mitkä on alkoholiin ikärajat wienissä ja puolassa? ite yritin ettii mut ei oikeen löytyny oon alaikänen ja meinasin et saaks sielt ostettuu alaikäset juomii ja kiitos tiedosta :)
alkoholi ikärajat
7
7048
Vastaukset
- 22 ja 24
Itävallassa 24 ja Puolassa 22. Ostaminen ei kuitenkaan ole vaikeata, jos on viikset ja äidin puolaksi tai saksaksi kirjoittama lupalappu mukana. Lupalapussa mainittava, että äiti vastaa kaikista mahdollisista alkoholista koituvista taloudellisista, fyysisitä ja henkisistä seuraumuksista kunnes olet täysi-ikäinen, jonka jälkeen äidillesi jää vain takaajan taloudellinen vastuu.
Sen sijaan huppelissa ei kannata olla. Tiedän, että ainakin Varsovassa poliisi (policja) pidättää jokaisen näkemänsä juopuneen alaikäisen kolmeksi päiväksi. Ja puolalaiset putkat eivät ole kovin mukavia paikkoja. Yleinen policjan tapa on myös riisuttaa juopuneet alasti ja suihkuttaa heidät kylmällä vedellä, jotta nämä selviäisivät.
Wienissä ikäraja on korkeampi, mutta siellä poliisi ei ole niin ankara. Toisaalta sakot ovat yleinen käytäntö ja Itävallassa sakko juopumuksesta on 800€:sta ylöspäin. Riippuen siitä onko aiheuttanut lisäksi yleistä häiriötä ja paheksuntaa vai ei.
Paras paikka vetää lärvit on Tsekki. Siellä täytyy vain varoa boheemeja jenkkitaiteilijoita, jotka rahapulassaan ryöväävät juopuneita turisteja Prahan kaduilla. Erityisesti halvan viinan perässä pohjoismaista saapuneet alaikäiset ovat jenkkien mieleen, koska nulikat eivät kuitenkaan uskalla kertoa ryöväyksestä edes poliisille, äidistä puhumattakaan.- DeathWings
Entä sattuuko kukaan tietämään Ranskassa olevia ikärajoja?
- 4789
DeathWings kirjoitti:
Entä sattuuko kukaan tietämään Ranskassa olevia ikärajoja?
alkoholin ikäraja on 16 vuotta
- aaoorr
4789 kirjoitti:
alkoholin ikäraja on 16 vuotta
mutta mikä se ikäraja nyt siellä tsekissä oli? pääseekö 16v baariin ?
- ikärajannosto
aaoorr kirjoitti:
mutta mikä se ikäraja nyt siellä tsekissä oli? pääseekö 16v baariin ?
Mikä on Ranskan nykyinen anniskeluikäraja? Kuulin huhuja että se korotetaan 18 vuoteen?
- Olen käynyt
Itävallassa ikäraja on kylläkin 16 mietojen alkoholi juomien ostoon ja baarissa juontiin. Joissakin paikoissa myös väkeviä pystyy 16 vuotiaskin ostamaan.
- huoooooooooooooooooh
Olen käynyt kirjoitti:
Itävallassa ikäraja on kylläkin 16 mietojen alkoholi juomien ostoon ja baarissa juontiin. Joissakin paikoissa myös väkeviä pystyy 16 vuotiaskin ostamaan.
Oletko urpo kuullut sarkasmista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762594Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2892309Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1591252Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �581013Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano28931- 70908
- 72874
- 76850
- 65827
- 71825