Onko röökeissä eroa? Kyllä on!
Itse tykkään polttaa lähinnä mentholsavukkeita. Tykkään eniten seuraavista merkeistä:
Vice Roy Menthol: halpa ei ole aina huono. Vice Roy namia, ei liian vahva, voi vetää kunnolla posket lommolla. Suhteellisen vähän kuitenkin tavaraa, hupenee nopeasti (siksiköhän halpa).
Prince Menthol: tuhtia tavaraa, pitkä nautinto. Ihastuin tähän Tallinassa, onneksi nyt myös Suomessa.
Salem Menthol Strong: Turkin lahja maailmalle. Turhaan eivät paikalliset pojat kehuneet Salemia maailman parhaimmaksi merkiksi. Reilu mentholin maku (toisin kuin vaikka plösöissä barclayissa)
Ronhill Menthol: Kroatialaista tupakkaa jo vuodesta 1872.
L&B Menthol: Bulgarialainen erinomainen merkki. Näissä kolmessa viimeisessä on nimenomaan hyvä mentholin maku. Monissa Suomessa myytävissä on joku häiritsevä kemiallinen maku, pistävä ja läpitunkeva. Eivät vaan maistu tarpeeksi mnetholille.
Marlboro Light Menthol: klassikko joka kelpaa paremman puutteessa ja on aina saatavilla joka maassa. Valkoinen imuosa cool and sexy!
Paras röökimerkki?
60
13849
Vastaukset
- SturmSusi
Olen aina vihannut mentholsavukkeita.
Mielestäni Nortti on ehdottomasti paras savukemerkki, mitä maa päällään kantaa.
North maistuu aidolle aromikkaalle tupakalle ja sen savu tuntuu miellyttävältä kurkunpäässä keuhkoissa.
North State -Suomalaisten miesten kestosuosikki sukupolvesta toiseen ;)- Linnuliini
Voi kauhee! Mä en kyllä millään tykkää Nortista. Aivan liian vahvaa ja tunkkaista. Epäilen, että yksi syy Nortista tykkäämiseen, on puhtaasti imagollinen: kovat kundit polttaa Norttia. Eli Nortti on vähän kuin statussymboli.
En ole koskaan maistanut menthol-Norttia, jos olisi yhtään parempaa kuin oranssi kuvotus.
Linnuliini - SturmSusi
Linnuliini kirjoitti:
Voi kauhee! Mä en kyllä millään tykkää Nortista. Aivan liian vahvaa ja tunkkaista. Epäilen, että yksi syy Nortista tykkäämiseen, on puhtaasti imagollinen: kovat kundit polttaa Norttia. Eli Nortti on vähän kuin statussymboli.
En ole koskaan maistanut menthol-Norttia, jos olisi yhtään parempaa kuin oranssi kuvotus.
Linnuliini...sikäli, että tutustuin norttiin ihan sattumalta, ja yhden askin poltettuani en siitä enään luopunut. Sitä ennen poltin punaista Marlboroa, mutta päätin joskus ihan vaihtelun vuoksi ostaa jotain muuta laatua, ja ostin askin norttia. Sen jälkeen Marlboro maistui lähinnä vesihöyryltä, joten vaihdoin norttiin.
Toki nortissa on myös nostalgista voimaa, sillä isäni ja isoisäni ovat myös polttaneet kyseistä merkkiä, ja North State on ollut suomalaisten miesten suosikki jo 40-luvulta lähtien!
PS: Norttia ei löydy mentholina. Vihreässä askissa oleva nortti on filtteritöntä, mutta muuten samaa kamaa kuin oranssikin.
Perinteitä vaalien -SturmSusi - manse
Linnuliini kirjoitti:
LinnuliiniTehän puhutte miedoista tupakoista.Täytyy sanoa että parhaat savut sai 60-70 luvuilla JYMY PIIPPUTUPAKASTA! Nykyajan tupakat on nuorisolle tarkoitettuja mietoja savukkeita. Ei muuta
- #
manse kirjoitti:
Tehän puhutte miedoista tupakoista.Täytyy sanoa että parhaat savut sai 60-70 luvuilla JYMY PIIPPUTUPAKASTA! Nykyajan tupakat on nuorisolle tarkoitettuja mietoja savukkeita. Ei muuta
tilataan visa-kortilla netistä, ei tarvitse rajoittua r-kioskin onnettomaan valikoimaan. vaikka täältä:
http://www.cornellanddiehl.com/index.htm - Lasten Mallu L&M
Linnuliini kirjoitti:
LinnuliiniEihän tällaista edes ole? O__o
Sikäli mikäli tarkoitat vihreää norttia, niin sehän on Norttia missä ei ole filtteriä (=ei vihreän aina tarvitse olla menthol) viceass - alkoholitonsiideri15
joo se saattaa sturm mutsi maistuakkin hyvälle niissä kurkussas tai keuhkoissas,mutta totuus on että rööki tuhoaa keuhkos.:)
- HJB
Oikeessa oot, eroja löytyy... Mun mielestä parasta tupakkaa on Bonus, sitä saa kylläkin vaan toppana, mutta se on parasta. Tietysti klassinen Marlboro on erinomaista, ja Smart menee paremman puutteessa...
- rööki
Paras röökimerkki on aivan varmasti smart. Siis se sininen. Oon polttanu sitä melkein aina ja todennu, että se on parasta!!Se on sopivan mietoo ja sitä pystyy imemään kerralla paljon!AAH!!!!
- ~666
rööki kirjoitti:
Paras röökimerkki on aivan varmasti smart. Siis se sininen. Oon polttanu sitä melkein aina ja todennu, että se on parasta!!Se on sopivan mietoo ja sitä pystyy imemään kerralla paljon!AAH!!!!
on sulla maku! se on just sitä pahinta röökii mitä mä oon ikinä maistanu... hyi saatana... maistuu ihan samalta ku polttas kuittii ja kaarnaa...(oon joskus nikkiksessä polttanu) ootkohan miastanu mitään muita merkkejä?!
kannattas!
SMART on perseestä! - L&M Punainen
rööki kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta Smart on vanhusten rööki. Lämän punainen on sentään edes asiaa. Mulle käy mikä vaan muu ku Westi, Bonus ja Smartti. VALOJA PÄÄLLE!
- Minä
Hyvä kun pistit listaa noista mentholeista. Itsekin tykkään juuri mentholista (tai tykkäsin...)
Nyt rupeaa vaan jo inhottaan kun tuota Smartin menthol tokkaa oon käyttänyt puoli vuotta.
En ole oikeastaan kokeillu paljon muita... Eli sano vaan suoraan onko sun mielestä tossa Smartin mentholissa MITÄÄN makua verrattuna noihin esim. Vice Roy:hyn? Ja mikä noista yleensä on sun mielestä paras?- Linnuliini
Mä en ole itse asiassa tainnut edes maistaa vihreetä Smartia. Joten paha sanoa mitään. Sähän voisit vaikka ostaa askin ja laittaa arvion tänne tuoreeltaa?!?
- Minä
Linnuliini kirjoitti:
Mä en ole itse asiassa tainnut edes maistaa vihreetä Smartia. Joten paha sanoa mitään. Sähän voisit vaikka ostaa askin ja laittaa arvion tänne tuoreeltaa?!?
No enpä viitsi kuitenkaan vain vertailun vuoksi ostaa askia, kun on tuossa tokassakin vielä paljon jäljellä...
Noh, harmi kun et oo maistanut... Ois saanut jonkunlaista arviota, kun tuo tosiaan maistuu aika kammottavalle (kenties poltellu jo liian kauan?). Mutta ei se mitään, pitää sitten itse alkaa kokeileen muitakin merkkejä! =) Voisi ehkä normaali tupakkakin alkaa maistua...
- nikotinisti
Sanoisin näin että parhaat merkit ovat:
Askitupakoista ehdottomasti nortti.Vahva muttei silti liian voimakas.Mielestäni esim marlboroissa ja l&m merkeissä on tunkkainen maku enkä pidä niistä.Toppatavarassa parhaat ovat kilta(hyvä aromi,voi polttaa sekä sätkänä että piipussa) ja rolls(sekä vihreä että punainen). - #
J.J. Fox:
J.J. Fox Banker's Tobacco
Tätä nykyä Tanskassa Petersen&Sørensenin tuotantoa. Tämä on Plantation Eveningin ohella tämänhetkinen mielisekoitukseni Latakiablendeistä. Harvinaisen tasapainoisen täyteläinen sekoitus, jossa tavallisten englantilaissekoituslaatujen lisäksi on vielä Havannalaista lehteä.
Dan Pipe myy DEM 12.50/50g purkki, mutta valitettavasti ei enää Foxin, vaan tanskalaisen Petersen&Sørensenin valmistamana, joten "Goodbye" Banker's! (McGahey tosin myi jonkin aikaa "oikeaa" Foxin tekemää sen jo DP:ltä loputtua.)
J.F. Germain Esoterica Tobacconiana:
Penzance (englantilaistyyppinen)
"Finest Virginias, choice Turkish and Orientals and Cyprian Latakia,
all hand blended together, hard pressed and broad cut into thick
flakes." Eräs hienoimpia perinteisiä englantilaistyyppisiä fleikkejä.
Levyt ovat "krumble kake" kuten Kingfisherinkin, jota tämä valmistaja
Buteralle tekee.
Peacehaven (Virginiasekoitus)
An elegantly flavoures flake comprised of six Virginia tobaccos,
light in colour and rich in taste. Exceedingly mellow and easy to rub."
HITAASTI poltellen suorastaan mahtavat aromit!
Dunbar (Virginia-Periquesekoitus)
A mature recipe of seven types of Virginia tobaccos blended with
Louisiana Perique, lightly pressed for several days to mellow the
mixture, then cut into flakes and rubbed up." AAHH!
Tilbury (Virginiasekoitus)
"A harmonious blend of Golden and dark Virginias, with small portions
of Burley and air-cured leaf. Matured by a special process over 100
years old, producing a unique natural aroma and a piquant flavor."
Pieni määrä Burleytä ei pilaa tätä hienojen Virgimioiden aromia, vaan
yllättävää kyllä, tuo oman aavistuksenomaisen lisänsä kirjoon.
Butera K
Buteran
Kingfisher Buteran myymä, mutta Germainin valmistama Kingfisher
(Virginiaa, Burleytä ja Periqueta "krumble kakena")
Tässäpä vasta mainio sekoitus 50g purkissa! En ymmärrä, miten näin erikoisen makuinen tupangi syntyy annetuista eväistä. Yksi mielilaaduistani. Tämäkin on siis Germainin tuotantoa, kuten edelliset.
Kingfisher on erittäin pehmeä, paksusavuinen blendi, jossa on miellyttävä, sitruunamainen jälkimaku. Krumble Kake on todella käyttäjäystävällinen ja toimiva leikkaus flakelle.
A&C Petersen:
Escudo
Klassinen Escudo Escudo (Virginia-Perique)
Eräs klassisista piipputupakkalaaduista klassimpia on tätä nykyä tanskalaisen A&C Petersenin tekemä "Escudo Navy De Luxe". Nimensä se on saanut portugalilaisen escudon kolikon mukaan. Tämä tupakka on pyöreinä levyinä, jotka muistuttavat kolikkoa, väriltään kauniin syvänruskeita ja säännöllisiä. Tottunut piipustelija kiertää pesän koosta riippuen muutaman kolikon rullalle ja työntää käärön pystyssä pesään. Korkeintaan hieman murentaa päälle sytystystupakkaa - ja antaa palaa - hitaasti, pehmeästi, rauhallisesti ja kauan! Makuelämys on verraton!
Miksi en ole aiemmin tutustunut tähän hienoon Virginia-Perique-sekoitukseen, sillä nyt liikkuu jo huhuja, että Dunhill olisi ostanut Escudon Peterseneiltä, joten tällä hetkellä (kesäkuun 6. 2000) tämän loistokkaan blendin tulevaisuus on vaakalaudalla!!! Palaan asiaan heti kun kuulen jotain uutta.
Gawith,Hoggarth & CO, Lake District, Iso-Britannia
Olen ostellut 500 g bulkkipakkausina aivan verratonta "Brown Flakea"
sveitsiläiseltä Synjeco AS:ltä. Firmaa vetää Tarek Manadily, joka palvelee kerrassaan
upean tehokkaasti ja ystävällisesti tanskalaisen FF-Piberin Jesper Klithin tapaan. Brown
Flake sisältää erilaisiaVirginioita ja näiden lisäksi hieman yli 10% burleytä Malawista.
Blendi on kuuden tuuman levyinä, syttyy ja palaa helposti, rauhallisen tasaisesti harmaaksi
tuhkaksi. Maku on tasapainoinen eikä iian mieto jos ei liian voimakaskaan. potkua on juuri
sopivasti. Tämä blendi on nopeasti noussut toiseksi suosikikseni Escudon rinnalle.
Suosittelen erittäin lämpimästi!
Irlantilainen Peterson:
Univ.Flake
Peterson's
University Flake University Flake (Mahogany, Burley, Perique)
Melkomoisen väkevä sekoitus, jota kyllä polttelee aina silloin tällöin, mutta vakituiseksi ei tästä voimakkaasta blendistä minulle kyllä ole! Itse asiassa lisäsinkin tämän sekoituksen listalle lähinnä kuriositeetin vuoksi. Petersonin tunnuslause tälle fleikilleen on: "Created by Peterson for the thinking man". Ajattelemaan on kyllä pannutkin tämä esitteen mainitsema "Mahogany"-laatu. Kyselin "alt.smokers.pipes"-ryhmässäkin asiasta, mutta sen tarkempaa selvyyttä ei tullut kuin että kyseessä on tietty Virginian kypsentämismenetelmä, jolla tupakan väri tummuu ja maku kypsyy. Pidän tästä sekoituksesta, joka on minulle kuitenkin liian voimakkaan makuinen jatkuvaan käyttöön. Kannattaa kyllä kokeilla jos pitää tämän tyyppisistä fleikeistä.- joopa joo
...pyhä jysäys!!! Tässä se varsinainen tupakkamainos...
- ♥manzikka♥
no siis tää nyt on vaa mun mielipide mut mun mielest ehdottomasti paras tupakka on punainen marlboro! mut saattaa kyl johtuu siit et mun faija polttaa sitä ja oon aina sen tupakoita poltellu... eli oon tottunu... ja smartis taas on semmone "outo" maku, en tykkää... mut punane chesterfield on kans iha jees.
- Linnuliini
Jos nyt ihan kauhein pitää listata, niin se on kyllä L&M. Ne, jotka sanovat, että rööki on pahaa, ovat varmaan erehtyneet kokeilemaan ällämmää. Toinen, mistä en ole pitänyt on ranskalainen Gauloise.
- Minä
Linnuliini kirjoitti:
Jos nyt ihan kauhein pitää listata, niin se on kyllä L&M. Ne, jotka sanovat, että rööki on pahaa, ovat varmaan erehtyneet kokeilemaan ällämmää. Toinen, mistä en ole pitänyt on ranskalainen Gauloise.
mutta vastaappa nyt mitä mieltä olet vihreestä smartista? pärjääkö ollenkaan noille sun esimerkeille?
- Linnuliini
Linnuliini kirjoitti:
Muistui tässä mieleen, että Camelkin on pahaa. Ihan oikeesti. Varsinkin jos vertaa punaiseen Malluun (mentholeista puhumattakaan). Jotkut tupakat maistuu tunkkaisilta ja liian paksuilta, mutta Camelissa on jotenkin ohut ja kemiallinen maku.
- ,taas
Linnuliini kirjoitti:
Muistui tässä mieleen, että Camelkin on pahaa. Ihan oikeesti. Varsinkin jos vertaa punaiseen Malluun (mentholeista puhumattakaan). Jotkut tupakat maistuu tunkkaisilta ja liian paksuilta, mutta Camelissa on jotenkin ohut ja kemiallinen maku.
haluisin paksun makuisia,venäläiset on hyviä.
- Henkka
Teinivuosina tuli poltettua "mitä vaan sai käsiinsä" mutta nyt oon tykästynyt Mentholiin ja siitä en luovu. Tupakki ei maistu miltään ilman mentholia, siitä puuttuu se "jokin".
Merkki on Marlboron tai L&M:n vihreä. Niillä ei ole paljon eroa mutta mielestäni jälkimmäisessä maistuu enemmän mentholi. L&M:ää olen myöskin enemmän suosinut kun sitä saa kovissa askeissa (mutta toisaalta sitä ei saa kaikista kaupoista), Marlboro on pehmeässä, kovia askeja löytää vain laivalta.
Viime kesänä euroopassa matkaillessani koin suuren järkytyksen, kun esim. Unkarissa ei myyty kuin LIGHT mentholia (ja sitä en voi sietää.)
Syytä en tiedä?- Linnuliini
Itse asiassa vihreä Marlboro (siis strong) oli kanssa joskus mun suosikki, mutta olen siirtynyt kevyempiin, koska tykkän imeä kunnolla ja siihen se on ehkä vähän liian vahva. Tai pitäisi kai testata uudestaan?
Voin kertoa, että monessa maassa menthol-savukkeiden ostaminen voi olla ongelma. Ranskassa ei ole saatavilla juuri mitään metholina ja esimerkiksi sellaisessa tupakoinnin jättiläismaassa kuin Jugoslaviassa oli tarjolla vain yhtä savukemerkkiä mentholina. - Lucky Strike
Linnuliini kirjoitti:
Itse asiassa vihreä Marlboro (siis strong) oli kanssa joskus mun suosikki, mutta olen siirtynyt kevyempiin, koska tykkän imeä kunnolla ja siihen se on ehkä vähän liian vahva. Tai pitäisi kai testata uudestaan?
Voin kertoa, että monessa maassa menthol-savukkeiden ostaminen voi olla ongelma. Ranskassa ei ole saatavilla juuri mitään metholina ja esimerkiksi sellaisessa tupakoinnin jättiläismaassa kuin Jugoslaviassa oli tarjolla vain yhtä savukemerkkiä mentholina.Mun mielestä Lucky Strike on paras tupakka mitä missään voi olla.
Lucky Strike Filters on auivan ihana
Lucky Strike Filters:Tervaa 12mg, Nikotiinia0,9mg. - satunnainen tupakoija
vihreä malboro on paras merkki, sitä tuli polteltua intissä aski päivässä. nyt tupakointi on jäänyt vähemmälle, mutta mentholia sen pitää olla sillon kun sauhuttelen.
- RöxyKurtisaani x)
Mallu on oikeesti parasta röksyä mitä löytyy!!! Siin on niin ihanan pyöree ja pehmee maku. Mallut kunniaan! :)
- parasta
Parempaa laatua tuskin enää koskaan saadaan, mitä oli Jymy, siitä sai sätkiä, ja sopi piippuunkin. Nyt toisen keuhkon leikattuna polttelen vain mietoja, keuhko kerää vahvasta savusta niin kauheasti limaa, mutta miedommista ei tule, aamusin välillä.
- VihreeMallu
Jep, metholia sen olla pitää! Oon jo ajat poltellut vihreetä mallua ja maistelin tossa vähän aikaa monta muuta tupakkaa ja ton kovan mentholin polttelun jälkeen ne oli kyllä TOSI laimeita ja perjaattees sama asia kun ei olis mitään ees polttanut...Mäkin oon myös huomannut sen et esim. tota vihreetä mallua ei saa mistään ulkomailta, esim. virostakaan ei sitä löydä! Ärsyttää myös kun vaan laivalta saa kovia paketteja...
- Vesku
Venäjällä valmistettu,mukava mahorkkainen maku,yskittää vielä kuukauden kuluttua,keuhkosyöpä taattu.
Ei oo varaa muuhun.
Sitä polttelen 1-2 askii vrk riippuen vitutuskertoimesta.- huono tapa
samoin...
- Belomorkanal parasta
Belomorskin kanavan nimikkopaperossi Belomorkanal on ehdottomasti paras tupakkamerkki.
Yksinkertaisesti siitä syystä, että sitä on mahdottoman hankala hankkia. Lähin tietämäni ostopaikka on Läskelän kioski Karjalan tasavallassa. - hanna
mä tiijän yhen hyvän tupakamerkin se on l&m kanataa poltaa sitä tupakkaa
- hanna
mä tiijän yhen hyvän tupakamerkin se on mallu kanataa poltaa sitä tupakkaa
- Nea
Paras merkki on mun mielestäni punainen LM...ja valkonen marlboro on myös aikaa jees!=)
- Jonne
Paras merkki on L&M Full flavor!!!
- ,on
punainen PallMall.hyvä maku.liian mieto vaan muuten.
- erina
Barclay.
- erina
Barclay.
- Jointti
Punaista L&M:ää tullut polteltua 12-vuotiaasta, eli 6-vuotta. Eikä merkin vaihto ole käynyt edes mielessä. :)
- ...
Jointti kirjoitti:
Punaista L&M:ää tullut polteltua 12-vuotiaasta, eli 6-vuotta. Eikä merkin vaihto ole käynyt edes mielessä. :)
vihree L&M on välillä vähä turhan kuivaa mut vihree smart on hyvä minun mielestä.
- Muljander
... kirjoitti:
vihree L&M on välillä vähä turhan kuivaa mut vihree smart on hyvä minun mielestä.
L&M on ihan hyvää ja Nortti myös. Maailman kauheinta ja pahimman hajuista tupakkaa, josta lähtee ruokahalu ja meinaa tulla oksennus 10kilometrin säteellä polttajasta on West. Ei ole olemassa mitään kamalempaa kuin tuo paska.
- schessu!
Muljander kirjoitti:
L&M on ihan hyvää ja Nortti myös. Maailman kauheinta ja pahimman hajuista tupakkaa, josta lähtee ruokahalu ja meinaa tulla oksennus 10kilometrin säteellä polttajasta on West. Ei ole olemassa mitään kamalempaa kuin tuo paska.
belmontin sininen,ruskea,lmmän sininen,punanen,harmaa ja vihreä,marlboron punanen ja vihreä ja smartti OVAT PARHAITA!CHESSU ON PASKAA!
- menttoolianuksest
schessu! kirjoitti:
belmontin sininen,ruskea,lmmän sininen,punanen,harmaa ja vihreä,marlboron punanen ja vihreä ja smartti OVAT PARHAITA!CHESSU ON PASKAA!
no ite kans vihaan menttoolischaissea, mutta lämän, mallun, chessun punaset menee. Ja jos sinist erehtyy joskus polttaa, ku on omat loppu, ja likka heittää, ni lm sinine..
- Tuulilukko
menttoolianuksest kirjoitti:
no ite kans vihaan menttoolischaissea, mutta lämän, mallun, chessun punaset menee. Ja jos sinist erehtyy joskus polttaa, ku on omat loppu, ja likka heittää, ni lm sinine..
Norttia sen olla pitää. Aloittelin joskus bonuksen sinisellä/punaisella, ja ne maistuvat kyllä edelleen. L&M:stä - varsinkin sinisestä - en pidä sitten ollenkaan, jotenkin onnistun erottamaan siitä semmoisen pahvimaisen maun. Mentholeista en myöskään pidä kovinkaan paljoa.
- siljaeuropa700
anteeks vaan,mutta l&m ei oo bulgarialainen vaan amerikkalainen savukemerkki.:)
- albino brotha
SMART BLACK!!
- iTz olD Ron
albino brotha kirjoitti:
SMART BLACK!!
Vihree Mallu Ja Pall Mall Ne On HOteimmat
- dfdfdfdfdf
iTz olD Ron kirjoitti:
Vihree Mallu Ja Pall Mall Ne On HOteimmat
Olen poltellut vain vähän aikaa, mutta voisin käväistä kohta ostamassa askin punaista Mallua ja askin Norttia. Voisi tehdä vähän makuvertailuja, vihreä Smart alkaa jo maistua samalle kuin vetäisi teehöyryjä sieraimiinsa. Isoisäni poltteli ennen vanhaan punaista Norttia, sanoi että kyllä oli hyvää tupakkaa. Nykyäänhän noita on laimenneltu jonkun perkeleen EU-direktiivien takia...
- siljavenäjä700
anteeks vaan,mutta l&b o bulgarialainen eikä amerikkalainen savukemerkki. :)
- tässä tää
mulla meinaa toi l&m sinine joteki aiheuttaa sellast oksennusreaktioo... no mut kyl kait pall mall punane on paras mitä oon maistanu, tokana tulis varmaa marlboro vihree, mukava mintu maku
- Nuorisoröögäre
Noh nyt pari kk poltellu ja se tulos että punanen LM (toppa) tai sininen smartti (sätkä, kääretupakki) on parasta. Kultainen marlboro on legenda :)
- vihree
Nuorisoröögäre kirjoitti:
Noh nyt pari kk poltellu ja se tulos että punanen LM (toppa) tai sininen smartti (sätkä, kääretupakki) on parasta. Kultainen marlboro on legenda :)
ennen vetelin sätkänä bonuksen kultasta, alkopaha tympii, siirryin lm punasee, alko tökkii ja maistu paskal, sit löysin smartin vihreen. nam :) kandee kokeil
- eiggarihemppari
vihree kirjoitti:
ennen vetelin sätkänä bonuksen kultasta, alkopaha tympii, siirryin lm punasee, alko tökkii ja maistu paskal, sit löysin smartin vihreen. nam :) kandee kokeil
alottanu 12 vuotiaana ja ny 19 koko aja polttanu smarti sinist ja siitä en luovu! mu jos se pirun tupakan myymis kielto tulee ni si kyll vois muuttaa viroo iha oikeest....
- 10 vuotta lakossa
eiggarihemppari kirjoitti:
alottanu 12 vuotiaana ja ny 19 koko aja polttanu smarti sinist ja siitä en luovu! mu jos se pirun tupakan myymis kielto tulee ni si kyll vois muuttaa viroo iha oikeest....
Ostin tuliasiksi Kuubasta Cohiba sikarin valmistajan savukkeita ,itse en polta.Käryttäjät ovatko Cohibat laatu savukkeita.
- Kyästi
Mahorkka on nro 1.
- mallumään
Sanoisin että ihan perus punainen Marlboro on maukkain tupakkamerkki. Sen maku on just sellainen täyteläinen tupakanmaku, muttei kuitenkaan liian vahva.
- tyttönen
Punane chessu!!!! mausta tulee nostalgiaa ja turvallinen olo ku isäni poltti sitä kun olin pieni.
- smokerrr
Tässä olis yks aika hyvän makunen tupakkamerkki;
http://www.documentingreality.com/forum/attachments/f149/303873d1315861700-what-smoking-does-sad-smokers-lung.jpg- nams
Toi on mun mielestä ehkä parasta tupakkia ! Kannattaa kokeilla jos et ole vielä kokeillut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381634Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171