Mirtazapin 30 mg 1/2 tablettia...

Minulla on masennusta ja unettomuutta, unilääkkeenä olen käyttänyt kesäkuusta alkaen Tenox 20 mg 1 -
1,5 tablettia. Nyt viikko sitten aloitin Mirtazapinin 1/2 tablettia illalla. Sanottiin, että se auttaa myös univaikeuksiin, mutta eipä vaan auta.
Ensimmäisenä yönä nukuin hyvin, mutta sen jälkeen olen nukkunut huonosti, pitkään saa odotella unentuloa ja sitten kun nukahdan, niin nukun katkonaisesti. Tällä hetkellä otan lisäksi 1/2 tablettia Tenoxia, mutta siltikään en saa nukuttua. Missähän lienee vika? Ei tietystikään vielä ole vaikutus alkanut kyseisellä lääkkeellä vielä, mutta voiko se aiheuttaa unettomuutta kuitenkin? Minkälaisia kokemuksia muilla on?
1834610
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 18

Vanhimmat

ainakin unettomuuteen. Masennuksesta en tiedä. On sitten vissiin yksilöllistä tämäkin.

Äänestä

Pyysin jotain tosi nukuttavaa mielialalääkettä, ja sain Mirtazapin 30 mg. Tuoteselosteessa luki sivuoireina mm.levottomat jalat! Eihän minulla tullut mieleenikään kertoa,että minulla on "levottomat jalat" oireyhtymä.

Lopun varmasti arvaatkin, miten siinä sitten kävi.

Äänestä

Et kertonut viestissäsi kuinka vahvaa sinulle määrätty Mirtazapin (=Remeron) on, puolikas tabletti on aika vähän, nosta määrää vähitellen 1-1,5 tablettiin ja otat sen 30-60 min ennen nukkumaan menoa. Toimii varmasti, heti alusta lähtien. Mutta ehkä tiedät, että Mirtazapinilla on ruokahalua kasvattava vaikutus - ja sen kanssa KANNATTAA OLLA TODELLA VARUILLAAN. Tahdonlujuutta jne, niin kaikki menee ihan hyvin. Voimia.

Äänestä
  • Vahvuus on siis 30 mg, otan sen puolikkaan tunti ennen nukkumaanmenoa. Vaikutus ei ole sitä mitä luvattiin.

    Äänestä

Mitä pienempi annos Mirtazapinia, sitä enemmän se väsyttää. Eli puolikas väsyttää enemmän kuin kokonainen.

Äänestä
  • Hei

    Vuoden vanha viestiketju, mutta väliäkö sillä....
    Onko tosiaan näin, että pienempi annos väsyttää enemmän?? Mihin perustuu - faktoihin vai vain joidenkin tuntemuksiin?

    Nimim. Vähentäisikö

    Äänestä

  • Yllättynyt kysyy kirjoitti:

    Hei

    Vuoden vanha viestiketju, mutta väliäkö sillä....
    Onko tosiaan näin, että pienempi annos väsyttää enemmän?? Mihin perustuu - faktoihin vai vain joidenkin tuntemuksiin?

    Nimim. Vähentäisikö

    Näin minullekin psykiatrini sanoi. Oma kokemus vahvistaa.

    Äänestä

  • heippa!
    no toi ei pidä paikkaansa,se annosmäärä siis,mitä kauemmin käytät sen paremmin auttaa, joku 1,5v ni sitten toimii oikeesti. tottakai oma paino vaikuttaa lähtötilantaaseen mä 130kg ni 1,5 yms...mutta näin.

    Äänestä

  • kimmo 20099 kirjoitti:

    heippa!
    no toi ei pidä paikkaansa,se annosmäärä siis,mitä kauemmin käytät sen paremmin auttaa, joku 1,5v ni sitten toimii oikeesti. tottakai oma paino vaikuttaa lähtötilantaaseen mä 130kg ni 1,5 yms...mutta näin.

    siis pitää käyttää säännöllisesti joku 1,5v ni sitten auttaa ja annosmäärä lääkärin määräämä,paino´n mukaan, yms

    Äänestä

Podin vuosi unettomuutta ja kaikkea tuli kokeiltua. Lopulta sain mirtzapin lääkettä. Lääkäri määräsi sitä 0.5-1.5 tablettia iltaisin. Aloittelin puolella ja unta tuli hiukan annosta lisäsin 1.5 mutta unet alkoi entisestään huonontua. Tuosta päättelinkin, että mitä pienenmpi annos sen parempi. Puolitin puolikkaan ja unet vain kasvoi eli annos koko oli silloin 7.5 mg. siitä edellen puolitus ja oltiin jo 3.75 mg unet senkun parani. Lopulta sekä nyt otan vain hyppysellisen lääkettä oisko edes 2 mg. Unet on parantuneet rajusti. Eli yksi tabu riittää mulla yli viikoksi nyt. Näin lääke toimi minulla siis.

Äänestä

Remeronin yleisenä sivuvaikutuksena on uneliaisuus. Siksi se otetaan illalla, mutta vaikutus nukkumiseen on kuitenkin melko pieni ja tietenkin vaihtelee yksilöllisesti.
Tenoxilla tuskin on enää mitään vaikutusta koska tottumus muodostuu melko nopeasti. Ohjeissahan sanotaan muistaakseni että saa käyttää enintään 2 viikkoa johon sisältyy lääkkeen asteittainen lopettaminen. Älä vaan ala lisäämään sen annosta! Parempi lopettaa Tenox pikkuhiljaa vähentäen.
Unihäiriöt on varmaan masennuksen yleisin oire. Ehkä voisit pyytää lääkevaihtoa johonkin muuhun mielialalääkkeeseen (Seroxat, Cipramil) ja ottaa Remeronia illalla 1/8 tabletti nukkumis avuksi. Ja yritä päästä esim. terveyskeskuksen psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille.

Äänestä
  • se tennari toimii kun otat sitä tarpeeksi ja just ennen nukkumaanmenoa. Siihen se mirta annos pari tuntia aikaisemmin niin kyllä toimii. Ite syönyt 20 mg tenoxia jo 7 vuotta ja yhä pörisee. Kokeilkaapas jauhaa se pölyx ja nuuhkaiskaa nekkuun. kopsahtaa vielä nopeammin.

    Äänestä

  • Joshua samolainen kirjoitti:

    se tennari toimii kun otat sitä tarpeeksi ja just ennen nukkumaanmenoa. Siihen se mirta annos pari tuntia aikaisemmin niin kyllä toimii. Ite syönyt 20 mg tenoxia jo 7 vuotta ja yhä pörisee. Kokeilkaapas jauhaa se pölyx ja nuuhkaiskaa nekkuun. kopsahtaa vielä nopeammin.

    ja sit ei kun enää pörise niin liuota ja tykitä hihaan! Järki hei tohon tarkotukseen se lääkäti ei varmaan niitä määrännyt ja oikeesti sitä ei saa ottaa liikaa. yksi 20mg tabletti vaikuttaa unen saantiin paremmin kun kymmenen. TOSI ON!

    Äänestä

Elikkä vetäise se koko 30 mg mirta 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa ja lisäksi se tennari kokonaisuudessaan just ennenku menet unille. tenox vaivuttaa uneen nopeasti ja pitkävaikutteisena se mirta pitää unen tasaisena aamuun asti. aamulla pirteä ja reipas olo. usko pois. Jos otat sitä mirtaa esim 60 mg niin vaikutus kääntyy selälleen ja teho alkaa vasta monen tunnin päästä. Ja muista ottaa aina samaan aikaan ja säilytä tasainen unirytmi. kyllä auttaa.

Äänestä

HALLOO

Äänestä

Minä olen ottanut joka toinen päivä puolikkaan mirtazapinia ja joka toinen päivä puolikkaan tenoxia. Lisäksi pidän ainakin 2 sellaista yötä viikossa etten ota kumpaakaan lääkettä ja nukun silloin vähän huonommin. On myös ollut sellaisia aikoja ettei ole tarvinnut ottaa kumpaakaan ja ihan hyvin olen silti nukkunut. Joskus kuitenkin tarvitsen lääkkeitä kun ahdistuksen takia uni ei tule millään.

Äänestä

Koita pienempää annosta, 1/4 osa tablettia esim. pitäisi tehota paremmin juuri unettomuuteen.

1Äänestä

Itsellä mirtatsapiini toimi noin 1½v erittäin hyvin 15mg annoksella. Alussa jopa liiankin hyvin, koska tuli nukuttua 10-12 tuntia yö. Sitten teho loppui täysin. Kokeilin vaikka mitä annosta, mutta kun ei niin ei.

Tällä hetkellä nukun triptyylillä. Bentsot ei auta, jos vähänkin pidempään syö.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


...illalla otettuna kirjoitti:

Minulla on masennusta ja unettomuutta, unilääkkeenä olen käyttänyt kesäkuusta alkaen Tenox 20 mg 1 -
1,5 tablettia. Nyt viikko sitten aloitin Mirtazapinin 1/2 tablettia illalla. Sanottiin, että se auttaa myös univaikeuksiin, mutta eipä vaan auta.
Ensimmäisenä yönä nukuin hyvin, mutta sen jälkeen olen nukkunut huonosti, pitkään saa odotella unentuloa ja sitten kun nukahdan, niin nukun katkonaisesti. Tällä hetkellä otan lisäksi 1/2 tablettia Tenoxia, mutta siltikään en saa nukuttua. Missähän lienee vika? Ei tietystikään vielä ole vaikutus alkanut kyseisellä lääkkeellä vielä, mutta voiko se aiheuttaa unettomuutta kuitenkin? Minkälaisia kokemuksia muilla on?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu