Pitäisi jälleen hakea itselleen Ruottista käyttöauto ja tietenkin se tulee olemaan Porsche taas kerran.
Viimeksi ajelin 944,lla ja se oli todella hieno tiellä. Mutta nyt olisi saatavilla 924S mallin Porsche joka on samalla Porschen 2.5 litraisella. Olisi tuoreempikin kuin aiempi omistamani 944 mutta pari tonnia halvempi.
Mutta mitä eroa näissä kahdessa nyt sitten on muuta kuin lokasuojan leveys?
944 & 924s erot?
36
4217
Vastaukset
- noiden autojen erot
924S:ssä vähän vähemmän tehoa kuin 944:ssä, poislukien 924S:n viimein vuosimalli, jolloin tehoa oli samat kuin 944:ssä. Muuten aika identtisiä autoja.
Tietysti vuosimallista 85½-> 944:nen oli erilaisella, ovaalikojetaululla ja liimatulla tuulilasilla, mitä 924S:ssä ei ollut.- Pocce
Onko 924 nelipulttisella vanteella? Onko siis akseleissa eroa? Perässä?
- väliltä tai ei
Pocce kirjoitti:
Onko 924 nelipulttisella vanteella? Onko siis akseleissa eroa? Perässä?
924 on nelipulttisella vanteella ja taka-akselin rumpujarruilla, mutta 924S on viisipulttisella. Akselistot, jarrut, perät, vaihdelaatikot, transakselit, koneet ja kaikki on samaa kuin 944:ssä.
Lyhyesti, 924S on kapeakoppainen 944.
Kannattaa muuten käydä mieluummin kyselemässä osoitteesta www.9xxfin.com , siellä ne Porsche-asiantuntijat on.
Tämä palsta on vain apinahäkki. - Pocce
väliltä tai ei kirjoitti:
924 on nelipulttisella vanteella ja taka-akselin rumpujarruilla, mutta 924S on viisipulttisella. Akselistot, jarrut, perät, vaihdelaatikot, transakselit, koneet ja kaikki on samaa kuin 944:ssä.
Lyhyesti, 924S on kapeakoppainen 944.
Kannattaa muuten käydä mieluummin kyselemässä osoitteesta www.9xxfin.com , siellä ne Porsche-asiantuntijat on.
Tämä palsta on vain apinahäkki.Juu...ainahan Porschella on niitä kateellisia sivustaseuraajia. Tämä palstalla huuteleminen kohottaa joidenkin itsetuntoa ja niille annettakoon siihen oikeus. Ei ole kiva kun ei itse pääse kokemaan Porschen taikaa. Omistajathan tietää mikä auto se on.
Tuo Audi-sekaantuminen vaivaa Porschea vielä pitkään. Tehtiinhän kaikki 944 autot Audin tehtailla vaikkei niissä mitään Audia olekkaan. Ferrarissakin on enemmän Fiiatin osia vaikkei niistä Fiiattia saa.
Vertailuksi voisi kysyä että onko uudet Lambot sitten Audeja näiden palstalaisten mukaan? Tai Boxterit Saabeja kun ne tehdään Uudessakaupungissa... - tarkentaa hieman?
Pocce kirjoitti:
Juu...ainahan Porschella on niitä kateellisia sivustaseuraajia. Tämä palstalla huuteleminen kohottaa joidenkin itsetuntoa ja niille annettakoon siihen oikeus. Ei ole kiva kun ei itse pääse kokemaan Porschen taikaa. Omistajathan tietää mikä auto se on.
Tuo Audi-sekaantuminen vaivaa Porschea vielä pitkään. Tehtiinhän kaikki 944 autot Audin tehtailla vaikkei niissä mitään Audia olekkaan. Ferrarissakin on enemmän Fiiatin osia vaikkei niistä Fiiattia saa.
Vertailuksi voisi kysyä että onko uudet Lambot sitten Audeja näiden palstalaisten mukaan? Tai Boxterit Saabeja kun ne tehdään Uudessakaupungissa...Aivan loppupään 944:sia ei tehty enää Neckarsulmissa vaan Stuttgartissa, sillä tehdas harjoittelin nelimukisten tekoa ennenkuin aloitti 968:n valmistuksen.
- nickelbaum
tarkentaa hieman? kirjoitti:
Aivan loppupään 944:sia ei tehty enää Neckarsulmissa vaan Stuttgartissa, sillä tehdas harjoittelin nelimukisten tekoa ennenkuin aloitti 968:n valmistuksen.
"Porsche 924 vm. -81 / Hei! Olisko tiedossa hyväkuntoista vaihtomoottoria tuohon 924 Porscheen -81 mallia? Siinähän on siis Audi 100 lainattu 1984 cc rivinelonen, K-jetronic ruiskutuksella. Pikaiset vastaukset, kiitos! Reijo [email protected] , 28.5.2004"
http://www.esutech.com/mobilismi/apua_autot/porsche.shtml
"In the year 1975 Porsche introduced the Porsche 924 which was developed in cooperation with Volkswagen again. The 924 was designed by the Dutchman Harm Lagaay who is responsible for the looks of every Porsche model ever since. The Porsche 924 was a good looking car and it was fitted with a two liter Audi four cylinder engine. Again the cooperation with Volkswagen"
http://www.v-zweeden.com/extra_info_pages.php?pages_id=5&osCsid=ad689897cb03a8186059d2bf023c522b
Eli Porsche ei paitsi pelkästään ostanut SUORAAN Audilta moottoreita autoihinsa (omat taidot eivät riittäneet, sitähän TM:nkin testi kertoi,ei ollut mitään jakoa Porschen V8:lla amerikan V8:sia vastaan, yritettiin saada apua Audilta), vaan toimi vielä pitkään kuplavolkkari356:n jälkeenkin liitossa Volkkarin kanssa jonka tuloksena Porscheja/volkkareita sitten syntyi. Kaikenlisäksi suunnitelijana toimi lähinnä alankomaalaisia Tuulimyllymaan ihmisiä :D Mikä soppa, kas kun viitsivät edes pitää tehdasta Stuttgartissa,kun muuten autot on tehty halvista alihankkijaosista...
Viva La VAG, nyt siellä on mukana myös Skoda ja Seatti mukana ammentamassa teknistä taitoa ;) Ei ihme että pari vuotta sitten jokainen 911 piti kutsua takaisinhuoltoon kun ongelmana olivat itsestään keskelle moottoritietä putoilevat pakoputket! :D - Timo Repola
nickelbaum kirjoitti:
"Porsche 924 vm. -81 / Hei! Olisko tiedossa hyväkuntoista vaihtomoottoria tuohon 924 Porscheen -81 mallia? Siinähän on siis Audi 100 lainattu 1984 cc rivinelonen, K-jetronic ruiskutuksella. Pikaiset vastaukset, kiitos! Reijo [email protected] , 28.5.2004"
http://www.esutech.com/mobilismi/apua_autot/porsche.shtml
"In the year 1975 Porsche introduced the Porsche 924 which was developed in cooperation with Volkswagen again. The 924 was designed by the Dutchman Harm Lagaay who is responsible for the looks of every Porsche model ever since. The Porsche 924 was a good looking car and it was fitted with a two liter Audi four cylinder engine. Again the cooperation with Volkswagen"
http://www.v-zweeden.com/extra_info_pages.php?pages_id=5&osCsid=ad689897cb03a8186059d2bf023c522b
Eli Porsche ei paitsi pelkästään ostanut SUORAAN Audilta moottoreita autoihinsa (omat taidot eivät riittäneet, sitähän TM:nkin testi kertoi,ei ollut mitään jakoa Porschen V8:lla amerikan V8:sia vastaan, yritettiin saada apua Audilta), vaan toimi vielä pitkään kuplavolkkari356:n jälkeenkin liitossa Volkkarin kanssa jonka tuloksena Porscheja/volkkareita sitten syntyi. Kaikenlisäksi suunnitelijana toimi lähinnä alankomaalaisia Tuulimyllymaan ihmisiä :D Mikä soppa, kas kun viitsivät edes pitää tehdasta Stuttgartissa,kun muuten autot on tehty halvista alihankkijaosista...
Viva La VAG, nyt siellä on mukana myös Skoda ja Seatti mukana ammentamassa teknistä taitoa ;) Ei ihme että pari vuotta sitten jokainen 911 piti kutsua takaisinhuoltoon kun ongelmana olivat itsestään keskelle moottoritietä putoilevat pakoputket! :DNuo laatuongelmat itelläki vaikuttivat siihen että Ostin BMW m3:n enkä Boxteria.On sen verta kalliit huollot näin kalliissa autossa että ei viittis koko ajan korjatakkaa
- fiksumpi.
Timo Repola kirjoitti:
Nuo laatuongelmat itelläki vaikuttivat siihen että Ostin BMW m3:n enkä Boxteria.On sen verta kalliit huollot näin kalliissa autossa että ei viittis koko ajan korjatakkaa
Tapaska itse vastailee taas jälleen omiin provoihinsa....
- olisi todellinen, olemassao...
Timo Repola kirjoitti:
Nuo laatuongelmat itelläki vaikuttivat siihen että Ostin BMW m3:n enkä Boxteria.On sen verta kalliit huollot näin kalliissa autossa että ei viittis koko ajan korjatakkaa
henkilö, hän tietäisi että Boxster on tällä hetkellä kaikkein laadukkain ja vähävikaisin auto mitä teillä liikkuu. Tämähän on todettu sekä amerikkalaisissa että eurooppalaisissa tutkimuksissa useasti viimevuosien aikana.
M3:n huoltohinnat ovat muuten tähtitieteelliset Boxsteriin verrattuna - tämänkin sinä tietäisit jos et olisi taas kerran Tapastikos. - moottoria ei
nickelbaum kirjoitti:
"Porsche 924 vm. -81 / Hei! Olisko tiedossa hyväkuntoista vaihtomoottoria tuohon 924 Porscheen -81 mallia? Siinähän on siis Audi 100 lainattu 1984 cc rivinelonen, K-jetronic ruiskutuksella. Pikaiset vastaukset, kiitos! Reijo [email protected] , 28.5.2004"
http://www.esutech.com/mobilismi/apua_autot/porsche.shtml
"In the year 1975 Porsche introduced the Porsche 924 which was developed in cooperation with Volkswagen again. The 924 was designed by the Dutchman Harm Lagaay who is responsible for the looks of every Porsche model ever since. The Porsche 924 was a good looking car and it was fitted with a two liter Audi four cylinder engine. Again the cooperation with Volkswagen"
http://www.v-zweeden.com/extra_info_pages.php?pages_id=5&osCsid=ad689897cb03a8186059d2bf023c522b
Eli Porsche ei paitsi pelkästään ostanut SUORAAN Audilta moottoreita autoihinsa (omat taidot eivät riittäneet, sitähän TM:nkin testi kertoi,ei ollut mitään jakoa Porschen V8:lla amerikan V8:sia vastaan, yritettiin saada apua Audilta), vaan toimi vielä pitkään kuplavolkkari356:n jälkeenkin liitossa Volkkarin kanssa jonka tuloksena Porscheja/volkkareita sitten syntyi. Kaikenlisäksi suunnitelijana toimi lähinnä alankomaalaisia Tuulimyllymaan ihmisiä :D Mikä soppa, kas kun viitsivät edes pitää tehdasta Stuttgartissa,kun muuten autot on tehty halvista alihankkijaosista...
Viva La VAG, nyt siellä on mukana myös Skoda ja Seatti mukana ammentamassa teknistä taitoa ;) Ei ihme että pari vuotta sitten jokainen 911 piti kutsua takaisinhuoltoon kun ongelmana olivat itsestään keskelle moottoritietä putoilevat pakoputket! :Dlainattu Audilta, vaan asiassa kävi tasan toisinpäin. Käyppä vaikka netissä (sieltähän kaikki autoilukokemuksesi on kotoisin) tutkimassa milloin Audiin tuli 1984cc -kone. Se tuli reilusti Porschen jälkeen.
Eli Audi 100:ssa on Porsche 924:n kone, ei toisinpäin kuten Porschettomat, autottomat häiriintyneet amikset yleensä väittävät.
Tapastikos - sinä olet häviäjä. - Pocce
moottoria ei kirjoitti:
lainattu Audilta, vaan asiassa kävi tasan toisinpäin. Käyppä vaikka netissä (sieltähän kaikki autoilukokemuksesi on kotoisin) tutkimassa milloin Audiin tuli 1984cc -kone. Se tuli reilusti Porschen jälkeen.
Eli Audi 100:ssa on Porsche 924:n kone, ei toisinpäin kuten Porschettomat, autottomat häiriintyneet amikset yleensä väittävät.
Tapastikos - sinä olet häviäjä.Alunperin se oli LT kuormurin kone Volkkarissa...
924n kone on tietenkin Volkkarikonsernin kone. Vaihdettiin Porschen omaan kun ei ainutkaan tullut maaliin 24 tunnin ajoissa... Audi silti jatkoi. Mutta totta. Ei Audin kone alkujaan.
Mutta 924 S mallisas on aito Porschen kone joka on puolikas tuota 928 V8 konetta Mitsun tasapainoakseleilla. Sama kuin 944.
Mutta Chevyn diesel-koneet on trukkimoottoreista tehtyjä.. - Näin.
Pocce kirjoitti:
Alunperin se oli LT kuormurin kone Volkkarissa...
924n kone on tietenkin Volkkarikonsernin kone. Vaihdettiin Porschen omaan kun ei ainutkaan tullut maaliin 24 tunnin ajoissa... Audi silti jatkoi. Mutta totta. Ei Audin kone alkujaan.
Mutta 924 S mallisas on aito Porschen kone joka on puolikas tuota 928 V8 konetta Mitsun tasapainoakseleilla. Sama kuin 944.
Mutta Chevyn diesel-koneet on trukkimoottoreista tehtyjä..minäkin muistelin,että Volkkari siellä oli taustalla ja paremmissa Porschen koneissa sitten perhesedan-Audin tuotteita käytettiin.
- pieleen
Pocce kirjoitti:
Alunperin se oli LT kuormurin kone Volkkarissa...
924n kone on tietenkin Volkkarikonsernin kone. Vaihdettiin Porschen omaan kun ei ainutkaan tullut maaliin 24 tunnin ajoissa... Audi silti jatkoi. Mutta totta. Ei Audin kone alkujaan.
Mutta 924 S mallisas on aito Porschen kone joka on puolikas tuota 928 V8 konetta Mitsun tasapainoakseleilla. Sama kuin 944.
Mutta Chevyn diesel-koneet on trukkimoottoreista tehtyjä..sillä VW LT on nuorempi keksintö kuin 924...
- missään Porscheissa käytetty
Näin. kirjoitti:
minäkin muistelin,että Volkkari siellä oli taustalla ja paremmissa Porschen koneissa sitten perhesedan-Audin tuotteita käytettiin.
Audin konetta.
- pecos Bill
nickelbaum kirjoitti:
"Porsche 924 vm. -81 / Hei! Olisko tiedossa hyväkuntoista vaihtomoottoria tuohon 924 Porscheen -81 mallia? Siinähän on siis Audi 100 lainattu 1984 cc rivinelonen, K-jetronic ruiskutuksella. Pikaiset vastaukset, kiitos! Reijo [email protected] , 28.5.2004"
http://www.esutech.com/mobilismi/apua_autot/porsche.shtml
"In the year 1975 Porsche introduced the Porsche 924 which was developed in cooperation with Volkswagen again. The 924 was designed by the Dutchman Harm Lagaay who is responsible for the looks of every Porsche model ever since. The Porsche 924 was a good looking car and it was fitted with a two liter Audi four cylinder engine. Again the cooperation with Volkswagen"
http://www.v-zweeden.com/extra_info_pages.php?pages_id=5&osCsid=ad689897cb03a8186059d2bf023c522b
Eli Porsche ei paitsi pelkästään ostanut SUORAAN Audilta moottoreita autoihinsa (omat taidot eivät riittäneet, sitähän TM:nkin testi kertoi,ei ollut mitään jakoa Porschen V8:lla amerikan V8:sia vastaan, yritettiin saada apua Audilta), vaan toimi vielä pitkään kuplavolkkari356:n jälkeenkin liitossa Volkkarin kanssa jonka tuloksena Porscheja/volkkareita sitten syntyi. Kaikenlisäksi suunnitelijana toimi lähinnä alankomaalaisia Tuulimyllymaan ihmisiä :D Mikä soppa, kas kun viitsivät edes pitää tehdasta Stuttgartissa,kun muuten autot on tehty halvista alihankkijaosista...
Viva La VAG, nyt siellä on mukana myös Skoda ja Seatti mukana ammentamassa teknistä taitoa ;) Ei ihme että pari vuotta sitten jokainen 911 piti kutsua takaisinhuoltoon kun ongelmana olivat itsestään keskelle moottoritietä putoilevat pakoputket! :DSääliksi käy, kun ei ole miestä kirjoittaa edes omalla nimimerkillä, saati sitten muutenkaan keskustelemaan vähääkään asiallisesti. Todella lapsellista...
- Tapastikos
pecos Bill kirjoitti:
Sääliksi käy, kun ei ole miestä kirjoittaa edes omalla nimimerkillä, saati sitten muutenkaan keskustelemaan vähääkään asiallisesti. Todella lapsellista...
Ymmärrän että hermostuttaa kun ei kykene enää esittämään mitään faktuaalista evidenssiä joka tukisi omia lausuntoja (mustasta ei saa valkoista) kun toinen esittää asiat perustellusti ja faktapohjalta(kuten itse olen aina tehnyt). Siitä huolimatta olisi hienoa,jos kykenisit pidättäytymään asialinjalla edes keskustelutapojesi pohjalta(ei nimittelyä,aiheista poikkamisia, eri nimimerkkien toisiksi olettamisia ja vastaavaa,lähinnä lastentarhaan kuuluvaa käyttäytymistä).
Kiitän Peocos! Porsche on hieno auto,mutta Corvetten ylivoimaa(V8-voimaa) ei siitä ole rikkomaan. Minimoottoreista loppuu yksinkertaisesti väännöt ja tehot kesken.. - Pocce
pieleen kirjoitti:
sillä VW LT on nuorempi keksintö kuin 924...
"The original design used an Audi-sourced four-speed manual transmission for the 924 (initially an automatic transmission was not offered) mated to VW's EA831 2.0 L I4 engine, previously used in the Audi 100 and Volkswagen LT van and producing 95 hp (71 kW) in North American trim. This later came up to 110hp (87kw)."
Sanoo että käytetty aiemmin LT,ssä... - Jarmo Mähtälä
Pocce kirjoitti:
"The original design used an Audi-sourced four-speed manual transmission for the 924 (initially an automatic transmission was not offered) mated to VW's EA831 2.0 L I4 engine, previously used in the Audi 100 and Volkswagen LT van and producing 95 hp (71 kW) in North American trim. This later came up to 110hp (87kw)."
Sanoo että käytetty aiemmin LT,ssä...Pecos sanoo seuraavaksi että sun lähde ei ole oikea,vain hänen linkkinsä ovat "virallisia", ja että Porsse ilmottaa aina huonommat tehot ja suoritusarvot kuin mitä "totuus" on ;)
- tämä..
nickelbaum kirjoitti:
"Porsche 924 vm. -81 / Hei! Olisko tiedossa hyväkuntoista vaihtomoottoria tuohon 924 Porscheen -81 mallia? Siinähän on siis Audi 100 lainattu 1984 cc rivinelonen, K-jetronic ruiskutuksella. Pikaiset vastaukset, kiitos! Reijo [email protected] , 28.5.2004"
http://www.esutech.com/mobilismi/apua_autot/porsche.shtml
"In the year 1975 Porsche introduced the Porsche 924 which was developed in cooperation with Volkswagen again. The 924 was designed by the Dutchman Harm Lagaay who is responsible for the looks of every Porsche model ever since. The Porsche 924 was a good looking car and it was fitted with a two liter Audi four cylinder engine. Again the cooperation with Volkswagen"
http://www.v-zweeden.com/extra_info_pages.php?pages_id=5&osCsid=ad689897cb03a8186059d2bf023c522b
Eli Porsche ei paitsi pelkästään ostanut SUORAAN Audilta moottoreita autoihinsa (omat taidot eivät riittäneet, sitähän TM:nkin testi kertoi,ei ollut mitään jakoa Porschen V8:lla amerikan V8:sia vastaan, yritettiin saada apua Audilta), vaan toimi vielä pitkään kuplavolkkari356:n jälkeenkin liitossa Volkkarin kanssa jonka tuloksena Porscheja/volkkareita sitten syntyi. Kaikenlisäksi suunnitelijana toimi lähinnä alankomaalaisia Tuulimyllymaan ihmisiä :D Mikä soppa, kas kun viitsivät edes pitää tehdasta Stuttgartissa,kun muuten autot on tehty halvista alihankkijaosista...
Viva La VAG, nyt siellä on mukana myös Skoda ja Seatti mukana ammentamassa teknistä taitoa ;) Ei ihme että pari vuotta sitten jokainen 911 piti kutsua takaisinhuoltoon kun ongelmana olivat itsestään keskelle moottoritietä putoilevat pakoputket! :Dsurullisenkuuluisa Corvette C6:n "lentävä katto".
:D - faktoja kautta vuosien!
Tapastikos kirjoitti:
Ymmärrän että hermostuttaa kun ei kykene enää esittämään mitään faktuaalista evidenssiä joka tukisi omia lausuntoja (mustasta ei saa valkoista) kun toinen esittää asiat perustellusti ja faktapohjalta(kuten itse olen aina tehnyt). Siitä huolimatta olisi hienoa,jos kykenisit pidättäytymään asialinjalla edes keskustelutapojesi pohjalta(ei nimittelyä,aiheista poikkamisia, eri nimimerkkien toisiksi olettamisia ja vastaavaa,lähinnä lastentarhaan kuuluvaa käyttäytymistä).
Kiitän Peocos! Porsche on hieno auto,mutta Corvetten ylivoimaa(V8-voimaa) ei siitä ole rikkomaan. Minimoottoreista loppuu yksinkertaisesti väännöt ja tehot kesken..Tapastikos sanoi:
"kun toinen esittää asiat perustellusti ja faktapohjalta(kuten itse olen aina tehnyt)."
Muistaakseni olet "faktapohjalta" eli paskaa puhuen kirjoitellut tänne ainakin seuraavaa:
-Corvette on vanhempi automerkki/malli kuin Porsche. (Porsche 5 vuotta vanhempi)
-Chevrolet on perustettu kun F.Porsche vielä taputteli paskaa keittiön lattiaan (Porsche suunnitteli ja rakensi nelivetoisia hybridiautoja 11 vuotta ennenkuin Chevrolet perustetiin)
-Maailman nopein katulaillinen auto on Corvette (tosiasiassa 9ff, ei edes Sledgehammer-Vette)
-Corvettea on valmistettu enemmän kuin Porscheja yhteensä (tosiasiassa suunnilleen yhtä paljon)
-Porsche joutui pyytämään Audia tekemään koneen 924:ään (tosiasiassa Audi tilasi 924:n Porschelta)
-Porschen nopeinkin auto 50-luvulla oli hitaampi kuin hitain Corvette (tosiasiassa 550 ja 718RSK olivat nopeampia kuin yksikään Corveten kisamuunnos)
-Corvette on ylivoimainen ratakisa-auto kautta historian (tosiasiassa historian menestyinen kilpa-auto on Porsche 911, yli 23000 voittoa kaikissa luokissa kautta historian)
-Corvette C6 Z06 on nopeampi kuin 997 Turbo (tosiasiassa sekunnin hitaampi 0-100km/h)
Nämä tulivat mulle äkkiseltään mieleen. - Pecos Bill
Jarmo Mähtälä kirjoitti:
Pecos sanoo seuraavaksi että sun lähde ei ole oikea,vain hänen linkkinsä ovat "virallisia", ja että Porsse ilmottaa aina huonommat tehot ja suoritusarvot kuin mitä "totuus" on ;)
Kuulkaapas nyt, arvon "Jarmo Mähtälä". Minä en ole laitanut tänne IKINÄ yhtään ainoata linkkiä, joten turha on mussuttaa siitä sen enempää.
Usko mitä uskot, mutta saksalaiset autonvalmistajat ovat kautta historian todellakin ilmoittaneet mm. suoritusarvot alakanttiin, sillä käsittääkseni ainakin jokus käytäntö oli sellainen, että minkä tahansa linjalta otetun yksilön oli pystyttävä niihin suoritusarvoihin, tai valmistaja sai jonkinlaisen sanktion. Tästähän on tuoreimpana todeisteena vaikkapa se, että Porsche 911 Turbolle on kellotettu 0-100 kiihtyvyydeksi 3,4 sekuntia, luvatun 3,7 sijaan. Corvetteahan taas ai kaiketi kukaan ole vielä onnitunut kiihdyttämään luvattuun 3,9 sekuntiin, vaan käytännössä ajat ovat olleet jopa yli sekunnin hitaampia...
Mutta eihän tätäkään varmaan kukaan "asijantuntija" usko... - Pecos Bill
Tapastikos kirjoitti:
Ymmärrän että hermostuttaa kun ei kykene enää esittämään mitään faktuaalista evidenssiä joka tukisi omia lausuntoja (mustasta ei saa valkoista) kun toinen esittää asiat perustellusti ja faktapohjalta(kuten itse olen aina tehnyt). Siitä huolimatta olisi hienoa,jos kykenisit pidättäytymään asialinjalla edes keskustelutapojesi pohjalta(ei nimittelyä,aiheista poikkamisia, eri nimimerkkien toisiksi olettamisia ja vastaavaa,lähinnä lastentarhaan kuuluvaa käyttäytymistä).
Kiitän Peocos! Porsche on hieno auto,mutta Corvetten ylivoimaa(V8-voimaa) ei siitä ole rikkomaan. Minimoottoreista loppuu yksinkertaisesti väännöt ja tehot kesken..Ei minua mikään hermostuta. Omat mielipiteeni olen mielestäni ainakin pyrkinyt perustelemaan. Sinusta en voi valitettavasti sanoa samaa, mutta voihan tästäkin asiasta olla montaa mieltä. Mielestäni minua ei pääse ensimmäisenä syyttämään asiattomasta keskustelusta. En ole ainakaan tietoisesti täällä ketään nimitellyt tai poikennut aiheesta. Sinäkään et varmaan ole ketään nimitellyt, mutta valitettavasti mielestäni aiheesta poikkeamista on joskus ollut havaittavissa. Tästäkin asiasta monet ovat kyllä varmaan eri mieltä, kuten esim. useat kaverisi, jotka ovat puolellasi ja tukevat keskusteluasi. Tästä pääsemmekin tähän eri nimimerkkien käyttöön. Haluan nimittäin esittää nöyrimmän anteeksipyyntöni siitä, että epäilin sinua eri nimimerkkien käyttämisestä. Eihän minulla voi olla mitään syytä perustellusti uskoa näin.
- rebuillion
Pecos Bill kirjoitti:
Kuulkaapas nyt, arvon "Jarmo Mähtälä". Minä en ole laitanut tänne IKINÄ yhtään ainoata linkkiä, joten turha on mussuttaa siitä sen enempää.
Usko mitä uskot, mutta saksalaiset autonvalmistajat ovat kautta historian todellakin ilmoittaneet mm. suoritusarvot alakanttiin, sillä käsittääkseni ainakin jokus käytäntö oli sellainen, että minkä tahansa linjalta otetun yksilön oli pystyttävä niihin suoritusarvoihin, tai valmistaja sai jonkinlaisen sanktion. Tästähän on tuoreimpana todeisteena vaikkapa se, että Porsche 911 Turbolle on kellotettu 0-100 kiihtyvyydeksi 3,4 sekuntia, luvatun 3,7 sijaan. Corvetteahan taas ai kaiketi kukaan ole vielä onnitunut kiihdyttämään luvattuun 3,9 sekuntiin, vaan käytännössä ajat ovat olleet jopa yli sekunnin hitaampia...
Mutta eihän tätäkään varmaan kukaan "asijantuntija" usko...Usassa kuluttajansuoja on kyllä viety pidemmälle kuin Euroopassa yhdessäkään maassa, siitä kertovat jo vuositasolla kuluttajille maksettavat korvaukset viallisten tuotteiden osalta, erioikeusasteiden määrääminä.
En usko,että jenkkiautotehtaat ottaa sitä riskiä,että joku ostaja totetaakin tulleensa kusetetuksi ja vetää koko puljun oikeuteen,koska jenkeissä korvaukset ei ole mitään ihan pieniä. - Pecos Bill
rebuillion kirjoitti:
Usassa kuluttajansuoja on kyllä viety pidemmälle kuin Euroopassa yhdessäkään maassa, siitä kertovat jo vuositasolla kuluttajille maksettavat korvaukset viallisten tuotteiden osalta, erioikeusasteiden määrääminä.
En usko,että jenkkiautotehtaat ottaa sitä riskiä,että joku ostaja totetaakin tulleensa kusetetuksi ja vetää koko puljun oikeuteen,koska jenkeissä korvaukset ei ole mitään ihan pieniä.Jaa, no älä sitten usko.
- se nyt
Pocce kirjoitti:
Juu...ainahan Porschella on niitä kateellisia sivustaseuraajia. Tämä palstalla huuteleminen kohottaa joidenkin itsetuntoa ja niille annettakoon siihen oikeus. Ei ole kiva kun ei itse pääse kokemaan Porschen taikaa. Omistajathan tietää mikä auto se on.
Tuo Audi-sekaantuminen vaivaa Porschea vielä pitkään. Tehtiinhän kaikki 944 autot Audin tehtailla vaikkei niissä mitään Audia olekkaan. Ferrarissakin on enemmän Fiiatin osia vaikkei niistä Fiiattia saa.
Vertailuksi voisi kysyä että onko uudet Lambot sitten Audeja näiden palstalaisten mukaan? Tai Boxterit Saabeja kun ne tehdään Uudessakaupungissa...ihan noinkaan ole. Alunalkaen koko auton oli tarkoitus olla Coupe Audi. Audi vetäytyi pois ja Porshe katsoi homman tulleen niin hintoihinsa että se kannatti tehdä loppuun yksin. Moottorit ja vaihdelaatikkoperät on Audista. Minusta se on silti Porshe.
- niin Audia niissä
se nyt kirjoitti:
ihan noinkaan ole. Alunalkaen koko auton oli tarkoitus olla Coupe Audi. Audi vetäytyi pois ja Porshe katsoi homman tulleen niin hintoihinsa että se kannatti tehdä loppuun yksin. Moottorit ja vaihdelaatikkoperät on Audista. Minusta se on silti Porshe.
ei ollut nimeksikään. 924:ssä vain moottorin lohko, mutta kaikki muut koneenosat ovat kyllä ihan puhdasta Porschea eikä niitä ole koskaan käytetty missään Audissa. Vaihdelaatikoista vain 4-pykäläisessä on Audin laatikon kotelo, muut osat ovat Porschea. 5-vaihteiset ja turbolaatikot ovat puhdasta Porschea, varsinkin turbon, joka on sisältä samaa kamaa kuin 911 turbossa.
924S:ssä ja 944:ssä ei ole Audia enää sitäkään vähää, sillä moottori on kokonaisuudessaan Porschen omaa suunnittelua ja valmistusta, eikä 924S/944:ssa käytetyistä lukuisista eri vaihdelaatikoista yksikään ole Audista kotoisin.
Mutta se on siltikin aito Porsche.
- helpot varaosat
jakaa VW kuplan tekniikan 4 pulttisia vanteita myöten ja toinen on periaatteessa Audi 100 mutta 2 ovisena ja rumpujarruilla takana.
- Tapastikos selvää
asiasta niin tietäisit että Kuplassa on 5-pulttiset vanteet.
Idiootti. - unohdin
Tapastikos selvää kirjoitti:
asiasta niin tietäisit että Kuplassa on 5-pulttiset vanteet.
Idiootti.Porsche teki vanteet tohon malliin jopa kuplaa halvemmalla ja pudotti yhden pultin reiän porauksen pois. Porschen tehoilla tosin vanne kestää silti hyvin paikallaan. Pahoittelen unohdusta
- Paskattikos
unohdin kirjoitti:
Porsche teki vanteet tohon malliin jopa kuplaa halvemmalla ja pudotti yhden pultin reiän porauksen pois. Porschen tehoilla tosin vanne kestää silti hyvin paikallaan. Pahoittelen unohdusta
ja menikö taas housuu? Jos jotain autoista tietäisit, niin sinullekin olisi selvää ettei vanteiden pulttimäärä kerro mitään auton tehoista...
- että se pulttimäärä kertoo
Paskattikos kirjoitti:
ja menikö taas housuu? Jos jotain autoista tietäisit, niin sinullekin olisi selvää ettei vanteiden pulttimäärä kerro mitään auton tehoista...
ainoastaan siitä, että jenkit ovat sen verran tyhmiä ettei neljän pultin laskeminen tuotantohihnalla onnistu. Siksi aikanaan jenkkituotannon kuntoon laittaneet saksalaisinsinöörit ymmärsivät laittaa Corvetteen viisipulttisen jaon - amerikkalaisella Bobilla tai Johnnylläkin (itseasiassa Corvetteja kokoavat siellä meksikolaiset ja kuubalaiset) on viisi sormea, joten viiteen laskeminen on heillekin helpompaa.
- että...
Tapastikos selvää kirjoitti:
asiasta niin tietäisit että Kuplassa on 5-pulttiset vanteet.
Idiootti.Pidähän sinäkin pienempää suuta äläkä hauku muita idioootiksi, kun oma tietämyksesikin tuntuu olevan varsin rajoittunutta!
Totta, Kuplassa oli alunperin 5-pulttiset vanteet suurella kehällä. 1960-luvun lopulla kuitenkin siirryttiin 4-pulttisiin vanteisiin "normaalikehällä". Ainakin 1969-mallisessa oli tällaiset. Vannemuutosd lienee tullut aikaan kuin kulmikkaat puskurit ja pystysuorat ajovalon lasit. - Pecos Bill
että... kirjoitti:
Pidähän sinäkin pienempää suuta äläkä hauku muita idioootiksi, kun oma tietämyksesikin tuntuu olevan varsin rajoittunutta!
Totta, Kuplassa oli alunperin 5-pulttiset vanteet suurella kehällä. 1960-luvun lopulla kuitenkin siirryttiin 4-pulttisiin vanteisiin "normaalikehällä". Ainakin 1969-mallisessa oli tällaiset. Vannemuutosd lienee tullut aikaan kuin kulmikkaat puskurit ja pystysuorat ajovalon lasit.Joo, aletaan nyt tapella täällä vielä kuplavolkkarin pulttijaosta...Tiesittekö muuten, että mummojen kauppakassi-Corvette ZR-1 hakkaa helposti kuplan? Ei tarvi lähteä edes Ringille kokeilemaan, varttimailikin riittää. Eikä tarvita edes Jan Magnussenia kuskiksi.
Edes kuplavolkkarin tehomallit 1600 kuutioisella koneella eivät itse asiassa pärjää ZR-1:selle.
Nyt kyllä tuli jenkeiltä turpiin oikein olan takaa. Oli niitä pultteja sitten neljä tahi viisi, niin ei niillä pärjää. Tulipahan todistettua tässä taas erinäisillä faktoilla, että kuplan pulteillakaan ei pärjää, kun vastassa on oikeita kuutiotuumia ja varttimaileja.
Mitä pultteja katkovaa ylivoimaa!!! - Olenko idiootti?
Pecos Bill kirjoitti:
Joo, aletaan nyt tapella täällä vielä kuplavolkkarin pulttijaosta...Tiesittekö muuten, että mummojen kauppakassi-Corvette ZR-1 hakkaa helposti kuplan? Ei tarvi lähteä edes Ringille kokeilemaan, varttimailikin riittää. Eikä tarvita edes Jan Magnussenia kuskiksi.
Edes kuplavolkkarin tehomallit 1600 kuutioisella koneella eivät itse asiassa pärjää ZR-1:selle.
Nyt kyllä tuli jenkeiltä turpiin oikein olan takaa. Oli niitä pultteja sitten neljä tahi viisi, niin ei niillä pärjää. Tulipahan todistettua tässä taas erinäisillä faktoilla, että kuplan pulteillakaan ei pärjää, kun vastassa on oikeita kuutiotuumia ja varttimaileja.
Mitä pultteja katkovaa ylivoimaa!!!Pultit ovat sinänsä toissijainen asia. Pointti on se, että ei yleensäkään pidä lähteä nimittelemään toisia idiooteiksi, jos ei itsekään asiasta kunnolla tiedä, kuten tässä edellä näkyy käyneen.
Hyvää päivänjatkoa vain kaikille! - Porschvette
Olenko idiootti? kirjoitti:
Pultit ovat sinänsä toissijainen asia. Pointti on se, että ei yleensäkään pidä lähteä nimittelemään toisia idiooteiksi, jos ei itsekään asiasta kunnolla tiedä, kuten tässä edellä näkyy käyneen.
Hyvää päivänjatkoa vain kaikille!Suurin osa Porschen puolestapuhujista muistaa asioita hieman väärin.
924 ei ollut Audin projekti vaan VW tilasi sen itselleen mallistonsa huippumalliksi. VW perääntyi kuitenkin hankkeesta, koska markkinat eivät olleet suotuisat urheilu Volkkarille. Porsche osti Volkkarilta oikeudet kehittämäänsä autoon.
Moottori on VW johdannainen, oikeastaan vain lohko on VW osaa. Samaa lohkoa käytettiin myös esim jenkeissä AMC Pacerin pellin alla. AMC valmisti oman kannen tuohon koneeseen.
Mitkään 924-944-968 vaihteistot eivät ole Porschen valmistamia, poislukien 924 turbon laatikko. 944 laatikko perustuu pitkälti Audin 100,200 jne. malleissa käytettyihin laatikoihin. Missään Audissa tosin ei ole käytetty Porschen versiota näistä saman mallisarjan laatikoista. 968 6 pykäläinen laatikko on samaa perua kuin vaikkapa Audin A8 malleissa käytetty manuaalilaatikko.
Näihinkin asioihin saa oikeaa tietoa helpommin Porsche harrastajien omalta palstalta
http://www.9xxfin.com
Hieman huvittaa tämä Porschen ja Corveten vertaaminen. Molemmat ovat hyviä urheiluautoja, joissa ominaisuuksia on painotettu hieman eri tavalla. - Öööh...
unohdin kirjoitti:
Porsche teki vanteet tohon malliin jopa kuplaa halvemmalla ja pudotti yhden pultin reiän porauksen pois. Porschen tehoilla tosin vanne kestää silti hyvin paikallaan. Pahoittelen unohdusta
mites sitten formulat ja muut kovat ratakisapelit kun niissä on vaan yksi mutteri eikä pultteja lainkaan??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä443830Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet963325Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381778- 1051702
Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1021404Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.81036- 501006
HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki7994- 59966
- 93923