paperinarupallot

kuka osaa?

Haluaisin intohimoisesti askarrella itse sellaisen ihanan ilmavan paperinarusta tehdyn pallon, jonka voisin laittaa valaisimen "varjostimeksi". Olen etsinyt paperinarua ja ohjeita löytämättä mistään.
Onko joku onnistunut tekemään, voisiko saada tähän tarkat ohjeet ja mistä niitä matskuja oikein löytyy.

9

13655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperinaru

Tilassa on tehty paperinarupalloja. En osaa laittaa suoraa linkkiä, mutta ohje löytyy www.mtv3.fi/tila. Vasemmasta valikosta Decora ja oikealta Arkisto vuosi 2004. Ohje on ensimmäisenä: "paperilankapallot".

Toivottavasti tästä ohjeesta on sinulle apua. Itsekin ajattelin kokeilla tuota ohjetta ja laittaa pallojen sekaan kirkkaan valosarjan. Tarvikkeet luulisi löytyvän helposti, ainakin Tiimarissa olen nähnyt paperinarua ja muitakin tarvittavia matskuja.

• tta

Itse olen tehnyt pienehköjä paperinarupalloja seuraavasti: Ensin puhalletaan halutun kokoinen ilmapallo. Sen jälkeen kääritään paperinarua sen ympärille, narua kastellaan sitä mukaa kun sitä käytetään Decoupage-lakalla. Tämä lakka oli aika kallista askartelukaupassa, ja se haisee ihan erikeeperiltä. En tiedä, ajaako erikeeper saman asian, ajattelin joskus kokeilla. Sitten pallo kuivataan ja lopuksi ilmapallo puhkaistaan ja nypitään ilmapallon jäännökset pois. Narua ei saa kääriä liian tiukkaan, jotta pyöreä muoto säilyisi.

• Jobu78

Paperinarupallojen valmistuksessa voi käyttää lakan sijasta seosta, jossa on puolet liimaa ja puolet vettä. Ihan puuliima esim. erikeeper käy tähän tarkoitukseen.

• askartelija0
        Jobu78 kirjoitti:

Paperinarupallojen valmistuksessa voi käyttää lakan sijasta seosta, jossa on puolet liimaa ja puolet vettä. Ihan puuliima esim. erikeeper käy tähän tarkoitukseen.

...liisteriä käyttää lakan tai liiman sijaan?

• K31

moikkamoi!
      Paperinarua voi ostaa Sinellistä ja siellä on malliksi tehty pallo.
      esim.puhalletaan ilmapallo, päälle elmukelmua ja kiedotaan ympärille paperinarua, lakataan servettilakalla ja kun kuivunut puhkaistaan ilmapallo ja vedetään raosta pois:)

• ju

Paperinarupalloihin voi käyttää myös kankaankovetin- nimistä ainetta! Etsin tuota servettilakkaa käsityöliikkeistä mutta sieltä kehoitettiin kokeilemaan tuota Stiffy-merkkistä kankaankovetinta ja se toimii!! Eikö ole kallistakaan.

• Paavo 66v

myös näplätä mun nippeliä??

• sisustaja1212
    • Petteri25

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      73
      5579
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      4890
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3214
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2653
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2282
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1566
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1408
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1220
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      127
      855
    Aihe