Miksi en pysty itkemään?

Camui

Olen 17v. poika ja minulla on todella vaihtelevat mielialat. Nuorempana kun olin masentunut ja surullinen, niin sain ikävän tunteen poistettua itkemällä. Mutta nykyään en osaa enään itkeä, vaikka yritän. Saatan saada yhden kyyneleen, mutta se jääkin sitten siihen.
Onko todella niin, että miehet eivät itke?

19

7679

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-itse-mies

      Luulisi, todellakin luulisi, että miehet myös itkisivät....................................

      Kaikille ei niitä kyyneleitä tule niin paljoa. Älä huolestu, jos sinulle ei kerry suriessasi paljoa kyyneleitä. Ei miehille yleensä kerry. Mutta kyllä hekin itkevät.

      Huono olo lähteeä pois sillä, että ylipäätään suree hetken aikaa. Joko kyynelten kanssa tai ilman. :)

      • Levykevandaali

        En tiedä, miksi sinä et pysty itkemään.


    • junnimanni

      Eihän siinä ole mitään pahaa vaikka itkisit.
      Sama tuska on sisälläsi,tuli silmistäsi tippoja tai ei.Se ei todellakaan haittaa poika hyvä :=)

      • deedee

        Tuntuu ettei sitä tunnetta oikein voi tietää ellei ole omakohtaisia kokemuksia. Itkeminen ilman kyyneleitä on kamalaa. Sitä tunnetta ei voi saada ulos mitenkään ilman kyyneleitä. Eikä kyseessä ole mikään ohi menevä juttu ainakaa minun kohdalla, puoleen vuoteen en ole itkenyt, mutta on silti kauhea olo. Kyse ei ole siitä etteikö haluaisi itkeä vaan siitä ettei PYSTY itkemään.


      • Camui
        deedee kirjoitti:

        Tuntuu ettei sitä tunnetta oikein voi tietää ellei ole omakohtaisia kokemuksia. Itkeminen ilman kyyneleitä on kamalaa. Sitä tunnetta ei voi saada ulos mitenkään ilman kyyneleitä. Eikä kyseessä ole mikään ohi menevä juttu ainakaa minun kohdalla, puoleen vuoteen en ole itkenyt, mutta on silti kauhea olo. Kyse ei ole siitä etteikö haluaisi itkeä vaan siitä ettei PYSTY itkemään.

        ...mä en oo itkenyt kolmeen vuoteen...


      • deedee
        Camui kirjoitti:

        ...mä en oo itkenyt kolmeen vuoteen...

        Kyse ei ole siitä kuka on ollut itkemättä kauimmin vaan siitä, että kaikki ei tunnu tajuavan tilanteen oikeeta kurjuutta. Suhtautuvat liian kevyesti.


      • TTT_T
        deedee kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä kuka on ollut itkemättä kauimmin vaan siitä, että kaikki ei tunnu tajuavan tilanteen oikeeta kurjuutta. Suhtautuvat liian kevyesti.

        Opetteles muuttamaan paha olo vihaksi. Pura viha hakkaamalla vaikkapa säkkiä. Tai nostat kaiken huono olon ylös ja sanot että vitut. Itse en ole itkenyt pitkään aikaan. Kyllähän kyynelkanavia olisi tosin hyvä joskus puhdistaa. Ei asiat suremalla parane. Mielenki kirkastuu aina kun ajattelen niitä hyviä asioita mitä maailmassa on. Täyttä paskaa jos joku väittää ettei niitä hänen elämässään olisi. Kaikilla on jotain hyvää ja sillä mennään eteen päin jos ihminen ei ole vässykkä ja luovuta.

        "En ilosta itke, en surusta itke, jos itken, itken muuten vaan"


    • oad

      Ei se olo parane vaikka itkisitkin.

      • Nimetön

        En ole itekään itkenyt pitkään aikaan, vaikka on se monesti ollut ihan kolomen millin päässä ja on hirveesti tehny mieli itkee. Pelkkä ruma valhe on se etteivät miehet itkisi, ( lue " ettei heidän muka kuuluisi itkeä" ). Kukahan hullu järkipatto tuollaisenkin lain on keksinyt? No, jos on tunteellisesti ihan lukossa, siis jostain syystä ei oo pitkään aikaan kehdannu ilmaista juuri minkäänlaisia tunteita, niin silloin ihminen on koko ajan kireä ja sellainen paatunut mykkä tuska kiduttaa oloa. Ei voi olla hetkeäkään rennosti ja melkein kaikki mahollinen saattaa ruveta vituttamaan. Mä en ainakaan kehtaa itkee muijen nähen, se olisi hirvittävän noloa. Tiedän, että itkeminen helpottaa oloa suuresti. Heti laskee verenpaine ja on helpompi hengittää. Itkuntarve voi ilmetä hirvittävänä kiroiluna tai vaikka elukoiden pahoinpitelynä, kuten itelläni, miksei joillain myös materian särkemisenä tai vaimon tai tuntemattomien ihmisten hakkaamisena. Kaikki nyt vaan itkemään siis, jos vähääkään itkettää, vaikka salassa, jossei muuten onnistu!


    • timanttimies

      kovettuu,ko pettyy

    • viistoistavee

      oon 15-vuotias tyttö, ja mul on täsmälleen sama juttu. vuosi sitten sain (yleensä aiheettomia) itkukohtauksia joka päivä, olin "masentunut" yms. Mutta nykyään en pysty itkemään vaikka kuinka "haluaisin". Sain kuulla että parhaalla ystävälläni on vakava sairaus, vain pari kyyneltä sain itkettyä? Ei se auttanut pahaan oloon. Kyllä mulla on tunteet, ja nyt tunnen jopa syyllisyyttä etten osaa itkeä edes tuollaisessa tilanteessa.

    • minullakin on sama ongelma,mutta olen tyttö.... vaikka miten surkea oloni onkaan , ei kyyneleet silti vain valu tai nenä vuoda... mullakin tulee välillä jollain tavalla syyllinen olo , kun paras ystäväni lensi laitokseen 100km päähän täältä, en saanut itkettyä yhtään.. en saa oloani helpommaksi enää millään.... pahimpaan v*tutukseen nostelen sitten jotain painoja tai hakkaan nyrkkeilysäkkiä..

    • häiriköt

      oletteko ihan sairasta porukkaa onko teillä kellään käsitystä
      miksi joku on niin ahdistunut ettei pysty itkemään.
      poistukaa palstalta jos ei ole empatiaa......

    • herkkä kakka

      No minähän itken koko ajan ja kaverit haukkuu siitä. Itken jos ärsyynnyn tarpeeks tai jotain ja sit kaikki on sillee et itkupilli

    • Anonyymi

      Mä oon 15v tyttö enkä oo pystyny itkeen varmaa johonki 3vuoteen. Vaikka ois kuinka paha olo ja haluisin itkee koska uskon et se auttais en vaan pysty. Ei tuu itku. Silmät vaan vuotaa ja tuijotan sängyllä kattoa. En ymmärrä mikä mua vaivaa. Joskus sillon 3v sitte muistan ku itkin tyylii joka ilta

      • Anonyymi

        Oon samas tilantees oon 15 koht 16. En muista millon menetin sen kyvyn. Mul kostuu korkeintaa vähän silmät ja ehk muutama kyynel. Riparil viime kesän itkun ihan kunnolla mut se oli ainoo kerta. Muistan et sen jälkeen oli niin hyvä olo. Kaipaan sitä et pystyisin itkee. Mut en pysty


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe