jos autokuume yllättää keväällä niin voisin ostaa esim 1999-2000 diisselin. eli mitä tyyppivikoja kannattaa katella niistä? onko samoja vikoja kun vanhemmassa 124 mallissa?
ostasinko väyrysen
16
1803
Vastaukset
- Eemeli
Tiedä noista tyyppivioista,itsellä ainut takuuseen laitettu vika kuskin penkki,yhdestä ns.common rail-putken vaihdosta hiukka yli 200 tkm;ä ajettuun pirssiin olen kuullut.124 ja W210"Väyrynen" kyllä aika eri autot,moottorit viimeisissä 124;sissa ja ensimmäisissä 210 toki samat.
1999-mallia löytyy vanhemmalla konekonstruktiolla sekä loppuvuoden 1999 mallit jo CDi-koneilla,2000-mallit kaikki jo CDi;tä.Jos sellaiseen päädyt etsiskele ihmeessä CDi-koneellinen,se on aika erimakuinen auto,koneen tehot ja vääntö aika eri maailmasta kuin pyörrekammiodieseleillä,ovat hiukka kalliimpia,koska kysytympiä.
Tuttu taksimies alkoi vaihtaa -98mallista E;tään uuteen viime syksynä,eli auto oli ns.vanhalla koneella,ja teki ainakin täällä Kaakkois-Suomen Vehoissa havainnon,että vaihtohyvitys=kysyntä olisi ollut CDi-mottisella huomattavasti parempi.Toki luotettava myllyhän se vanhempikin on,perusversio 220 D soveltuu ihan mainiosti matka-ajoon,kaupunkiliikenteessä vähän häiritsee alakierrosväännön "ohuus",CDi;ssä tuota ongelmaa ei tosiaan ole,ne vääntävät jo maksimit 1400-1800 kierroksen paikkeilla,ja NM;t samoja kuin vanhoilla jenkkikaseilla!
Hyvä valinta-oli nyt mikä versio hyvänsä! - tietoa on
Ole tarkkana! Mitä uudempi väyrynen, sitä uudempi (lue:monimuktaisempi ja kalliimpi)tekniikka. Vanhimmissa W210:ssä on vanhan ajan dieselkoneet, jotka ovat astetta helpomia ja halvempia remontoida. Uudemmat CDI:t ovat käytöltään miellyttävämpiä, mutta tulevat ajan oloon (vanhana ja paljon ajettuna) kalliimmiksi ylläpitää.
Väyryen heikkoja kohtia ovat olleet jakajapumppu, elektroniikka, automaattivaihdelaatikko sekä ilmastointiautomatiikka. Lisäksi paljon ajetuissa joutuu ajan oloon vaihtamaan laturin, ja kas: se ei olekaan halpaa lystiä koska on ns.nestejäädytteinen ja maksaa moin 1000 euroa Vehossa!Paljon ajetuissa toki myös alustan kumipuslat ja nivelet ovat kalliita vaihtaa, samoin voimansiirron osat.
Summa summarum: vanha W124 on viimeinen suht edullisesti ilma merkkihuoltoa ylläpidettävä taksimersumalli. Väyrysen hieno ja monimutkaisempi tekniikka saa aikaan sen, että isoja osakomponentteja on pakko vaihtaa kerralla ja ne maksavat eri malliin kuin 124_ssa. Lisäksi taksikentältä kuuluneet keskustelut tukevat sitä väitettä, että myös osakomponenttien laatu ei välttämättä ole merkin edellyttämällä tasolla.
Jos ostat, osta joko vanhakoneinen alkupään väyrynen tai sitten kohtuu vähän ajettu udempi cdi. Vältä 400-500 tkm lasissa olevia CDI:tä!- Eemeli
"Väyrysen" heikkoa kohtia automaattivaihteisto,jakajapumppu,ilmastointiautomatiikka,elektroniikka"-vai niin,eihän tuosta puutu kuin enää kori!
Hassu juttu,itse ajan E;llä ja tunnen todella monta E;n omistajaa,niin taksi-kuin siviilikäytössä,en ole kuullut esim.yhdestäkään automaattilaatikon hajoamisesta,muualla kuin täällä Suomi24:llä,ja taas kerran!
Tuo komponenttijuttu sinänsä totta,se on niinkuin kirjoitit,mutta pikku kysymys;
-Montako "Väyrystä" sinulla on ollut,paljonko olet niillä ajanut,kaksi?,yksi?,ei yhtään eli ollaanko nyt liikkeellä ns.kahvipöydässä kuultua,kun nokisutarin veljen vaimon serkku ajaa taksia jne,. - Perttu
Eemeli kirjoitti:
"Väyrysen" heikkoa kohtia automaattivaihteisto,jakajapumppu,ilmastointiautomatiikka,elektroniikka"-vai niin,eihän tuosta puutu kuin enää kori!
Hassu juttu,itse ajan E;llä ja tunnen todella monta E;n omistajaa,niin taksi-kuin siviilikäytössä,en ole kuullut esim.yhdestäkään automaattilaatikon hajoamisesta,muualla kuin täällä Suomi24:llä,ja taas kerran!
Tuo komponenttijuttu sinänsä totta,se on niinkuin kirjoitit,mutta pikku kysymys;
-Montako "Väyrystä" sinulla on ollut,paljonko olet niillä ajanut,kaksi?,yksi?,ei yhtään eli ollaanko nyt liikkeellä ns.kahvipöydässä kuultua,kun nokisutarin veljen vaimon serkku ajaa taksia jne,.Varmasti automaattien ongelmat johtuu siitä, että huolto-ohjelmaan ei kuulu automaatin öljynvaihtoa.
Tehdas ei ilmoita minkäänlaista kilometrimäärää, jossa automaatin öljyt pitäisi vaihtaa.
Muistelen että automaattiaskin hinta oli noin 36000 markkaa... - Eemeli
Perttu kirjoitti:
Varmasti automaattien ongelmat johtuu siitä, että huolto-ohjelmaan ei kuulu automaatin öljynvaihtoa.
Tehdas ei ilmoita minkäänlaista kilometrimäärää, jossa automaatin öljyt pitäisi vaihtaa.
Muistelen että automaattiaskin hinta oli noin 36000 markkaa..."Muistelet"?Siis,onko sinulla W210;nen ,johon sellainen vaihdettu?
"Automaattien ongelmat johtuu siitä..palapala,niin mitkä ongelmat?
Ei C;n automaatteihinkaan mitään öljyjä vaihdeltu,ajelin niillä kaikkiaan lähes puoli miljonaa kilsaa,ilman minkääntason harmia,eikä niitä ole ollut E;ssäkään,eikä yhdenkään tuntemani ihmisen E;essä,ja niillä joillakin,varsinkin keltaisella valokyltillä varustetuilla malleilla ajettu jo huimia km-lukuja! - Urpo
Eemeli kirjoitti:
"Muistelet"?Siis,onko sinulla W210;nen ,johon sellainen vaihdettu?
"Automaattien ongelmat johtuu siitä..palapala,niin mitkä ongelmat?
Ei C;n automaatteihinkaan mitään öljyjä vaihdeltu,ajelin niillä kaikkiaan lähes puoli miljonaa kilsaa,ilman minkääntason harmia,eikä niitä ole ollut E;ssäkään,eikä yhdenkään tuntemani ihmisen E;essä,ja niillä joillakin,varsinkin keltaisella valokyltillä varustetuilla malleilla ajettu jo huimia km-lukuja!Tuolla Tuulilasin klubiosastolla on mersu myös kovasti joidenkin hampaissa. Syystäkö?
Vierailkaapas mersumiehet siellä,niin tulee keskusteluihin lisää väriä.
Keskustelu on kyllä asiallisempaa kuin täällä, koska sisään joutuu kirjautumaan omalla nimellään. - Eemeli
Urpo kirjoitti:
Tuolla Tuulilasin klubiosastolla on mersu myös kovasti joidenkin hampaissa. Syystäkö?
Vierailkaapas mersumiehet siellä,niin tulee keskusteluihin lisää väriä.
Keskustelu on kyllä asiallisempaa kuin täällä, koska sisään joutuu kirjautumaan omalla nimellään.Kokeneet mersumiehet luultavasti hyvin tottuneita siihen ,että Mersu on "jonkun hampaissa",niistä "tiedetään" tosi paljon,ja etenkin heikkouksista,ja jostakin kumman syystä juuri mersuttomat "tietävät" eniten!
Se on sellaista ajaa ja omistaa automaailman mittapuulla,Mersu on aina se mittapuu,johon verrataan ja jota verrataan kaikkiin muihin;"Ihan kun Mersu","Mersu sitä,Mersu tätä."
Joku foorumi,missä voi kuitenkin (kuten TL)kirjoitella anonyymisti nimimerkillä ei todellakaan takaa tarinoiden luotettavuutta,aika merkittävä osa jutuista aivan silkkaa loanheittoa.Ja noitten oksennusten kohteena useimmiten juuri ns.premium-merkit,MB etunenässä!
Happamia ovat pihlajanmarjat edelleen ja monelle ketulle liian korkealla oksalla. ;) - Urpo
Eemeli kirjoitti:
Kokeneet mersumiehet luultavasti hyvin tottuneita siihen ,että Mersu on "jonkun hampaissa",niistä "tiedetään" tosi paljon,ja etenkin heikkouksista,ja jostakin kumman syystä juuri mersuttomat "tietävät" eniten!
Se on sellaista ajaa ja omistaa automaailman mittapuulla,Mersu on aina se mittapuu,johon verrataan ja jota verrataan kaikkiin muihin;"Ihan kun Mersu","Mersu sitä,Mersu tätä."
Joku foorumi,missä voi kuitenkin (kuten TL)kirjoitella anonyymisti nimimerkillä ei todellakaan takaa tarinoiden luotettavuutta,aika merkittävä osa jutuista aivan silkkaa loanheittoa.Ja noitten oksennusten kohteena useimmiten juuri ns.premium-merkit,MB etunenässä!
Happamia ovat pihlajanmarjat edelleen ja monelle ketulle liian korkealla oksalla. ;)Kyllähän nuo siellä omilla nimillään kuitenkin enimmäkseen kirjoittaa.
Sinne ei tietenkään kirjoiteta kovin paljon koska se vaatii rekisteröitymisen. - Eemeli
Urpo kirjoitti:
Kyllähän nuo siellä omilla nimillään kuitenkin enimmäkseen kirjoittaa.
Sinne ei tietenkään kirjoiteta kovin paljon koska se vaatii rekisteröitymisen.No eiväthän,onhan siellä nimimerkkejä,ja oli miten oli,mutua ja sontaa voi tarjoilla omalla nimelläänkin,mitä itse olen siellä vieraillut,se on juuri sitä;"Olen kuullut sieltä ja sieltä,tuttava kertoi,vaari oli nähnyt,kummi oli kuullut,7 päivää lehdessä luki"-jne,!
- mersut`on
Eemeli kirjoitti:
Kokeneet mersumiehet luultavasti hyvin tottuneita siihen ,että Mersu on "jonkun hampaissa",niistä "tiedetään" tosi paljon,ja etenkin heikkouksista,ja jostakin kumman syystä juuri mersuttomat "tietävät" eniten!
Se on sellaista ajaa ja omistaa automaailman mittapuulla,Mersu on aina se mittapuu,johon verrataan ja jota verrataan kaikkiin muihin;"Ihan kun Mersu","Mersu sitä,Mersu tätä."
Joku foorumi,missä voi kuitenkin (kuten TL)kirjoitella anonyymisti nimimerkillä ei todellakaan takaa tarinoiden luotettavuutta,aika merkittävä osa jutuista aivan silkkaa loanheittoa.Ja noitten oksennusten kohteena useimmiten juuri ns.premium-merkit,MB etunenässä!
Happamia ovat pihlajanmarjat edelleen ja monelle ketulle liian korkealla oksalla. ;)Mersuun kannattaa rahansa laittaa ,mutta älä laita viimeisiä rahojasi.Pääasia että ajat sillä mikä tuntuu omien korvien välissä hyvältä.
- /8
Perttu kirjoitti:
Varmasti automaattien ongelmat johtuu siitä, että huolto-ohjelmaan ei kuulu automaatin öljynvaihtoa.
Tehdas ei ilmoita minkäänlaista kilometrimäärää, jossa automaatin öljyt pitäisi vaihtaa.
Muistelen että automaattiaskin hinta oli noin 36000 markkaa...Näistä automaatin hajoamisista kun puhutaan niin minulla on ainakin yksi varma tapaus tiedossa.
Erään tutun taksiautoilian 290 farmarissa vaihdettiin laatikko auton ollessa melko uusi. Laatikko yksinkertaisesti vaan kieltäityi toimimasta kun kakosella. Sillä sitten korjaamolle. Muutaman kerran uudelleen ohjelmointi auttoi mutta sama vika ilmeni taas uudestaan vähän aja päästä. Lopulta ei muu auttanut kun koko laatikon vaihto. Ilmeisesti vika oli ohjauselektroniikassa. Vuosimall taisi olla -96 tai -97, olisiko ollut aivan ensimmäisiä w210 290 5v automaatilla?
Eihän siinä montaa tapausta tarvita niin huhuja liikku vielä vuosikausi jälkeenpäin. - juha
mersut`on kirjoitti:
Mersuun kannattaa rahansa laittaa ,mutta älä laita viimeisiä rahojasi.Pääasia että ajat sillä mikä tuntuu omien korvien välissä hyvältä.
Tämäkin on klassista urbaanilegendaa -> "viimeiset rahat mersuun".
Herra B ostaa 25te maksavan uuden corollan ja kukaan ei ota sitä leveilynä. Kukaan tuskin edes huomaa parkkipaikalle tullutta uutta corollaa.
Herra A ostaa 25te käytetyn mercedes c sarjan farmarin, vuosimallia 98 ja ajettu 300tkm. A on naapurien silmissä laittanut vekselit vetämään mersua varten tjs.
Näinhän se vielä menee, syvässä on kansan takaraivossa meseen liittyvät uskomukset ja asenteet. Yhteinen nimittäjä on kateus, se näitä legendoja mersusta kirvoittaa. Syytä kateuteen ei minun mielestä ole sillä mersu maksaa kaikille saman verran eikä se ole kallis kuin uutena ;-) - Kaapo
juha kirjoitti:
Tämäkin on klassista urbaanilegendaa -> "viimeiset rahat mersuun".
Herra B ostaa 25te maksavan uuden corollan ja kukaan ei ota sitä leveilynä. Kukaan tuskin edes huomaa parkkipaikalle tullutta uutta corollaa.
Herra A ostaa 25te käytetyn mercedes c sarjan farmarin, vuosimallia 98 ja ajettu 300tkm. A on naapurien silmissä laittanut vekselit vetämään mersua varten tjs.
Näinhän se vielä menee, syvässä on kansan takaraivossa meseen liittyvät uskomukset ja asenteet. Yhteinen nimittäjä on kateus, se näitä legendoja mersusta kirvoittaa. Syytä kateuteen ei minun mielestä ole sillä mersu maksaa kaikille saman verran eikä se ole kallis kuin uutena ;-)Nämä Mersuun liittyvät naapurijutut ovat toisaalta aika hauskoja. En usko, että aina kateus kohdistuu autoon käytettyyn rahasummaan, vaan siihen että arvostelijalta puuttuu rohkeutta. Haluaisi tehdä saman kuin sen vähän vanhemmankin Mersun ostanut, mutta varmuuden vuoksi ostaa uuden "Corollan".
Katselee sitten ikkunasta, että tuo perkele se tempun teki, meni oikein Ässän hankkimaan, ministeriauton prkl... (onko muuten tullut huomatuksi, että ns. maallikoiden on varsin vaikeaa määritellä Mersujen vuosimalleja, ja mitä harvinaisempi versio niin sitä hankalampaa - ja taas mielikuvitukset laukkaavat).
Kyllä se omakin naapuri, mukava mies kuin mikä, tuli aikanaan ihmettelemään kiesiä. Sanoi vain, että taitaa tämä vehje jolkotella vielä silloinkin, kun oma miltei uusi Bora on jo paalattu. Totesi samaan hengenvetoon, että "tuollaisen haluaisin itsekin, mutta ei kantti kestä hankkia. Vittuilisivat työpaikalla silmät suut täyteen, että mikäs kaiffari sinä nyt luulet olevasi".
Näitten kanssa saa olla joskus tarkkana, ettei anna virheellistä mielikuvaa, notta "tällä pyrittäisiin brassailemaan". MB on oiva kulkupeli, vanhempana osin myös harrastus ja yhden sortin elämäntapa. Brassailukäsityksiä hälventääkseni monesti käyttämäni ajoasu koostuu vanhasta nahkarotsista, paskaisista farkuista ja Massey Ferguson -lippiksestä ja kesällä shortseista ja Uuno-verkkopaidasta.
Tosin tälläkin varustuksella on taipumus aiheuttaa
ristiriitaisia tulkintoja. Mutta mitäs tuon väliä :D - Eemeli
/8 kirjoitti:
Näistä automaatin hajoamisista kun puhutaan niin minulla on ainakin yksi varma tapaus tiedossa.
Erään tutun taksiautoilian 290 farmarissa vaihdettiin laatikko auton ollessa melko uusi. Laatikko yksinkertaisesti vaan kieltäityi toimimasta kun kakosella. Sillä sitten korjaamolle. Muutaman kerran uudelleen ohjelmointi auttoi mutta sama vika ilmeni taas uudestaan vähän aja päästä. Lopulta ei muu auttanut kun koko laatikon vaihto. Ilmeisesti vika oli ohjauselektroniikassa. Vuosimall taisi olla -96 tai -97, olisiko ollut aivan ensimmäisiä w210 290 5v automaatilla?
Eihän siinä montaa tapausta tarvita niin huhuja liikku vielä vuosikausi jälkeenpäin.Niin,yksittäiset tapaukset eivät tosiaan sama asia kuin "tyyppiviat".
Mutta eivät E-sarjan automaattivaihteiset minkään huhuryöpyn kohteena ole tuolla "elävässä elämässä",Suomi24;ssa korkeintaan,minulle on enemmän kuin yksi tai kaksi tuttua taksimiestä kertonut esim.Volvo S80 ;n automaattivaihteistojen ongelmista,mutta siinäkään kohtaa on paha mennä sanomaan onko se jo ko.mallin tyyppivika!
Tyyppivioistahan tämä mahdollinen tuleva E-sarjalaisen omistaja kyseli,ja automaattivaihteiston ongelmat eivät todellakaan kuulu Mersun tyyppivikoihin,ainakin meilläpäin lähes kaikki taksit esimerkiksi poikkeuksetta automaatteja vuodesta toiseen,eiköhän manuaali olisi vallannut ne markkinat,jos automaattilootat eivät pelaisi! - /8
Eemeli kirjoitti:
Niin,yksittäiset tapaukset eivät tosiaan sama asia kuin "tyyppiviat".
Mutta eivät E-sarjan automaattivaihteiset minkään huhuryöpyn kohteena ole tuolla "elävässä elämässä",Suomi24;ssa korkeintaan,minulle on enemmän kuin yksi tai kaksi tuttua taksimiestä kertonut esim.Volvo S80 ;n automaattivaihteistojen ongelmista,mutta siinäkään kohtaa on paha mennä sanomaan onko se jo ko.mallin tyyppivika!
Tyyppivioistahan tämä mahdollinen tuleva E-sarjalaisen omistaja kyseli,ja automaattivaihteiston ongelmat eivät todellakaan kuulu Mersun tyyppivikoihin,ainakin meilläpäin lähes kaikki taksit esimerkiksi poikkeuksetta automaatteja vuodesta toiseen,eiköhän manuaali olisi vallannut ne markkinat,jos automaattilootat eivät pelaisi!Haluisin vain tuoda esille yhden "varman" tapauksen automaatin hajoamisesta. Kun itse joskus vaihdan w124 uudempaan ykkös vaihtoehto on w210 290 automaatilla.
- kaitsu
kiitti vastauksista, tuli arvokasta tietoo.
joissakin mersuissa on niitä uusia kaasupurkauslamppuja, ne on ilmeisesti hyviä ainakin valaisuteholtaan entäs kuinka usein niitä joutuu vaihteleen ja mitä maksaa?
saako väyryseen lampunlaseja vaihdettua kuten vanhaan 124 koriseen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122