Nii kertokaas jtn. karmeita kauhu kirjoja!
Max sivumäärä 200-300 sivua.
Kirja pitäisi olla todella karmea ja se pitää olla jossain kirjakaupassa myynnissä, eli ei mtn. 1300 luvulta olevia vampyyri kirjoja tai mitä lie.
Kauhu kirjoja?
10
1281
Vastaukset
- Painajainen
hyvä jollei paras.
- unohtu
et sivuja 475.
- tässäpä
unohtu kirjoitti:
et sivuja 475.
sinulle,rakas lyhyiden kirjojen ystävä:John Polidorin Vampyyri 75 sivua.
Minkä takia kirja ei saa olla tuon paksumpi? Mokoma ehto karsii pois vaikka miten hyviä vaihtoehtoja.
Lue H.P. Lovecraftia, novellinsa ovat lyhyitä. Ja pelottavia, ainakin minusta. Saatavuudesta en tiedä, ainakin kirjastosta löytyy.Kyllä, Lovecraft on loistava ja hänen tarinansa hyytäviä. Englanninkielellä niitä on kai netissäkin luettavissa/tulostettavissa, mutta suomenkieliset painokset taitavat olla loppuunmyytyjä ja niin kysyttyjä, että niitä ei taida joka divarista pikkurahalla löytyä.
Myös miehen ainoa romaani, Charles Dexter Wardin tapaus kannattaa lukea.
- Prior
Kauhukirjallisuus on laaja ja sieltä on helppo löytää mieleisensä kirjailija ja teos. Muutamia suositeltavia ovat esimerkiksi:
Clive Barker, jonka Veren kirjat-sarjaa on kehuttu maasta taivaisiin. Sivumäärä osuisi tuohon mainitsemaasi rajaan.
Stephen King, joka jakaa mielipiteet. Kauhukirjallisuuden kruunamattomalta kuninkaalta löytyy niin novelleja kuin jopa romaaneja tuohon sivumääräänkin. Esim. Ihmissuden vuosi (Cycle of the Werewolf, 1983), Book Studio, 1990, nidottu, ISBN 951-611-332-X, 128 s.
Edgar Allan Poen tuotantoon kannattaa myös tutustua. 1800-luvulla legendaarisen maineen saavuttanut Edgar Allan Poe tunnetaan voimakkaan todentuntuisista kauhunovelleistaan sekä puistattavista runoistaan. Eikä sille taituruudelle ole vielä tänäkään päivänä löytynyt minkäänlaista kilpailijaa. Teokset ovat sopivan lyhyitäkin.
Myös muita varteenotettavia kirjailijoita on, kannattaa kysyä kirjastosta. Epäilen, että tuolla kirjakauppa viittauksella tarkotat kirjojen helppoa saatavuutta, johon se kirjasto on loistava ratkaisu. Kysy ja pidä mieli avoimena. Myös Suomesta löytyy oivia kauhukirjailijoita, ei kenties monia mutta sitäkin mielenkiintoisempia.
Onnea etsintään. - the Mist
Stephen kingin Usva-novelli kannattaa ainaki lukee. kyseisen kertomuksen löytää novellikokoelmast Jälkeen keskiyön, jossa o myös muit lyhyitä novellei, kandee zekata ! ;)
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Clive Barker: The Damnation Game
Clive Barker: Books of Blood 1-6 (=Veren kirjat 1-6)
Mary Roach: Stiff (tää on dokkari)
Dean Koontz: jotain kirjoja
Joe R.Lansdale: jotain
Chuck Palahniuk: Fight Club ym
Bret Easton Ellis: American Psycho (kirjana huomattavasti rankempi kuin leffaversiona) - olis
Riitta Uosukainen: Liehuva liekinvarsi. Jos tämä ei kuule kuvota, niin ei sitten mikään!
- Sedde
en mä nyt teidä luetaanko tää karmeksi. Teinikauhua! Jos multa kysytään, nää on tosi huvittavia. Mut ainakin lyhykäisiä. R.L Stinen nightmare room-sarja, sekä goosebimbs.sarja. Stinelta on myös yks VAMPYYRISISKOKSET-sarja, uus. se on jo vähän vanhemmille suunnattu eikä niin "nolo". tosta tykkäsin ;>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674