saako rakkautta tunnustaa?

Kaija K.

Miten koet rakkaudentunnustuksen naiselta, johon itselläsi ei ole voimakkaita tunteita? Voiko sen kokea ahdistavaksi vai onko kyseessä enemmän kummnkin miellyttävä kokemus?

17

2571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehenpuoli**

Mieluiten rakkaudentunnustuksen kuulisi siltä, jota itse rakastaa. Jollekin muulle voi olla vaikea keksiä hyvää vastausta.

• Kaija K.

Joskus se vastaus ei ole edes olennaisin, vaan se että haluaa sanoa. Jos vain sanoo niin, odottamatta mitään. Tuli tehtyä niin. Nyt vain epäilen, että tuliko tehtyä moka. Suomalaiset eivät taida suurista tunteista pitää niin että ne sanotaan, aidakaan odottamattomasti. Toivottavasti ei pidä ihan mielipuolena. Tehty mikä tehty. Rakkaus on niin harvinainen tunne, että en halunnut pitää piilossa.

• on jo
        Kaija K. kirjoitti:

Joskus se vastaus ei ole edes olennaisin, vaan se että haluaa sanoa. Jos vain sanoo niin, odottamatta mitään. Tuli tehtyä niin. Nyt vain epäilen, että tuliko tehtyä moka. Suomalaiset eivät taida suurista tunteista pitää niin että ne sanotaan, aidakaan odottamattomasti. Toivottavasti ei pidä ihan mielipuolena. Tehty mikä tehty. Rakkaus on niin harvinainen tunne, että en halunnut pitää piilossa.

rakastettu niin älä nyt ainakaan kuuluta sitä hänelle kaikenaikaa.Olet sen ilmoittanut ja hän tietää sen.Mun miehelle tuli tuntemattomasta num puhelu jossa nainen vain ilmoitti että rakastaa häntä.Mieheni oli äimän käkenä kun ei edes tiedä kuka soitti vaikkei sillä meidän parisuhteenkannalta olekkaan merkitystä.Eihän mikään laki kiellä tunteen kertomista, eri asia on jos rupeaa toisessa roikkumaan kun pakkomielteinen, se rasittaa kyllä kaikkia.

• Kaija K.
        on jo kirjoitti:

rakastettu niin älä nyt ainakaan kuuluta sitä hänelle kaikenaikaa.Olet sen ilmoittanut ja hän tietää sen.Mun miehelle tuli tuntemattomasta num puhelu jossa nainen vain ilmoitti että rakastaa häntä.Mieheni oli äimän käkenä kun ei edes tiedä kuka soitti vaikkei sillä meidän parisuhteenkannalta olekkaan merkitystä.Eihän mikään laki kiellä tunteen kertomista, eri asia on jos rupeaa toisessa roikkumaan kun pakkomielteinen, se rasittaa kyllä kaikkia.

Tökerösti teki ko. nainen, jos tiesi miehesi olevan varattu. Muuta en asiastanne halua sanoa.

"Minun" tapaukseni on vapaa, tiedän vain että tunne on yksipuolinen. Yhden kerran vain asian sanoin ja pidän sen asian sitten poissa päiväjärjestyksestä. Ajattelin vain kysyä, miten ihmiset kokevat sen, että joku tunnustaa rakkautensa tilanteessa, missä eivät itse niin koe. Oikeastaanhan se molemminpuolinen yhtäaikainen rakkaus on harvinaisempaa, vaikka onnea olisikin.

• kärsivä-norsu
        Kaija K. kirjoitti:

Tökerösti teki ko. nainen, jos tiesi miehesi olevan varattu. Muuta en asiastanne halua sanoa.

"Minun" tapaukseni on vapaa, tiedän vain että tunne on yksipuolinen. Yhden kerran vain asian sanoin ja pidän sen asian sitten poissa päiväjärjestyksestä. Ajattelin vain kysyä, miten ihmiset kokevat sen, että joku tunnustaa rakkautensa tilanteessa, missä eivät itse niin koe. Oikeastaanhan se molemminpuolinen yhtäaikainen rakkaus on harvinaisempaa, vaikka onnea olisikin.

Ihastumisen tunnustaminen olisi jotenkin kevyempi vaihtoehto. Siihen olisi vastapuolenkin helpompi reagoida -rakkaus kuulostaa niin vakavamieliseltä.

Jos ihan ventovieras ihminen tunnustaa rakkautta, tulee kyllä ensimmäisenä mieleen, että kyseessä on joku omassa mielikuvitusmaailmassaan elävä yksilö.

• scale
        Kaija K. kirjoitti:

rohkeudestasi. Tuo homma nk. "vaatii munaa" pistää itsensä likoon täpöillä.
        Mun mielestä on ihan ok kertoa tunteistaan tuossa sinun tapauksessasi jos kerran toinen on sinkku.
        Eipä jää asia kalvamaan meni syteen tai saveen.
        Sä olet kadehdittavan rohkea ihminen.

• Kaija K.
        scale kirjoitti:

rohkeudestasi. Tuo homma nk. "vaatii munaa" pistää itsensä likoon täpöillä.
        Mun mielestä on ihan ok kertoa tunteistaan tuossa sinun tapauksessasi jos kerran toinen on sinkku.
        Eipä jää asia kalvamaan meni syteen tai saveen.
        Sä olet kadehdittavan rohkea ihminen.

Noin sanoi ystävättärenikin, kun kerroin "mitä on tullut tehtyä". Sanoi, että olen rohkea. En olisi sitä itse osannut niin ajatella. Se tuntui vain oikealta sanoa. Se helpottaa minua niin, että tiedän ettei asia ole enää minusta kiinni. Voin sillä tavoin unohtaa asian, jos en vastakaikua saa. Tiedän, että se rakkaus sanana on kamalan voimakas. Tykkääminen tai ihastuminen kumminkin liian lievä, joten tykitin täysillä, heh. No, ehkä tämä on oikea tie. Tunteet pitää osata sanoa. Eihän siinä ole mitään häpeämistä ainakaan, että on näin päässyt käymään. En minä mikään häirikkö ole, kyllä hän sen tietää.

• EI PALA

..TULESSAKAAN.Ei se ole palanut eilen,ei tänään,eikä se pala huomennakaan.Mutta kuumaksi se aina laitetaan.Eikä kaivele sen koommin.Ylpeys vain kieltää sen sanomisen.Ihminen pelkää nolattavaksi tulemista,joksi useimmiten joutuukin,mutta pala se ei,totuus.

• Kaija K.

Mukava lukea täältä, etten tunteineni olen ihan höppänä. Totuuden tahdoin sanoa. Olet aivan oikeassa. Elämässä on aivan tarpeeksi pelejä ja peittelyä.

• Itseäni ukkomiehenä "ahdistaa"...kokemusta on.
      Tuntuu välillä, että tämän rakastuneen elämä oman perheensä kanssa menee hukkaan. Mitään vastakaikua en ole antanut.

Tietäisi vain millä ne ns. rakkauden tunnustukset ja muut yhteydenotot saisi loppumaan ns. hyvällä. Toisinaan luulen onnistuvani, kunnes vuoden parin kuluttua ne alkavat uudestaan. Miksi on niin vaikea hyväksyä, että minä olen varattu ja varsin tyytyväinen omaan elämääni...(Pitäisiköhän heittää palloa naisen logiikan puolelle)

Perseestä...tämänkin olen kertonut hänelle.

• suhteessa...mutta

Entä,jos itse satut ihastumaan? Päteekö sama? On se varmaan ahdistavaa,mutta ei vaan sinulle...Muista aina ,että kukaan ei tunteilleen mitään voi..ne vaihtelee ilosta suruun.....Et voi tietää,milloin on sinun vuorosi ihastua.Näin se vain on. Se on aika luonnollista.

• suhteessa...mutta kirjoitti:

Entä,jos itse satut ihastumaan? Päteekö sama? On se varmaan ahdistavaa,mutta ei vaan sinulle...Muista aina ,että kukaan ei tunteilleen mitään voi..ne vaihtelee ilosta suruun.....Et voi tietää,milloin on sinun vuorosi ihastua.Näin se vain on. Se on aika luonnollista.

"Entä,jos itse satut ihastumaan? Päteekö sama?"

- Minulle ei ole koskaan tuottanut ylitsepääsemättömiä vaikeuksia päästä yli ihastuksista. Itse ymmärrän kyllä vetäytyä mikäli toista ei kiinnosta.

• Kaija K.

Inhottaa ajatus, että hän kokisi asian jotenkin uhkaavasti. Mahdollistahan sekin on.

Aika surullista, että ukkomieheen jää noin jumiin. Oletko itse antanut aihetta?

• Kaija K. kirjoitti:

Inhottaa ajatus, että hän kokisi asian jotenkin uhkaavasti. Mahdollistahan sekin on.

Aika surullista, että ukkomieheen jää noin jumiin. Oletko itse antanut aihetta?

...kun olimme molemmat vielä "villejä ja vapaita" (kummallakin oli pieniä virityksiä suuntaa ja toiseen). Silloinen "tapailu" päättyi hänen aloitteestaan ja jatkoimmme elämäämme eri suunnilla.

• rupeli

Oudolle se tuntuu, jos ei ole huomannut minkään laista ihastumista edes toisesta. Yleensä kerrotaan, jos on ihastunut ennenkuin aletaan kertoilemaan rakkaudesta ja rakastumisesta..?

Ihastuminen ja rakastuminen on minun mielestä melkolailla eri asia.

Tietysti vois ajatella, että huonolla tuurilla oikein hyvällä ja pitkäaikaisella ystävällä voi napsahtaa päässä silleen, että se rakastuu. Jos on ollut jo pitkään ihastunut, vaikka sitten tietämättään. Tai muuten on herkässä vaiheessa elämässä eikä älyä pitää varaansa.

Jos ystävä kertoo, että on rakastunut, niin sitten se onkin perhanan paha paikka, kun ei haluaisi menettää ystävää eikä tuottaa pahaa mieltä, mutta toisaalta jos ei rakasta, niin pakkohan se on jotenkin sekin saada sanotuksi. Riskinä se, että ystävyys loppuu siihen.

Ehkä vois yhdessä yrittää selvittää onko se rakkautta vai mitä läheisyyttä, ystävyys kun on tavallaan rakkautta sekin.

• Rakastunut pöhkö

Tungen samalle saralle,koska itselläni sama lehmä ojassa.Eli pitkän suhteen jälkeen huomasinkin rakastavani ja sanoin sen, enkä saanutkaan mitään vastinetta sanoilleni.

Poikki meni suhde lähinnä minun toimestani,koska mies meni niin vaikean oloiseksi.

Pystyttekö te elämään suhteessa,jossa itse rakastatte mutta toinen tuntee "lämpimiä tunteita",mutta ei rakasta?

• Miestilitys

Puoliso on hieno ihminen, maailman paras äiti lapsille ja kaikkea muuta. Mutta en rakasta häntä, en tunne meitä pariksi, yhdessä tekemisen ja jakamisen tunne puuttuu. Pidän ja arvostan kyllä.

Tunne on piinaava ja sitä pahentaa se, että toinen osapuoli ansaitsisi kaiken mahdollisen onnen, mutta meillä ei sitä ole eikä näytä tulevankaan. Monta vuotta on mennyt tasaista alamäkeä.

Oikein pitäisi toimia. Mikä on oikein??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      10474
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5572
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5133
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3891
    5. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3568
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3523
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3036
    8. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      78
      2874
    9. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2683
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56