Iisvesi

Pate x

Mitäs Iisvedelle kuuluu?

41

8182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex Iisvesi

      Oletkos paikkakuntalaisia?

      • Pate x

        Kinnulanniemessä olen mökkeillyt sukulaiseni mökillä. Aika hiljanen kylä joo. Aika vilkasta sahatoimintaa ollut ennen vanhaan. Ainakin jäljistä päätellen.


      • kolme sahaa
        Pate x kirjoitti:

        Kinnulanniemessä olen mökkeillyt sukulaiseni mökillä. Aika hiljanen kylä joo. Aika vilkasta sahatoimintaa ollut ennen vanhaan. Ainakin jäljistä päätellen.

        Niin niitä sahoja oli kolme, kun minä olin pieni. Nyt siellä on vain yksi saha. Minä olen aloittanut koulunkäyntini siinä koulussa joka on siellä kinnulanniemessä. Siinä oli ala ja yläkoulu. Tosin ehdin vain kaksi vuotta sitä käydä, siitä sitten Iisveden ala-asteelle.
        Hiljainenhan se kylä varmaan nyt on. Mutta ennen siellä on ollut paljon enemmän ihmisiä. Olet siis hämeestä, et edes syntyjään savolainen?
        No ei se mitään hämäläiset on hitaita. Ja se on hyvä se.


      • Pate x
        kolme sahaa kirjoitti:

        Niin niitä sahoja oli kolme, kun minä olin pieni. Nyt siellä on vain yksi saha. Minä olen aloittanut koulunkäyntini siinä koulussa joka on siellä kinnulanniemessä. Siinä oli ala ja yläkoulu. Tosin ehdin vain kaksi vuotta sitä käydä, siitä sitten Iisveden ala-asteelle.
        Hiljainenhan se kylä varmaan nyt on. Mutta ennen siellä on ollut paljon enemmän ihmisiä. Olet siis hämeestä, et edes syntyjään savolainen?
        No ei se mitään hämäläiset on hitaita. Ja se on hyvä se.

        ...olen asunut Hämeessä. Hitaita ollaan, niin kuin savolaiset kieroja ; ) Ei vais. Mukavaa sakkia sielä kylällä tuntuu asuvan.


    • Suonenjoella asuva

      -70 luvulla oli vilkkaampaa,olin kouluikäinen silloin.Nykyisin tulee käytyä,silloin tällöin,lähinnä Pavilla.Mukavan rento paikka,kiitokset heille.

      • Pavi ?

        Itse en edes asu Suonenjoella, mutta eikös tuonne Paville ole matkaa?


      • eokko
        Pavi ? kirjoitti:

        Itse en edes asu Suonenjoella, mutta eikös tuonne Paville ole matkaa?

        Matkaa (Paville),Iisveden Paviljongille on noin 8km,Suonenjoelta.Sijaitsee Iisveden rannalla.Karaokea,tanssia,juomia jne.


      • tpn
        eokko kirjoitti:

        Matkaa (Paville),Iisveden Paviljongille on noin 8km,Suonenjoelta.Sijaitsee Iisveden rannalla.Karaokea,tanssia,juomia jne.

        vieläkö pavi on viikonloppusin auki? ollaan ens viikonloppuna tulossa möksälle siihen lähistölle ja pavilla vois pyörähtää lauantai-iltana, mikäli se on vielä auki,,,,


      • lukija,kävijä
        tpn kirjoitti:

        vieläkö pavi on viikonloppusin auki? ollaan ens viikonloppuna tulossa möksälle siihen lähistölle ja pavilla vois pyörähtää lauantai-iltana, mikäli se on vielä auki,,,,

        Ilmoitus sisä-savon lehdessä...viime vkl:na sulki ovensa.Lie ollut syyskauden päättäjäiset,en ainakaan ole kuullut,että lopullisesti kiinni.


      • Paviljonki
        eokko kirjoitti:

        Matkaa (Paville),Iisveden Paviljongille on noin 8km,Suonenjoelta.Sijaitsee Iisveden rannalla.Karaokea,tanssia,juomia jne.

        Ai enhän minä tiennyt millä nimellä sitä kutsutaan. En ole tosin koskaan käynyt siellä iltaisin tai viikonloppuisin.


      • Kylältä
        Paviljonki kirjoitti:

        Ai enhän minä tiennyt millä nimellä sitä kutsutaan. En ole tosin koskaan käynyt siellä iltaisin tai viikonloppuisin.

        Paviljonki on tainnut kuitenkin aloittaa talvella karaokeillat, mukava käydä kuuntelemassa paikkakunnan kykyjä. Ihmetytti aikoinaan kuinka muuan uudisrakentaja rakensi sinne menevän tienvarteen tontin kokoisen hönnän ja rupesi vinkumaan, että liikenne häiritsee.


    • Porvari Suonenjoelta

      Ainoa mitä olen aina halunnut tehtävän Suonenjoella, on aita ja portit Iisveden ja Suonenjoen väliin. Portille olisi poliisit jotka eivät päästäisi Iisveden asukkaita Suonenjoelle päin. Sen verran slummi se alue on.
      Tosin samalla pitäisi tehdä portit myös urheilutielle ja metsolantielle ja aidata metsolan alue kokonaan. Loppuisi häiriöt Suonenjoelta iltaisin eikä tarvitsisi lukea niistä enää paikallislehdestä. Lisäksi pitäisi sulkea Suonenjoen kaljakapakat ja tehdä yksi hyvä iltaravintola keskustaan johon ei pääsisi duunarit sisälle.

      Oi niitä unelmia, mutta vielä tulee se päivä kun tämänkin ihanuus koittaa.

      • sitiä

        Vaihda papparainen sitiä jos noin ahistaa.
        Uutena suonenjokelaisena oon ihan tyytyväinen kun on niin rauhallista. Tartteeko sitä iltaisin ängetä mihinkään jos niin kaikki haittaa ja ahistaa. Taitaa vaan kateus taas käydä jossakin asiassa?
        "Elä ja anna muidenkin elää"


      • Kylältä

        Voishan sen aidan tehdä mutta porvarit änkeisivät Lintikon tai Karsikonmäen kautta Iisvedelle.


      • Jalkanen

        On kotoisin Iisveden Kolikkoinmäeltä, ja jos joslus nouset joko juomalla atai laulamalla samaan asiaan, niin sano sitten, että Iisvesi haisee..


      • kotoisin
        Jalkanen kirjoitti:

        On kotoisin Iisveden Kolikkoinmäeltä, ja jos joslus nouset joko juomalla atai laulamalla samaan asiaan, niin sano sitten, että Iisvesi haisee..

        Oliko Jalkanen muka sieltä? Eikös se ollut ihan Suonenjoelta (keskustasta) Erkki Junkkarinen on Kolikkoinmäeltä kotoisin.


      • anonymous1234

        jos nyt oikein mietitään niin iisvedellä ei haise, mutta suonenjoen keskustassa kyllä haisee.. nimittäin p***a. että pitäsköhän kuitenkin laittaa ne kytät vartioimaan ettei keskustasta pääse "porvarit" levittämään kakin hajua iisveelle päin ;) ja mitä tulee "yhteen hyvään iltaravintolaan", niin vois se aika tyhjä olla ilman duunareita...


      • KATJA

        Porvari Suonenjoelta, mietis tätä.
        Itse asun Iisvedellä ja mukavampaa paikkaa ei ole! Metsolakin on hyvä paikka.
        Aitoja, portteja eikä mitään ole tarve laittaa toisinkuin sinä tuolla asenteellasi annat ymmärtää!

        Ole hyvä ja tutustu Iisveteen, niin ehkä huomaat että parempaa paikkaa ei ole.
        En tarkoita tätä mitenkään loukkaavasti.
        Hyvää jatkoa.


    • asunut

      Savossa nuoruuteni. Ja aena sitä kaepoo tiällä Hämeessä kun näitten tuppisuitten kansa yrittää jotenkin toimeen tulla. Vuan kun tässä oravanpyörässä ollaan, niin mihinkäs määt? Pittää olla leivän piällä muutakkii kun ylähuuli..

    • Aikoja elänyt

      Kari Tapio oli suonenjokelainen. Syntyi veljeni kanssa samassa, Juhlatalon takana olevassa parakissa, jossakin siinä muistomerkin seutuvilta Ravintola Valkoapilaan päin v.1945. Laulaja Erkki Junnkkarinen ja säveltäjä / sanoittaja Lauri Jauhiainen asuivat nuoruutensa Iisveden Kolikkoinmäellä.

    • Iisveiltä kirjotan
    • hurmajussi

      iisvedellä tuli lapsuuden kesät vietettyä ja mukavia muistoja sieltä. joku täällä mainitsi iisvedestä
      että on slummi alue.??? kirjoittaja poikkea joskus hki niin sitten tiedät mikä on todellinen slummi alue.

      • Sunenjokelainen

        Taitaa se iisvesi olla linnakundi aluetta.


      • Junantuoma_jostainpäin

        Eiköhän niitä linnakundeja ole jokapaikassa. Jos ole se mies ja teit a-kauppa ja asut nyt s-joen keskustassa laita hame päälle, olet pahinpia juoruakkoja mitä nykyaikana on. Voisit ehkä itsekin luketua samaan joukkoon jos asiat olisivat menneet oikeita reiteita.


      • Matkustanympäri

        Et ole itse kirjoituksestasi päätellen käynyt Helsingissä. Ei siellä mitään slummeja ole eikä Iisvedelläkään. Savolaiset ei taida paljon matkustella:)


    • Kaheksakytluku

      Toimiiko päiväkoti vielä Iisvedellä? Vietin siellä osan lapsuuttani.

      • molski

        S-Marketin seinällä myynti-ilmoitus entisestä päiväkodista.


      • Kiinnostaaostaa
        molski kirjoitti:

        S-Marketin seinällä myynti-ilmoitus entisestä päiväkodista.

        Ihanko totta, se sininen puutalo?


    • actionia

      Tapiolassa tuntui koira haukkuvan tiistaina.

    • JännääOn

      Nesteen kylmäasemalla kävi joku tankkaamassa.....

    • pysynahoissas

      En kovin hirveesti seuraa mitä tänne Iisvedelle kuuluu,mutta kyllä täällä on mukava asua.Rauhallista ja on mukavat naapurit.Toki se riippuu paljon itsestäkin millainen olet.Mielestäni ok.Lenkkimahdollisuudet niin viimesen päälle ja mitä muuta.No Iisvedellä on mitä mainoin karaokebaari,jonne tulee isolta kylältä aika paljon väkeä laulamaan.Kyllä täällä on hyvä olla.Sanoisinko Herran kukkarossa....Toivottavasti ei käy kateeks.

    • autostaluopuva

      Mutta kyllä yhtä asiaa kaipaisin tännekkin Iisvedelle.No,ei hirveesti kyrältäis ,miten tuolla nyt menee.Vai onko se ihan Savolaista kateutta.Ei ehkä kannattais,sillä yhteen hiileen me puhalletaan ja halutaan parasta elämää kaikille.Monta ihmistä tiedän,jotka vois luopua esim. autosta ilmansaasteen vuoksi,mutta samoin ajattelevia on nolla.Kerättäis joku tai pidettäis kokoontuminen jossain ja puhuttais asioista.Vaikka ketä kiinnostaa.

    • Lusmuja

      Ei savolainen osaa keskustella, ei katsoa silmiin, puhua rehdisti ja reilusti kanssakeskustelijan kanssa. Ei. Savolainen pälyilee, puhuu sivuun tai taaksepäin, kertoo pari pieruvitsiä ja vaihtaa puheenaihetta. Ja sitten on jo kiire jonnekin.

    • Junanviemä

      Mitäs kuuluu Kolikkoinmäelle? Kävin 60-luvun puolivälissä siellä ostamasssa pimeän pullon Allanilta.

      • Anonyymi

        Haista paska, sillon ei allan myynyt viinaa. Oli valde viilos. Asuttiin vieressä , myytiin kilpaa.


    • Anonyymi

      Olemme kesäisin iisveden rannalla ja viihdymme mainiosti mikä luonnon rauha kun tulee Etelä Suomesta tänne niin sielu lepää. Ja jos haluaa menoa niin venesatamassa voi käydä vaikka tanssimassa kiva rento paikka luonnon keskellä ja mukavia ihmisiä!

    • Anonyymi

      onko iisvedellä /suonenjoella paljon mamuja.??? olen katsellut asuntoja sieltäpäin jos lähtisin karkuun helsingistä.!!!

    • Anonyymi

      Ei oo, mimmosta kämppää etit, meiltä saisit halvalla rauhallisesta talosta.

    • Anonyymi

      PERKULE täällä netissä sitä taas notkutaan ja entisenä iisveden miehenä voin kertoa vähän omia kuulumisia jotka ovat ehkä vähän viinan huuruisia mutta hälläväliä.

      aijemmin tänä kesänä olin kävelyllä Herralankadulla kun vastaani käveli nuori nainen jolla oli todella antava kaula aukko ja voi perkule kun jouduin kiusalliseen tilanteeseen kun tämä naikkonen tuli kysymään minulta että olenko nähnyt tämän karannutta koiraa ja minä juntti perkule en saanut sanaa suustani vaan jouduin johonkin ihmeen lumoukseen ja tuijjottelin vain suu auki pöljän näköisenä tämän neidon rinta vakoa.
      Eräs sivullinen kait näki tämän minun perverssin käytöksen ja päästi takanani kova äänisen ja hävittömän kuuloisen räkäisyn ja voi jumaliste että säikähdin niin että oli mennä (taas kerran) vetelät housuun.

      Muistuupa mieleeni tämmöinenkin tapaus kun olin päättänyt viettää rattoisen illan laiskan linnassani TVn ääressä.
      Olin järjestänyt itselleni pikku naposteltavaa ja pullo kirkasta palan painikkeeksi. Olin just asettunut katselemaan erästä rikos sarjaa kun ovikello soi ja lähdin itsekseni jupisten katsomaan kuka keskeytti TVn katseluni ja PERKULE oven takana seisoi JEHOVIA tyrkyttämässä minulle ties mitä humpuuki oppejaan sanoin että EI KIINNOSTA ja nämä vain jatkaa saarnaansa ja työntävät jalkaansa oveni väliin "tessalanikalais kirjeessä lukee että..." sanoin että perkule minä en nyt jouda jaarittelemaan kanssanne ja pyysin lähtemään ja voi jumaliste he vain jatkoivat saarnaansa ja sitten keksin: sanoin että minulla on täällä meneillään seksi bileet ja te keskeytitte meidät ja sen kuultuaan jehovalaiset lähtivät oveltani niin että kantapäät vain vilisi portaikossa.
      Tämä oli hyvä keino päästä jehovista eroon.

      Ja sitten eikun takaisin töllön ääreen. Olin just kerinnyt saada uudestaan TV sarjan juonesta kiinni kun perkuleen perkule nyt soi puhelin "en vastaa" ajattelin ja se perkuleen kännykkä vain soi ja soi ja lopulta jo pienoinen hullun kiilto silmissä päätin vastata jos jollain on tärkeääkin asiaa...ja mitä vielä voi jumaliste... puhelin myyjä joka kauppasi minulle Georges Simenon nimisen kirjailijan rikos romaaneja.

      Kysyin että no löytyykö Jules Maigret dekkaria DVDllä Rowan Atkinsonin esittämänä ja kun ei kerran löytynyt niin se oli sitten luuri korvaan perkule jos sitä nyt sais loppu illan olla rauhassa.

      Mutta johan tässä jo tulikin kuulumisia jaariteltua että ei minulla nyt tässä muuta tällä kertaa.

      • Anonyymi

        Vauhdikasta elämää. Olisipa Rautalammin kirkonkylälläkin jotain tapahtumaa. Vain museohaamujen ja srk laisten hössötystä. Kaunis nainen kun kävelisi raitilla niin avot. Mökkiläiset ovat lähteneet. Pitääpä hakea pari Pirkka olutta ja juoda ne penkillä raitin varrella ja katsoa jos joku kulkisi raitilla ja tarjoaisi kirkasta.


    • Anonyymi

      Olipa isot tissit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe