Helvetin enkeli

malcolmina

A/N: Olen juuri nyt niin laiska etten jaksa laittaa headeria. Eräs ystäväni Leela betasi. Ktos. Myös Rosa luki läpi. Lukekaa omalla vastuulla.


Helvetin enkeli

Mitä sinulle tulee mieleen, kun sinulle sanotaan ’Helvetin enkeli’? Se lukee mustien nahkatakkien selkämyksessä, niillä, jotka kulkevat Harley Davidsoneillansa ympäri maata, päristävät hulluna, ja saastuttavat luontoa mahdollisimman paljon. Ne minulle ennen tuli mieleen ensimmäisenä.

Mutta aikanaan, kun opettelin tätä maailmaa, näitä kulmakuppiloita ja pieniä kujia, löysin erään, jota se ilmaisu puki paljon paremmin, kuin ketään niistä vanhoista miehistä, jotka olivat ylpeitä kun heitä sanottiin äijiksi. He ovat niitä, jotka eläkkeellänsä ostavat aikanaan nahkatakin, ja sitten ylpeänä esittelevät sitä vaimoillensa, jotka epätoivoisena laskevat kasvonsa käsiinsä ja pudistavat päätänsä, mitäköhän naapuritkin tästä ajattelevat, ja pakenevat keittiöön josta on tullut heidän valtakuntansa, pakopaikkansa.

Mutta tämä tyttö oli erilainen, muutenkin kuin iältään ja tottumuksiltaan. Hän oli pitkässä hameessa ja kauluspaidassa, jotka olivat molemmat aivan mustia, vaikka hän kertoi, että kun hän ne löytämillään rahoilla osti, ne olivat olleet valkoiset. Viattomuus oli muuttunut mustaksi sekä sisäisesti, että ulkoisesti, täällä roskalaatikoiden takana, jossa hän yöpyi, ja kantoi löytämässään revenneessä repussa saamaansa hammasharjaa ja satunnaisia ruokapaloja. Hänellä itsellään ei ollut mitään, mutta silti hän antoi aina jotakin itsestään muille. Ja aina hän jaksoi heidät muistaa, kuten kaiken muunkin. Täällä oli muitakin hylättyjä, unohdettuja, ja tämä vei heille ruokaansa, piti heille seuraa, ja jäi kaikkien mieleen jotenkin niin viattomana.

Tapasin hänet ensimmäistä kertaa, kun joku niistä vanhoista äijistä oli ryöstänyt minut, ja työntänyt sivukujalle lyötyään. Heräsin vasta hämärän laskeutuessa, enkä pystynyt liikuttamaan toista jalkaani. En tiennyt missä olin, ja minua pyörrytti vieläkin. Silloin hän tuli hämyisenä kulman takaa, ja hetkessä vilahti luokseni. Kysyttyään mikä minun on, hän kaivoi tuon tyynynsä, joka oli varmasti tukenut niin montaa muutakin nuorta ja vanhaa päätä, laittoi sen hellästi omani alle, ja sanoi pitävänsä minusta kyllä huolta, että voisin nukkua.

Sanoin, että minun varmasti pitäisin mennä kotiin, ja näin jonkin särkyvän hänen sisällään, jälleen kerran, se sama joka pitää suojassa sydämen. Se on se lasisuoja, niin helposti rikki menevä, josta monet käyttävät ilmaisua äidinrakkaus. Joka särkyy kerrasta, ja särkymisen jälkeen särkyy uudestaan ja uudestaan, sirpaleiden viiltäessä joka kerta syvemmälle ja kipeämmin. Hän ei sanonut mitään, hymyili vain surullisesti. Hymyili ja silitti päätäni. Makasin siinä pitkään, mutta lopulta ymmärsin, että jos olin lähteäkseni, minun täytyi lähteä heti. Nousin istumaan, ja hän suuteli otsaani. Sitten hän lähti, ja olisin voinut vannoa, että muutama niistä askelista, jotka hän otti, nousivat maan yläpuolelle.

Silloin minun teki niin kovasti mieli huutaa hänet takaisin, ja sanoa, että jään tänne hänen kanssaan. Mutten voinut. Yksi niistä asioista joita olen katunut pitkään, sillä päätöksen teki järki, eikä sydän. Nousin hitaasti seisomaan, ja yllätyin kovasti, sillä jalkaan ei enää sattunut ollenkaan. Lähdin kävelemään, ja kun kujan päässä vilkaisin taakseni, näin hämyisen vilahduksen, kun hän nouti tyynynsä. Avasin jo suuni, tällä kertaa päättäessäni sydämelläni, mutta hän oli jo poissa.

***

Seuraavana päivänä tulin takaisin, ja etsin läpi kaikki kujat jotka vain löysin. Kysyin kaikilta niiltä, jotka istuivat niiden roskalaatikoiden takana, ovatko he nähneet häntä. Jokainen mietti hetken ja sanoi sitten, että ei ole nähnyt eilisen jälkeen. Iltaan asti etsin, ja lopulta näin sen saman hämyisen vilahduksen, kuin eilenkin. Itse asiassa se oli näkynyt pitkin päivää, mutta en vain ollut huomannut sitä.
Seurasin katua tuon hulmahduksen luokse, ja huhuilin häntä, vaikken hänen nimeään tiennytkään. Huhuiluni muuttui pikku hiljaa huudoksi, ja lopulta huusin hänen peräänsä, ilman nimeä, kyyneleet silmissä. Hän ei tullut. Valuin istumaan, ja annoin kyyneleideni valua, vaikken edes tiennyt miksi itkin. Mutta joku hänen silmissään, ja siinä pienessä särkymisessä oli lumonnut minut, enkä voinut päästää irti. Vietin sen yön ulkona, vaikka tiesin että äitini huolestuisi. En vain välittänyt siitä enää.

***

Vuosia myöhemmin joku yritti taas ryöstää minut, ja vaikka osasin jo pistää hieman kampoihin, en osannut tarpeeksi. Tämä tyyppi vain innostui asiasta, kenties koki minut haasteena. Jälkeenpäin minua hävetti kovasti, ja vaikka tiesin, että minun pitäisi mennä taas poliisin luokse, tyydyin vain keräämään ympäriinsä levinneitä vaatteitani nieleskellessäni niitä sen häpeän kyyneleitä. Se silmäpari tarkkaili minua taas, tunsin sen ihollani, mutta en halunnut etsiä katseen lähdettä, koska joka kerta kun sitä yritin, näin taas vain sen hämyisen vilahduksen, ja päädyin juoksemaan ympäri jo niitä niin tuttuja kujia, ja viettämään yöni ulkona itkien.

Valuin maahan, ja itkin silti, taas ne päivän patoutuneet kyyneleet, vaikken tahtonut, sillä olin oppinut, ettei niitä kovin pitkään kannattanut pidätellä. Sillä aikanaan padot murtuvat, ja silloin niitä ei pysäyttäisi mikään, ei edes se odottava häpeä, jota tietäisin tuntevani jälkeenpäin itkettyäni taas yleisellä paikalla.

Minua pyörrytti, ja nojasin seinään takanani. Yritin pitää silmäni auki, sillä tiesin, että jos sulkisin ne hetkeksikään, nukahtaisin tälle mielessäni niin turvalliselle kujalle, josta on tullut minulle toinen koti sen jälkeen kun olin muuttanut omaan kotiin. Ja tehnyt senkin vain siksi, että silloin pääsin lähemmäs tätä paikkaa, eikä kukaan tule tietämään, vaikka yöpyisin täällä.

Hätkähdän, ja vilkaisen kelloani. Puoli kolme. Tajuan nukahtaneeni, ja haluaisin vain itkeä suruani pois, vaikka tiedän, ettet sinä tule. Odotan sinua silti, joka kerta kun tulen tänne. Joka kerta lupaan itselleni, että jatkan elämääni, unohdan sen kauniin enkelin keskellä tätä helvettiä, joksi elämäni on muuttunut. Ja joka kerta tulen takaisin, ja itken taas silmäni punaisiksi ja sieluni pois kokonaan.

Ja jälleen painan pääni käsiini, ja toivon voivani nukkua, sillä enää vain unissani voin olla sinun kanssasi.

16

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilhelm_kojac

      kukaan, siis kukaan ei pysty lukemaan tuollaista paskaa. Eli mene töihin

      • mulkeron

        ylväs arvostelija. ja olet oikeassa. hän kirjoittaa kuin lapsi. Hän luulee olevansa Rowling? joka soutaa ja huopaa ihmispaskan keskellä. Rowling joka paskantaa taidekoulun suuhun. Huispaa penistänsä DumbledoriN PEPPUUN.


      • Kuore
        mulkeron kirjoitti:

        ylväs arvostelija. ja olet oikeassa. hän kirjoittaa kuin lapsi. Hän luulee olevansa Rowling? joka soutaa ja huopaa ihmispaskan keskellä. Rowling joka paskantaa taidekoulun suuhun. Huispaa penistänsä DumbledoriN PEPPUUN.

        Miksi ei luovaa kirjoittamista sallita? Vaikka hän paskaa kirjoittaakin, niin miksi hän ei sitä saisi tehdä. Hän ei luule olevansa Rowling. Sinä luulet olevasi fiksu ja taitava. Olet kuitenkin säälittävä paska. Potter on kunkku.


      • malcolmina

        Vaikea se on töihin mennä, kun ei ole peruskoulustakaan vielä pois päässyt... Ei mulla oikeastaan muuta sanottavaa sit olekkaan, paitsi et ainahan täytyy omia tekojaan puolustella, se kuuluu ihmisluontoon. Eli, ikävää mun kannalta jos oot tuota mieltä, mutta se on sun mielipide, ja perus-ymmärrän-kyllä-tunteesi-vastaus on, että sulla on siihen oikeus. Mut mä en ole paljoa kirjottanu ja harjottelen vasta. Seliseli. Toivottavasti muuttuu teksti paremmaks, koska tietyt osat tuosta tekstistä ON paskaa. Mutta jostain täytyy alottaa, ja ikävän monessa tapauksessa alotus (ja kaikki siitä eteenpäinkin) on paskaa. Mutta nyt kirjotan enää vaan lämpimikseni. Ja tämän selityksen idea on... ei sitä ole. Ktos.


      • coco9

        Käsittämätöntä skeidaa. Jos kirjottaja on 15-vuotias ja kuvittelee olevansa kirjallisesti lahjakas, niin täysin normaalia, mut jos ton kirjottaja on esim. jotain 23, ehkä enemmän, niin o-ou.

        Mitä pitäis tehdä? Jotta ei tässä haukuttais ni vähintä mitä tää malcolmina vois tehdä ois mennä jonnekki ihan asialliselle kurssille saamaan palautetta.

        Siis toi juttu oli käsittämätöntä potaskaa.


      • coco9
        mulkeron kirjoitti:

        ylväs arvostelija. ja olet oikeassa. hän kirjoittaa kuin lapsi. Hän luulee olevansa Rowling? joka soutaa ja huopaa ihmispaskan keskellä. Rowling joka paskantaa taidekoulun suuhun. Huispaa penistänsä DumbledoriN PEPPUUN.

        No ei sullakaan toi kynä erikoisen terävä ole.


      • Renoska
        coco9 kirjoitti:

        Käsittämätöntä skeidaa. Jos kirjottaja on 15-vuotias ja kuvittelee olevansa kirjallisesti lahjakas, niin täysin normaalia, mut jos ton kirjottaja on esim. jotain 23, ehkä enemmän, niin o-ou.

        Mitä pitäis tehdä? Jotta ei tässä haukuttais ni vähintä mitä tää malcolmina vois tehdä ois mennä jonnekki ihan asialliselle kurssille saamaan palautetta.

        Siis toi juttu oli käsittämätöntä potaskaa.

        minusta teksti oli hyvä. Jos se tekee minusta lapsellisen tai ääliön niin olkoon niin.
        Valtavirran mukana kulkeminen on potaskaa ja se, että "koettaa" antaa rakentavaa palautetta.

        Ja jatka sinä kirjoittamista malcolmina. Jostain se pitää aloittaa eikä tua aloitukseksi ollut yhtään sen huonompi kuin muutkaan. ^^


    • pilipalijooseppi

      Mistä olet pieneen sekavaan päähäsi saanut, että Helvetin Enkelit saastuttaisivat mahdollisimman paljon luontoa? Ei ne kuule harley davidsonit ole mitään erityisiä saastuttajia. tyhmä pikkulapsi olet

      • malcolmina

        olen samaa mieltä. olen tyhmä, ja olen pikkulapsi. Ja ei ne harley davidsonit saastuta luontoa mahdollisimman paljon, olet oikeassa. Mutta se sopi tuohon tekotaiteelliseen paskaan niin sopivasti, paskaa paskan päälle.


      • pilipalijooseppi
        malcolmina kirjoitti:

        olen samaa mieltä. olen tyhmä, ja olen pikkulapsi. Ja ei ne harley davidsonit saastuta luontoa mahdollisimman paljon, olet oikeassa. Mutta se sopi tuohon tekotaiteelliseen paskaan niin sopivasti, paskaa paskan päälle.

        paskaa paskan päälle kun paska kirjoittaa paskaa ja on paska. sä olet paskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaska


      • malcolmina
        pilipalijooseppi kirjoitti:

        paskaa paskan päälle kun paska kirjoittaa paskaa ja on paska. sä olet paskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaska

        kiitos.


      • coco9
        pilipalijooseppi kirjoitti:

        paskaa paskan päälle kun paska kirjoittaa paskaa ja on paska. sä olet paskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaskapaska

        No mikäs tää pilipalijooseppi oikeen on miehiään?
        Luuletko olevas vitsikäs vai mitä?

        Antaa ny pennun kirjotella; sun vastakommenttis kertoo kyllä jotain susta, sun omasta huonosta olosta (sääli), verbaalin lahjakkuuden puutteesta - osaat vaan toistaa toisen heittämää adjektiiviä etc.

        Mene sinäkin kuule töihin ja lenkille ja kurssille ja lopeta kaljan kittaus ja tee jotain aivoilles et etc


    • ^_^

      Jatka ihmeessä kirjoittamista, äläkä välitä tuollaisista paksan jauhajista! Pidin paljon kuvailutyylistäsi.

    • Katjusha888

      Vai että Rosa luki läpi? Jaa-a, kukakohan Rosa mahto olla kyseessä; no, sovitaan että joku Rosa luki läpi.

      Itse en jaksanu kahta ensimmäistä kappaletta pidemmälle lukea, pyydän anteeksi, on tänä lauantaiaamuna hiukka kiire.

      Olen itse kirjoittaja ja tässä sulle vähän kommenttia:

      Ensinnäkin on kiva että kirjoitat ja sun kannattaa jatkaa tota harrastusta. Tiiviisti muttei koko ajan pakonomaisesti.

      Sen lisäksi että elät vivahteikasta ja värikästä nuoren ihmisen elämää, kehotan sua EHDOTTOMASTI menemmään jollekin kirjoittajakurssille tai kesällä esim Oriveden tai vastaavalle kirjottajakurssille. Muuten kirjoittamisesti tulee sellasta vuosikymmeniä pöytälaatikossa paikallaan junnaavaa mitä lie jota ehkä jotkut tyttöystävät diggaa mutta joka ei kehity. ELLET satu olemaan huippulahjakas ja jotain, ja siinä tapauksessa olisit ehkä jo julkaissu jotain tai...

      Tyylistäsi:

      Sinulla on pyrkimystä persoonalliseen ilmaisuun ja halu tuoda esille odottamattomia vivahteita.

      Tyylistäsi paistaa kuitenkin erittäin voimakkaasti tässä vaiheessa se, ettet ole harrastanut oman tyylisi löytämistä vielä kovin paljon. Käytät kliseitä kliseiden perään, ohitat mielenkiintoisia mahdollisuuksia, toistelet itsestäänselvyyksiä.
      Sanalla sanoen, tyylisi on "teinimäistä". Olen varma että olet kirjoittanaut parempiakin juttuja kuin nyt tämä netissä mutta tässä oli ehkä otsakemielessä jotain ideaa pistää tämä tänne.
      Mielestäni aiheesta olisi saanut paremman jos siitä olisi tehnyt tiivistetyn, abstraktisemman runon joka pakottaisi lukijan miettimään mistä oikein onkaan kysymys.

      Mutta- harrasta, kirjoita, opiskele, elä. Kyllä se siitä!

    • Ewa

      Itse tykkäsin tästä pätkästä. Saattaa johtua siitä, et oon itse vielä ns. "pentu", joka ei ymmärrä mistään mitään, mut sitten oon. Tykkäsin ite pätkästä, vaikka muut sanois mitä ja ihmettelen samalla, että eikö kukaan enää osaa arvostella itse. Aina pitää tulla häiriköimään ja pilkkaamaan toisia vähänkin nuorempia ja omasta mielestään huonompia kirjoittajia maanrakoon, vai? Tiedän itte miltä se tuntuu, kun haukutaan kaikki kirjotukset maanrakoon ja perään haukutaan paskaks. Mutta tää onkin Suomi24 häiriköiden unelmapaikka, missä saa ilman mitään varotusta pilkata ja työntää toiset maanrakoon. Onko jotain rajaa? No, ehkä joinain päivänä tekin paskanjauhajat tajuatte mitä tarkoittaa hienovaraisuus.

      Ewa on puhunut.

    • ...

      sellasta lievää angstia. en oikee tykänny mut jatka kirjottamista, ei ollu huono. mut ei kyllä kauheen hyvääkään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe