Freewebs ja ääkköset

Koira

Sattuisiko kukaan tietämään ja haluamaan kertoa mistä johtuu, että Freewebsillä (ainakin valmis lay sivuilla) ä- ja ö-kirjaimet vaihtuvat kysymysmerkeiksi?
Esim. Mik? t?m? on?
Voiko sille tehdä mitään, niinkuin muuttamaan asetuksia tai jotain? Vai pitääkö tekstit vain aina kirjoittaa uudestaan?

Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vastata tälläisiin idiootti kysymyksiin..

7

719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jazz Jackrabbit

Siis, jos tajusin oikein, sivusi eivät näytä ääkkösiä? Niinkö? O.o Mielestäni ihan tekstissä ei muutu... Mutta jos pistät sen sivun nimeksi, niin sitten ääkköset muuttuu. Tässä on esimerkki sivu(ei ole minun tekele) http://www.freewebs.com/lollollasilollatun

Se on siskoni kaverin sivu. Se on mielestäni hyvä esimerkki... Ääkköset eivät oikein näy...

• Mitenkäs tuo Freewebs toimii? Tuolla sivulla on ainakin sekaisin UTF-8-koodattuja ja ISO-8859-1-koodattuja ääkkösiä, ja sehän ei voi toimia.

Onko Freewebs edes luvannut, että ääkköset toimisivat?

There Aint No Such Thing As A Free Lunch.

• Jazz Jackrabbit

Olen kyllä nähnyt sivuja, joilla ääkköset toimii... Ja ne oli tehty Freewebsillä. Ja ehkä se on fontista kiinni? Ainakin näemmä fontti Comic Sans MS toimii...

• ...alussa huomasin kotona, että kun Firefox-selaimella olin Freewebsissä ja muokkailin tietoja, niin ääkköset hävis (vaihtuivat kysymysmerkeiksi). Menin nettiin Internet Explorerilla, tallensin jutut uudelleen - ja ääkköset toimivat taas.

Työpaikalla en voi kannettavalla koneellani koskea Freewebs-sivun sivuihin, koska silloin häviää ääkköset kaikkialta (siis ei vain siltä sivulta jota olen editoinut). Tietyillä pöytäkoneilla taas pystyn lisäilemään tekstejä eikä mitään vikaa... Onko tässä sitten jostain selaimen päivityksistä kyse??

Hämmästyttää kummastuttaa minuakin, kuitenkin "hyvä" että muillakin on samanlaisia ongelmia eikä vain minulla.....

• käyttäjä

Mulla vaihtuu myös välillä kysymysmerkeiks. Yleensä korjautuu kun painan uudestaan edit ja sitten done. Tai kun tarpeeksi painelee niin kyllä ne taas palaa näkyviin. Kannattaa päivityksen jälkeen aina tarkistaa näkyykö :)

• Höpö.

..tehdä sivut kotikoneella ja siirtää ne vasta valmiina sinne Freewebsiin (siellä on oma kankea uploaderi siihen, ftp ei muistaakseni toimi ilmaisessa freewebsissä).

Ja sivun head -osaan sitten myös merkintä merkistöstä:

• roosa-niina

Kun laitat siis ä -ja ö kirjaimet, niihin tulee kysymysmerkki. Muokkaa jollain tekstinkäsittelyohjelmalla niin, että muunnat kaikki kysymysmerkit tällaisiksi:
      & a u m l ;
      Voit siis kopioida sen tuosta. Laita kuitenkin kirjaimet yhteen!
      Ja sitten tietenkin voit laittaa muokatun koodin paikoilleen ja tallennat.
      HUOM! Valmislay-sivulla muuta editointitilassa muokkaustila HML:tilaan. (valitset sieltä ylhäältä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1163
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1123
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      846
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      747
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      649
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      92
      603
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      588
    9. 78
      561
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe