Google Earth-ohjelmassa Siilinjärven keskusta näkyy aivan selkeästi avaruudesta. Talot ja tiet, jopa autot.
Suomessa on hyvin vähän selkeästi kuvattuja alueita, mutta Siilinjärvi näkyy. Toisin kuin Kuopio.
Huomaako joku
26
2621
Vastaukset
- ihme sun kans
ettäkö ihan Siilinjärvi näkyy, mut ei Kuopio.. no huh...huh jo on sullakin aihe kirjoitella.
- ymmärtänyt tätä
juttua. Mut ei se mitään.
- aivan...
Mukavaa, kun laitoit tuon viestin. Siilinjärvikin mukavaa paikkaa ja koko lähialue myös. Hienot kartat, muttei tosiaan aina kovin selkeitä. Hyvää jatkoa tutkimuksillesi. Maantieto on mukavaa, siinä riittää tutimista. Voi hyvin ja siunausta elämääsi. Äläkä välitä niistä, jotka yrittävät masentaa. Laitan hyviä vinkkejä, joita yleensä kuuntelen: www.radiodei.fi, www.nokiamissio.fi ja www.wstw.fm
- kotoperäinen ählämsähläm
huh. Hyvät vinkit joo
- AskoK
Johtuiskohan se Siilinjärven kaivostoiminnan tarkkailusta.
- lisää soraa
Eikös Siilinjärvi ole soramonttujen eldorado!? Mikäs ihme se on, jos se loistaa taivaalle.
- Että_näin
lisää soraa kirjoitti:
Eikös Siilinjärvi ole soramonttujen eldorado!? Mikäs ihme se on, jos se loistaa taivaalle.
Jos Siilinjärvi näkyy Google Earthen kuvissa selkeästi se johtuu ihan muista syistä, kuin soramontuista. Todennäköisesti aukeammista alueista.
- slk2
Minä ainakin näin Santalannotkon avaruudesta.
- Joopa_joo
Höpö höpö. Näet sen parin sadan metrin päästä, missä asut ja oletkin. Ei mitään ihmeempää nähtävää ja sen noteerattavampaa, kuin muuallakaan, tällä kyseisellä alueella.
- lksddjsfkjklfjsd
Näkkyyhän tuo kooklennii satelliittikuvassa, oovat läntännä tuon Siilinjärven nupineolan kirjaston etteen, eekö se oes pitännä tällätä pikemminnii kunnantalon etteen?
https://goo.gl/maps/ALHMBRrGZAC2- Sivuhuomautuksena
Avarammat alueet näkynevät satelliittikuvissa paremmin, kuin pusikkoisemmat ja pilvenpiirtäjiä muodostavat city ja suurkaupunkialueet.
Aika yleinen harhakäsitys rahvaan keskuudessa, että Google Mapsin tarkemmat ilmakuvat olisivat satelliitista.
Eivät ne ole.- Valaise_meitä_kaikkia
Sitten saatkin neropatti nimimerkki Kollimaattori kertoa meille kaikille , että mistä ne kuvat on sinne Google Mapsiin kerätty ja laitettu?
Valaise_meitä_kaikkia kirjoitti:
Sitten saatkin neropatti nimimerkki Kollimaattori kertoa meille kaikille , että mistä ne kuvat on sinne Google Mapsiin kerätty ja laitettu?
Ilmakuvauksella, poikaseni, ilmakuvauksella. Ihan vaan lentokoneella. ; )
- Kuinka_korkealle
Kollimaattori kirjoitti:
Ilmakuvauksella, poikaseni, ilmakuvauksella. Ihan vaan lentokoneella. ; )
Kuinka korkealle lentoneella pääsee?
Kuinka_korkealle kirjoitti:
Miten lentokoneen maksimilentokorkeus tähän liittyy? Käsittääkseni Suomessa Maanmittauslaitoksen teettämät ilmakuvaukset otetaan luokkaa kilometrin–parin korkeudessa.
- jsdksdfdkjkfkl
Vai että rahvaan harhakäsitys? Mistähän se "rahvas" olisi sellaisen käsityksen saanut? No voisikohan mitenkään olla siitä että GOOGLE ITSE PERKELE NIMITTÄÄ TUOTA SATELLIITTIKUVAKSI!!!
Vitun mulkku.
Väitätkö että Google valehtelee kaikelle kansalle väittäen satellliittikuvaksi jotain lentokoneella otettuja kötöstyksiä? - Aatolffi
Kuinka_korkealle kirjoitti:
Onha lentokonneella venäläiset käynä kuussakii.
- Siilinjärven.Kokoomus
Tämä Siilinjärven näkyvyys avaruudesta asti on vain ja ainoastaan kunnioitetun komissaarimme Jyrki Kataisen ansiota.
- Tuliko_sulta_prööf
Tuskin. Pelkkää palturia. Tai valeuutisia.
- Ulkopaikkakuntalainen
Eikös se Katainen ole Siilinjärveltä.
- Anonyymi
Ei pelkästään keskusta näy avaruudesta, kyllä sieltä näkyy persutkin.
- Anonyymi
Muistan kun 80-luvun lopulla joku kävi pitämässä huumevalistusta Siilinjärven yläasteella ja kertoi kuinka huumeita vetänyt poikansa kyseli äidiltään, että millonka mä pääsen pois täältä avaruudesta.
- Anonyymi
Eikös avaruudessa käynyt ihan ensimmäisenä mualiman immeisenä joku paikallinen sankari? Sokka taisi olla kyseisen astronautin nimi? Oli kuuleman mukaan rakentanut ihan itse raketinkin, ja pudonnut sen kanssa alas. Lehdistökin kävi asiaa dokumentoimassa.
- Anonyymi
uotte työ pöljäläisiä
- Anonyymi
Avaruudessa kävi ensimmäinen Kopteritero omalla kopterillaan. Avaruuspukuna käytti kondomia ja ei UV säteilyt uhanneet Kopteriteroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086