katto kuparista

hintatietoja

Kuparipellistä tehty konesaumakatto taitaisi olla ikuinen ja huoltovapaa. Mitä se mahtaisi maksaa vanhaan taloon verrattuna sinkityn pellin hintaan? Taitaa olla mahdoton ajatus noin hinnallisesti?

18

16940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omakotitalossa

Ei kannata laittaa tavalliseen omakotitaloon. Muoti muuttuu ja muutoksia tehdään pientaloon joka tapauksessa.Kupari kestää liian kauan. Menee rahat haaskuun.

• vain 50 vuotta

eli 100 vuotta kestävä katto on liikaa.

• mahdotonta ollenkaan

hinta n. 4-5 kertanen sinkittyyn kattoon.
      (kuparikatto järkevä tehdä ainoastaan ainevahvuudella 0.6mm)

• hinnaltaan

työ vai materiaali vai molemmat yhteensä? Osaatko sanoa neliöhintaa yhtään sinnepäin? Entäs sitten teräspeltikatto? Kumpi olisi järkevämpi valmiiksi pinnnoitettu vai sinkitty pelti joka myöhemmin maalataan? Olen kuullut, että näissä valmiiksi pinnoitetuissa on saattanut nopeasti lähteä pintakerros irti?

• omakotitalossa
        hinnaltaan kirjoitti:

työ vai materiaali vai molemmat yhteensä? Osaatko sanoa neliöhintaa yhtään sinnepäin? Entäs sitten teräspeltikatto? Kumpi olisi järkevämpi valmiiksi pinnnoitettu vai sinkitty pelti joka myöhemmin maalataan? Olen kuullut, että näissä valmiiksi pinnoitetuissa on saattanut nopeasti lähteä pintakerros irti?

Materiaali. Tosin kupari on vaikeampi tehdä kuin tavallinen mutta työtunteihin ei ole niin suurta merkitystä kuin pellillä.
        Konesaumattua ei tietääkseni ole valmiiksi pinnoitettuna johtuen asennusmenetelmistä. Eli sinkitty pelti hakataan katolle ja maalataan muutaman vuoden kuluttua. Voi sen maalata aiemminkin mutta silloin pitää pestä happopesulla ensin sutimista. Monet pitää happopesua huonona ratkaisuna. Odottelu olisi suotavampaa.

Pintakerroksien kesiminen on vaivannut lähinnä profiilipeltikatteissa ja epäilisin nykyään tehtaiden saaneen ongelmat kuntoon. Muistaakseni ongelma oli suurin muovipinnoitteilla.

Hinnan saat kun soitat paikallisille kattomaakareille.

• mahdotonta ...
        hinnaltaan kirjoitti:

En nyt tähän hätään muista kuparin tarkkaa hintaa mutta kuparikaton hinta töineen ja materiaaleineen on vähän yli satasen nelöltä.

Sinkitty vai pinnotettu, makuasia. Pinta pysyy kyllä kiinni riittävän hyvin paitsi jostain kohdilta käsin hakattavista kohdista saattaa pinta kärsiä.

• rahaa riittää
        omakotitalossa kirjoitti:

Materiaali. Tosin kupari on vaikeampi tehdä kuin tavallinen mutta työtunteihin ei ole niin suurta merkitystä kuin pellillä.
        Konesaumattua ei tietääkseni ole valmiiksi pinnoitettuna johtuen asennusmenetelmistä. Eli sinkitty pelti hakataan katolle ja maalataan muutaman vuoden kuluttua. Voi sen maalata aiemminkin mutta silloin pitää pestä happopesulla ensin sutimista. Monet pitää happopesua huonona ratkaisuna. Odottelu olisi suotavampaa.

Pintakerroksien kesiminen on vaivannut lähinnä profiilipeltikatteissa ja epäilisin nykyään tehtaiden saaneen ongelmat kuntoon. Muistaakseni ongelma oli suurin muovipinnoitteilla.

Hinnan saat kun soitat paikallisille kattomaakareille.

Tämän kuukauden hinnat ovat:

Galvanoiturivi 0.5mm noudettuna 7.15e/neliö
        Galvanoiturivi 0.6mm noudettuna 8.65e/neliö

Puralrivi 0.5 11e/neliö, muutama väri 10.60e/neliö

Puralrivi 0.6mm 12.50e/neliö

Kuparirivimateriaalin hinta vaihtelee päivittäin huomattavan paljon eli päiväkohtainen hinta tarkistettava esimerkiksi Helsingin raudasta mikäli aihetta löytyy. Rivin ajaja ottaa muutaman euron välistä.
        Ps.kuparikatto 0.6mm ja erittäin helppo työstää. Vaatii vain huolellisen rissauksen ja leveämmän räystäslistan laajenemisen takia.
        Puralpintaisia kattoja tehdään vuodessa satoja konesaumattuja eli hyvä vaihtoehto perinteiselle myös tämäkin.

• päivän hinta
        rahaa riittää kirjoitti:

Tämän kuukauden hinnat ovat:

Galvanoiturivi 0.5mm noudettuna 7.15e/neliö
        Galvanoiturivi 0.6mm noudettuna 8.65e/neliö

Puralrivi 0.5 11e/neliö, muutama väri 10.60e/neliö

Puralrivi 0.6mm 12.50e/neliö

Kuparirivimateriaalin hinta vaihtelee päivittäin huomattavan paljon eli päiväkohtainen hinta tarkistettava esimerkiksi Helsingin raudasta mikäli aihetta löytyy. Rivin ajaja ottaa muutaman euron välistä.
        Ps.kuparikatto 0.6mm ja erittäin helppo työstää. Vaatii vain huolellisen rissauksen ja leveämmän räystäslistan laajenemisen takia.
        Puralpintaisia kattoja tehdään vuodessa satoja konesaumattuja eli hyvä vaihtoehto perinteiselle myös tämäkin.

Lisäys eiliseen:

Kupari 0.6 peltiseppälaatu 610mm leveä sileä pelti 51,70e/neliö. Siihen riviajo päälle muutaman euron

• on näyttävä

ja tyylikäs,kun se sijoitetaan oikeaan ympäristöön ja kohteeseen.Mutta,kuten joku jo edellä kirjoitti,niin se on vaikeampi työstää,joten vaaditaan todella hyvä kattopeltiseppä,joka hallitsee tekemisen,että työnlaatu vastaa kuparikatolle asetettuja arvoja.Näin itse olen ko.asian ymmärtänyt asiantuntijoilta.

• sitten tietysti

Eli siis sinuakin kusetettu tässä aiheessa. Kuparikatto on kaikinpuolin helpompi tehdä, sillä materiaali niin paljon peltiä pehmeämpää. Saumaus käsin ja rissoilla huomattavasti kevyempää, leikkaaminen kevyempää ja klammereiden lyöminen helpompaa.

Ainoa huomioinnin kohde on lämpölaajeneminen, jonka ammattilainen tietää ja osaa ottaa sen huomioon.

• Höpiset.

Kerroppa ketkä asiantuntiat sinulle on tommosia höpissy?

• höpisen
        Höpiset. kirjoitti:

Kerroppa ketkä asiantuntiat sinulle on tommosia höpissy?

Kun on itse monta kattoa tehnyt, eikä takana YHTÄÄN reklamaatiota niin silloin yleensä tietää mistä puhuu. Vanhin jo yli 20v. sitten

• ns. amma
        höpisen kirjoitti:

Kun on itse monta kattoa tehnyt, eikä takana YHTÄÄN reklamaatiota niin silloin yleensä tietää mistä puhuu. Vanhin jo yli 20v. sitten

Monasti ns. ammattimiehet haluavat korostaa omaa profiiliaan tekemällä työstään jotenkin erityistä taitoa vaativaksi. Esim. kun joskus kuuntelee muurarien höpinöitä niin voisi luulla,että työn tekeminen olisi jotenkin vaativaa.Todellisuudessa
        työn oppii kuka pelle vaan joka jaksaa latoa kiviä perä perää päivä toisensa jälkeen.
        Enpä jaksa uskoa etteikö kattopelli miehissä olisi samaa henkeä tai etteikö pellityksiä osaisi kuka vaan joka asiaan riittävästi perehtyy.

• oikeassa
        ns. amma kirjoitti:

Monasti ns. ammattimiehet haluavat korostaa omaa profiiliaan tekemällä työstään jotenkin erityistä taitoa vaativaksi. Esim. kun joskus kuuntelee muurarien höpinöitä niin voisi luulla,että työn tekeminen olisi jotenkin vaativaa.Todellisuudessa
        työn oppii kuka pelle vaan joka jaksaa latoa kiviä perä perää päivä toisensa jälkeen.
        Enpä jaksa uskoa etteikö kattopelli miehissä olisi samaa henkeä tai etteikö pellityksiä osaisi kuka vaan joka asiaan riittävästi perehtyy.

Olet täysin oikeassa puheissasi. Todellakaan ei ole kyse kovinkaan vaativista hommista vaan monipuolisista, mikäli kattoja tehdään esim. pääkaupunkiseudulla kuten minä.

Itse en ole käynyt kuin kansakoulun ja sen jälkeen olin oppipoikani noin viisi vuotta. Sen jälkeen tehnyt useita kattoja ja voin sanoa, että en kahta samanlaista eli monipuolista työ todella on.

Työ sinällään on todella vittumaista, koska siinä työskennellään korkealla, paskoissa työasennoissa, ahneiden työnantajien helvetin huonoilla nostureilla ja täysin sään armoilla. Mikäli osaisin jotain muuta ja tienaisin suunnilleen saman jossain toisessa hommassa vaihtaisin alaa välittömästi. Niin vittumaisista koiran hommista on kyse, kun tehdään konesaumakattoja.

Eli jokainen, joka vain haluaa alalle todellakin pääsee sille, jos on vain niin helvetin typerä, että sille viitsii lähteä

• peltipete
        oikeassa kirjoitti:

Olet täysin oikeassa puheissasi. Todellakaan ei ole kyse kovinkaan vaativista hommista vaan monipuolisista, mikäli kattoja tehdään esim. pääkaupunkiseudulla kuten minä.

Itse en ole käynyt kuin kansakoulun ja sen jälkeen olin oppipoikani noin viisi vuotta. Sen jälkeen tehnyt useita kattoja ja voin sanoa, että en kahta samanlaista eli monipuolista työ todella on.

Työ sinällään on todella vittumaista, koska siinä työskennellään korkealla, paskoissa työasennoissa, ahneiden työnantajien helvetin huonoilla nostureilla ja täysin sään armoilla. Mikäli osaisin jotain muuta ja tienaisin suunnilleen saman jossain toisessa hommassa vaihtaisin alaa välittömästi. Niin vittumaisista koiran hommista on kyse, kun tehdään konesaumakattoja.

Eli jokainen, joka vain haluaa alalle todellakin pääsee sille, jos on vain niin helvetin typerä, että sille viitsii lähteä

Äskeinen viesti peltimiehen ammatin vittumaisuudesta on täydellinen kuvaamaan kyseistä alaa. terv hellerajat rikki

• Kimi Tku
        oikeassa kirjoitti:

Pelliseppä on TÄYSIN oikeassa,työ,työasennot,ilmaston muutokset,korkeudet yms yms,on suorastaan persiistä.Monina monina päivinä ilmoille kajahtaa:VOI SAATANAN saatana!!TÄ ON KANS AIN YHT SAATANAN HAKKAAMIST!! mut taas toisaalta..geometria on mielenkiintoista ja meit on niin harvassa ketkä viittii kesät talvet roikkua katoilla ja laittaa asiakkaiden KRUUNUJA tiptop kuntoon,et on kuivaa talon sydämmessä,et ei helevata,KYL TÄS JOTAIN RAKKAUDEN TYNKÄÄKIN TAITAA OLLA syvästi halveksumaani ammattia kohtaan.Kaikesta huolimatta voisin ylpeänä katsoa peiliin ja sanoa:MINÄ OLEN PELTISEPPÄ ! ..käynkin tekemässä sen heti,hyviä katontekokelejä ja oloja kaikille työn raskaan raatajille!

• Pekka K.

Hintoja 11/09 alan liikkeeltä, 376m2 katot (saunarak. 52m2 vanha rak. loput), vanhan p-katon poisto, alustyöt, uusi katto, räystäät, syöksytorvet, kaikki kuparista,vanhan poiskuljetus yms.
      Hintaan 59.805e, sis.alv.22%. Avaimet käteen, 0,6 mm,7kg/m2 ja 7€/kg, Sipoossa. Sama liike peltikatto 38.000€, samat työt.
      Nyt ei tarvitse arvailla, kun tarjousta lukee, ja olen päätymässä kupariin huoltovapauden takia.

• Edullisesti

Ei se ole kallis jos tilaat sen Katto Kotilaiselta,Kattokotilainenasentaa myös kuparikattoja eikäkuppaa.

Toimipisteemme sijaitsee Liedon Littoisissa ohikulkutien varrella.

Samoissa tiloissa pyöritämme kirpputoria.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2293
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      306
      1262
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      737
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      662
    Aihe