Otimme akaattikotilon, joka asustaa 60 litran akvaariossa, jota eläintarvikekauppias suositteli. Nyt se vaan ei meinaa millään pysyä siellä, vaan noista lasikannen aukoista on jatkuvasti lähdössä huitelemaan. Onko vinkkiä, miten ne voisi tukkia, muutoin joudun vahtimaan varmaan koko yönä sitä. Akvaarion levyissä on kolmessa kulmassa se reikä. Mikään verkko ei liene hyvä ratkaisu?
Olen jo lisännyt turvetta, josko olisi päässyt liian kosteaksi tuo pohja, herkkuja olen antanut, ja niillä sain jo kerran sen vaihtamaan suuntaa ja palaamaan alas vapaaehtoisesti. Mutta kun hetkeksi huoneesta poistuin (ehkä vartiksi), niin johan oli taas pää ulkona reiästä.
Ja minä kun luulin, että kotilo olisi helppohoitoinen, mutta kyllä tuota saa enemmän vahtia kuin kahta koiraamme. Tosin kyllähän se on yllättävän hauska otus myös.
Auttakaa aloittelijaa
5
332
Vastaukset
- minäff
Tuki reiät esimerkiksi läpinäkyvällä teipillä. Niin minä olen tehnyt ja hyvin onnistui. Tuo kiipeileminen kuuluu akaattikotilon luonnolliseem käyttäytymiseen eikä sitä tarvitse estää. Minusta sinun kannattaisi sitten kun olet tukkinut reiät hommata pari kaveria akaattikotilollesi sillä paremmin ne viihtyvät kavereiden kesken ja saisi sekin jotain muutakin tekemistä kuin syöminen. Minusta akaattikotilot ovat erittäin helppohoitoisia eläimiä kunhan asiat ovat kohdallaan eivätkä ne pääse karkuun tuollaisista reijistä.
- minäf
Ja kun akaattikotioiden terrassa ei ole mitään liian suurta reikää ei niitä tarvitse vahtia ollenkaan ja ovat paljon helppohoitoisempia kuin koirat. Kunhan muistat laittaa hoito-luukun kiinni.
- vivi joka ei jaksanut kirja...
vain verkko.Itselläni terran kansi on puoliksi lasia ja puoliksi verkkoa.Verkkoon voi vaikka laittaa jonkinlaiset painot että sitä ei pysty työntämään pois
- cat70
suosittelen verkkoa. jos tukit kaikki reiät niin mistäs se kotilo saa happea? Kyllä nekin hengittää, eikä pienen terran happi riitä kauan jos ei ole kunnon ilmanvaihtoa. Ja haistakin se alkaa helpommin umpinaisessa.
- aloittelija taas
Soitin eilen aamulla eläinkauppaan, ja olivat sitä mieltä, että tosiaan ilma ei kierrä tarpeeksi, eli happea haukkailee. Hätäratkaisuna Nostin apukeppien avulla noita kansia, ja nyt lähden hankkimaan kunnollista verkkoa. Kotilo rauhoittuikin, kun lisäsin ilman kiertoa.
Hassua, että sieltä mistä kotilon tarvikkeet hankin, sanottiin, että kannet voi hyvin olla paikallaan. Taitaa olla parempi asioida tästä lähtien siellä toisessa paikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462378Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361822
- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811717Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai201138Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015