Parhaat Dingo biisit Gallup.

heGULLI

Laajempi gallup

BIISIT
1. Mirah
2. Kreivin sormus
3. Elämäni sankari
4. Musta leski
5. Sinä ja minä

LEVYT
1. Kerjäläisten valtakunta
2. Purppuraa
3. Nimeni on Dingo.....

KOKOELMA LEVYT
1. Tuhkimotarina
2. Dingomania
3. Parhaat

Paras kokoonpano :

Nipa Neumann, Pave Maijanen, Jonttu Virta, Pepe Laaksonen,
Keijo Q

Paras keikka:

v.1994 Alavuden ns.talo.
yleisöennätys yli 900 Dingo musan ystävää paikalla.

17

1291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJK90

      Parhaat biisit

      1.Autiotalo
      2.Valomerkki
      3.Kirjoitan
      4.Levoton tuhkimo
      5.Rio Ohoi

      Parhaat levyt

      1.Kerjäläisten Valtakunta
      2.Nimeni on Dingo
      3.Pyhä klaani

      Kokoelmia en kommentoi

      Paras kokoonpano on Neumann=laulu, akustinen kitara joissain biiseissä muttei koko aikaa :D
      Jonttu Virta=Sähkökitara
      Pepe Laaksonen="Nelikielinen bassokitara" eli siis basso
      Quuppa=rummut
      Pete Nuotio=Sähköurut ja vissiin joku syntettinen piano tai mikä se on

      En oo ollu keikalla enkä mene jos tää nykypäivän pelleily jatkuu samana. Mutta jos on ihan pakko valita niin joku keikka vuosina 1985-1986,sillon oli parhaat biisit!!!

      • !!!

        Miten voit sanoo, et joku keikka 80-luvult on ollut paras, ku et oo sillon ollu ees pilkkeen silmäkulmas? En kiistä sitä etteikö olis ollu, mut ihmettelen vaan...
        Ja sit toinen asia mitä ihmettelen! Miten niin tää nykyinen Dingo on pelleilyy? Mistä tiiät, jos kerta et oo ees keikoil käyny?


      • JJK90
        !!! kirjoitti:

        Miten voit sanoo, et joku keikka 80-luvult on ollut paras, ku et oo sillon ollu ees pilkkeen silmäkulmas? En kiistä sitä etteikö olis ollu, mut ihmettelen vaan...
        Ja sit toinen asia mitä ihmettelen! Miten niin tää nykyinen Dingo on pelleilyy? Mistä tiiät, jos kerta et oo ees keikoil käyny?

        Eikun päättelin biisilistojen ja meiningin perusteella vaikken itse ollut vielä tuota kokemassa

        Pelleilyä on tämä uusin levy.Muita hyviä biisejä ei löydä kuin Purppuraa joka on kieltämättä kaunis kappale


      • !!!
        JJK90 kirjoitti:

        Eikun päättelin biisilistojen ja meiningin perusteella vaikken itse ollut vielä tuota kokemassa

        Pelleilyä on tämä uusin levy.Muita hyviä biisejä ei löydä kuin Purppuraa joka on kieltämättä kaunis kappale

        Keikoil soitetaan pääosin vanhaa matskuu. Uudelt levylt vain Purppuraa, Musta Leski ja Kaikki Kaunis Katoaa! Eikä todellakaan oo mitään pelleilyy keikoilla, vaan kunnon Rockitusta:)) Eikä toi uusin levykään oo mitään pelleilyy! Mä tykkään, mut makuasioistahan on turha alkaa sen enempää kiisteleen... Elä kuuntele, jos ei nappaa! En mäkään kuuntele Yötä/Popedaa:))


      • JJK90
        !!! kirjoitti:

        Keikoil soitetaan pääosin vanhaa matskuu. Uudelt levylt vain Purppuraa, Musta Leski ja Kaikki Kaunis Katoaa! Eikä todellakaan oo mitään pelleilyy keikoilla, vaan kunnon Rockitusta:)) Eikä toi uusin levykään oo mitään pelleilyy! Mä tykkään, mut makuasioistahan on turha alkaa sen enempää kiisteleen... Elä kuuntele, jos ei nappaa! En mäkään kuuntele Yötä/Popedaa:))

        Kyllä se niin on että tommoset vanhat bändit muuttuu vanhemmiten aika paskoiksi

        Popeda on ihan perseestä nykyään,Yö vasta onkin perseestä kun se on Lindholmia lukuunottamatta jotain ihan ämmiä opistotason pellejä.Eputkin veti ihan paskan levyn tään viimisen ettei sitä Eppulevyksi voi kutsuakaan eikä nykysessä Dingossakaan kehumista

        Huomautus:EN IKINÄ KUUNTELE YÖTÄ VAAN ULKOMAISTEN BÄNDIEN LISÄKSI EPPUJA JA POPEDAA.YÖ ON VIELÄ PELLEMPI KUIN NYKYINEN DINGO!!!


      • muistelee
        JJK90 kirjoitti:

        Kyllä se niin on että tommoset vanhat bändit muuttuu vanhemmiten aika paskoiksi

        Popeda on ihan perseestä nykyään,Yö vasta onkin perseestä kun se on Lindholmia lukuunottamatta jotain ihan ämmiä opistotason pellejä.Eputkin veti ihan paskan levyn tään viimisen ettei sitä Eppulevyksi voi kutsuakaan eikä nykysessä Dingossakaan kehumista

        Huomautus:EN IKINÄ KUUNTELE YÖTÄ VAAN ULKOMAISTEN BÄNDIEN LISÄKSI EPPUJA JA POPEDAA.YÖ ON VIELÄ PELLEMPI KUIN NYKYINEN DINGO!!!

        olinpahan aikoinani elokuussa 1984 kaivarissa. ja sanon vaan sen, että kyllä nykydingo on aivan yhtä kova - jollei jopa rajumpi!


    • Neumann4-ever

      BIISIT:
      (Ei järjestyksessä, vaikea laittaa)
      1.PistooliSankari
      2.LähetysSaarnaaja
      3.Levoton Tuhkimo
      4.Hän on Se
      5.Tuulen Viemää

      LEVYT:
      1.Kerjäläisten Valtakunta/Nimeni on Dingo
      2.Purppuraa
      4.Pyhä Klaani

      KOKOELMA LEVYT:
      1.Dingomania
      2.Parhaat
      3.Tähtisarja

      Paras Kokoonpano:
      Neumann, Quuppa, Pete, Pepe ja Jonttu

    • Kapinaa

      Musta tuo Koulukapinaa biisi on hyvä! Ne sanat on vaan aivan loistavat.
      Lisäks, nimeni on dingi, sinä ja minä...kaikki on oikeestaan hyviä.

    • Dingo-biisi

      Ehdottomasti paras on alkuperäinen "The House Wihtout A Name" vuodelta 1986.

      Valitettavasti se on julkaistu vain huippuharvinaisella vinyylillä Suomen ulkopuolella, mutta itse olen sellaisen onnistunut löytämään ja siirtänyt myös cd:lle.

      Ei ole myynnissä.

      • !!!

        Mulla se on kyllä ihan Dingomania kokoelman kakkos CD:llä... Niin ku monella muullakin!


      • ...........
        !!! kirjoitti:

        Mulla se on kyllä ihan Dingomania kokoelman kakkos CD:llä... Niin ku monella muullakin!

        Niin on minullakin, ihan Dingomania cd:ltä kun löytyy tuo biisi. tosin tuo maxi sinkku noista Englannin kielisistä biiseistä on harvinaisuus.


      • Dingo-biisi
        !!! kirjoitti:

        Mulla se on kyllä ihan Dingomania kokoelman kakkos CD:llä... Niin ku monella muullakin!

        Kappaleen alussa oleva nauru, bassojen syvyys ja dynamiikka on pilattu tuossa Dingomania-versiossa. Rehellisesti sanottuna Dingomania-versio kuulostaa hirvittävälle!


      • Anonyymi

        Minulla on se alkuperäinen 7-tuumainen sinkku, jossa on ne alkuperäiset versiot.

        Minkähän takia Dingomanialla julkaistiin vaan ne maxisinglen oudot versiot.


    • Anonyymi

      Parhaat biisit (ei järjestyksessä)
      1. Pistoolisankari
      2. Lähetyssaarnaaja
      3. Sinä ja minä
      4. Levoton tuhkimo
      5. Nimeni on Dingo

      Albumit:
      1. Kerjäläisten valtakunta
      2. Nimeni on dingo
      3. Pyhä klaani

      • Anonyymi

        Parhaat biisit (ei välttämättä järjestyksessä):
        1. Juhannustanssit
        2. Perjantai
        3. Nimeni on Dingo
        4. Pistoolisankari
        5. Mirah

        Albumit:
        1. Kerjäläisten valtakunta
        2. Nimeni on Dingo
        3. Pyhä klaani

        Kokoelmat:
        1. Parhaat
        2. Kunnian päivät
        3. 20 suosikkia Autiotalo


    • Anonyymi

      No joo mul o mieltymykset niihi dingo biiseihin jotka ei oo kaikkein suosituimpia. Esim hämähäkkimies, ameriikassa , tuulen viemää , ota paha pois ja sata rohkeaa laivaa.

    • Anonyymi

      1. Lapin kesä
      2. Musta tuntuu
      3. Sillan alla välkkyy
      4. Sapeli tiikeri
      5. Aitiotalon kellarissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      459
      3369
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      451
      3277
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      135
      2918
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2242
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2110
    6. 187
      1460
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1367
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1232
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1060
    Aihe