"
Minua ainakin huvitti.- -nörtti
Ehkä sinäkään et vielä ole tarpeeksi iso ihan ikiomalle postiosoitteelle mutta mikä estää tekemästä nettisivuja vaikka kuvien kera! Vai pakoiletko valokuvaa? No, joku yksityisyys sinullekin suotakoon. Aika avoin olet jo tuolla aikaisemmin ollut.
-nörtti kirjoitti:
Ehkä sinäkään et vielä ole tarpeeksi iso ihan ikiomalle postiosoitteelle mutta mikä estää tekemästä nettisivuja vaikka kuvien kera! Vai pakoiletko valokuvaa? No, joku yksityisyys sinullekin suotakoon. Aika avoin olet jo tuolla aikaisemmin ollut.
Miksi sitä nyt valokuvaa erityisesti pakoilemaan. Itse tykkään valokuvaamisesta ja en tosiaankaan lähde karkuteille kun joku ottaa valokuvaa. Kumma kun kukaan ei ilmoittanut meikäläistä siihen Nelosen Kesäsika-äänestykseen :)
- skäribo
Siksi vähän ihmettelenkin, miksi joitakin niin kauheasti rassaa toisten ylipaino. Kun tosiaan sinun ei tarvitse kuin omat lihasi kantaa.
- noin mene,
koska joutuessasi sairaalan vuoteeseen liikuntakyvyttömämä ,se on kyllä joku muu,joka joutuu sinunkin ylipainoasi nostelemaan ja siirtelemään. Yleensä huonosti palkattu perushoitaja tai sairaala-apulainen. Ylipainosta johtuvan sairastamisen kulut sitten kannamme me veronmaksajat. Aivan tavallinen umpparileikkauskin tulee ylipainoisen kohdalla maksamaan normaalia enemmän, koska haavan paraneminen kestää kauemmin. Tunnen eräänkin naisen,jonka lapsi on pian 10-vuotias,mutta keisarinleikkaushaava ei ole parantunut vieläkään. Laardikerros ei enää umpeudu.
Kuulisittepa mitä kirurgit sanovat joutuessaan leikkaamaan läskimahojanne. - skäribo
noin mene, kirjoitti:
koska joutuessasi sairaalan vuoteeseen liikuntakyvyttömämä ,se on kyllä joku muu,joka joutuu sinunkin ylipainoasi nostelemaan ja siirtelemään. Yleensä huonosti palkattu perushoitaja tai sairaala-apulainen. Ylipainosta johtuvan sairastamisen kulut sitten kannamme me veronmaksajat. Aivan tavallinen umpparileikkauskin tulee ylipainoisen kohdalla maksamaan normaalia enemmän, koska haavan paraneminen kestää kauemmin. Tunnen eräänkin naisen,jonka lapsi on pian 10-vuotias,mutta keisarinleikkaushaava ei ole parantunut vieläkään. Laardikerros ei enää umpeudu.
Kuulisittepa mitä kirurgit sanovat joutuessaan leikkaamaan läskimahojanne.Minun ylipainoni?
- jaadajaadajaada
Ainoat, jotka tällä palstalla ovat selitelleet lihavuutensa syyksi muuta kuin omaa syömiskäyttäytymistään, olette te itsestäänselvyyksien jankuttajat, jotka jo laitatte sanatkin valmiiksi suuhun lihaville. Te vaalitte tuota kuvaa lihavista selittelijöistä, eivät lihavat itse. Tälläkin palstalla lihavat tunnustavat syövänsä liikaa, lähinnä he pohtivat mistä löytää motivaatio tottumustensa muuttamiseen.
- ainoastann konkreettisesti?
Onko tullut mieleen, että ko. aforismi voisi tarkoittaa paljon muutakin kuin mitä siinä lukee? Aforismihan voi olla myös vertauskuvallinen, eli siinä ei välttämättä tarkoiteta ylipainolla lihavuutta, vaan kaikkea, mitä ihminen on elämänsä aikana "taakakseen" saanut.
- .............
Nobody can tell ya;
There's only one song worth singin'.
They may try and sell ya,
'cause it hangs them up
to see somone like you.
But you've gotta make your own kind of music
sing your own special song,
make your own kind of music even if nobody
else sing along.
- ollaite
läski
- tyynekaarina
"Mitäpä muuta pahuus on kuin hyvyyttä, jota piinaa sen oma nälkä ja jano?"
"Pelot ennustavat kohtaloamme"
Täällä törmään näiden ajatusten kuvaamiin kirjoittajiin.
"Oma pelko on vaikea paettava" ;D tyynekaarina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894250
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372445Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042416Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell992165Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321915
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881570- 291568
- 761351