raivaussaha kaislanleikkuuseen

jone11

Pitäisi urakoida useita aareja tiivistä kaislikkoa pois. Mitä kokemuksia on raivaussahoista (merkki) kyseiseen hommaan? Terä pitää saada kulkemaan vedessä jopa metrin syvyydessä.

16

12105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistu

normiraivureilla ei saa/voi leikata vedenalta, kulmavaihde hajoo.

• Bertsi

Ei omakohtaisia kokemuksia mutta luin joissain käyttötestin jossa kokeiltiin vaihtopäillä varustettuja kevyitä raiureita. Eli pensasleikkuri pää raivuriin kiinni ja eikuveteen homma oli nopeaa ja kevyttä Huskulla ja Sthillillä on moiset vempaimet täsä esim http://ulkotuotteet.husqvarna.fi/node2158.asp?pid=43&cid=56

• huskulla

Vesi kova vastus, epäilen kierrosten riittävyyttä, kaislan leikkuu koneissa niin sanottu "sorkka" terä jossa terä liikkuu edestakaisin, kuten vanhoissa niittokoneissa ja leikkuu puimureissa.

• sormikonetta
        huskulla kirjoitti:

Vesi kova vastus, epäilen kierrosten riittävyyttä, kaislan leikkuu koneissa niin sanottu "sorkka" terä jossa terä liikkuu edestakaisin, kuten vanhoissa niittokoneissa ja leikkuu puimureissa.

Eikös ko. lisälaite toimi juuri sorminiittikoneen tavoin, ainakin se näyttää normaalilta pensasleikkurilta. Ei ainakaan pyörivästä terästä ole kyse.
        Kaislanniitto onnistunee mukavasti.
        Hintaa n. kolme ja puoli sataa.

• on koetettu

mulla jontikka 45:nen raivuri jolla yritin niittää kaislaa 60cm:tin syvyydeltä ei riittänyt tehot normaali terällä.

• veden pinnan tasolta

kaislat poikki. En uittanut raivuria kun pelkäsin kulmavaihteen puolesta. Välillä se kyllä väkisin haukkaa vettä, kun ihan pinnasta ytittää leikata.

Saha on joku Stihl? pienimpiä malleja ja teränä normaali vesakkoterä (siis sahahampailla). Ainakin tällä lailla onnistui ihan hyvin, kun teki hommaan matalan veden aikaan, niin ei jäänyt pitkiä töpöjä veden alle.

Toinen homma on sitten kevättalvella aurata mönkijällä jään päältä kaislat poikki.

Näitä kun toistaa muutaman vuoden, niin eiköhän se kaislikko siitä ala häviämään.

Tämä kesä on ainakin mennyt sen talviaurauksen jälkeen niin, että olen vain kerran sahannut kaislat pois. Vähän niitä oli sitten loppukesään mennessä kasvanut lisää, mutta ei liikaa.

• jijdsajio

tavallisella raivaussahalla yrität, niin kolmioterä taitaa olla ainoa mikä kunnolla pyörii veden alla.
      Joihinkin Husqvarnan raivureihin on saatavana pensasleikkurilisälaite jolla homma käy vieläkin paremmin.
      Järvessä ei tule ongelmia mutta jos käytät konetta meren rannalla niin suolavesi syövyttää kevytmetalliset valuosat jos et käytön jälkeen saa kunnolla kuivattua niitä.

• vaatii

tehoja paljon. vesi jarruttaa terän pyörimistä uskomattoman paljon.

• monena vuotena niitetty

toimii parhaiten normaali raivaus terällä (pyöreä)ei haittaa vaikka loppuun ajettu,mulla on vanhassa raivaus sahassa kulmavaihteessa rasvanippa

kolmio terä on kuin potkuri joten ottaa vastaan enemmän ei niin hyvä

• Menetelmä..

Käytin airoa, josta oli lapa halki. Sahalla lapa poikki ja 2:lla rst klemmarilla viikatteen terä tilalle. Vaati pienen upotuksen väkäsen kohdalle. Hankain veks ja porakoneeen apukahva vähän reijistä ylöspäin. Kahvan asento on tarkka, jotta terän ja ranteen asento synkkaa. Hyvin lähtee järvikorte. Eukko soutamaan vain. Työskennellään menosuuntaan nykien.

• hyvä mutta

taitaa olla turha kysellä eukolta illalla, jos sattuis mieli tekemään.

• Kaislat pois

Kyllä kaikenlaista viikatetta yms. viritystä on kokeiltu, mutta kyllä ehdottomasti paras on tuossa linkissä myynnissä oleva laite:

http://www.pihakone.fi/efco-ds2800h-kaislan-pensaiden-niittokone-p-23591.html

Laite toimii hienosti sekä maalla että vedessä ja kaataa tehokkaasti kaikki kasvit ja jopa pienet puuntaimetkin samalla. Minulla on ko. laite ja voin suositella sitä ehdottomasti.

• timde2

Nyt on vähän turhan ahkerasti tuota samaa linkkiä peräjälkeen ilmestynyt eri aiheisiin, ettei ois joku talon sisäinen markkinointikikka:D

• Kaislat pois

En ole ko. kaupan myyjä vaan sen ERITTÄIN TYYTYVÄINEN asiakas joka on vihdoinkin löytänyt ko. työhön kunnon välineen !. Naurattaa vaan, kun ihmiset esittelee täällä kaikenlaisia "poppakonsteja" ja omatekoisia "viikatevirityksiä", jotka eivät kuitenkaan toimi kunnolla ! Olen myös itse sortunut kokeilemaan noita muita virityksiä ja ei voi muuta kuin sanoa, että ne ovat hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa ! Nyt olen tuolla ko. linkkini laitteella jo kohta vetänyt varmaan puoli hehtaaria kaislikkorantaa nurin ja se toimii todella hyvin. Ainoa ongelma on miehen jaksaminen, kun on raskasta vedellä suuria määriä tuolla laitteella kaadettua kaislaa sitten pois vedestä rannalle. :-)

• niitättää..

Onko hyvä tuo edellä hulella mainostettu varrellinen niittolaite?

• Chica73

Kaisla ongelma myös täällä.Ei vaan o varaa ostaa kyseistä laitetta.Kuulemma pari kertaa kesän aikana pitäis juuresta vedellä nii ei kaislat kasvaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe