Da Vincin tyylinen?

Kirja haussa

Tietääkö kukaan kirjoja, jotka olisivat vähän niinkuin Da Vinci -koodi? Siis jossa käsiteltäisiin samaa aihetta.

Itse olen ko. kirjoja yrittänyt etsiä kissojen ja koirien kanssa, mutta ei ole tullut yhtään vastaan :)

Suurkiitos jo etukäteen! :)

15

3559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilpuriina

      Samantyylinen kuin Da Vinci koodi on Tom Egelandin Ympyrän pää.
      Se ei kopioi Vinci koodia, vaan on kirjoitettu ennen sitä.
      Ympyrän pää on mielestäni parempi kuin Vinci koodi, samaa jännitystä ja lähes sama aihe, mutta turha väkivalta ja machoilu on jätetty pois. Tunteita kuvataan enemmän ja kiva salaisuus kutkuttaa mieltä...
      Myös tietoa löytyy.... kuinka todellista, sen saa lukija päättää itse.

    • Jännäjuttu

      Ostin kirppikseltä Ian Caldwellin ja Dustin Thomason Neljäs siirto. En ole kerinnyt sitä vielä lukea, mutta takakannen tekstissä sanotaan mm.:

      "Tom Sullaivanin opinnot Princetonissa lähestyvät loppuaan, Mutta Tom ei saa mielestään vuon 1499 kirjoitettua kirjaa, jonka tutkimiselle hänen isänsä uhrasi elämänsä. Nyt kirjan pauloissa on Paul, yksi Tomille tärkeän kaveriporukan neljästä jäsenestä. Pystyykö Paul ratkaisemaan matemaattisen arvoituksen, joka on koodattu tähän salaperäiseen kirjaan peräti seitsemällä eri kielellä? Jne "


      • vilpuriina

        Alä nyt pahastu kun kerron mielipiteeni, ennen kuin kirjan olet lukenut, mutta Neljäs siirto oli suuri pettymys!
        Takakannessa ja mainonnssa luvattiin paljon, mutta kirja oli mitäänsanomaton "tyhjyys". Koko kirjan ajan joutui odottamaan, että jotain tapahtuisi. Jos siis olet kirjan alussa ja odotat, että tapahtumat alkaa, niin ne eivät ala. Samaa junnaavaa tarinankerrontaa alusta loppuun.
        En ymmärrä miksi kirjaa edes verrataan Da Vinci koodiin, koska niissä ei ole mitään samaa.

        Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä.


      • vilpuriina kirjoitti:

        Alä nyt pahastu kun kerron mielipiteeni, ennen kuin kirjan olet lukenut, mutta Neljäs siirto oli suuri pettymys!
        Takakannessa ja mainonnssa luvattiin paljon, mutta kirja oli mitäänsanomaton "tyhjyys". Koko kirjan ajan joutui odottamaan, että jotain tapahtuisi. Jos siis olet kirjan alussa ja odotat, että tapahtumat alkaa, niin ne eivät ala. Samaa junnaavaa tarinankerrontaa alusta loppuun.
        En ymmärrä miksi kirjaa edes verrataan Da Vinci koodiin, koska niissä ei ole mitään samaa.

        Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä.

        Seuraavat kaksikymmentä vuotta Da Vinci -koodiin tullaan vertaamaan jokaista kirjaa, joka edes sivuaa historiaa. Myynninedistämistä nääs...


      • paljonkin
        sharyn kirjoitti:

        Raymond Khoury: Viimeinen temppeliherra

        http://xerxes.blogs.fi/2006/08/31/raymond_khoury_viimeinen_temppeliherra~1086616

        Viimeinen temppeliherra on hyvä. Englanniksi löytyy useita ko. aihetta käsitteleviä romaaneja, mutta paremmin kirjoitettuja.

        Ks. esim. amazon.co.uk, löytyy monta.

        Temppeliherroista, kataareista, Maria Magdalenasta, ym. on lukemattomia kirjoja. Amazon on hyvä lähdehakemisto. Sitten voi tarkistaa, onko ko. kirjaa käännetty.


      • Miriel
        vilpuriina kirjoitti:

        Alä nyt pahastu kun kerron mielipiteeni, ennen kuin kirjan olet lukenut, mutta Neljäs siirto oli suuri pettymys!
        Takakannessa ja mainonnssa luvattiin paljon, mutta kirja oli mitäänsanomaton "tyhjyys". Koko kirjan ajan joutui odottamaan, että jotain tapahtuisi. Jos siis olet kirjan alussa ja odotat, että tapahtumat alkaa, niin ne eivät ala. Samaa junnaavaa tarinankerrontaa alusta loppuun.
        En ymmärrä miksi kirjaa edes verrataan Da Vinci koodiin, koska niissä ei ole mitään samaa.

        Mutta lue kirja. Älä anna mielipiteeni vaikuttaa. Kun olet kirjan lukenut, niin odotan mielenkiinnolla mielipidettäsi siitä.

        Oma mielipiteeni Neljännestä siirrosta on positiivinen. Olen tosin lukenut kyseisen teoksen vain englanniksi, joten voi olla, että suomennos on sitten muuttunut käännöksen myötä latteaksi...


    • h.a.

      Pyhä veri, pyhä graal kertoo samasta aiheesta.
      Kirjoittajat ovat Baigent, Leigh ja Lincoln. Ei ole kauno- vaan "tietokirja".
      Eli samanlaista kukkua kuin Da Vinci -koodi.

    • Aurelianus

      Kirja käsittelee samaa aihepiiriä ja vähän ihmiskunnan hulluuttakin.

      • itekki lukenu

        Econ Foucaultin heiluri on erittäin hyvä, filosofinen teos, jossa on silmänlumeeksi salaliittoteorioita ym. Mutta se on ainakin omasta mielestäni myös erittäin raskas ja vaikeaselkoinen. Vaati itseltäni kaksi aloituskertaa, ennen kuin sain sen loppuun.

        Econ Ruusun nimi voisi tavallaan olla myös tähän kategoriaan sopiva, mielestäni se oli paljon luettavampi kuin Foucault. Tosin se on historiallinen romaani, jossa ei ole mitään yliluonnollista. Mutta hieno, eräänlainen dekkari.


    • Foucaultin heiluria suosittelen minäkin. Lisäksi Elisabeth Kostovan kirjoittama The Historian (Historiantutkija) on Da Vinci -koodin kaltainen mysteerinratkomisjännäri, mut ei se samaa aihepiiriä sivua. Viihdyttävä kirja kuitenkin.

      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        Minäkin voisin suositella Elisabeth Kostovan "Historiantutkija" -kirjaa. Se ei liity Raamattuun niinku DaVinci-koodi, mut siinä etsitään historiallista oikeesti elänyttä Draculaa eli Vlad Tepes Seivästäjää. Kannattaa lukea.


    • ainakin tämä

      Javier Sierra: Ehtoollisen salat

    • Hypnerotomachia

      Omat suosikkini "tyylilajista" ovat ehdottomasti jo mainitut Umberto Econ Foucaultin heiluri (kunhan pääsee raskaan alkujakson ohi, Casaubon horisee museon esineistä turhan pitkään ennen kuin alkaa kelaamaan varsinaista asiaa) ja Neljäs siirto, itse lukenut alkukielisenä eli The Rule of Four. Mua kiinnosti siinä sen historiamysteerin lisäksi Princetonin opiskelijamaailma. Loppuratkaisu tosin ennalta-arvattava. Muuten, tähänkin on joku proffa tms. kirjoittanut jo selitysteoksen, The Real Rule of Four. Siis se Hypnerotomachia Poliphilii (hitto, muistinko oikein lunttaamatta?!) on ihan oikea kirja.

    • *Satu*

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe