Da Vincin tyylinen?

Kirja haussa

Tietääkö kukaan kirjoja, jotka olisivat vähän niinkuin Da Vinci -koodi? Siis jossa käsiteltäisiin samaa aihetta.

Itse olen ko. kirjoja yrittänyt etsiä kissojen ja koirien kanssa, mutta ei ole tullut yhtään vastaan :)

Suurkiitos jo etukäteen! :)

15

3559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilpuriina

      Samantyylinen kuin Da Vinci koodi on Tom Egelandin Ympyrän pää.
      Se ei kopioi Vinci koodia, vaan on kirjoitettu ennen sitä.
      Ympyrän pää on mielestäni parempi kuin Vinci koodi, samaa jännitystä ja lähes sama aihe, mutta turha väkivalta ja machoilu on jätetty pois. Tunteita kuvataan enemmän ja kiva salaisuus kutkuttaa mieltä...
      Myös tietoa löytyy.... kuinka todellista, sen saa lukija päättää itse.

    • Jännäjuttu

      Ostin kirppikseltä Ian Caldwellin ja Dustin Thomason Neljäs siirto. En ole kerinnyt sitä vielä lukea, mutta takakannen tekstissä sanotaan mm.:

      "Tom Sullaivanin opinnot Princetonissa lähestyvät loppuaan, Mutta Tom ei saa mielestään vuon 1499 kirjoitettua kirjaa, jonka tutkimiselle hänen isänsä uhrasi elämänsä. Nyt kirjan pauloissa on Paul, yksi Tomille tärkeän kaveriporukan neljästä jäsenestä. Pystyykö Paul ratkaisemaan matemaattisen arvoituksen, joka on koodattu tähän salaperäiseen kirjaan peräti seitsemällä eri kielellä? Jne "


      • vilpuriina

        Alä nyt pahastu kun kerron mielipiteeni, ennen kuin kirjan olet lukenut, mutta Neljäs siirto oli suuri pettymys!
        Takakannessa ja mainonnssa luvattiin paljon, mutta kirja oli mitäänsanomaton "tyhjyys". Koko kirjan ajan joutui odottamaan, että jotain tapahtuisi. Jos siis olet kirjan alussa ja odotat, että tapahtumat alkaa, niin ne eivät ala. Samaa junnaavaa tarinankerrontaa alusta loppuun.
        En ymmärrä miksi kirjaa edes verrataan Da Vinci koodiin, koska niissä ei ole mitään samaa.

        Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä.


      • vilpuriina kirjoitti:

        Alä nyt pahastu kun kerron mielipiteeni, ennen kuin kirjan olet lukenut, mutta Neljäs siirto oli suuri pettymys!
        Takakannessa ja mainonnssa luvattiin paljon, mutta kirja oli mitäänsanomaton "tyhjyys". Koko kirjan ajan joutui odottamaan, että jotain tapahtuisi. Jos siis olet kirjan alussa ja odotat, että tapahtumat alkaa, niin ne eivät ala. Samaa junnaavaa tarinankerrontaa alusta loppuun.
        En ymmärrä miksi kirjaa edes verrataan Da Vinci koodiin, koska niissä ei ole mitään samaa.

        Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä.

        Seuraavat kaksikymmentä vuotta Da Vinci -koodiin tullaan vertaamaan jokaista kirjaa, joka edes sivuaa historiaa. Myynninedistämistä nääs...


      • paljonkin
        sharyn kirjoitti:

        Raymond Khoury: Viimeinen temppeliherra

        http://xerxes.blogs.fi/2006/08/31/raymond_khoury_viimeinen_temppeliherra~1086616

        Viimeinen temppeliherra on hyvä. Englanniksi löytyy useita ko. aihetta käsitteleviä romaaneja, mutta paremmin kirjoitettuja.

        Ks. esim. amazon.co.uk, löytyy monta.

        Temppeliherroista, kataareista, Maria Magdalenasta, ym. on lukemattomia kirjoja. Amazon on hyvä lähdehakemisto. Sitten voi tarkistaa, onko ko. kirjaa käännetty.


      • Miriel
        vilpuriina kirjoitti:

        Alä nyt pahastu kun kerron mielipiteeni, ennen kuin kirjan olet lukenut, mutta Neljäs siirto oli suuri pettymys!
        Takakannessa ja mainonnssa luvattiin paljon, mutta kirja oli mitäänsanomaton "tyhjyys". Koko kirjan ajan joutui odottamaan, että jotain tapahtuisi. Jos siis olet kirjan alussa ja odotat, että tapahtumat alkaa, niin ne eivät ala. Samaa junnaavaa tarinankerrontaa alusta loppuun.
        En ymmärrä miksi kirjaa edes verrataan Da Vinci koodiin, koska niissä ei ole mitään samaa.

        Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä.

        Oma mielipiteeni Neljännestä siirrosta on positiivinen. Olen tosin lukenut kyseisen teoksen vain englanniksi, joten voi olla, että suomennos on sitten muuttunut käännöksen myötä latteaksi...


    • h.a.

      Pyhä veri, pyhä graal kertoo samasta aiheesta.
      Kirjoittajat ovat Baigent, Leigh ja Lincoln. Ei ole kauno- vaan "tietokirja".
      Eli samanlaista kukkua kuin Da Vinci -koodi.

    • Aurelianus

      Kirja käsittelee samaa aihepiiriä ja vähän ihmiskunnan hulluuttakin.

      • itekki lukenu

        Econ Foucaultin heiluri on erittäin hyvä, filosofinen teos, jossa on silmänlumeeksi salaliittoteorioita ym. Mutta se on ainakin omasta mielestäni myös erittäin raskas ja vaikeaselkoinen. Vaati itseltäni kaksi aloituskertaa, ennen kuin sain sen loppuun.

        Econ Ruusun nimi voisi tavallaan olla myös tähän kategoriaan sopiva, mielestäni se oli paljon luettavampi kuin Foucault. Tosin se on historiallinen romaani, jossa ei ole mitään yliluonnollista. Mutta hieno, eräänlainen dekkari.


    • Foucaultin heiluria suosittelen minäkin. Lisäksi Elisabeth Kostovan kirjoittama The Historian (Historiantutkija) on Da Vinci -koodin kaltainen mysteerinratkomisjännäri, mut ei se samaa aihepiiriä sivua. Viihdyttävä kirja kuitenkin.

      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        Minäkin voisin suositella Elisabeth Kostovan "Historiantutkija" -kirjaa. Se ei liity Raamattuun niinku DaVinci-koodi, mut siinä etsitään historiallista oikeesti elänyttä Draculaa eli Vlad Tepes Seivästäjää. Kannattaa lukea.


    • ainakin tämä

      Javier Sierra: Ehtoollisen salat

    • Hypnerotomachia

      Omat suosikkini "tyylilajista" ovat ehdottomasti jo mainitut Umberto Econ Foucaultin heiluri (kunhan pääsee raskaan alkujakson ohi, Casaubon horisee museon esineistä turhan pitkään ennen kuin alkaa kelaamaan varsinaista asiaa) ja Neljäs siirto, itse lukenut alkukielisenä eli The Rule of Four. Mua kiinnosti siinä sen historiamysteerin lisäksi Princetonin opiskelijamaailma. Loppuratkaisu tosin ennalta-arvattava. Muuten, tähänkin on joku proffa tms. kirjoittanut jo selitysteoksen, The Real Rule of Four. Siis se Hypnerotomachia Poliphilii (hitto, muistinko oikein lunttaamatta?!) on ihan oikea kirja.

    • *Satu*

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe