Pedofilia on mediahypen kautta saanut mielestäni aika suppean ajattelukulma. Tottakai asia pitää nostaa esille ja vääryksistä rankaista mutta entäs kolikon kääntöpuoli josta ei kukaan ole missään yhteydessä uskaltanut mediassa puhua?
Onko uhri aina uhri?
Jokainen tietää että pedofililla on nuppinsa kytkennöissä poikkeavuuksia mutta entä kun puhutaan "uhreista"?
Asia tuli mieleeni kun työssäni logistiikka-alalla olin purkamassa kuormaa asiakkaan pihaan ja joku naapuruston noin 11-12 vuotias tyttö tuli keikistelemään nostolavan viereen. Katsoin tilannetta ihmeissäni kun tämä niukkaan toppiin ja makkarankuoriakin kireämpiin trikoohousuihin sonnustautunut tyttö pyöritti persettään lavan reunalla, iski silmää ja imi tikkariaan oikein kutsuvalla tavalla.
Oikein pahaa teki kun lapsi toimii noin.
Joku sano että lapsellista viattomuutta mutta tyttö tiesi tasan tarkkaan mitä teki.
Onko siis jokainen "kaamea hirveä limainen pedofilia-tapaus" sitä mitä media antaa ymmärtää?
Eikö sekin ole joku pedofiliaan käänteisesti rinnastettava virhekytkentä sen nuoren tytön päässä kun on kiinnostunut huomattavasti vanhemmista miehistä?
Onko tyttö silloin uhri jos joku pedofili vastaa tytön "kutsuun"?
Fiksuja kannanottoja kiitos!
Pedofilia-kolikon kääntöpuoli
14
1380
Vastaukset
En todellakaan ymmärrä mitä tarkoitat. Mitä ihmeen väliä sillä on asian tuomittavuuden kannalta miten lapsi käyttäytyy. Vaikka kuinka sinulla ottaisi eteen 11-12 vuotiaan keikistelyn takia et saa ruveta käyttämään häntä hyväksi. Se, että murrosikäinen lapsi voi olla kiinnostunut aikuisista seksuaalisesti ei ole mitenkään epänormaalia. Kolikolla ei ole kääntöpuolta.
- hevi ukko
kaikki pedofiilit vois mennä hirteen
- Oikein pahaa teki kun lapsi...
tekstini uudestaan ja mieti kirjoitusta? sanoinko siihen suuntaakaan että olisi ottanut eteen? Päinvastoin.
- Hissimusa
Tuo ei ole kääntöpuoli, lapseen kohdistuva seksuaalinen himo on sairasta ja käytännössä aina rikos.
Se että pedofilia on saanut sensaatio-uutisen statuksen madaltaa kynnystä myös tahallisesti perusteettomien syytösten tulvalle. Eli jos haluat tehdä jäynää v-mäiselle naapurille, tee hänestä ilmoitus lastensuojeluviranomaiselle. Loput hoituu kuin itsestään. Perinteinen vilppitilanne lienee huoltoriita, mutta miksi ei käytettäisi mielikuvitusta.. Uralla kuin urallakin etenee helposti paremmin kuin pedofiliasta epäilty työkaveri.
Väärin perustein syytetty ei voi koskaan kokonaan puhdistaa mainettaan tekaistuista epäillyistä vaan hänet on iki-ajoiksi leimattu.
Pedofilia-asiassa tulisi käyttää erittäin suurta varovaisuutta. Emme voi ajatella että muutama syyttömänä tuomittu on parempi, noin varmuuden vuoksi, kuin yksikään "vahingossa" vapautettu syyllinen. Oikeusmurha ei edistä kenenkään oikeusturvaa.
Henkilökohtaisesti minua puistattaa ajatus siitä että sosiaaliviranomaiselle annettaisiin suuremmat valtuudet itsenäisesti tutkia ja puntaroida oletetun seksuaalirikoksen uhriksi joutuneen lapsen tilannetta. Luotan enemmän jopa yhdistelmään, poliisin esitutkinta/syytteennosto/Tuomioistuin tässä versiossa annetaan syyttömälle edes jonkinlainen mahdollisuus puolustautua jos on varaa hyvään asianajajaan. - jammu vaan
kyrpää teinihuoraan.
- Ossiii
Kumman tarkkaan olet pannut merkille tytön pukeutumisen yms. Mistä tiesit, että tyttö on kiinnostunut huomattavasti vanhemmista miehistä? Jos joku pedofiili vastaa tytön "kutsuun", on se silti Suomen lain mukan rikos. Sitä ei tee oikeutetuksi mikään uhrin vaatetus, olemus jne.
- saku-sammakko
tytön käytös jättänyt mitään arvailujen varaan.
En tekstissäni hakenut oikeutusta pedofilialle vaan perimmäinen kysymys oli onko nykyajan varhaisteineissä alkanut esiintymään jotain kieroutumaa henkisessä kehityksessä koska ainakin omassa mittapuussani kyseisellä tytöllä ei kaikki nupissa voinut olla kohdallaan.
- tiedät?
Mistä tiedät, että tyttö "tiesi tarkkaan, mitä teki"? Luulen, että hän on ottanut mallia televisiosarjoista, kikatellut tyttöjen kanssa asialle ja saanut selville, että monen miehen saa käyttäytymään tosi kummasti pienellä keikistelyllä. Nyt hän kokeili taitojaan sinuun ilmeisen tehokkaasti.
Tämä ei tarkoita sitä, että tyttö olisi YHTÄÄN tiennyt, millä oli leikkimässä. Sinun mielikuvituksessasi on tapahtunut ihan muuta kuin tuolla tytöllä. Pidä siis näppisi erossa lapsista.- saku-sammakko
ilmeisen tehokkaasti kyllä, tunsin suurta inhoa ja ahdistusta. mielikuvituksessani kelasin mitä tytölle on voinut sattua mikä on vääntänyt henkisen kasvun noin helvetin kieroon.
- joopa joo
Voi että minua ärsyttää tuollaiset Mistäs tiedät -nimimerkin tyyppiset ihmiset. "Pidä siis näppisi erossa lapsista"... Eikö kirjoittaja nimenomaan tähdentänyt moneen kertaan, ettei ollut kiinnostunut lapsesta. Saatanan hysteerikot, älkää jaelko niitä pedofiilileimoja kuin homosyytöksiä ennen vanhaan ala-asteen pihalla. Se on vakava sana ja saattaa tuhota ihmisen elämän. Minä tulisin mieluummin perseeseen raiskatuksi ja pahoinpidellyksi kuin syytetyksi pedofiliasta, koska edellisessä tapauksessa seuraukset olisivat vähemmän kauaskantoiset.
- Jasper
...tässä on kyse samanlaisesta asiasta kuin radiojuontaja Timpen kohdalla: Teinihuora vonkaa seksiä tarkoituksella johon vanhempi mieshenkilö lankeaa ja kohtapa onkin jo syytteet niskassa miehelle ja teinihuora on pian rikas ja mies köyhä, maineensa menettänyt pedofiili.
- Itsekin teini ollut
Olin itse 12 ja testasin viehätysvoimaani joihinkin vanhempiin (ehkä n.10 vuotta) miehiin juuri ns. "kutsuvalla" käytöksellä, en tosin pukeutunut mitenkään poikkeavasti. Oli niin jännää kun alkoi kehittyä ja esim. kuukautiset alkoivat. Nyt olen iloinen aikuinen nainen, etten joutunut koskaan pedofiilin tai hyväksikäyttäjän kelkkaan. Ei se pikkutyttö tikkarinsa kanssa tiennyt ollenkaan mitä teki. Ei 12-vuotias ole aikuinen, sinä olet ja käyttäydy sen mukaan, vaikka kuinka kiihottuisit. Ikäistäsi seuraa sinullekin!
- saku-sammakko
Ihan vaan tarkennuksena että en todellakaan kiihottunut tms.
"Oikein pahaa teki kun lapsi toimii noin" ei tarkoittanut että olisin tytöstä kiinnostunut vaan että vatsaa väänsi ympäri inhosta tyyliin mitä helvettiä sä tyttö teet.
Toki oletinkin kirjoitukseni herättävän näkemyksen että olisin itse ollut tilanteesta kiihottunut koska mainitsemani mediahypetys on luonut ihmiseen automaattisen reaktion "puhuiko se pedofiliasta? sen on oltava pedofiili!"
Pointtini oli että nykyaikan nuoret aikuistuvat aikaisemmin kuin ennen ja ainakin suurin osa tietää mitä tekee tuossa iässä mutta tuoko nykyinen varhain aikuistuminen jotain kieroutumaa nuorissa itsessään kun vastaava mainitsemani käytös on yleistynyt.
Vai onko kyse vanhempien löysästä otteesta lapsiinsa? Omalta kohdaltani voin sanoa että että
kun itselleni lapset siunaantuvat niin tyttäreni ei tule todellakaan kulkemaan 12-vuotiaana kireissä topeissa ja "horny as hell"-tekstit housun perseessä.- Ray
Hieman syrjään nyt keskustelua. Ensinnäkin totean nyt tähän alkuun että Suomen lain mukaan suojaikäraja on Suomessa 16v. jonkun pykälän yms, mukaan. Suomessa iltapäivälehdissä uutisissa jne, jne.. on ilmeisesti jauhettu asiasta vähän liikaa kun Suomalaisilla näyttää nyt iso pyörä päässä heittävän. Aina Suomessa voidaan syyttää, mutta eri asia on mitä sitten syytetty on tehnyt. Suomen oikeuslaitoshan varsinkin lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä uskoo varmasti asianomistajaa jonka toimesta syyttäjä on tätä syytettävää kohtaan syytteen kerinnyt nostamaan. Ja yleensä kun tuomari asiassa viimeisen kerran nuijan lyö pöytään syytetty saa tuomion oli hän sitten teon tehnyt tai ei. Muistakaa muuten että Pedophilia ja Pederastia ovat eri asioita. Pederast tarkoittaa poikarakkautta ja Pedophilia lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Tulipahan tässä vaan mieleen kun olen kuullut joittenkin vanhojen poikaystävieni juttuja siitä että voi kun on ihanaa seurustella ja elää vanhemman miehen kanssa kun se osaa jo niin paljon. Siis yök! Anteeksi vaan, kun tämä mies on ollut näissä tapauksissa jotain 50-60v. Vanhoja setiä. ja jätkä on ollut 17-20. Se on se suojaikärajan ylittänyt, mut yök kuitenkin. Mahtaakohan setä käyttää poikaa hyväkseen vai? Ja onko jätkä sen sedän kanssa kun se antaa rahaa ja on varakas ja tarjoo alkoholii..hmm..Kun sitten taas jos ajateltas että Jos pojat olis vaikka 18 ja 15 niin jos ne alkais seukkaan, niin joku Suomalainen siihenkin saattas taas puuttuu!! Tytöistä en kyllä pahemmin sitten tiedä koska niistä en oo kiinostunut ja miesten suhteesta tyttöihin. Muistakaa kuitenkin se että ihmiset voi itsekseen fantasioida kaikkee mutta toteuttaminen on sitten eri asia. Ihmisellä voi olla taipumuksia nuoriin ja lapsiin, mutta ei se tee hänestä pedofiilia jos hän kuitenkin haluaa rakentaa elämänsä täysi ikäisen ihmisen rinnalla. On tietenkin ihmisiä joita ei edes täysi ikäiset edes kiinnosta ja haluu teinin kans elää. Suomessa on muuten aika korkee suojaikäraja jos aattelee muun Euroopan mittapuulla esim. Italiassa suojaikäraja on 12 vuotta.
Pyydän että kommentoitte, kai sitä nyt saa luoda keskustelun sivuhaaraakin.
-Ray-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503901
- 583571
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1892906- 1052748
- 432563
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212550- 232518
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192076- 282011