9x3 3000kg moottoriveneelle?
Kuormalavat ehkä alle, mutta jos ostaa valmiit sivutuen, niin mistä sopuhintaan hyvät?
Vakuutu ei kuulema korvaa, jos omatekoiset puusta tehdyt tuet ja sattuu vahinko (ennalta arvattava).
Mistä venepukit
19
16091
Vastaukset
- pukki.
Meneppäs käymään venesatamissa ja etsi omaa venettäsi vastaava paatti. Ota valokuva se pukeista, mittaa ja vie kuva ja mitat paikalliselle hitsarille.
Tarvitset etupukin ja takapukin. Itselläni on vastaavanlainen vene ja se on pysynyt profiiliputkesta (50x100) tehdyillä pukeilla 15 vuotta. Maksoivat aikoinaan 300mk joten nykyjään voisi olettaa 300e riittävän.- 282 22
300e €i riitä edes materiaaleihin!
- Kpt Rogers
282 22 kirjoitti:
300e €i riitä edes materiaaleihin!
Riittä kai se materiaaleihin. Siihen menee 1 kanki RHS:ssää, maksaa roisi parikymppiä metri veroineen. 6 metrin kanki on siis joku 120-150 euroa.
Sillä lopulla saa ohuempaa tavaraa takapukin sivutukiin, hiomalaikat ja maalit.
Nopea googletus niin saa kyllä halvemmallakin: http://www.werfest.com/mootorivenepukki/9-mootorivenepukki.html
- Jotakin!
Miksi puusta tehdyillä omatekoisilla pukeilla muka sattuisi vahinko? Minulla ei moinen ole tullut mieleenkään.
Oma veneeni on juuri kuvailemaasi kaliiperia enkä ikinä olisi kuvitellutkaan lähteväni OSTAMAAN sille pukkeja. Puutavaraliikkeen kautta rantaan vain. Minulla on vankka uskomus, että joka ukolla pysyy saha ja vasara sen verran kädessä, että...- RRR
Vakuutus ei kuulema korvaa, jos sattuu vahinko eli puinen pukki ilman ulkoista syytä pettäisi, koska se ei ole "ennalta arvaamatonta tai yllättävää". Pitää tietysti tehdä tarpeeksi hyvät.
Paikallisia hitsareita ei kuulu tuttavapiiriin, joten puutavara taitaa olla ratkaisu. - metallimies
RRR kirjoitti:
Vakuutus ei kuulema korvaa, jos sattuu vahinko eli puinen pukki ilman ulkoista syytä pettäisi, koska se ei ole "ennalta arvaamatonta tai yllättävää". Pitää tietysti tehdä tarpeeksi hyvät.
Paikallisia hitsareita ei kuulu tuttavapiiriin, joten puutavara taitaa olla ratkaisu.Jos hitsareita ei kuulu tuttavapiiriin, niin kuka tahansa rautarakennemies osaa pukit kasata. Kaiva puhelinluottelo esiin.
Puupukit joudut rakentamaan joka vuosi. Metallipukit vain kerran. Lisäksi veneen saa sopivalle työkorkeudelle eivätkä monet tuet mäiritse työskentelyä. - Venepukki
RRR kirjoitti:
Paikallisia hitsareita ei kuulu tuttavapiiriin, joten puutavara taitaa olla ratkaisu.Tee vain itse se venepukki, ei se niin monimutkainen jottu ole ettetkö osaisi. Malleja varmaan on kavereilla joista voi kopsata. Niihin vakuutus juttuihin vain sen verran, että semmoista vahinkoa ei ole olemassakaan että sen vakuutus korvaisi, tulet huomaamaan jos jotain sattuu.
Esimerkiksi Tapiolan venevakuutus 100 ei korvaa jos veneen nostossa käy kehnosti. Itselläni on sellainen ja olen tullut siihen tulokseen että ohuet on yhtiön turvat jos jotain sattuu. Ilkivalta ja varastus on jokseenkin selviä mutta muuten ei turvaa ole tai korvaus on rajoitettu niin alas jolla blokataan korvaus.
Vakuutuksesta on vain se hyöty että on turvallinen olo. - Non T-S-I
Venepukki kirjoitti:
Tee vain itse se venepukki, ei se niin monimutkainen jottu ole ettetkö osaisi. Malleja varmaan on kavereilla joista voi kopsata. Niihin vakuutus juttuihin vain sen verran, että semmoista vahinkoa ei ole olemassakaan että sen vakuutus korvaisi, tulet huomaamaan jos jotain sattuu.
Esimerkiksi Tapiolan venevakuutus 100 ei korvaa jos veneen nostossa käy kehnosti. Itselläni on sellainen ja olen tullut siihen tulokseen että ohuet on yhtiön turvat jos jotain sattuu. Ilkivalta ja varastus on jokseenkin selviä mutta muuten ei turvaa ole tai korvaus on rajoitettu niin alas jolla blokataan korvaus.
Vakuutuksesta on vain se hyöty että on turvallinen olo.EHDOTTOMASTI syytä JÄTTÄÄ TEKEMÄTTÄ, jos ei kerran OSAA. Aivan sama onko kyseessä puu tai metalli. Jos tulee kunnon pukit maksamaan tonnin, niin sitten maksaa - eipä tarvitse siihen veneeseen enää koskaan pukkeja hankkia.
Noita tee-se-itse pukkien kanssa vaurioituneita veneitä on korjailtu aivan riittämiin.
Panostus kunnon pukkeihin on sijoitus turvaan venellesi. - dyydyväinen
Venepukki kirjoitti:
Tee vain itse se venepukki, ei se niin monimutkainen jottu ole ettetkö osaisi. Malleja varmaan on kavereilla joista voi kopsata. Niihin vakuutus juttuihin vain sen verran, että semmoista vahinkoa ei ole olemassakaan että sen vakuutus korvaisi, tulet huomaamaan jos jotain sattuu.
Vakuutuksesta on vain se hyöty että on turvallinen olo.Kyllä ainakin lähivakuutus korvaa tosi hyvin, multa varastettu vene ym. ja vakuuutus saa täydet pisteet.
- tamili.
Onko tämä joku tee-se-itse-vaneri-vene kun painaa noin vähän. Kyllä 9 metrinen vene painaa vähintään sen 4500kg jos on oikea vene..
- mittamies.
Pitää mitata uimataso ja ankannokka mukaan, niin 7,5m veneestä saa yhdeksänmetrisen...
- uimataso
mittamies. kirjoitti:
Pitää mitata uimataso ja ankannokka mukaan, niin 7,5m veneestä saa yhdeksänmetrisen...
tosiaan menee yli 9m:n tason kera.
- venepukki
ostin juuri classyachtsilta hyvään hintaan.
- ROSELTAEL
HEI.
KAIKKI PUKIT WWW.TD.EE TAI WWW.MENOKONE.FI
3725525700- mainostaminen kielle
kaiva vielä vanhempi ketju esille !
- 12+4
Minulla on vakuutustarkastajan hyväksymä puinen veneen telakointialusta. Ei muutakun soitat vakuutusyhtiöön pyydät katsomaan paikan päälle että pukit on kunnolla tehty.
En oikein nyt ymmärrä logiikkaa että puusta tehdyt olisi jotenkin ilman muuta huonot ja että niiden pettäminen olisi jotenkin ennalta arvattavampaa kuin metallipukkien. On sitä kaikennäköisiä metalliputkivirityksiäkin nähty. - Rauta-rampe
Tehtiin pukit itse romuraudasta. Hain tattikselta kamat 40 €. Maksoin 100€ hitsaus taitoiselle kaverille. Vene 2500 kiloinen purkkari ja pystyssä pysyy.
- 17+6
Missä päin Suomea olet? Minulla oli pari vuotta sitten Helsingissä vastaava ongelma, ja se ratkesi kun soitin Leevene Oy:hyn ja kyselin, että löytyykö ylimääräisiä käytettyjä pukkeja; ja sieltä löytyi kohtuuhintaan pukki joka oli heillä pihassa vain tilaa viemässä (heillä kai "oma pukkijärjestelmä" jota käyttävät, ja näitä "vääränlaisia" saattaa joskus jäädä yli). Muiltakin telakoilta/firmoilta kannattaa kysyä; esim Top Boat, Jouko Lindgren, ja mitä näitä nyt on tässä lähistöllä.
Myös Helsingin Kaupungilla saattaa olla hylättyjä pukkeja; ainakin Rajasaaren säilytysalueella näkyy rakenteita, jotka ovat hylätyn näköisiä, ja samalla sellaisia että niitä kyllä saisi vielä jotakin rakenneltua. - pukkivene
Joku Virolainen firma näytti myyvän edullisesti sinkittyjä venepukkeja. Ainakin keltaisenpörssin sivuilta löytyy ilmoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835