Itselläni on ollut luultavasti jo Heinäkuusta asti poskiontelotulehdus. Ja tässä alkaa jo huolestua, kun se ei näytä millään paranevan. Minulla oli kesäkuussakin poskiontelotulehdus, mutta se hoitui 14 päivän amorion kuurilla. No, en tiedä mistä sitten sain tämän heinäkuisen poskiontelotulehduksen, varmaan kun olin ulkona uima.avustajana uimakoulussa. No, ensiksi sain tähän taas amorion kuurin, mutta tauti vain paheni, joten se vaihdettiin zithromaxiin. Tämä helpottikin aluksi oloa, muttei kumminkaan parantanut. Lopulta menin terveyskeskuksesta nenälääkärille. No, määräsi nenäsumutetta viikon ajaksi, ja jos ei sillä hoidu, haen ketek kuurin apteeksista. No, ketekillä oireet taas helpottuivat huomattavasti. Mutta pientä vaivaa oli vielä. No, uudestaan menin lääkärille ja sanoin, että vasemman puolen poskessa on lievää outoa tunnetta yhä. No, otti kuvan ja sanoi, että vasemmalla puolella on hieman, muttei todellakaan paljoa. Oikealla puolella ei vissiin ollut mitään. No, punkteerasi vasemman puolen ja sanoi että kyllä se nyt tosta hoituu, kun sitä räkää oli niin vähän. No, ei oikein siltä tunnu... Punkteerauksesta on 1.5 viikkoa ja poski on vieläkin outo ja nenä välillä tukossa (vasen puoli). Minulla jäi punkteerauksesta muutenkin kauhea kammo, koska se oli hyvin kivuliasta. Ja lääkäri ei ollut taidoton, vaan asiansa hyvin osaava lääkäri, kaikilla nyt vain on erilainen kipukynnys. Ja minun tapauksessani, se SATTUI. Mietein, että olisiko poskiontelotulehdukseni voinut parantua kahdella ketek kuurilla? Alkaa väsyttämään tämä kun ei tunnu lääkkeet tai punkteeraus parattavan kun heti tulee takaisin. Vaikkei tulehdus kuulemma ollut ollenkaan paha, vaan lievä. Oikealta puolelta se parantui kyllä ilman punkteerausta, mutta tämä vasen puoli... Keväällä sain kyllä vasempaan silmääni aikamoisen tällin harkoissa, ja siitä lähtien se on vähän oireillut. Mitään vauriota ym ei kumminkaan ole. Minulla ei myöskään ole koskaan ennen ollut poskiontelotulehdusta. Kuulin kumminkin, että tänä kesänä olisi ollut liikkeellä sitkeemmän puolista poskiontelotulehdusta? Millain itse pääsette tästä kierteestä?
jatkuva poskiontelotulehdus
5
6239
Vastaukset
- samoin!
Ikävä juttu!
Itse pääsin "kierre" taudista kunnes löysin lääkärin joka osasi autaa.Sain muuutaman päivän kortisonikuurin ja olo parani huomattavasti.
Söin myös ennen jopa 3 kuuria antibiottia putkeen kun olo ei vaan helpannut.
Käytän Flixonasea jokapäivä sekä Benadryliä/Zyrtekkiä..eipä ole sen jälkeen poskiontelotulehdukset vaivanneet.
Lue myös:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000206&posting=22000000017384709
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000206&posting=22000000016914213
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000206&posting=22000000016091075
Onko muuten ollutlääkärin kanssa juttua mistä johtunee jatkuvat tulehdukset? Mulla ne tulee...työpaikan homeesta sekä allergiasta, tai allergia altistaa tälläsille jutuille. Osalla voi olla FES-leikkaus tarpeen...eli rakeenteellisia vikojakin voi joillan olla,tietämättä.
Punkteeraukselta olen välttynyt,luojan kiitos!
Tsemppiä sulle!! - leo K.
Kun käyttää Otrivin nenäsumutetta! Itse olen käyttänyt sitä jo monta vuotta, todella!!!
On pitänyt ko.taudin loitolla.- olen kyllä
käyttänyt, kun nenälääkäri määräsi sitä minulle, mutten huomaa mitään eroa... Hmm... kesäkuussa kun ensimmäinen poskiontelotulehdus oli ohi, mutta päässä oli yhä "outoa" tunnetta. Niin lääkäri tarkisti, niin ei ollut tulehdusta enää, vaan limakalvot olivat turvonneet, sanoi sen olevan allergista. Mutta oloni ei kumminkaan ollut nuhainen. Sain siis allergia lääkettä, ja ei minulla kyllä allergialääkkeen aikana ollut yhtään poskiontelotulehdusta... Ehkäpä pitäisi puhua lisää tästä? Mutta kumminkin flunssaakin on nyt ollut, ettei se pakosti ole allergiaa. No, nyt olen käyttänyt nenääni humidose suihketta, kun sen pitäisi kostuttaa nenää...
Rakenteellista "virhettä" minulla ei ole kuulemma, ettei leikkausta tarvitse.
- poskiontelot
Juu... minulla jäi vuosi sitten flunssan jälkeen poskiontelon tuledus päälle. Eipä ole vieläkään parantunut kunnolla, rönten kuvissa näkyy vain lievää turvotusta eli mikään paha tuledus ei ole kyseessä. Nyt on sen vuoden verran ollut mitatessa kuumetta tuossa 37 astetta. Eli vähän lämpöä ja turvotuksen tunne onteloissa.
Lääkärit oikeastaa luovuttivat tai leimasivat hulluksi kun eivät keksineet mikä sitä piti yllä tai miten sen saisi loppumaan. Toivottavasti olet jo parantunut! =) - marjo-84
Moi! Minulla on useasti poskiontelotulehdus. (eli kierre) Suosittelen kokeilemaan sarvikuonoa sen saa apteekista ostettua ja on helppa käyttä josa on selkeät ohjeet...itelläni se on tehonnut joka kerta.
Minultakin ois muuten jouduttu punkteramaan, kun antibiootit eivät enää auttaneet. Sarvikuonolla meni ohi. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa953651Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292403Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422049Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.35915- 44841
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30820Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61815Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5799- 40707
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies89695