Tietääkö kukaan kirjoja, jotka olisivat vähän niinkuin Da Vinci -koodi? Siis jossa käsiteltäisiin samaa aihetta.
Itse olen ko. kirjoja yrittänyt etsiä kissojen ja koirien kanssa, mutta ei ole tullut yhtään vastaan :)
Suurkiitos jo etukäteen! :)
Da Vincin tyylinen?
15
3530
Vastaukset
- vilpuriina
Samantyylinen kuin Da Vinci koodi on Tom Egelandin Ympyrän pää.
Se ei kopioi Vinci koodia, vaan on kirjoitettu ennen sitä.
Ympyrän pää on mielestäni parempi kuin Vinci koodi, samaa jännitystä ja lähes sama aihe, mutta turha väkivalta ja machoilu on jätetty pois. Tunteita kuvataan enemmän ja kiva salaisuus kutkuttaa mieltä...
Myös tietoa löytyy.... kuinka todellista, sen saa lukija päättää itse. - Jännäjuttu
Ostin kirppikseltä Ian Caldwellin ja Dustin Thomason Neljäs siirto. En ole kerinnyt sitä vielä lukea, mutta takakannen tekstissä sanotaan mm.:
"Tom Sullaivanin opinnot Princetonissa lähestyvät loppuaan, Mutta Tom ei saa mielestään vuon 1499 kirjoitettua kirjaa, jonka tutkimiselle hänen isänsä uhrasi elämänsä. Nyt kirjan pauloissa on Paul, yksi Tomille tärkeän kaveriporukan neljästä jäsenestä. Pystyykö Paul ratkaisemaan matemaattisen arvoituksen, joka on koodattu tähän salaperäiseen kirjaan peräti seitsemällä eri kielellä? Jne "Raymond Khoury: Viimeinen temppeliherra
http://xerxes.blogs.fi/2006/08/31/raymond_khoury_viimeinen_temppeliherra~1086616- vilpuriina
Alä nyt pahastu kun kerron mielipiteeni, ennen kuin kirjan olet lukenut, mutta Neljäs siirto oli suuri pettymys!
Takakannessa ja mainonnssa luvattiin paljon, mutta kirja oli mitäänsanomaton "tyhjyys". Koko kirjan ajan joutui odottamaan, että jotain tapahtuisi. Jos siis olet kirjan alussa ja odotat, että tapahtumat alkaa, niin ne eivät ala. Samaa junnaavaa tarinankerrontaa alusta loppuun.
En ymmärrä miksi kirjaa edes verrataan Da Vinci koodiin, koska niissä ei ole mitään samaa.
Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä. vilpuriina kirjoitti:
Alä nyt pahastu kun kerron mielipiteeni, ennen kuin kirjan olet lukenut, mutta Neljäs siirto oli suuri pettymys!
Takakannessa ja mainonnssa luvattiin paljon, mutta kirja oli mitäänsanomaton "tyhjyys". Koko kirjan ajan joutui odottamaan, että jotain tapahtuisi. Jos siis olet kirjan alussa ja odotat, että tapahtumat alkaa, niin ne eivät ala. Samaa junnaavaa tarinankerrontaa alusta loppuun.
En ymmärrä miksi kirjaa edes verrataan Da Vinci koodiin, koska niissä ei ole mitään samaa.
Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä.Seuraavat kaksikymmentä vuotta Da Vinci -koodiin tullaan vertaamaan jokaista kirjaa, joka edes sivuaa historiaa. Myynninedistämistä nääs...
- paljonkin
sharyn kirjoitti:
Raymond Khoury: Viimeinen temppeliherra
http://xerxes.blogs.fi/2006/08/31/raymond_khoury_viimeinen_temppeliherra~1086616Viimeinen temppeliherra on hyvä. Englanniksi löytyy useita ko. aihetta käsitteleviä romaaneja, mutta paremmin kirjoitettuja.
Ks. esim. amazon.co.uk, löytyy monta.
Temppeliherroista, kataareista, Maria Magdalenasta, ym. on lukemattomia kirjoja. Amazon on hyvä lähdehakemisto. Sitten voi tarkistaa, onko ko. kirjaa käännetty. - Miriel
vilpuriina kirjoitti:
Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä.Oma mielipiteeni Neljännestä siirrosta on positiivinen. Olen tosin lukenut kyseisen teoksen vain englanniksi, joten voi olla, että suomennos on sitten muuttunut käännöksen myötä latteaksi...
- h.a.
Pyhä veri, pyhä graal kertoo samasta aiheesta.
Kirjoittajat ovat Baigent, Leigh ja Lincoln. Ei ole kauno- vaan "tietokirja".
Eli samanlaista kukkua kuin Da Vinci -koodi. - Aurelianus
Kirja käsittelee samaa aihepiiriä ja vähän ihmiskunnan hulluuttakin.
- itekki lukenu
Econ Foucaultin heiluri on erittäin hyvä, filosofinen teos, jossa on silmänlumeeksi salaliittoteorioita ym. Mutta se on ainakin omasta mielestäni myös erittäin raskas ja vaikeaselkoinen. Vaati itseltäni kaksi aloituskertaa, ennen kuin sain sen loppuun.
Econ Ruusun nimi voisi tavallaan olla myös tähän kategoriaan sopiva, mielestäni se oli paljon luettavampi kuin Foucault. Tosin se on historiallinen romaani, jossa ei ole mitään yliluonnollista. Mutta hieno, eräänlainen dekkari.
Foucaultin heiluria suosittelen minäkin. Lisäksi Elisabeth Kostovan kirjoittama The Historian (Historiantutkija) on Da Vinci -koodin kaltainen mysteerinratkomisjännäri, mut ei se samaa aihepiiriä sivua. Viihdyttävä kirja kuitenkin.
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Minäkin voisin suositella Elisabeth Kostovan "Historiantutkija" -kirjaa. Se ei liity Raamattuun niinku DaVinci-koodi, mut siinä etsitään historiallista oikeesti elänyttä Draculaa eli Vlad Tepes Seivästäjää. Kannattaa lukea.
- ainakin tämä
Javier Sierra: Ehtoollisen salat
- Hypnerotomachia
Omat suosikkini "tyylilajista" ovat ehdottomasti jo mainitut Umberto Econ Foucaultin heiluri (kunhan pääsee raskaan alkujakson ohi, Casaubon horisee museon esineistä turhan pitkään ennen kuin alkaa kelaamaan varsinaista asiaa) ja Neljäs siirto, itse lukenut alkukielisenä eli The Rule of Four. Mua kiinnosti siinä sen historiamysteerin lisäksi Princetonin opiskelijamaailma. Loppuratkaisu tosin ennalta-arvattava. Muuten, tähänkin on joku proffa tms. kirjoittanut jo selitysteoksen, The Real Rule of Four. Siis se Hypnerotomachia Poliphilii (hitto, muistinko oikein lunttaamatta?!) on ihan oikea kirja.
- *Satu*
Lukaisepa juuri ilmestynyt Kate Mossen kirjoittama Labyrintti.
Täältä löytyy kirjasta lisätietoa:
http://www.shandy.fi/sskk/labyrintti/?id=esittely
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893402
- 1033076
- 532282
- 211802
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201715Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111660Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61618Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221478Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131401Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381384