Kainalo vihloo

Nyt alkaa mennä hermot, kainalo ollut kipeä jo kuukauden. Kipu alkoi kun sinne ilmestyi turvonnut imusolmuke joka kuitenkin hävisi parissa päivässä. Kipu jatkui..
menin lääkäriin ja siellä tehtiin kainaloiden ja rintojen ultraääni, ilmeisestihän kainaloon saattaa tulla imusolmukkeita jos on kyse rintasyövästä. Mitään kyhmyjä ei lääkäri kuitenkaan nähnyt. Kipu jatkuu koko ajan... mistä ihmeestä voi johtua, onko kenelläkään ollut samanlaista? olen 24v.
1217377
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

Itselläni kainalot oireilevat välillä. Kipu on valillä erilaista. Kyhmyjä ei ole. KÄvitkö yksityisellä lääkärissä, jos he ultrasivat kainalot?? Paljonko maksoi, jos kävit yksityisellä.

Itselläni monesti rinta/selkälihasten venyttely auttanut. Nytkin on kainalo tuolta hiukan takaa kipeä, luulen kivun olevan takimaisessa kainalopoimussa. Tämähän muodostuu leveästä selkälihaksesta, voisikohan se kenties minulla olla liian kireä??

Kipu on inhottavaa, ja aina sitä pahinta tietty pelkään..

Äänestä
  • yksityisellä. Maksoi muistaakseni 97 eur kun kelakorvaukset oli otettu pois. Mielestäni terveys on kuitenkin niin tärkeää ettei raha paina tuollaisissa asioissa. Minun kipuni on jotenkin tulehduksellista ja vihlovaa tai tuntuu siltä. Minulla on kainalon vieressä käsivarressa myös patti joka on ollut siinä n.vuoden ja sekin kipuilee välillä. Sekin ultrattiin mutta sanottiin ettei sille tarvitse tehdä mitään. Jotenkin pistää kuitenkin
    miettimään että mistä tämä kipu johtuu ja voiko näillä olla yhteyksiä toisiinsa. Mihinköhän tutkimuksiin sitä oikein pitäisi mennä että saisi vastauksia....

Äänestä

• Ap......... kirjoitti:

yksityisellä. Maksoi muistaakseni 97 eur kun kelakorvaukset oli otettu pois. Mielestäni terveys on kuitenkin niin tärkeää ettei raha paina tuollaisissa asioissa. Minun kipuni on jotenkin tulehduksellista ja vihlovaa tai tuntuu siltä. Minulla on kainalon vieressä käsivarressa myös patti joka on ollut siinä n.vuoden ja sekin kipuilee välillä. Sekin ultrattiin mutta sanottiin ettei sille tarvitse tehdä mitään. Jotenkin pistää kuitenkin
    miettimään että mistä tämä kipu johtuu ja voiko näillä olla yhteyksiä toisiinsa. Mihinköhän tutkimuksiin sitä oikein pitäisi mennä että saisi vastauksia....

Itselläni maksoi pari sataa pelkkä rintojen ja kainaloiden ultraus yksityisellä

Äänestä

Hei,
kainalossa on aina imusolmukkeita, jotka voivat turvota monistakin syistä. Syöpäpatit eivät kuitenkaan tule ja mene, ne olla jököttävät paikallaan. Uudelleen vain lääkäriin ja verikokeisiin, jos ei niitä jo otettu. Kyseessä voi olla vaikkapa jonkinlainen tulehdus tai sata muuta, lääkkeillä parannettavaa vaivaa.

Äänestä

itsellä myös kainalo ollut kipeä. ja joku ihme pattikin löytyy. kesällä kävin näyttämässä. ja sh:n mielestä mitään pattia ei ole (jotkut rauhaset kuulemma vaan ärtyneet). pitäisi vissiin mennä uudelleen, kun ei tuo tuosta lakkaa. ei vaan aina viitsisi sielläkään rampata. ja pahintahan sitä aina pelkää. :/

Äänestä
  • Minulla on ollut myös 2kk ajan ihmeelisiä tuntemuksia kainalossa ja välillä vasemmassa rinnassakin. lähinnä vihlontaa tai kipua. Välillä tuntuu vaan kun kainalossa olisi jotain ylimääräistä. Kävin lääkärissä ja mitään patteja ei löytynyt. Kirjoitti kuitenkin lähetteen mammografiaan, joten sitä tässä odottelen. Jotenkin vaan tosiaan pelottaa, jos löytyykin jotain pahaa. Mutta toivottavasti kaikki olis hyvin!!!

Äänestä

• Tk0 kirjoitti:

Minulla on ollut myös 2kk ajan ihmeelisiä tuntemuksia kainalossa ja välillä vasemmassa rinnassakin. lähinnä vihlontaa tai kipua. Välillä tuntuu vaan kun kainalossa olisi jotain ylimääräistä. Kävin lääkärissä ja mitään patteja ei löytynyt. Kirjoitti kuitenkin lähetteen mammografiaan, joten sitä tässä odottelen. Jotenkin vaan tosiaan pelottaa, jos löytyykin jotain pahaa. Mutta toivottavasti kaikki olis hyvin!!!

Kyllä ennen vanhaan pääsi tosta noin vaan tutkimuksiin itse ravasin vaikka kuinka paljon että pääsin edes ultraan

Äänestä

Johtuisko pinnetilaata, hermopuristuksesta? Venyttely auttaa jos siitä kyse, tyhjennys ,jos on pattia tai muuta keikattabaa ja hermokipulääkkeet mikäli hermokipu on kroonista ja vakavaa. Joskys jopa leikkaus, kainalonkin hermopinteet vapauttamiseksi, mikäli siitä kyse.

Äänestä

Lihasten yhteuspuristus on helposti syntyvä tila, etenkin urheilijoilla ja muillakin paljon liikuntaa harrastavilla. Voi yltää myös kainalo, hartian seudulle. Kun lihakset laajentuvat, saavat massaa, niin siinä tilanteessa on mahdollista että esim nervus humerii, olkahermo jää puristuksiin.

Äänestä

Korj. Nervus humerus.

Äänestä

Hermot lähtevät plexuksesta. Myös maitohappoja voibtulka tielle puristamaan hermoa, hermoja. Tällöin rutisee ha lihashieronta, omatoiminenkin auttaa sekä verryttely esimerkiksi musiikin tahtiin. Lihasspasmit lievenevät jumpalla, niinkään mikään voide ei kyllä aura, ainakaan minua.

Äänestä

Ei syöpä aiheuta imusolmukkeita

Äänestä

Kommentoi aloitusta

---------------- kirjoitti:

Nyt alkaa mennä hermot, kainalo ollut kipeä jo kuukauden. Kipu alkoi kun sinne ilmestyi turvonnut imusolmuke joka kuitenkin hävisi parissa päivässä. Kipu jatkui..
menin lääkäriin ja siellä tehtiin kainaloiden ja rintojen ultraääni, ilmeisestihän kainaloon saattaa tulla imusolmukkeita jos on kyse rintasyövästä. Mitään kyhmyjä ei lääkäri kuitenkaan nähnyt. Kipu jatkuu koko ajan... mistä ihmeestä voi johtua, onko kenelläkään ollut samanlaista? olen 24v.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu