Haluaisin intohimoisesti askarrella itse sellaisen ihanan ilmavan paperinarusta tehdyn pallon, jonka voisin laittaa valaisimen "varjostimeksi". Olen etsinyt paperinarua ja ohjeita löytämättä mistään.
Onko joku onnistunut tekemään, voisiko saada tähän tarkat ohjeet ja mistä niitä matskuja oikein löytyy.
paperinarupallot
9
13532
Vastaukset
- paperinaru
Tilassa on tehty paperinarupalloja. En osaa laittaa suoraa linkkiä, mutta ohje löytyy www.mtv3.fi/tila. Vasemmasta valikosta Decora ja oikealta Arkisto vuosi 2004. Ohje on ensimmäisenä: "paperilankapallot".
Toivottavasti tästä ohjeesta on sinulle apua. Itsekin ajattelin kokeilla tuota ohjetta ja laittaa pallojen sekaan kirkkaan valosarjan. Tarvikkeet luulisi löytyvän helposti, ainakin Tiimarissa olen nähnyt paperinarua ja muitakin tarvittavia matskuja. - tta
Itse olen tehnyt pienehköjä paperinarupalloja seuraavasti: Ensin puhalletaan halutun kokoinen ilmapallo. Sen jälkeen kääritään paperinarua sen ympärille, narua kastellaan sitä mukaa kun sitä käytetään Decoupage-lakalla. Tämä lakka oli aika kallista askartelukaupassa, ja se haisee ihan erikeeperiltä. En tiedä, ajaako erikeeper saman asian, ajattelin joskus kokeilla. Sitten pallo kuivataan ja lopuksi ilmapallo puhkaistaan ja nypitään ilmapallon jäännökset pois. Narua ei saa kääriä liian tiukkaan, jotta pyöreä muoto säilyisi.
- Jobu78
Paperinarupallojen valmistuksessa voi käyttää lakan sijasta seosta, jossa on puolet liimaa ja puolet vettä. Ihan puuliima esim. erikeeper käy tähän tarkoitukseen.
- askartelija0
Jobu78 kirjoitti:
Paperinarupallojen valmistuksessa voi käyttää lakan sijasta seosta, jossa on puolet liimaa ja puolet vettä. Ihan puuliima esim. erikeeper käy tähän tarkoitukseen.
...liisteriä käyttää lakan tai liiman sijaan?
- K31
moikkamoi!
Paperinarua voi ostaa Sinellistä ja siellä on malliksi tehty pallo.
esim.puhalletaan ilmapallo, päälle elmukelmua ja kiedotaan ympärille paperinarua, lakataan servettilakalla ja kun kuivunut puhkaistaan ilmapallo ja vedetään raosta pois:)- ju
Paperinarupalloihin voi käyttää myös kankaankovetin- nimistä ainetta! Etsin tuota servettilakkaa käsityöliikkeistä mutta sieltä kehoitettiin kokeilemaan tuota Stiffy-merkkistä kankaankovetinta ja se toimii!! Eikö ole kallistakaan.
- Paavo 66v
myös näplätä mun nippeliä??
- sisustaja1212
Sisustuskauppoja.
Ehdottoman hyvä listaus netin verkkokaupoista!!
http://parhaatkaupat.blogspot.com/
Sivustoa päivitellään jatkuvasti. =) - Petteri25
Täältä löytyy kans paperinarua!
https://www.napsakka.fi/tuotteet.html?id=190/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328527Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571163Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.37736Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637