DINGO

tomppa2006

Itse lapsuuteni ja nuoruuteni Porissa viettäneenä muistan Dingon alkuajat oikein hyvin. Mitä muistoja teille tulee mieleen kappaleista:

Sinä ja Minä....Levoton Tuhkimo

75

3310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackwomans

niimpä niin muistoja jostain.mutta ei kovin kaukaa:))
      hitsi eihän tässä vielä mitään kalkkiksia olla.

juot ja katselet vieraisiin pöytiin.
      salaa vilkaiset itseäsi peiliin...
      pikimustat tähdet tuijottaa takaisin.
      toivot että joku huomaisi sinutkin.....

• tomppa2006

..vaan rientää, yli 20 vuotta. Dingo aloitti vuonna 1982.

• blackwomans
        tomppa2006 kirjoitti:

..vaan rientää, yli 20 vuotta. Dingo aloitti vuonna 1982.

miten se aika on muka mennyt niin nopeaan??

sinä ja minä liikenne valoissa.
        sinä ja minä slummitaloissa.
        sinä ja minä aamukasteessa.

• Tok-Fia

että olen kuunnellut melkein kaikki kappaleet mutta kun asuin jo täällä silloin kun he olivat suosittuja siellä Suomessa..tykkään eniten Autiostatalosta..Mun 19v tytär ihastui myös samaan kappaleeseen..

• tomppa2006

..ei ole minun omia suosikkejani. Se on jotenkin vähän turhankin dramaattinen...

• Tok-Fia
        tomppa2006 kirjoitti:

..ei ole minun omia suosikkejani. Se on jotenkin vähän turhankin dramaattinen...

tykkäänkin siitä..

• kuuluu

musiikki osastolle tahvo

• tomppa2006

sinä itse kuulut jollekin suljetulle osastolle. Enköhän minä osaa ihan itse päättää, mistä haluan keskustella 40 vuotiaiden kanssa.

• kerran et
        tomppa2006 kirjoitti:

sinä itse kuulut jollekin suljetulle osastolle. Enköhän minä osaa ihan itse päättää, mistä haluan keskustella 40 vuotiaiden kanssa.

aloja ymmärrä

• tomppa2006
        kerran et kirjoitti:

aloja ymmärrä

alan mies ymmärtää aloja!

• mutta et
        tomppa2006 kirjoitti:

alan mies ymmärtää aloja!

sitä että dingo on musiiki yhtye ja kuuluu silloin musiikki osastolle

• ettei mitään, oli toisenlainen musiikki maku.

• kikakakkonen

ja siinä melkein kaikki muistot. Olin jo vähän liian vanha sille bändille, mutta kerro nyt ihmeessä mielenkiintoisia juoruja :)

• tomppa2006

neumann käveli ne sifonkihuivi hörhelöt päällä kaupungilla, ei se uskaltanut tulla mihinkään baareihin. Sai osakseen niin kovaa arvostelua (vi**uilua), mutta pokkaa jätkältä löytyi.

• lauluista ei tuu mitään ihmeellistä mieleen,mut sen muistan,että olin älyttömän rakastunut tohon laulajaan...:)

• tomppa2006

itse laulajan naapurissa ja kateellisena jouduin katselemaan, miten jollain käy hyvä flaksi hameiden kanssa.

• tomppa2006 kirjoitti:

itse laulajan naapurissa ja kateellisena jouduin katselemaan, miten jollain käy hyvä flaksi hameiden kanssa.

Jos mä oissin asunu lähempänä,niin munkin hame ois siellä vilkkunu..;)

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

Jos mä oissin asunu lähempänä,niin munkin hame ois siellä vilkkunu..;)

..katsot kyseistä herraa, taidat olla pelkästään hyvilläsi, ettet asunut naapurissa.

• tomppa2006 kirjoitti:

..katsot kyseistä herraa, taidat olla pelkästään hyvilläsi, ettet asunut naapurissa.

En kyllä enää hamostani heiluttais....Öh...ei vois enää ees uskoa,että on sama immeinen...:)

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

En kyllä enää hamostani heiluttais....Öh...ei vois enää ees uskoa,että on sama immeinen...:)

...käynyt vähän niinkuin toisipäin. Olen nimittäin vaan komistunut vanhemmiten, enkä ole siitä yhtään pahoillani.

• tomppa2006 kirjoitti:

...käynyt vähän niinkuin toisipäin. Olen nimittäin vaan komistunut vanhemmiten, enkä ole siitä yhtään pahoillani.

Sulla on sit käyny parempi mäihä...Nytkös sitten ne hamoset juoksee sun perässäs?

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

Sulla on sit käyny parempi mäihä...Nytkös sitten ne hamoset juoksee sun perässäs?

..ei nyt ehkä sentään juokse, mutta hyvin tässä pärjäilee. Ehkä silloin nuorempana oli vaan kateellinen?

• tomppa2006 kirjoitti:

..ei nyt ehkä sentään juokse, mutta hyvin tässä pärjäilee. Ehkä silloin nuorempana oli vaan kateellinen?

lailla, sitä oli kade niille pimuille,jotka pääs sen komeuden viereen...:)

Nyt mä olen ihastunu Himin laulajaan...:DD Minä vanha...

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

lailla, sitä oli kade niille pimuille,jotka pääs sen komeuden viereen...:)

Nyt mä olen ihastunu Himin laulajaan...:DD Minä vanha...

...olen hämmästynyt 40 naisen ihastuksesta...

• Aitoon Kirkastusjuhlilla laulettiin Autiotaloa ja koko lava huojui samassa tahdissa;)
      Voi sitä surutonta nuoruus aikaa, oli Kekkonen pressana ain;)

• tomppa2006

nääs laulettiinkin. Eik's se Aitoo ole siellä jossain Tampereen suunnalla?

• tomppa2006 kirjoitti:

nääs laulettiinkin. Eik's se Aitoo ole siellä jossain Tampereen suunnalla?

Juu nääs, mut Luopioisissa varsinaisesti;)

• tomppa2006
        Annelinda kirjoitti:

Juu nääs, mut Luopioisissa varsinaisesti;)

...käynyt ja en ihan varma ole haluanko koskaan mennäkkään. Eihän sitä silti koskaan tiedä?

• tomppa2006 kirjoitti:

...käynyt ja en ihan varma ole haluanko koskaan mennäkkään. Eihän sitä silti koskaan tiedä?

En minäkään ole siel käynyt "kuin silloin ennen" ;)
        Monipuolista ohjelmaa siellä kyllä on yhä edelleen, kolmeen päivään mahtuu kaikenlaista.

• hyh hyh

vaimo yhtään ihmettele ku nökötät koneella illat kaiket?

• tomppa2006

..hirveän paha olo? Mene vaan rohkeasti lääkäriin ja kerro, että tunnet olosi yksinäiseksi. Kyllä nykyään saadaan lääkitys kohdalleen sinun kaltaisillesi tapauksille.

• hyh hyh
        tomppa2006 kirjoitti:

..hirveän paha olo? Mene vaan rohkeasti lääkäriin ja kerro, että tunnet olosi yksinäiseksi. Kyllä nykyään saadaan lääkitys kohdalleen sinun kaltaisillesi tapauksille.

sinun kaltaisille?

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

ambulanssilla, olen näköjään työvuorossa :)))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

ambulanssilla, olen näköjään työvuorossa :)))

nappaa se häirikkö kyytiin, eiköhän klinikalla jotain pystytä tekemään.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

nappaa se häirikkö kyytiin, eiköhän klinikalla jotain pystytä tekemään.

muistan että heillä on ihan mukavat pakkopaidat, niissä tuli ihan levollinen olokin *kröhöm*

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

muistan että heillä on ihan mukavat pakkopaidat, niissä tuli ihan levollinen olokin *kröhöm*

siellä niitä narkoottisia aineita, sikäli mikäli nukutuslääkäri ei ole tyhjentänyt kaikkia varastoja.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

siellä niitä narkoottisia aineita, sikäli mikäli nukutuslääkäri ei ole tyhjentänyt kaikkia varastoja.

Vois antaa vaikka peräruiskeena :P

Taitaa olla tuffen aika mennä hakemaan tyynynsä, levottomaksi tuhkimoksi menee :/

Öitä..

• sanoa
        hyh hyh kirjoitti:

sinun kaltaisille?

En haluaisi tuntea kaltaistasi riidankylväjää livenä. Koita ryhdistäytyä.

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Vois antaa vaikka peräruiskeena :P

Taitaa olla tuffen aika mennä hakemaan tyynynsä, levottomaksi tuhkimoksi menee :/

Öitä..

...heräsitkö kulkurina ja kaunottarena?

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...heräsitkö kulkurina ja kaunottarena?

Kahtena kappaleena? En myönnä :)

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Kahtena kappaleena? En myönnä :)

..sinulle kaunottaren osaa, tiedän itse olevani kulkuri.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

..sinulle kaunottaren osaa, tiedän itse olevani kulkuri.

mulla oli aamulla kulkuri sängyssä, rontti yritti hiipiä salaa siitä pois, joten otin kännykän ja mäiskin. Kun kerta tänne tullaan, saa luvan olla kanssa.. Se sai sitten lähteä yksi jalka köyhempänä, eli vain seitsemällä :))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

mulla oli aamulla kulkuri sängyssä, rontti yritti hiipiä salaa siitä pois, joten otin kännykän ja mäiskin. Kun kerta tänne tullaan, saa luvan olla kanssa.. Se sai sitten lähteä yksi jalka köyhempänä, eli vain seitsemällä :))

Dingon "hämähäkkimies", mikä siellä sun sängyssä oli vieraana?

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

Dingon "hämähäkkimies", mikä siellä sun sängyssä oli vieraana?

sillä olevan 9 jalkaa :P

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

sillä olevan 9 jalkaa :P

..tarkennus, hämähäkillä on jalkoja 8 kappaletta.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

..tarkennus, hämähäkillä on jalkoja 8 kappaletta.

on 8 jalkaa, siis poikahämpyllä on 9?

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

on 8 jalkaa, siis poikahämpyllä on 9?

Nyt mä vasta hokasin, oolrait, tämä selvä.

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

Nyt mä vasta hokasin, oolrait, tämä selvä.

kova poika hukkaamaan omia jalkoja ;)))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

kova poika hukkaamaan omia jalkoja ;)))

levottomat jalat minulla kyllä on, mutta en mää niitä mihinkään hukkaa.

• AngorVat

mennään hiljaa markkinoille - paras dingon biisi!

• tomppa2006

tais olla jo neumannin soolojuttuja, mutta samaa kamaa kumminkin. Naiselleni -on kans ihan jees.

• Tuhkimotar

Mieleeni tuli näin aamutuimaan tällainen biisi : HYVÄÄ YÖTÄ JA HUOMENTA

....sinut vien yli virran
      ...teit linnunradasta sillan

Biisissä on ihan kuunneltavat sanat

• tomppa2006

kuin myös Dingon kappaleessa: "Jokainen aamu, jokainen ilta".

• Tuhkimotar
        tomppa2006 kirjoitti:

kuin myös Dingon kappaleessa: "Jokainen aamu, jokainen ilta".

Tää pitää jostain kaivaa ja kuunnella.
        Mulla tuli nimittäin nyt oikarinen.
        Ja tää vaivaa nyt todella!
        Vois sanoa miltein että hävettää.

• tomppa2006

• "Nahkatakkinen tyttö" on jäänyt mieleeni - koin sen omakseni...
      En ole koskaan nähnyt bändiä livenä. Muutamaa vuotta nuorempi työkaverini fanitti Dingoa kovasti ja ramppasi monilla keikoilla:)

• Mä fanitin Dingoo ja oon kerran puhunutkin ton Neumannin kans. Niillä oli jokuvuosi takaperin sellanen nostalgiakeikka täällä ja paikallisessa höpistiin jotain, muistaakseni jääkiekosta... Tais olla jotain vapunaikaa, ku oli mm-kiekot menossa. Onhan se vähän pönäköityny, mut ihan nätti poika viäläkin;)))

• tomppa2006
        a-v kirjoitti:

Mä fanitin Dingoo ja oon kerran puhunutkin ton Neumannin kans. Niillä oli jokuvuosi takaperin sellanen nostalgiakeikka täällä ja paikallisessa höpistiin jotain, muistaakseni jääkiekosta... Tais olla jotain vapunaikaa, ku oli mm-kiekot menossa. Onhan se vähän pönäköityny, mut ihan nätti poika viäläkin;)))

..murteesta?

• tomppa2006 kirjoitti:

..murteesta?

mullei taira olla palijo varaa sanua mitää kennenkää murtehesta;))) Jokahinen laillansa, soon sitä rikkautta.

• tomppa2006
        a-v kirjoitti:

mullei taira olla palijo varaa sanua mitää kennenkää murtehesta;))) Jokahinen laillansa, soon sitä rikkautta.

...tua noi...leikkii mää vaa laski.

*se on sitä rikkautta*

• tomppa2006 kirjoitti:

...tua noi...leikkii mää vaa laski.

*se on sitä rikkautta*

oikeesti; mää tykkään siitä murteesta;)))

• tomppa2006
        a-v kirjoitti:

oikeesti; mää tykkään siitä murteesta;)))

mää nimittäin puhun sitä murretta, ihan oikeesti ja ihan tosissaan.

Täällä etelässä pitää kyllä joidenkin kanssa varoa. Väärin käsittämisen vaara on olemassa.

Esim. ei saa kysyä: "ketä toi on?", pitää kysyä "kuka tuo on?"

• tomppa2006 kirjoitti:

mää nimittäin puhun sitä murretta, ihan oikeesti ja ihan tosissaan.

Täällä etelässä pitää kyllä joidenkin kanssa varoa. Väärin käsittämisen vaara on olemassa.

Esim. ei saa kysyä: "ketä toi on?", pitää kysyä "kuka tuo on?"

"Ketä" on siis lähtöisin Porista? Siitähän kielipoliisit niin kovasti varottelee;)))
        Mää itte tykkään puhua omalla murteella, vaikkei sitä kuulemma kukaan tajua... hah, selevää Suamenkiältä!

• tomppa2006
        a-v kirjoitti:

"Ketä" on siis lähtöisin Porista? Siitähän kielipoliisit niin kovasti varottelee;)))
        Mää itte tykkään puhua omalla murteella, vaikkei sitä kuulemma kukaan tajua... hah, selevää Suamenkiältä!

kysymystä kuulee koko satakunnassa, en ole oikein perehtynyt noihin murteisiin, joten en rupea sitä ihan porilaiseksi omimaan, ettei vaan "ketään" saa syytä ryhtyä korjaamaan asiaa.

• tomppa2006 kirjoitti:

kysymystä kuulee koko satakunnassa, en ole oikein perehtynyt noihin murteisiin, joten en rupea sitä ihan porilaiseksi omimaan, ettei vaan "ketään" saa syytä ryhtyä korjaamaan asiaa.

voinemme olla yksimielisiä siitä, että sama se on, miten puhuu, pääasia, että tulemme ymmärretyiksi, eiks vaa?;)))

• tomppa2006
        a-v kirjoitti:

voinemme olla yksimielisiä siitä, että sama se on, miten puhuu, pääasia, että tulemme ymmärretyiksi, eiks vaa?;)))

..aivan, suomen kieli murteineen on hieno asia. Minäkin tunnen toisen porilaisen missä päin Suomea tahansa viidestä ensimmäisestä sanasta.

Olen myös oppinut ymmärtämään savolaisia, karjalaisia, lappilaisia, pohjalaisia, kainuulaisia, tamperelaisia, turkulaisia, hesalaisia...kaikkia suomalaisia...

mutta en raumalaisia?

• tomppa2006 kirjoitti:

..aivan, suomen kieli murteineen on hieno asia. Minäkin tunnen toisen porilaisen missä päin Suomea tahansa viidestä ensimmäisestä sanasta.

Olen myös oppinut ymmärtämään savolaisia, karjalaisia, lappilaisia, pohjalaisia, kainuulaisia, tamperelaisia, turkulaisia, hesalaisia...kaikkia suomalaisia...

mutta en raumalaisia?

rauman murre kyllä aivan oma lukunsa, kieltämättä;) Sitä joutuu jo oikein tosissaan kuunteleen ja loput täytyy kuitenki kuvitella.
        Mä roikuskelen jonkun verran tualla huuhaalla ja joskus oon silläpäällä, että tykkään ärsyttää muita omalla murteellani. Jotkut ei välitä pätkääkään, kuuntelee ihan sujuvasti. Toisille se on ku tikulla tökkis;)))

• tomppa2006
        a-v kirjoitti:

rauman murre kyllä aivan oma lukunsa, kieltämättä;) Sitä joutuu jo oikein tosissaan kuunteleen ja loput täytyy kuitenki kuvitella.
        Mä roikuskelen jonkun verran tualla huuhaalla ja joskus oon silläpäällä, että tykkään ärsyttää muita omalla murteellani. Jotkut ei välitä pätkääkään, kuuntelee ihan sujuvasti. Toisille se on ku tikulla tökkis;)))

sinun olevan "pohjalaisia", menikö metsään?

• tomppa2006 kirjoitti:

sinun olevan "pohjalaisia", menikö metsään?

Tarkemmin sanottuna Etelä-Pohjanmaalta.
        Täälä meilläpäi pruukatahan puhua enämpi leviäätte, soon nii komiaa. Niinku kaikki muukin täälä, meillei olla köyhiä.
        Ykskin äijää sanoo, jotta: "Vähävaraasten kans on raskasta toimitella ja köyhään kans oikeen hikuaa".

• niisku-myy46

ja nuo kappaleet sytyttää aina. Kaikki Dingon kipaleet ei ole niin hyviä.

Muistatko, kun Dingo lauloi jossakin kilpailussa... Johnny Lee Michaelisin kappaleen... nimeä en muista... Vai oliko se Kulkuri ja kaunotar ????

• tomppa2006

...kyseistä ohjelmaa.

Kulkuri ja kaunotar on Neumannin sävellys ja sanoitus, mielestäni melko hyvä...sanoisinko kaunis.

• niisku-myy ejk
        tomppa2006 kirjoitti:

...kyseistä ohjelmaa.

Kulkuri ja kaunotar on Neumannin sävellys ja sanoitus, mielestäni melko hyvä...sanoisinko kaunis.

Taitaapi olla sama kipale :) Tai sitten ei.

Kaunotar ja kulkuri rakastuivat... näinkö se menee.

Kaunista *kaivaa nenäliinaa*

• tomppa2006

• Porista ?

Ihmettelin nuorena,että miksi juuri Pori oli se kaupunki mistä nousi suomi-rokin sanansaattajia? Ei kai ole sattumaa,että samaan aikaan yhtyeet: Dingo, Yö ja Mamba nousivat listakärkeen ja matkasivat maineeseen,joka jatkuu yhä 20 vuotta myöhemminkin.

• tomppa2006

...asiasta on...

- puhdasta sattumaa -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta

Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o
      Maailman menoa
      118
      1578
    2. Kaksi viikkoa enää Rakas...

Tietäisinpä miten toimia...
      Ikävä
      77
      1258
    3. Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä

Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o
      Ikävä
      35
      1247
    4. Terveisiä lintutornilta

Viipurista nousee kauhea savupatsas. Miksi ?
      Maailman menoa
      50
      1056
    5. Tulisitko kahville..

Jos pyytäisin?
      Ikävä
      61
      792
    6. Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!

Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten
      Kotimaiset julkkisjuorut
      199
      760
    7. Tiedätkö että

Olet aika vetävä
      Ikävä
      29
      714
    8. Siinäpä jäät

Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole
      Ikävä
      59
      705
    9. Sosiaalinen lainalaisuus.

Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol
      Sinkut
      138
      686
    10. Hei, huomenta

Joskus tarvitaan kipua, että löytää itsestään voimaa ja vahvuutta! Aurinkoista päivää ja muutenkin mukavaa lauantaita ❤️
      Ikävä
      65
      620
    Aihe